Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Käsistä katsominen  (Luettu 23016 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« : 14.03.2006 16:11:29 »

...Haulla ainakaan mitään löytynyt...

Onko teillä kokemuksia käden viivoista katsomisesta, kirologiasta? Tuolla Unet-osiossa tuli sivuttua kädestä ennustamista. Minulle on kerran jossakin luennolla katsottu ylimalkaisesti, "vähän energiaa ja filosofiseen suuntaan kehittymässä"  Shocked.

Minulla on kämmenessäni erillisten sydämen ja pään viivojen sijasta ns. simiaaniviiva eli koko kämmenen levyinen, yhtenäinen viiva, josta tosin näkee, että pään- ja sydämen viivat ovat "yhteensulautuneet". Äidilläni on täsmälleen samanlainen. Genetiikkaako siis vain? Vai olemmeko molemmat aina sidoksissa niin järkeen kuin tunteisiinkin, niitä erottelematta??

Sitten siitä unesta; sormien merkitykset? Unessa minua purtiin (isot kissat asialla Wink) molempien käsien etu-, keski- ja nimettömään sormeen. Kenelläkään näkemystä?
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #1 : 14.03.2006 16:56:16 »

PEUKALO

Peukalo muodostuu kolmesta osasta;
Kärki, kynnen alue, kertoo tahdonvoimasta.
Toinen osa kuvastaa järjen voimaa. (eli peukalossa noiden kahden nivelen välinen alue).
Kolmas osa on Venuksen kukkula. (osa jo kämmentä)

Peukaloa tarkasteltaessa on otettava huomioon useita seikkoja. Ensinnäkin on mitattava kaksi ylintä osaa, koska niiden suhteellinen pituus on tärkeä.
Katsotaanpa ensin peukalonpäätä. Peukalo voi olla terävä ja suippo, siinä voi olla tylppä neliskulmainen kärki, jotkut peukalonpäät ovat miellyttävän pyöreitä, jotkut taas muistuttavat lastaa. Joskus voi törmätä epätavalliseen, jota kutsutaan nuijamaiseksi.

Kun peukalon nostaa pystyyn ja sitä liikuttelee hiukan, se joko taipuu joustavasti ylimmän nivelen kohdalta tai ei liiku alkuunkaan. Entä miten pitkälle kämmenestä peukalo avautuu? Kaikki nämä seikat antavat ihmisestä tärkeitä tietoja.

AVAINSANAT:

Tahdonvoima, päättäväisyys, järki, johdonmukaisuus

MERKITYS:
Ylin osa: Tahdonlujuus, päättäväisyys, itsepintaisuus, luonteenlujuus.
Keski osa : Järkeily, johonmukaisuus

PITUUS:
Pitkä: Peukalo on pitkä silloin kun se ulottuu puoleenväliin etusormea. Pitkät peukalot kuvastavat hienoa luonnetta, yritteliästä persoonallisuutta.
Lyhyt: Peukalo on lyhyt silloin kun se ei ulotu etusormen puoleenväliin.
Hyvin lyhyet peukalot heijastavat ahdasmielisyyttä ja älykkyyden puuttumista.

Ylin osa: Jos ylin osa on pidempi kuin keskiosa, henkilö on lujatahtoinen ja päättäväinen. Jos se on hyvin pitkä, hän on komentelevainen. Itsepintainen ja epäjohdonmukainen. Jos ylin osa on lyhyt, henkilöltä puuttuu tahdonvoimaa. Jos ylin osa ja keskiosa ovat yhtä pitkät, henkilö on hyvin tasapainoinen.

Keskiosa: Mikäli keskiosa on yläosaa pidempi, on kyse epävarmasta ja päättämättömästä ihmisestä. Lyhyt keskiosa paljastaa heikon päättelykyvyn. Jos keskiosa on vyötärömäinen tai kapea, ihminen on hienotunteinen ja diplomatinen.

PEUKALONPÄÄ:

Suippo: Energiaansa tuhlaava, hermostunut tyyppi.

Pyöreä: Vaikutteille altis, helposti johdettavissa.

