Äänestys
Kysymys: Mikä planeetta sinulla on nousussa?
Kuu - 21 (9.5%)
Venus - 28 (12.6%)
Mars - 17 (7.7%)
Merkurius - 15 (6.8%)
Jupiter - 25 (11.3%)
Saturnus - 22 (9.9%)
Uranus - 21 (9.5%)
Neptunus - 30 (13.5%)
Pluto - 43 (19.4%)
Äänestäjiä yhteensä: 201

Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nouseva planeettasi (ja sen vaikutukset)  (Luettu 71405 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Tanita79
Vieras
« Vastaus #90 : 06.04.2011 23:37:46 »

Kannattaa se tarkistaa, antaa kuitenkin aikalailla väritystä koko karttaan jos on  aspect_con askendentti ,..
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti

Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib

Profiili
« Vastaus #91 : 07.04.2011 08:43:53 »

jupiter aspect_opp aurinko ja  jupiter aspect_opp mars sekä  chiron aspect_squ jupiter . Ja sitten se Lilith  aspect_tri venus . Jos sen Lilithin perässä on pieni r niin meinaako se perääntyvää? Sellanen nimittäin on. Eli mitäs tuo nyt sitten meinaa? Kauheesti vasta-asetelmia. Epäonneako?  Huh

« Viimeksi muokattu: 09.04.2011 07:25:51 kirjoittanut SanctAstra » tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Rohana
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #92 : 08.04.2011 08:46:07 »

Voiko  aurinko olla nouseva planeetta? Minulla se on hintsusti 12. huoneen puolella. 1. huoneessa sitten on  saturnus 6 astetta Rapua. Onko se ikävä Saturnus sitten se nouseva planeettani?!
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
vintis
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #93 : 09.04.2011 07:04:04 »

Uranus AC:llä ja neppari löytyy 1 huoneesta, mutta kaukaa..
Uranus vaikuttaa juuri samoin kuin aiemmin ketjussa olette pohtineetkin Smiley
Riskinotto ja tempaukset vievät mukanaan. Eikä niitä 'riskejä' edes oikeastaan itse tunne riskeiksi  Cheesy
Muuttoja on harrastettu ja vieläpä todella nopealla aikataululla.
Kun tilanne vaatii, niin sitten toimitaan  smitten
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #94 : 13.02.2013 12:34:19 »

Öh, minä vastasin että Jupiter, koska ei ollu mahdollista vastata yhtymää, mutta siis onko ne nyt edes virallisesti nousevia planeettoja, Uranus ja Jupiter, kun ovat asteen päässä ascista, mutta 12. huoneessa?

Uranuksen kuvauksen kyllä tunnistan erinomaisesti tässä sopivaksi itseeni. Pluto ei ole nousulla, mutta se on sitten MC;llä vaikuttamassa.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #95 : 28.02.2013 20:18:57 »

Mun pari kaveria on Uranus-nousuisia (toisella  aurinko aspect_con uranus jousimies ja toisella puolestaan  uranus vaaka aspect_squ aurinko), ovat molemmat tosiaan sellaisia oman tiensä kulkijoita, erottuvat joukosta jo ulkonäöllään (ovat erittäin pitkiä ihmisiä ja toinen myös erityisen hyvännäköinen, ilmeisesti koska Vaaka nousussa.) Muita yhdistäviä tekijöitä on että kumpikin on erityisen teräväpäinen - toisella takana opintoja lääketieteessä ja toisella fysiikassa - ovat kovia väittelemään ja kumpikin on oman kaveriporukkansa "pomo", siis tietyllä tavalla karismaattisia ja aina pitämässä meteliä itsestään. :Smiley

Itselläni taas nousu-Pluto saa näin iän ja kokemuksen myötä aivan uusia käyttötapoja, nyt siihen vaikuttaa lähinnä Neptunuksen trini, mutta odotan lievällä innolla siihen kohdistuvaa Jupiterin transiittia koska Pluto hallitsee mulla mammonan 2.huonetta (palkankorotus tai bonuksia?  smitten)

Kunhan ei vaan mitään lihomista, Undecided
tallennettu
Inda
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #96 : 04.03.2013 12:52:09 »

"Oman tulkintani mukaan nousevan planeetan pitäisi olla ensimmäisessä huoneessa ja korkeintaan 10 asteen päässä AC:stä. Mutta en tiedä onko sillä sen kummempaa merkitystä, kuin hieman muita ensimmäisen huoneen taivaankappaleita suurempi vaikutus persoonallisuuteen."

Linnin tulkinnan mukaan mulla ei kyllä taida olla nousevaa planeettaa aksendentti on siinä ihan 1.huoneen alussa ja lähin siitä on neptunus (9astetta), mutta se onkin jo 11.huoneessa, kun on ihan tyhjä 12.huone. Pallas ei taida lukeutua tähän, se olis asteen päässä ykköshuoneessa.

Merkurius on sit ykköshuoneessa lähin, mutta se on 16 asteen päässä.. Eli eipä löydy multa tuollaista :/
tallennettu
kurukurukururin
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #97 : 12.11.2013 00:08:10 »

Annoin ääneni Kuulle, koska luulin nousevan planeetan tarkoittavan samaa kuin 1. huonetta hallitseva planeetta ja minulla on AC trooppisesti Ravussa. Askendenttiani lähin planeetta mitä olen katsonut olevan, on perääntyvä Varuna Kaksosissa, jolla on jtn yli kolmen asteen väli AC:n kärkeen, huoneessa 12. Kyselyyn laitetuista vaihtoehdoista lähimpänä on Jupiter Neitsyessä, 5. huoneessa.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2013 21:18:27 kirjoittanut kurukurukururin » tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #98 : 12.11.2013 01:25:19 »

Eipä ole omaa karttaa tullut kovin paljon tutkiskeltua!  Grin

Nyt vasta tiedostin, että minulla on Venus nousussa Skorpparissa... Shocked
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #99 : 20.01.2014 16:18:42 »

Mun itsetiedostukseni on ihan hukassa, Ykköshuoneen Neptunusta eniten syytän, ja sitten nuo Uranus ja Jupiter tuossa nousulla nippasen 12. huoneen puoella.
Mutta eipä todellakaan tarvitse tehdä mitään tuodakseen itsensä esille, se hoituu kyllä ihan luonnollisesti ja aivan liian kanssa, olen niinsanotusti erittäin puoleensa vetävä  buck2 Syytä en tiedä, taitaa olla aina kulloisestakin henkilöstä riippuva.

Kyllä, olen extrovertti, joka kuitenkin vetäytyy maailmalta ja ns. julkisuudelta piiloon silloin tällöin mielellään, ja tarvitsenkin sitä.

Painotus mulla on kartan alapuolella, mutta on siellä horisontin yläpuolellakin muutama pallo...tuo yllämainittu urkki ja jupiter, sitten Saturnus/onnepiste väljästi yhtymässä MC vaaka/Pluto. Ja vertex on kahdeksannessa huoneessa leijonassa...sekin osaltaan kertoo siitä, että mitä vetää puoleensa....ja mikäs viä...noususolmu seiskassa ravussa.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #100 : 20.01.2014 17:53:58 »

Olen ollut mielestäni koko ikäni melko introvertti ja olen taistellut sosiaalisten tilanteiden pelkoa vastaan. Minulla on kaikki tärkeät planeetat ja pisteet kartan yläpuolella - lukuunottamatta Juperia 1. huoneessa kaloissa, joka on myös nousumerkkini, mutta ilman yhtymää. Se siis sotisi vastaan tuota oletusta, että horisontin yläpuoli tarkoittaisi ekstroverttisyyttä. Onneksi Jupiter ja kalat ovat laajenevia! Jupiterillani on lähinnä vaikeita aspekteja kartallani, jolloin se on joutunut ottamaan vastaan konflikteja ja kasvamaan.

Introverttiyttäni selittääkin ehkä parhaiten juuri tuo Jupiterin yksinäisyys kartan alapuolella. Toisaalta kaikki tärkeimmät kohdat kartallani sijaitsevat feminiinisissä (=introverteissä) merkeissä, paitsi MC, Uranus ja Saturnus jousimiehessä 9. huoneessa. Sitä kautta myös Jupiterini on saanut valtavasti voimaa, kun jokin on työntänyt minua henkisyyttä kohti.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #101 : 20.01.2014 19:08:41 »

Olen ollut mielestäni koko ikäni melko introvertti ja olen taistellut sosiaalisten tilanteiden pelkoa vastaan. Minulla on kaikki tärkeät planeetat ja pisteet kartan yläpuolella - lukuunottamatta Juperia 1. huoneessa kaloissa, joka on myös nousumerkkini, mutta ilman yhtymää. Se siis sotisi vastaan tuota oletusta, että horisontin yläpuoli tarkoittaisi ekstroverttisyyttä. Onneksi Jupiter ja kalat ovat laajenevia! Jupiterillani on lähinnä vaikeita aspekteja kartallani, jolloin se on joutunut ottamaan vastaan konflikteja ja kasvamaan.

Introverttiyttäni selittääkin ehkä parhaiten juuri tuo Jupiterin yksinäisyys kartan alapuolella. Toisaalta kaikki tärkeimmät kohdat kartallani sijaitsevat feminiinisissä (=introverteissä) merkeissä, paitsi MC, Uranus ja Saturnus jousimiehessä 9. huoneessa. Sitä kautta myös Jupiterini on saanut valtavasti voimaa, kun jokin on työntänyt minua henkisyyttä kohti.

Myös minulla on suurin osa planeetoista kartan yläpuolella (ja jupiter yksin kartan alapuolella), mutten ole seurapiirihai tai muutakaan sellaista, vaan varautuneempi ja ujompi. Tämä ekstrovertti-introvertti -asia onkin semmoinen, mitä on tullut pohdittua paljonkin, nimittäin se yleinen suppea määritelmä noille ei vain minusta kuvaa sitä mitä ne oikeasti ovat (esim. psykologian teorioissa).

Kartan yläpuolen painottumisen koen itselläni niin, että saan paljon ja opin paljon ulkomaailman kautta, muita tarkkailemalla tai muuten ulospäin suuntautumalla. Mitä enemmän kieritän jotakin asiaa päässäni vain yksin, sitä vähemmän siitä on minulle hyötyä, siis yleensä aina kun avaan ovet jollain tapaa ulkomaailmaan, opin aivan valtavasti uutta. Vaikka olisi pelkoja tai olisin ihmisten seurassa kuitenkin varautunut, sulkeutuminen ja itsensä seuraan jääminen ovat minulle myrkkyä, eli tarvitsen ulkomaailman kontakteja. Eikä sillä varautuneisuudella ole kuitenkaan lopulta merkitystä noin sosiaalisuuden kannalta, ne mitkä juuri haittaavat, ovat mahdolliset pelot ja häpeä. Ja nuo pelot ja häpeä kun ovat olleet pelkkää sisäänpäinsuuntautuneisuutta ilman että mitään uskaltaa päästää sisälleen tai suostuu asettumaan toisten asemaan, ne ovat mulle ainakin tuntuneet todella suurilta elämän esteiltä. Ehkä siksi juuri, että luonnostaan kuitenkin tarvitsen ulkomaailman päästämistä sisälle, että kehittyisin ja tuntisin itseni tasapainoiseksi. Niiden helpottaminen on kyllä ollut todella suuri tasapainoisuuden tuoja.

Mikäli planeetat ovat painottuneet alaosaan, tällöin ihminen tarvitsee omia kokemuksia ja omaa asioiden pyörittelyä, jotta saa asiaan oman ymmärryksensä. Vähän ehkä sellaista "en usko ennen kuin koen itse" ja "tarvitsen aikaa miettiäkseni tätä" -tyyppistä. Tuo jälkimmäinen esimerkiksi riitatilanteissa on aina suuresti ärsyttänyt minua, kun haluan että homma selvitetään tässä ja nyt, eikä sitä jätetä vellomaan mihinkään.  Grin Mutta toiset vain tarvitsevat omaa rauhaa asioiden käsittelyyn.

Kartan oikea ja vasen puolisko ovat mulla aika tasapainossa, eli tuon gheden tulkinnan mukaan en ole suuremmin painottunut kumpaankaan suuntaan siinä, viihdynkö kokoajan ihmisjoukoissa vai yksin. Niinhän se onkin, molempia tarvitsee jokseenkin samanvertaisesti. Tosin välttämättä en ihan yksin silti halua olla kauhean paljoa, haluan arjen jakaa perheen kanssa, mutta perheen kanssa oleilu onkin erilaista kuin muiden kanssa sosialisointi.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #102 : 20.01.2014 19:25:35 »

Sinänsä jupiter ei ole mulla mitenkään huonossa asemassa, vaikka onkin kartan alapuolella. Se on ravussa (ja nelosessa) ylennyksessään ja voimakkaassa asemassa sangon kärkenä. Perääntyvä tosin on.

Hmm.. mutta minä olen esimerkki ihmisestä, joka suuremmin ei herätä huomiota tai paistattele valokeiloissa. No, nousevaa planeettaa ei käytännössä ole, kuu aika kaukana ascista (5 astetta - 18 astetta). MC:llä olisi kyllä merkurius ja uranus. Kiintotähdet vähän tuntemattomampi alue, mutta kattelin nyt muutaman ja niistä tuo antares on yhtymässä aurinkoon sekä sirius yhtymässä khironiin.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #103 : 20.01.2014 20:10:10 »

Ave^^, pystyn samaistumaan kertomaasi todella hyvin. Omalla kohdallani sanoisin yksinoloa myrkyksi siinä mielessä, että kun sitä tarpeeksi kestää niin sille löytyy vastalääke väistämättä. Sellainen joka oikeastaan neutraloi sen negatiivisuuden kokonaan tasapainon kautta. Ajauduin niin syvälle itseeni, ettei ollut enää muuta vaihtoehtoa kuin luopua turhista naamioista ja peloista. Nykyään sosiaaliset tilanteet ovat erittäin mukavia ja tuntuu välillä, että enemmän muut pelkäävät minua kuin minä heitä. Tosin en tunnu enää houkuttavankaan tietynlaisia ihmisiä/käytöstä luokseni. Ja minua jos ketä on aivan turha pelätä.

Jupiterini on myös perääntyvänä ja siksi varmasti myös erityisen sisäänpäinkääntyneenä. Minullakin on kartan oikea ja vasen puolisko hyvin tasapainossa, kun siinä on tuo kehtokuvio horisontin mukaisesti. Marsini on asteen päässä Vegasta (mag. 0.03) 11. huoneessa ja Kuuni melko tarkalleen Acruxissa (mag. 0.76) 8. huoneessa kehdon ylälaidoissa. Lisäksi jos Khironin ja Lilithin puolen asteen yhtymän ottaa mukaan niin kartallani on muuttuvien merkkien suuri risti. Ja ne siis sijaitsevat Capellalla (mag. 0.08). Kyllä jotenkin tuntuu, että houkutan ihmisiä puoleeni vaikka ei mitään tekisikään. Olisi kyllä hauskaa pikku hiljaa yrittääkin, kun on niin erakoitunut. Ja tosin samalla rakentanut oman maailmankuvansa viimein tarpeeksi vahvaksi oman itsensä lisäksi. Smiley
« Viimeksi muokattu: 20.01.2014 20:21:19 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #104 : 20.01.2014 20:32:12 »

Nii jos kiintotähtiä aatellaan, niin mulla on Aldebaran/Antares missäpä muuallakaan, kun nousulla. Tai siis tietty Antares nousulla ja Aldebaran DC:llä
Ja mitä niistä ny tulkintaa löytäny, niin kaoottista meininkiä....
« Viimeksi muokattu: 20.01.2014 20:34:10 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8
  Tulostusversio  

Siirry: