Ehkä olet entisessä elässä ollut jonkun luostarin tai henkisen keskuksen puutarhuri tai taloudenpitäjä / keittäjä....
Aistillinen ja sensuelli härkä voisi myös merkitä 12.huoneessa aistillisten, fyysisten ja taiteellisten esim. musikaalisten asioiden yhdistymistä henkisyyteen/ "tuonpuoleisuuteen". Ikonimaalari? Henkisen musiikin esittäjä?
Hetken asiaa maisteltuani ihastuin siihen kovasti
... Itse asiassa juuri taide ja uskonnollisuus (yhdessä ja erikseen) ovat lapsesta asti kuuluneet luonnollisina asioina elämääni. Koskaan en ole tullut uskoon tai opetellut piirtämään - ne asiat ovat vain aina olleet! Sopisi siis loistavasti kuvaan, että juuri ne minussa ovatkin sitä laskusolmun härkää, perua entisestä elämästä
Olen tainnut mieltää härän liiaksi käytännöllisyyden, työteliäisyyden, sinnikkyyden ja materialistisuuden kautta, ja unohtanut kokonaan taiteellisuuden, kauneuden kaipuun ja aistillisuuden. Voi minua... Nyt loksahti kohdalleen! Kiitos, kun laajensit näkökulmaa, tuliruusu.
Tuo lainaus Hanna Pakarisestakin sopii muuten yllättävän hyvin myös minun tämän hetkiseen elämäntilanteeseeni, vaikka asiayhteys onkin eri ja Hannalla 12. huoneessa noususolmu. Minulla myös luontaista taipumusta antaa itsestäni enemmän kuin aina jaksaisinkaan... Juuri niitä jaksamisen rajoja ja "omaa juttuani" työelämässä olen viime aikoina miettinyt. Aiemmin tuli puskettua keskitaivaan kauriin kunnianhimolla kohti noususolmua 6. huoneessa, mutta pikkuhiljaa olen avannut silmät sille tosiasialle, että niitä elämän todellisia helmiä löytyy muualtakin. Jokaisella on omansa