Neliskulmainen: Työteliäs

Lastamainen: Tunnetaan myös niemllä savenvalajan peukalo, kuvastaa kärsivällisyyttä.

Nuijamainen: Itsepintainen, hillitön mielenlaatu, raaka luonne, väkivaltainen.

NOTKEUS:

Notkea: Joustava, mukavuutta rakastava.

Jäykkä: Joustamaton, asenteistaan tinkimätön.

Kapea kulma: Sulkeutunut, vaikea hyväksyä uusia tilanteita.

Laaja kulma: Avoin, antelias, seuraa rakastava, onnellisena tietään kulkeva, helposti taivuteltava. Jos kulma on hyvin laaja, henkilö on mielettömän tuhlaavainen.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #2 : 14.03.2006 16:56:59 »

...Haulla ainakaan mitään löytynyt...

Onko teillä kokemuksia käden viivoista katsomisesta, kirologiasta? Tuolla Unet-osiossa tuli sivuttua kädestä ennustamista. Minulle on kerran jossakin luennolla katsottu ylimalkaisesti, "vähän energiaa ja filosofiseen suuntaan kehittymässä"  Shocked.

Minulla on kämmenessäni erillisten sydämen ja pään viivojen sijasta ns. simiaaniviiva eli koko kämmenen levyinen, yhtenäinen viiva, josta tosin näkee, että pään- ja sydämen viivat ovat "yhteensulautuneet". Äidilläni on täsmälleen samanlainen. Genetiikkaako siis vain? Vai olemmeko molemmat aina sidoksissa niin järkeen kuin tunteisiinkin, niitä erottelematta??

Sitten siitä unesta; sormien merkitykset? Unessa minua purtiin (isot kissat asialla Wink) molempien käsien etu-, keski- ja nimettömään sormeen. Kenelläkään näkemystä?

Minä olen harjoitellut tuota käsien viivojen tutkimista. Oppeja saan eräältä arabitaustaiselta mieheltä, joka on aivan haka siinä.
Hän lukee tulevaisuutesi ja menneisyytesi myös kasvoista. Smiley

Hänellä on molemmissa käsissä selkeä arabialainen kahdeksikko (8 ), joka on kuin länsimainen M-kirjain. Numero 8 tarkoittaa perinteisesti ikuisuutta ja jos sellainen kuvio molemmissa käsissä on niin se on merkki eräästä tietystä spirituaalisuudesta.
Hän ryhtyi opettamaan minua kun huomasi, että minulla on myös nuo kahdeksikot kämmenissäni, vaikka eivät niin voimakkaat ole kuin hänellä, mutta hän onkin hiukan pelottava kaveri. Shocked

Tuo kahdeksikko on kuulema harvinainen niin, että se löytyisi molemmista kämmenistä.
Tosin tunnen erään toisenkin miehen, jolla nuo arabialaiset kahdeksikot löytyvät molemmista käsistä, mutta hänen energiansa ja auransakin tuntuvat olevan jostain aivan muualta kuin tästä maailmasta kuten myös tuo arabitaustainen ystäväni.  :Smiley
Tämä toinen mies on juuri samainen, josta puhuin tuolla outoja viboja topicissa,  että olisi hauska esittää valokuva hänestä, tunnetteko kuvan kautta samoja energioita kuin tunnen itse hänestä luonnossa. Shocked

Olen törmännyt kädestä ennustamisen kirjoihin kirjakaupoissa, joten niistä viivoista, käden muodoista jne. saa kyllä tietoa varsin helposti.  Smiley

Valitettavasti suurin osa tulkinnoista voi tehdä vain näkemällä kätesi, koska yksittäiset viivat ei juuri kerro koko totuutta vaan siihen on liitettävä kaikkien viivojen ja muotojen ja kohomien ja kuoppien ja nakkien pituus/paksuus/nivelyys jne. vaikutus. Smiley

Iloa, valoa ja rakkautta  smitten

Asterix

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/peasus.gif)
« Viimeksi muokattu: 14.03.2006 17:00:20 kirjoittanut Asterix » tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #3 : 14.03.2006 17:13:46 »

ETUSORMI

AVAINSANAT:   
Itse, oma minä

NIMI:
Jupiter

MERKITYS:
Tämä sormi kuvastaa sitä, miten ihminen kestää elämässä, miten hän tuntee selviytyvänsä siitä ja miten hän arvelee muiden ihmisten vaikuttavan itseensä.

PITUUS:
Kesikimittainen:
Luotettava, rehti, voimakas oikeudentaju.
Pitkä:
Jos etusormi on keskisormea pidempi, ihminen pitää hyvin mielellään toisia silmällä, vahtii ja komentaa. Mahdollisesti tyrannisoiva luonteenlaatu.
Lyhyt:
Jos etusormi on kovin lyhyt, ihmisellä on alemmuuskompleksi, joka luultavasti johtuu hänen harteillaan olevasta raskaasta taakasta.

ASENTO:
Muista sormista poispäin kallellaan oleva etusormi viittaa kunnianhimoon ja itsenäiseen ajatuksenjuoksuun. Keskisormeen nojautuva etusormi paljastaa ujon, vetäytyvän luonteen, joka karsastaa parrasvaloja.

ALUEET:
Kärki:
Jos kärkiosa on pitkä, henkilöä kiinnostavat henkiset kysymykset. Hän pohdiskelee omistautumista uskonnoille ja 'ylevämmille asioille'.
Keskiosa:
Jos tämä alue on pitkä, ihminen on aikaansaapa ja hänellä on tarve hankkia ja koota aineellista hyvää ja rikkauksia. jos alue on lyhyt, ihmiseltä puuttuvat johtajan ominaisuudet.
Alaosa:
Jos tämä on pitkä, se kuvastaa ylpeyttä ja halua hallita.
Jos alaosa on pyöreä ja pullukka, se osoittaa, että henkilö menestyy kaikessa mikä liittyy ruokahuoltoon. Hyvillä kokeilla, hovimestareilla ja ravintolanpitäjillä on usein pullea etusormen alaosa.  Tongue
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #4 : 14.03.2006 17:36:56 »

KESKISORMI

AVAINSANAT:
Velvollisuus huolellisuus, vakavuus, pahantuulisuus.

NIMI:
Saturnus

MERKITYS:
Tämä sormi edustaa kaikkia elämän perustarpeita. Maanviljelystä, karjanhoitoa, kaivostyötä tai mitä tahansa mikä liittyy maahan. Se kertoo myös vakavuudesta, tavasta hautoa asioita ja taipumuksesta surumielisyyteen.

PITUUS:
Keskimittainen:
Mikäli tämä sormi ei näytä muihin verrattuna liian pitkältä, eikä liian lyhyeltä, kyseessä on velvollisuudentuntoinen ihminen, joka tietää mitä vastuu tarkoittaa.
Pitkä:
Jos tämä sormi näyttää muiden rinnalla kovin pitkältä, ihminen on synkkä, sairaalloinen luonne, joka aina tilaisuuden tullen kaataa kylmää vettä muiden niskaan. Sanalla sanoen varsinainen pahanilmanlintu.
Lyhyt:
Ennakkoluuloton ja usein vastuuntuntoinen.

ASENTO:
Etusormeen nojaava keskisormi kertoo kunnianhimoisesta ihmisestä, joka nauttii uralla tapahtuvista nousuista ja laskuista. Tällaisen sormen omistaja kärsii usein kodin, perheen ja työn synnyttämien velvollisuuksien keskinäisestä ristiriidasta.
Nimettömään nojaava keskisormi juoruaa turvallisuudentarpeesta. Koti on tällaiselle ihmiselle oma pesä ja maailmankaikkeuden keskipiste.

