Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Itsemurha  (Luettu 68199 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #60 : 01.04.2006 00:05:24 »

TATA AVUTTOMIEN HATAA OSOITAN SORMELLA RAKASTA KOTIMAATANI, ELI SUOMEA, muualla kylla osataan auttaa, olen nahnyt sen omin silmin.
Diamond
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #61 : 01.04.2006 09:27:22 »

Ja voimmeko muuttaa kenekään muun asennetta kuin omaamme?
Odotellessa vaikka sitä, että muut muuttuu ja yhteiskunta muuttuu, voimme muuttaa vaikka omia asenteitamme.  Wink
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #62 : 01.04.2006 10:38:11 »

:Smiley

Niin,omat asenteet on syytä suurennuslasin alle laittaakin. coolsmiley

Useimmiten siihen tarvitaan kuitenkin omakohtainen kokemus,jokin tarpeeksi lähelle osuva kolaus. Undecided

Vasta silloin joudumme pakostakin miettimään,miksi ja mikä mättää kun,,, knuppel2

On kyse sitten itsemurhasta,sairauksista,yksinäisyydestä,rahattomuudesta,,,

Harvapa niitä miettii,jos itsellä kaikki hyvin.
Tai ainakaan ymmärtää,jos tovi tuleekin mietittyä.

Miksi aina täytyy kokea kantapään kautta tuo herääminen? Huh
Ehkemme tarvitsisi näitä kokemuksia,jos osaisimme aidosti myötäeläen tehdä sen,minkä kykenemme ja jaksamme. angel
tallennettu

Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #63 : 01.04.2006 14:17:05 »

Miksi aina täytyy kokea kantapään kautta tuo herääminen? Huh

Wink

Smiley

Täytyy, kyllä, koska olemme kanta-astujia.  :Smiley

smitten
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Mirjam
Vieras
« Vastaus #64 : 01.04.2006 14:21:21 »

Voimistelijoille opetetaan 'päkijä-astunta'... Cheesy
Mutta minä en taida olla voimistelija...  Cheesy
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #65 : 02.04.2006 09:35:51 »

Wink

Nooh,, Huh

Taidan olla nykyisellään varvas-astuja.
Kantapäät kun olen jo muusiksi astunut! Grin

Kiss  smitten
tallennettu

Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #66 : 02.04.2006 13:32:40 »

Wink

Nooh,, Huh

Taidan olla nykyisellään varvas-astuja.
Kantapäät kun olen jo muusiksi astunut! Grin

Kiss  smitten

coolsmiley

Ehkä se tarkoittaa, ettei ole omassa elämässään kulkenut

hiljaa hiippaillen, kuin sukkasillaan, vaan elämä, tuo meille

kuitenkin niin läheinen, on antanut jotain itsestään.

K  O  K  E  M  U  K  S  I  A    Cry    Kiss    uglystupid2   police   laugh   crazy2   angel   smiley6600   tickedoff   smitten   2funny   Kiss

smitten
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #67 : 02.04.2006 15:37:43 »

coolsmiley

,,,sylillisen tahtoisin kerrallaan,,

Ja saanutkin,juu.Kaikkea en olisi niin kovasti halunnutkaan. Cry  tickedoff

Kiitosta taas lahjasta!Naurun nimittäin! Kiss  smitten
tallennettu

metsätonttu
Vieras
« Vastaus #68 : 02.04.2006 16:32:35 »

Tuosta astumisesta (ja ehkä elämästä yleensä)...

Minun viisas ukkoni on opettanut tuolla metsässä liikkumisesta, että 'älä koskaan astu raskaasti koko jalalla, astu aina niin, että paino on vielä puoliksi toisen jalan varassa. Silloin on mahdollisuus vielä vetää etummainen jalka pois ja siirtää se astumaan muualle. Ja jousta! Astele koko jalalla, polvet valmiina joustamaan. Vähän niinkuin jänkälappalainen.'

Ja se on totta. Jotkut ovat hyvin vahinkoalttiita luonnossa kulkiessaan. Milloin vajoavat vyötäröitään myösten suonsilmäkkeeseen, milloin jalka eksyy louhikkoon, milloin astuu käärmeen päälle tai muuta sellaista. Paremminkin voi kulkea.

Yksi hyvä systeemi on liikkua toisen (joka tietää minne mennä),  askeleen jäljissä. Siinäkin voi oppia jotakin. Vaikka kukapa nyt siinä viitsii pitkään kulkea.
Oma polku pitää löytää  tickedoff

Tämä meni nyt ihan symboliikaksi, mutta tuli vain mieleeni!  smitten
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #69 : 10.11.2007 16:19:48 »

Otanpa tämän perin ajankohtaisen aiheen uudelleen esiin.
Mikäs sen sanomaa vanhentaisi.
Nyt pyydän,että pyrittäisiin pysymään aiheessa ja jättämään kaikki letkautukset pois.

Olen kohdannut juuri nyt todella monta masentunutta,jotka ovat tukeutuneet reikiin.
Moni tulee takaisin,jotkut eivät.
Itseasiassa minulla ei juuri muita käykään kuin elämän päähän potkimia.
Tuosta reikipiiristämme saan itse voimani.
Vaan kovinpa vähissä ovat nyt. Undecided

Minulla on muuten kaikkea ympärilläni mitä tarvitsenkin,mutta rahavaikeudet niin valtaisat,että joskus jaksaminen tuntuu mahdottomalta.
Tuloni ovat pienet ja ylimääräiset menot heittävät koko talouteni aivan sekaisin.
Nyt sain kieltävän päätöksen potilasvakuutuksesta ja toinen yhtä kauan pyörittämäni asia eri virastoissa pitäisi pian ratketa.Ei ole rahasta kuitenkaan kyse,mutta energiaa on kulunut valtavasti.

Eilen huomasin pyörittäväni päässäni ajatusta,kumpi on todempi.
Se,että on olemassa joku välitila missä joudumme lillumaan kunnes olisi "oikea"hetkemme kuolla,vai se,että olen ottanut liian suuren tehtävän sielutasolla,enkä jaksakaan sitä viedä loppuun. Huh

Puhuin asiasta eilen ystäväni kanssa,koska oma näkemykseni on,ettei mitään välitiloja ole.
Tänään soitin yllättäen ystävälle,joka todella masentunut ja miettinyt samoja asioita.

Omakohtaisesti ajattelin,että jos olisin lapseton ja tietäisin,että lopun ikäni taistelen joka päivä samojen asioitten kanssa,kuten nyt 2 vuotta,niin lopettaisin tämän kierroksen tähän.En halua elää käyttäen energiaani ainoastaan siihen,mistä rahat laskuihin,lääkkeisiin,hammaslääkäriin ja ruokaan.
Ystäväni sanoi,että tulisit joka tapauksessa takkuilemaan takaisin samojen asioitten kanssa. Grin
Vastasin että enhän!Olen kokenut jo niin paljon,että tämän yhden kanssa tahkoaisin sitten uudestaan.

Uskon elämän kantavuuteen,mutta voimat loppuvat,jos pusket suossa koko ajan.
Nyt on meneillään kait suuri puhdistus,kun ihmiset voivat niin huonosti.
En usko,että olen ainoa tälläkään foorumilla,joka ajattelee sietokykynsä olevan äärirajoilla.
Menisin hetkeksi lepäämään ja tulisin sitten vaikka revanssille.

Ihmiset,jotka eivät enää hallitse omaa toivotonta tilaansa,alkavat etsiä korviketta,jotain jolla pinnistää eteenpäin.
Joskus ne vain menevät niin äärilaitamille,että siinä sitten tulee moni viatonkin kärsimään. Cry
Tämä on kumma aihe.Siihen ei ole vastausta.
Luoja ei mielestäni siitä kuitenkaan rankaise,mutta tekijä tavallaan pistää jonkinlaisen rankaisun surun ja vihan muodossa läheisilleen.
Osaako joku selittää tätä järkevästi?Kyselee uupunut Chandra
tallennettu

K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #70 : 10.11.2007 19:06:40 »

Osaako joku selittää tätä järkevästi?Kyselee uupunut Chandra

Chandra, pakko toisena Kauriina ottaa kantaa.

Ymmärrän täysin ajatuksesi. Olen miettinyt samaa, mutta en ikinä kyllä sitä että riistäisin hengen itseltäni. Niin paljon on kuitenkin elämässä elämisen arvoista: poikani.

Pari viime vuotta ovat olleet varsinkin meille Kauriille tosi haastavaa aikaa. Itse ole joutunut sellaiseen prässiin että tuskin kukaan muu olisi siitä hengissä selvinnyt - niin ainakin itsestäni tuntuu mutta teitä kohtalotovereita on muuallakin. Moni Kauriita.

Elämä on koetellut sekä työn, terveyden että parisuhteen saralla. Työelämässä olen joutunut rakentamaan kaikki uudelleen, terveys oli vähällä mennä mutta oma henkinen vahvuus esti sairastumisen. Parisuhde on koetuksella. Todennäköisesti ero edessä.

Miksi meitä Kauriita koetellaan näin?

Pluto tulee Kauriiseen pian, samoin Jousimies. Ehkä tämä on testi. Paljonko te pirun pukit jaksatte? Heikot sortuu, vahvoille koittaa onnen aika. Itse olen niiden vahvojen joukossa, jotka selvittävät tämänkin testin.

Toivon samaa sinullekin. Jaksa vielä vähän. Parempi aika koittaa.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 10.11.2007 19:09:25 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #71 : 10.11.2007 19:33:37 »

Kiitos vastauksestasi Kaurisenergiaa. angel

Tsunamin jälkeen kun kävin yhden surevan äidin luota hakemassa lastensa ja ex-miehensä vaatteita,kuulin sanonnan,että vain kauriille voidaan antaa näin suuri tuska koettavaksi.
Nainen menetti kaikki kolme lastaan ja heidän isänsä.

Se oli raskas matka,mutta tämä nainen on selvinnyt siitäkin.
Nyt on auttamassa muita tuolla kansainvälisillä kentillä.

Perin karu on tämä kauriitten kasvualusta.Kovat vuoret ja viimaiset ilmat.
Jaksan,tiedän että jaksan,vaikka aika ajoin on ylitsepääsemättömän vaikeaa ja tuntuu ettei mitään enää voi lisää tulla.
Tulee silti.
Nyt sain kaksi ihanaa avun antajaa täksi illaksi täältä foorumilta.
Yksin ei kauriskaan jaksa. angel
tallennettu

K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #72 : 10.11.2007 19:47:30 »

Yksin ei kauriskaan jaksa. angel

Kauriilla on se paha puoli, että he todellakin luulevat selviävänsä yksin kaikesta.  Wink

Mutta nämä asiat, jotka ovat meitä koetelleet, ovat senverran suuria, että ei niistä yksin selviä.

Apua löytyy, kun osaa sitä hakea.   smitten
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #73 : 11.11.2007 00:12:06 »

Niin,tuossa kai se kauriin,nyt minun,tämän hetkisen tilanteeni syy onkin.
Todella vaikea tehtävä.AVUN PYYTÄMINEN! Cry Embarrassed Sad

Olen niin tottunut selviämään mitä kummallisimmista tilanteista,etten millään apua pyytäisi.
Sen antaminen,jopa tarjoaminen on hyvin helppoa.Vaan pyytämiseen tule erilaisia tunteita.
HÄPEÄ!Voi luoja että hävettää ainakin rahan pyytäminen. Cry
Nyt en sitä enää tee.Se vei loputkin voimani,kun vaikeroin häpeässä pitkään sen jälkeen.Ja vihaisena itselleni. knuppel2 tickedoff
Päätin pistää vanhan autoni myyntiin.Toki siihenkin tuli heti hankaluuksia.Mies joka sitä olisi ostamassa on Belgiassa,mutta tulee sieltä kyllä.Auto on seisonnassa nyt.
Ainoa ikävyys on,etten voi enää mennä tekemään hoitoja kenenkään kotiin.Se kun vaatii autoa.Mutta ovathan nuo osanneet tänne tulla,silloin kun tarkoitus on.

Itse aiheseen.Tuohon tabuun,mistä ei saa puhua,koska ilmeisesti sekin on jo syntiä.
Ihmettelen suuresti,miksi päivitellään myyrmanneja ja jokeloita ja mitä milloinkin,eikä nähdä MITÄ SEN TAKANA ON!
Mieli ei kestä kaikkea.Aina ei jaksa ja ei sekään mikään pettämätön kapistus ole.
Ei sitä aina päälle päin näy,kuka on masentunut,tai muuten jotenkin mieleltään sairas.Eihän syöpäkään näy kuin jo pitkälle menneessä vaiheessa.Siellä se kuitenkin sisällä myllertää tehden tuhojaan.
On monta muutakin sairautta,hyväksyttyä,joka ei näy,mutta miksi mielen sairaus on niin erilainen vielä tänäkin päivänä? idiot2

Olen kauhulla ajatellut sen pojan omaisia,joka tämän jokelan tapauksen takana oli.Saavatko he lainkaan myötätuntoa.Minkälaista on elämä heille tämän jälkeen.Eivät he ole syyllisiä,mutta kuinka moni osaa ajatella niin.
Poika on poissa.Ei koe tätä mylläkkää enää.Samoin muut menehtyneet.
Heidän on hyvä olla,mutta omaiset tässä kärsivät.
Kestääkö heidän mielensä?
Annetaanko enemmän kuin jaksaa kantaa?
Olen tullut tulokseen,että jokaisella on oikeus päättää elonsa päivät itse.
Jos joku lähtee arvioimaan tekoa,kävelköön ensin sen ihmisen saappaissa.
Näin on hyvä,liikaa ei tarvitse kantaa,muttei liian helpollakaan kannata hellittää.
Se on sitten käsikirjoitettu yhtenä vaihtoehtona sielunkirjaan ja muuttaa läheistenkin oloa.Mutta varakäsikirjoitus on varmaan myös olemassa näille,jotka eivät siihen itse voi vaikuttaa.

Olipa sekavaa.En vielä ihan näin seko oikeesti ole.  Grin
« Viimeksi muokattu: 11.11.2007 00:21:28 kirjoittanut Chandra » tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #74 : 11.11.2007 10:02:01 »

Kirjoitit kauniisti Mika-Matti.

Tuota pitää kuullostella oikein.
Mutta se hoitaminen on niin paljon helpompaa ja itsestään selvää.
Olen kasvanut ikäluokassa,jossa jokapuolelta tuli viestiä,huomio muut ja itsekäs ei saa olla.
Tuo positiivinen itsekkyys kuului samaan kastiin.Mitä nöyrempi ja muita huomioon ottavampi oli,sen"parempi"ihminen.

En tiedä.Herättää ristiriitaisia tunteita,kun kuitenkin pyytäjää kohdellaan alentuvasti ja kerjääjänä.

Mahtoi isoäidilläsi olla huikeaa siellä vuoren laella.
Vuoren,jonka juuri eilen näin. Wink smitten
tallennettu

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  Tulostusversio  

Siirry: