Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Se ihmeellinen suola - henkimaailman asia  (Luettu 13249 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
vanamo
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 16.03.2006 20:19:00 »

vnm  Smiley
« Viimeksi muokattu: 17.03.2006 16:46:28 kirjoittanut vanamo » tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #1 : 16.03.2006 20:26:39 »

Oletteko huomanneet saman kuin minä.

Jos juot aamukahvisi sokerilla tai ilman ja otat sen kanssa jotain normihaukkapalaa, olet aika kiva ihminen koko päivän. Sellanen melko asiallinen etkä turhaan reagoi kaikkeen kiukulla.
Mutta jos syöt aamulla heti herättyäsi suolakurkun ja juot päälle suolakahvia, olet sellainen riiviö että kaikki tietävät sinulla olevan tosi paha ongelma ja pilaat kaikkien päivän tai jopa elämän.
Johtuu keväällä lämpimien ilmoje tultua lisääntyneestä hikoilusta. Joka aiheuttaa alisuolaisuutta, ja uupumusta. Joka tuo mukanaan muita vaaroja.
Vitamiineja tässä maassa popsitaan kuin karamellejä, että niiden puutteesta ei todellakaan ole kyse.
Meillä mainostetaan että meillä on terveellinen ruoka. Mutta kuitenkin meillä myydään vitamiineja, 25 miljoonaisen kansan tarpeisiin. Joka on hirvittävä ristiriita.

Syö joka aamu yksi suolakurkku, (ei maustekurkku) Tai juo suolakahvi, auttaa varmasti kevätväsymykseen.

Hei "vanamo"

"Ikiaika" kirjoitti tuosta suolakurkusta ja suolakahvista täällä.
- minulle asia on aivan uusi -

Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
salomi
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 17.03.2006 09:46:46 »

Moikka!

Pitäisi muistaa, että jokainen meistä on oma yksilönsä ja niin myöskin elimistömme aineenvaihdunta ja happotasapaino. Joten jokaiselle meistä ei esim. suolakurkku sovi.
Itse olen A-veriryhmäläinen alunperältäni kasvis- / Riistakansaa. Tulen huonoista vatsahapoista johtuvasta herkästä vatsasta vihaiseksi, jos syön etikkaliemessä luilluneen suolakurkun. Mutta joka aamu aloitan päiväni nauttimalla lasillisen vettä terästettynä merisuolalla ja elämä hymyilee ja vatsa tykkää suola tason herättämisestä.
Se ihmeellinen suola ei ole henkimaailman asia vaan kyseessä on puhdas keiallinen reaktio ihmisessä. Meidän kehomme on niin fiksu, että se osaa puolustautua monin eri konstein itselle sopimattomia aineita vastaan. Ainoa ongelma on Meidän Ego joka ei kuuntele kehon viestejä.

Markkina koneisto on manipuloinut meidät mahtavaan kierteeseen eli talvella toitotetaan syö sikaa, suklaata ym. niin, että napapaukkuu. Ja keväällää mainostetaan katso itseäsi peilistä onko tullut mässättyä, joten nyt laihduttamaan erillaisilla tuotteilla. Kesällä tyrkytellään syö makkaraa, kyljyksiä ja olutta näin rentoudut ja nautit kesästä. Syksyllä naureskellaan mediassa oletko ähkynä kesän jäljeltä ota vitamiineja talven varalle niin jaksat työssä paremmin loman jälkeen.

Herää Suomi, mihin olet menossa, sillä jenkkiläiseen tyyliin rakennetaan isompia kauppoja ja kilvan huudetaan ostakaa, ostakaa me palvelemme perheiden puolesta, ai miten niin. ai että " he pysyvät tukevassa kunnossa ja lompakko laihana".

smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 17.03.2006 10:02:24 »

Mie oon niin makkee immeinen, että aloitan yleensä aamuni sitruunalla.
Siis puolikkaan sitruunan mehu lasilliseen huoneenlämpöistä vettä. Cheesy

Todella herkkua - tekee minun A-verityypin massulleni hyvää. Suosittelen kokeilemaan, O-verityypit älkää vaivautuko Wink
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #4 : 17.03.2006 10:06:56 »

Todella herkkua - tekee minun A-verityypin massulleni hyvää. Suosittelen kokeilemaan, O-verityypit älkää vaivautuko Wink

Pitäisikö minunkin kokeilla, olen myös A+...  idiot2
Tosin en tiedä olenko kovinkaan makea entuudestaan...miltei ehkä enemmän hapan...joten ei välttämättä tuo sitruuna minulle hyvää tekisi...
Tai jos vain itse koen itseni happamaksi..  idiot2
Mutta aivan oikeasti, jostain on jäänyt mieleeni, että ainakin joskus vieläkin nuorempana olisi ollut sellaisia 'oireita', että olen 'hapan'...
Toisaalta siihen viittaavia oierita ei ole kyllä enää ollut vuosiin.
Ja onhan tuo sitruuna jo värinäkin sellainen keltaisen sävy, josta pidän...ja mikä sopii minun sävyihini.
Ja onhan se myös raikas...  Smiley
tallennettu
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 17.03.2006 10:14:13 »

Hei kaikki! Smiley

Minä myös olen A- veriryhmästä, joten puolikas sitruunaa lasillisessa vettä aamulla tyhjään vatsaan.
Lähtee hiivat ja muut elimistöstä.
Huolehtii tehokkaasti happo-emästasapainosta.

Muistetaan vaan juoda sen päälle lasillinen vettä, jotta hampaat huuhtoutuvat,
sitruuna haurastuttaa hammaskiillettä.
Ei pidä ainakaan heti mennä harjaamaan hampaita sitruunan tai muun hapokkaan syönnin jälkeen.

Mutta sitten myöhemmin olen naukkaillut vettä, jossa on hyppysellinen ruususuolaa ja 3rkl. intiaanisokeria puolessa litrassa vettä.

Varmasti ainakin kesäkuumalla tosi tärkeä ja hyvä juoma.

smitten    maarita            smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
selkälokki
Vieras
« Vastaus #6 : 17.03.2006 10:17:12 »

Miun vatsa taas tykkää, kun hörppään aamulla AB piimää. Nam nam.
Kesällä kyllä, tai kunhan ilmat lämpenee, aion taas sitä merisuola-lisää ottaa aamulla vaikka veden kera, sillä mulla tosiaankin kesällä on niin vetelä olo.
Viime kesänä jo sitä kokeilin ja siitä oli apua.
Joten, kyllä tuo suolajuttu siinä mielessä ihan tosi on...
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #7 : 17.03.2006 10:22:15 »

Hei kaikki! Smiley
Minä myös olen A- veriryhmästä, joten puolikas sitruunaa lasillisessa vettä aamulla tyhjään vatsaan.
Lähtee hiivat ja muut elimistöstä.
Huolehtii tehokkaasti happo-emästasapainosta.

Aika jännää, minulla on ollut ihan väärä käsitys tuosta happamuus jutusta...
Minulla tosiaan oli taipumusta nuorempana tuohon 'hiivaisuuteen' ja siksi oletin, ettei minulle sopisi mikään hapan...vaikka todellakin aina olen mieluusti syönyt kaikkea hapanta...piimää, kirpeitä/happamia marjoja, suolakurkkua yms...
En niinkään koskaan ole ollut makean perään...mitä nyt lapsena oli joskus se 'karkki-vaihe'..

Eli minä siis tosiaan voisin tuota sitruunaa käyttää, eikä se nostaisi takaisin noita hiivajuttuja...
Olenpas ollut tietämätön...  idiot2
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 17.03.2006 10:34:55 »

Ensin ori ja sit ruuna...

Otan kyllä päivän mittaan tarvittaessa suolaakin. R. Purola neuvoi niin mainiosti:

"Jos elämä maistuu kuin vanha hameennappi, niin laita merisuolaa veteen ja juo pois, jos ei ala kohta kirkastua, niin ota toinen lasillinen"

Tuolla ohjeella on kirkastettu päivää ja silmää montakin kertaa Wink Smiley

Niin Mi-Olea, voit vastaisuudessakin vähän "hapanta" ottaa, sehän tekee vain hyvää Wink Grin
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #9 : 17.03.2006 10:43:58 »

Ensin ori ja sit ruuna...
Otan kyllä päivän mittaan tarvittaessa suolaakin. R. Purola neuvoi niin mainiosti:
.....
Niin Mi-Olea, voit vastaisuudessakin vähän "hapanta" ottaa, sehän tekee vain hyvää Wink Grin

Mutta eikös sitä sanota, että "naiset ensin, vaikka heikoille jäille".. Huh Joopa joo..

Minä olen joskus käynyt jotain R.Purolan 'kursseja', jos samassa 'piipulla meditoiden' miehessä ollaan...  :Smiley
Hauska 'heppu'...

Tulipas hyvään väliin tämä tieto...alkaa olla niin 'hameennappimaista' välillä elämä että...
Tosin joskus harvoin olen ihan suoraan suolarakeen suuhun heittänyt, mutta aika tujakkaa se niin on...
Joskus muuten käytin hamapaiden pesuun merisuolavettä ja se todella valkaisi hampaita ja piti ikenistön kunnossa yms, mutta se maku oli outo, kun on tottunut raikkaisiin peppermintteihin...
Ja siitä oli muka niin kova vaiva, kun aina liuotti sen veden valmiiksi..kun ei sitä säilöäkään iljennyt pidemmäksi aikaa...

Siis sitruunaa ja suolaa ja paistaa se päivä hameennappiinkin... coolsmiley
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 17.03.2006 10:53:51 »

Jesh Mi-Olea,

sama piippumeditoija on kyseessä  Wink Grin

Minulla on ollut ilo olla vain kerran (pari?) joskus vuonna 1 ja 2 hänen luennollaan, olisikin mukava päästä ihan kurssillensa!

Kirkastetaan siis hameennappeja ja otetaan hapanta sen kunniaksi Cheesy
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #11 : 17.03.2006 10:58:13 »

Kirkastetaan siis hameennappeja ja otetaan hapanta sen kunniaksi Cheesy

Näin tehdään...  Wink
Kipaisinpa muuten hakemaan äsken tuohon kahvimukiini pari suolaraetta kokeeksi  Shocked , kun sitruunaakaan ei nyt ole.
Antaas kattoa kuinka käy....  :Smiley
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #12 : 17.03.2006 11:21:28 »

Mielenkiintoista. Mutta mitäs tällainen muinaisjäänne O verityyppi sitten voisi tehdä? Vinkkejä?

Siis tarkoitetaanko tässä nyt merisuolalla ihan sitä "tavallista" kaupan hyllyltä löytyvää vai jotain ihan erikoiskamaa?

Huh
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #13 : 17.03.2006 11:26:29 »

Mie olen käsittänyt, että ihan sitä karkeaa, käsittelemätöntä merisuolaa, jpta saa kaupasta.
Viisaammat valaiskoot...
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #14 : 17.03.2006 11:41:16 »

Minä itse käytän välillä ihan sitä kaupan karkeaa merisuolaa, mutta jos olen liki jotain luontaistuotekauppaa, ostan kyllä mielummin sitä ihan täysin puhdistamatonta merisuolaa, joka on siis harmahtavaa, eikä kirkkaan valkoista. Steiner-koulukaupat myös sitä myy.
Sitten on tämä ruusu-suola, jota en ole vielä itse kokeillut.
 Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: