Höh, näin melkoisen ällöttävän unen viime yönä. Ja ihmettelen, mitähän mahtaa tarkoittaa...
Eli siinä unessa olivat äitini, isäni, tätini ja hänen miehensä. Tapahtuma sijoittui asuntoon, jossa lapsuuteni asuin. Olin ollut jossakin ja kun tulin kotiin, tuohon asuntoon, makasivat he kaikki ympäri lattioita ja olivat aivan sekaisin, holtittomia, ympäripäissään. Etenkin isäni. Sinänsäkin outoa, koska ei heidän alkoholinkäyttönsä todellisuudessa ole koskaan tuollaista ollut. Isälläni kyllä kieltämättä välillä menikin "överiksi", mutta ei noilla muilla. Nykyäänhän isäni on melkeinpä absolutisti, sairastumisensa jälkeen. Hän sai aivoinfarktin vuonna 2003. On siis afasia-potilas. Sama pätee äitini alkoholin käyttöön. Eikä heillä muutenkaan alkoholista ongelmaa ole koskaan ollut, toisin kuin minulla, alkkiksella...
Noh, isäni sitten minun tultua kotiin, yritti nousta lattialta ja vaivalloisesti onnistuikin. Jostain ihmeen syystä hän oli minua kohtaan hirmuisen aggressiivinen (mikä ei myöskään hänelle luontaista) ja hampaat irvessä melkein kävi kimppuuni. Äiti ja minä yhdessä sitten saimme hänet rauhoittumaan. Sitten menin huoneeseeni ja isä olikin jo yhtäkkiä ennättänyt sinne ennen minua. Olin aivan kauhistunut, kun huomasin, että hän istui sängylläni alastomana ja sänkyni ja petivaatteeni olivat aivan ulosteiden yms. tahrimat. Näky ja haju olivat kammottavat !! Sitten tuossa unessa kummastutti sekin, kun kaikki pitivät MINUA jotenkin kummallisena ja liian herkkähipiäisenä, kun moisesta kimpaannuin ja järkytyin. Äitinikin tokaisi tuohtuneella äänellä: "En kai minä nyt yksiä petivaatteita tuollaisen pikkujutun takia rupea pesemään !" Ei auttanut, vaikka näytin, että katso nyt, nämä ovat ihan kakassa ja pissassa. Taisipa olla oksennustakin tms. Tuohon sitten heräsinkin... Outoa unessa oli sekin, että vain minä, perheen esikoinen muka vielä asuin kotona, mutta eivät pikkusiskoni. Todellisuudessahan minä ns. "lensin pesästä" ensimmäisenä.
TOSI ÄLLÖ, INHOTTAVA, OUTO UNI !! Mitä IHMETTÄHÄN se voisi oikein viestittää ?? En ymmärrä yhtään ! Kertokoon, ken osaa...