ALUEET:
Kärki:
Pitkä keskarin kärki kertoo vakavasta luonteesta. Jos jollain perheen lapsista on tällainen keskisormi, häntä olisi syytä rohkaista akateemiseen tutkimustyöhön, sillä sormenkärki on merkki opiskelunhalusta.
Keskiosa:
Pitkä keskiosa keskisormessa kuuluu hyvälle taloudenpitäjälle. Hän on huolellinen ja varovainen, ja talousarvion laatimisessa ja raha-asioiden hoidossa hän on todellinen haka.
Pitkä keskiosa on myös merkki vihreästä peukalosta ja kiintymyksestä puutarhanhoitoon, maanviljelykseen, kaivostyöhön  buck2 ja kaikkeen mikä liittyy maahan.
Alaosa:
Jos tapaa oikein saidan ja rahojansa pihtaavan ihmisen, on mielenkiintoista vilkaista hänen keskisormensa alaosaa - voi vaikka lyödä vetoa, että se on hyvin, hyvin pitkä!

(Miltähän vuosisadalta nämä tulkinnat on ..  buck2)
Lähde siis: Lori Reid ; Kädestä ennustaminen , Karisto
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #5 : 14.03.2006 20:35:54 »

Kiitos vastauksistanne, Asterix ja Mi-Olea  Smiley

...Olisipa metkaa käydä joskus "kädestäennustajalla"  Cheesy. Pari tulkintaopasta löytyy omastakin hyllystä, mutta en ole niihin sen syvällisemmin tullut perehtyneeksi  Undecided. Kun on kiinnostunut "vähän kaikesta", niin sitten siinä käy niin, että todellakin tietää vain vähän kaikesta, eikä paljoa juuri mistään..?
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #6 : 14.03.2006 20:37:11 »

Kun on kiinnostunut "vähän kaikesta", niin sitten siinä käy niin, että todellakin tietää vain vähän kaikesta, eikä paljoa juuri mistään..?

Miksi tuo kuulostaa niin tutulle...  Grin
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 15.03.2006 01:18:36 »

Kai noissa viivoissakin tietoa on,mutta kuvaan astuu myös selvännäköisyys.
Mitä nyt Asterixin kokemuksia olen lukenut,niin ellei tuo kyky jo ole auennut,luultavasti avautuu. :Smiley

Kysäise ystävältäsi näkeekö hän tämän lahjan sinulla.

Selvännäkijöistä monet katsovat"käsistä",mutta todellisuudessa katsovat aurakentästä tapahtumia.

Seuratkaapa vain kun käytte,missä näkijän katse"harhailee".
Kannattaa kokeilla joskus ihan itse ja tutkia omaa kättään.Kummasti viivat ja rypyt siliävät ja saattaapi nousta jokunen kuvakin. smitten
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #8 : 15.03.2006 07:54:49 »

Kai noissa viivoissakin tietoa on,mutta kuvaan astuu myös selvännäköisyys.
Mitä nyt Asterixin kokemuksia olen lukenut,niin ellei tuo kyky jo ole auennut,luultavasti avautuu. :Smiley

Kysäise ystävältäsi näkeekö hän tämän lahjan sinulla.

Selvännäkijöistä monet katsovat"käsistä",mutta todellisuudessa katsovat aurakentästä tapahtumia.

Seuratkaapa vain kun käytte,missä näkijän katse"harhailee".
Kannattaa kokeilla joskus ihan itse ja tutkia omaa kättään.Kummasti viivat ja rypyt siliävät ja saattaapi nousta jokunen kuvakin. smitten

Aika naulan kantaan osuva huomio. Saan, jos ko. hetkellä annetaan, mielikuvina asiat. Itse asiassa käden viivoista olen kiinnostunt vain näkemään tuon ko. arabialaisen kahdeksikon mikäli se siellä on ja miehiltä lasten lukumäärän... etenkin, jos mies on mielestäni kiinnostava.  :Smiley

Kyllä hän väittää, että minä näen vähän kaikenlaisia juttuja, niin kuin tietenkin näenkin, mutta selvänäköisyyteni ei ole vielä niin terävä ja kirkas kuin sen toivoisin olevan.
Minulle ei ole myöskään vielä täysin selvinnyt muutenkaan "Universaali tehtävä", jota varten minut on kuulema tänne lähetetty lainatakseni nyt jo eräänkin kerran kuulemaani arviota itsestäni. idiot2

Kukaan vaan ei ole vielä kertonut mikä se voisi olla, mikä on aika turhauttavaa.  idiot2 tickedoff

Ehkä minun Universaalinen tehtäväni on olla emotionaalinen kaatopaikka tai paremminkin vessanpönttö, jonne ihmiset jättävät kaiken emotionaalisen pa*kansa ja oksenuksensa ja muun sellaisen.  Wink 2funny Cheesy  :Smiley

K*stahan minulta löytyykin jo omasta takaa päästäni.  Wink 2funny

Täytyy vain toivoa, että tuo Universaali Luoja pistää vähän WC-duckia ja puhdistaa säännöllisesti roippeet, ettei bakteerit ja muut pöpöt ala kasvamaan rihmoja ja muita raajoja. :Smiley Wink 2funny

Iloa, valoa ja rakkautta  smitten

Asterix

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/devilbattingeyelashes.gif)
« Viimeksi muokattu: 15.03.2006 08:06:25 kirjoittanut Asterix » tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 15.03.2006 10:02:27 »

Hei Asterix! Cheesy

Ei ole lainkaan vähäpätöinen tehtävä tuo vessapyttynä oleminen.
Ja aivan tosissani tämän nyt sanon.

Sekään ei ole lainkaan kaikille sopiva homma.
Pitää olla tarpeeksi vahva kestääkseen kaiken kuulemansa.Oppia suodattamaan asioita,niin etteivät osu itseen sen kummemmin.
Löytää keinot,miten näitä oksentajia voisi auttaa näkemään asiat toisella tavalla.

Kyllä varmaan voimasi on otettu huomioon ja siksi noita lisäapuja sinulle ropisee.

Kun löydät sen jujun,kirkastuvat muutkin lahjasi avuksesi. smitten

Voimia vaan sinulle ja malttia.Auttamistehtävä mitä suurimmassa määrin! angel
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 15.03.2006 12:55:50 »

Pikkaisen tarkennusta vielä. coolsmiley

Mietihän mitä kaikkea selvännäkijät joutuvat/saavat kuunnella?

Kun ihmisillä menee tasaisen hyvin,ei tule mieleenkään neuvoja kysellä.
Mutta vaikeuksissa kyllä.Jospa kohtaat niitä nyt harjoitusmielessä todellista tehtävääsi varten. smitten
tallennettu

Nefertari
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 20.03.2006 18:00:39 »

Joku aiemmin mainitsi, ettei pelkät viivat anna koko tarinaa vaan että siihen vaikuttaa myös kohoumat/kuopat, sormet (pituus,muoto...)Kämmenen muoto. Mutta listasta jäi vielä erilaiset muut uurteet, kuten esim. matkaviivat, salomonin sormus yms. Ja kaikista tärkein minusta on erilaiset merkit ja se missä ne sijaitsevat: neliö, risti, tähti, saari, kolmio... En muista tarkalleen kaikkea mutta tässä pääperiaatteet. Eli sijainnilla on erittäin suuri merkitys käsien viivoja ja merkkejä tutkiessa.

Harmi, kun en muista oman kirjani nimeä ja ei ole tässä mukana...ehkä lisään sen nimen joskus, jos muistan. Se on hyvä opas.
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #12 : 20.03.2006 20:53:50 »

Hei Ystäväin

Oletko huomannut tämän linkin:

http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=3680.0
Käsistä vinkkejä - ei selkeitä ohjeita

Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #13 : 21.03.2006 19:01:37 »

Kiitos Elämänilo, olin näköjään sen jo ehtinyt unohtaakin, vaikka olin sinne itsekin vastannut  Cheesy!

Osaisiko joku sanoa jotain tuosta "simiaaniviivasta" ts. yhdistyneestä pään- ja sydämenviivasta?
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
ES]
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #14 : 02.09.2012 22:34:38 »

hei! sattuuko kukaan tietämään mitä kuoppa oikeessa kädessä meinaa jos se on pään ja elämänviivan muotoa melkein myötilevä eli keskarin ja etusormen välissä noin keskellä kämmentä pituus suunnassa.
 Juu oon sekava Cheesy
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: