Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Avun tarpeessa kartan tulkinnan opetteluun ymv.  (Luettu 9205 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« : 18.03.2006 21:21:09 »

Hei Ystäväin

Haluaako joku auttaa / opettaa minua
- mitä karttani kertoo
- miten tulkitaan
  - mistä haen tietoa ymv.
- osaan katsoa syntymäkartta; tulkinnat koneelta
- löydän huoneet ja niiden merkitys tietoa
- löydän asteroidit ja niiden merkitys tietoa
  http://aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/astrologia/asteroidit/astceres.htm
- paljon on asiaa mistä en ymmärrä mitään

Tietoni liitetiedostossa
; vihreän klemmarin kohdalla  (http://www.astro.fi/foorumi/Themes/CoolMetalSMF1/images/icons/clip.gif)

Nolottaa tietämättömyyteni,
mutta opin jos joku opettaa minua
- kukaan ei osaa heti kaikkea

Intoa löytyy oppimiseen, mistä löydän oppaani

Elämänilo
« Viimeksi muokattu: 18.03.2006 21:48:04 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Hansuli
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 18.03.2006 22:54:59 »

Aloitappa vaikka planeettojen merkityksien opettelusta ja mitä ne vastaavat, esim. Aurinko= isä, identiteetti, minäkuva: Kuu= äiti, tunteet, psyyke: Saturnus= karma, kohtalo, haasteet, vaikeudet, karmallinen läksy ... etc. Akselien merkitys! Löytyisiköhän Sepon jutuista näistä? (nyt ei jaksa katsastaa)...

Nyrkkisääntönä aspekteille  aspect_oppaspect_squ :haastelliset aspektit.  aspect_sexaspect_tri :harmoniset aspektit. Konjuktio både och, riippuen planeetoista ja sijainnista (aika nopeasti oppii tunnistamaan kuitenkin, niin syntymäkartan kuin transitoivankin vaikutuksen, kumpaa on). Kvinkunssit kannattaa opetella alkuun, jos ei ole matikkapäätä, hyösyntää aspektitaulukkua ja etsii sieltä ... värikarttoja kannattaa alkuun hyödyntää oppii katsomaan merkkien värin perusteella tuleeko esim. neliö tai komio jne. Merkkien osalta tietenkin yleisten kuvauksien lisäksi elementit ja laadut. Transitoivina planeettoina kannattaa opetella hitaasti liikkuvien planeettojen merkityksiä/teemoja..  uranus nopea/äkkinäinen muutos, ei mene ohitse huomaamatta, radikaaleja ratkaisuita etc. tähän teemaan nojaten.  pluto syvälle luotaava muutos, ei mene voisin sanoa koskaan! ohitse huomaamatta, vaikka joku näin väittäisikin Wink...  neptunussaturnusjupiterchiron kannattaa myös katsoa...  mars ia ja  venus ta harvemmin ja lyhytaikaisten muutosten valossa. Löytyisiköhän näistäkin Sepon tietopankista alkuun?

Niin ja unohtamatta isoja kuvioita.. kultainen kolmio, T-risti, isoristi, kehto, leija, pikkukolmio, sekstiiliketju kanssa hyvä alkuun.. tietenkin qvintiili- ja noviiliketjut kanssa hyvä huomioda (niissä asteet menevät niin pieniksi, että jos ei sitä matikkapäätä löydy, eikä opi havannoimaan niin, että tunnistaa tietyssä kohdissa olevien planeettojen tekevän tietyn aspekti, hyödyntää taas aspektikarttaa... tuota havainnointia kannattaa kuitenkin yrittää, nopsaan ne sieltä sitten hoksii...)

Kuunvaiheet tietty kanssa hyvä opettelemisen kohde!!! Samoin venuksen, merkuriuksen ja auringon järjestyksen merkitys.. Molemmat jutut ovat samaa kuin kartta miniatyyrissään.. Joten ei mene hukkaan opettelut..

Astrologian harrastamisen aloittelussa suositan kyllä kipittämistä kirjastoon.. Nikulan kaikki kirjat ovat hyvä liikkeelle lähdön paikka samoin mm. Marja-Liisa Niemi-Mattilalta löytyy hyvä teos: Arkkityypit.. (kirjamuisti ei näköjään toimi täällä Smiley).. Jos löytyy paikallisesta työväenopistosta kursseja, ne myös. Ja toki tietty tämä forumi ja netti yleensä... Englanninkielisistä suosittaisin alkuun mm. Robert Handin kirjoja..

Jotta opiskelmaan sitten Smiley. Valmista vastausta/lähdettä tuskin kukaan perehtynyt pystyy antamaan. Tieto, kun ei tällä alueella lopu... ja sitten, kun olet hyvin kärryillä syntymäkartasta ja transiiteista, niin ei muuta kuin auringon paluukartan, kuunpaluun, progressioiden, komposiittikarttojen, synastrian yms. pariin. Ja jos tuntuu, että nyt tietää ja osaa hyvin, niin pitää mielessään, että harmoniat ei lopu koskaan  Cheesy.
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 19.03.2006 12:34:09 »

hansuli
aatteletko sä itse ENSIKSIMMÄISENÄ esim. saturnusta karmana?
oikeesti?
metsään menee niin että rymisee ,on minun mielipide ainakin tuosta
mielikuvat voivat olla NIIIIN erilaisia..
tai aurinko ENSIMMÄISENÄ ISÄ?
MINÄN ENERGIA sanoisin minä,oleellisin,
KYLLÄ MYÖS ISÄ mutta vasta sitten kun minuus on mielletty
isä antaa HENGEN syntymässä
ajattele sen symbolia ympyrää,jossa me olemme keskipisteenä,
kuvaa yksilöllisyyttä,täydellisyyttä ja loputtomuutta
ENERGIA on loputonta,sen määrä on aina vakio
kuu on sielu,äitikin,heijastaa auringon valoa
kuullamme ilmaisemme aurikomme sielunmaisemaa tunteina
saturnus
ytimekkäästi psyyken luuranko
emme pysyisi kasassa ILMAN

EI ole tarkoitus ojentaa,vaikka vähän piikki nousikin pystyyn....
mielikuvat voivat vaan johtaa harhaankin,ois varmaan tärkeetä löytää just ne
OMAT ,jotka ITSELLE parhaiten selittävät näitä juttuja...
tallennettu
Hansuli
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 19.03.2006 12:40:15 »

Grin eihän Nikki luettelossa mihinkään arvojärjestykseen pyritä? Kaikki ne asiat, mitkä luettelossa ovat kuuluvat ko. asiaan liittyviksi.

KYLLÄ ajattelen saturnuksen teemoihin liityvän, karman ja karmallisen läksyn (karmasuhteet löytyvät mm. helposti synatriassa satunuksen avulla).

KYLLÄ ajattelen auringon teemoihin liittyvän isän. Lapsuuden isähahmon tunnistaa sieltä..

Grin huh...
tallennettu

nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 19.03.2006 12:49:44 »

....ilmeisesti nikki-luettelossa pyritään......
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 19.03.2006 14:20:21 »

Hei Ystäväin

Kiitos!

Tutustun asiaan.

http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=4514.0;topicseen
Tänne olen kerännyt tietoa;  ASRTOLOGIAN ALKEITA ALOITTELIJALLE

Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 25.03.2006 10:41:21 »

h a n s u l i ....
     ..tule takaisin pikku sheba...

mua jäi vaivaamaan ja siksi pyydänkin sua edes lukemaan tämän vaikket siihen mitään vastaisikaan,käy vaikka revittelemässä vastauksesi mielikuva-ketjuun....

kyllä minä tiedän (..jousimiehen lause..) että sinun nousujellonan ylpeyttä on loukattu,reagoit sillä ensimmäinen -sanaan niinkuin tämä ois kilpailu,
aurinkokalana polskautit sitten omaan maailmaasi neptunuksen henkisyyteen ja hait sokrateenkin turvaksesi,kävin kyllä visiitillä ja KYLLÄ, syyllistyn enemmän tai vähemmän monoteismiin,mutta sehän sopii skorpionin mustavalkoisuuteen ja jousimiehen fanaattisuuteen,mutta aattelen myös omaavani pyrkimystä ehdottomaan totuudellisuuteen, chiron aspect_opp pluto uranus

ei todellakaan ole kysymys tärkeysjärjestyksestä,siitä kuka tulee ekana maaliin,
vaan siitä mikä on olennaista,tärkein tieto kiteytettynä yhteen sanaan,
sitä skorpionin tarvetta kiteyttää yhteen siemeneen koko seuraava kasvu,
että omenapuusta kasvaisi omenapuu eikä päärynäpuu.
jos minä olisin vasta-alkaja tällä astrosaralla ja sinä räväytät minulle karttani ja sanot:tuossa on sinun aurinkosi eli isäsi ja tuossa on kuusi,sinun äitisi,niin kyllä minä siinä vaiheessa kysyisin ,että missäs MINÄ sitten olen?
olenko vain tuossa neliössä niiden välissä?mitenkäs sieltä pääsen pois?
tai että tuo saturnus on sun karmasi...entäs sitten nuo kahvikupposet tuolla kartalla mitäs ne siitten ovat? teemasarjan uniikkejako?
toinen piripintaan täynnänsä vanhaa,vahvaa ,seisonutta kahvia ja toisen on mummo jo älynnyt kumota nurin tyyliin :kiitos,mutta nyt riittää tätä sorttia,
kylläisyysaste on tullut täyteen,otetaanpa konjakit kahvin päälle mieluummin...

sitäpaitsi tämän kyseisen astroalkajan motiivit ovat muualla kuin astron opiskelussa,
hänen motiivinsa löytyvät 12 huoneen leijonasta,
halusta olla mukana ,olla mukana näyttävästi,tulla huomioiduksi,
ja ne syyt kaiken tuon takana ovat ehkä ne oleellisimmat,
tietty yksinäisyyden tunne ?,rakkaudettomuus ? huomionkipeys ?
leijona tarvitsee aina hovin ympärilleen...

mielikuvana hän pelaa golfia toisten palloilla..
alitajuisesti,ilmeisesti asiaa tiedostamatta

että tule takaisin pikku sheba..
sinä olet aikaasi edellä ja voit merkuriuksellasi opastaa meitä vesimiehen aikaan,
vesimiehen älykkyys ei aukene tavalliselle taatelintallaajalle heti kohtakaan ja vaikka turhaudutkin yrityksissäsi,niin yritä silti,ehkä me kymmenen vuoden päästä ollaan siinä missä sinä nyt,
ehkä sokrateella olisi oikeestikin meille asiaa....
tallennettu
auringonkilo
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #7 : 03.04.2006 00:48:27 »

Kiiitos Sinulle Elämänilo selkokielisestä osoitteesta aloittelijalle!  smitten Mulla meinasi mennä pupu pöksyyn koko touhussa, kun luin Hansulin tekstin. Noinko paljon täytyisi opiskella ennenkuin pääsee kunnolla edes alkua pidemmälle?!  Cry Toki olet oikeassa mitä  kirjoitit, mutta kun minä tällaisena vähä-lyisenä paukapäänä idiot2  en oikein pysty nielemään kerralla noin paljoo hebrealta vaikuttavaa teksiä.  Embarrassed  Onneksi Korkeampi voima ohjasi mua sen verran, että komensi lukemaan eteenpäin. Niin löysin selkokieltä sisältäviä lauseita enemmän. Huh.
tallennettu

Rakastakaa toisianne!
Hansuli
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 03.04.2006 10:44:28 »

Noinko paljon täytyisi opiskella ennenkuin pääsee kunnolla edes alkua pidemmälle?!  Cry Toki olet oikeassa mitä  kirjoitit, mutta kun minä tällaisena vähä-lyisenä paukapäänä idiot2  en oikein pysty nielemään kerralla noin paljoo hebrealta vaikuttavaa teksiä.  Embarrassed  Onneksi Korkeampi voima ohjasi mua sen verran, että komensi lukemaan eteenpäin. Niin löysin selkokieltä sisältäviä lauseita enemmän. Huh.[/color]

Hyvä, että löysit oikeita tekstejä itseäsi eteenpäin viemään! Itsestä tuntui kyllä kirjoittaessa, että kylläpä tätä tietoa nyt sitten on.. vaikka yrittää tosissaan vaan pintaa riipaista... Mutta olisihan se hassua, ettei sitä olisi, kun 17 -18 vuotta on aihetta lukenut Cheesy.

Ja edelleen kaikille, jotka astrologiasta kiinnostuvat suositan kirjastoon kipittämistä tai jos haluaa euroja sijoitella niin kirjakaupoille. Hyviä ehjiä kirjoa löytyy suomenkielelläkin paljon.
tallennettu

kauris76
Kohtuuastroilija
**

Vahva Uranus +Kristustietoisuus

Profiili
« Vastaus #9 : 16.04.2006 17:51:36 »

Ehkä kaikki ovatkin jo kuulleet, mutta suosittelenpa silti aloittelijoille kirjaa Astrologian maailma/Lars Johansson.
 Pitemmälle ehtineille kirja ei tarjoile kenties paljoakaan,
 mutta antaa selkeät tiedot kartan perustulkinnasta yksinkertaisesti ja mielestäni helppotajuisesti. (Mm. planeetat merkeissä, ohjeita huonetulkintoihin, planeettojen merkitykset ja lyhyet aspektitulkinnat.)
 Lisäksi kyseinen kirjoittaja ei ole minkään tietyn "suuntauksen" kannattaja, vaan kertoo asioista ainakin omasta mielestäni melko puolueettomasti ja kokonaisvaltaisesti.
 Itse en aikoinaan voinut kyseisen opuksen osalta tyytyä kirjastoon, koska laina olisi pitänyt jatkuvasti uusia. Helpointa oli hankkia kirja itselle ns. käsikirjaksi. Tietääkseni se on myynnissä edelleen.
tallennettu

Johanna
Hansuli
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 13.12.2006 20:23:29 »

hansuli
aatteletko sä itse ENSIKSIMMÄISENÄ esim. saturnusta karmana?
oikeesti?
metsään menee niin että rymisee ,on minun mielipide ainakin tuosta
mielikuvat voivat olla NIIIIN erilaisia..

Nyt löytyi syy, miksi painotan saturnusta niin paljon tulkinnoissa.. Mää oon samaa koulukuntaa varmaan tämän herran kanssa:

"Negatiivisen karman tärkein indikaattori astrologisella kartalla on Saturnus-planeetta, "Isä Aika", "Kronos", jonka merkitystä ei voi yliarvioida henkisessä astrologiassa. Se on itse asiassa koko taivaan tärkein indikaattori sen suhteen, mikä meidän on olennaista tietää itsestämme.

Saturnuksen sijainnista voimme lukea monet elämän keskeisistä oppiläksyistä ja energioiden tasapainottamisista, joiden tulee tässä inkarnaatiossa tapahtua, sekä negatiivisen karman määrästä, joka nyt tulee kohdattavaksi. Oma kokemukseni on opettanut, että kannattaa työskennellä Saturnuksen KANSSA, ei sitä VASTAAN; tämä on avain onnelliseen ja tyytyväiseen elämään.

Kielteisen karman purkautuminen alkaa tavallisesti sisäisillä tasoilla, esim. muutoksina ajattelussa, asenteissa, uskomusjärjestelmissä jne. Karma suoritetaan yleensä sillä tasolla, missä se on tehty." Erkki Lehtiranta http://www.smilingstars.fi/
tallennettu

lfnikita72
Satunnainen astroilija
*

kummajainen kaksoseksi ;)

Profiili
« Vastaus #11 : 14.12.2006 00:50:17 »

mulla tais mennä pupu pöksyyn jo nyt! ei tää oppiminen käynytkään kädenkäänteessä... crazy2 arvatkaa vaan kaks kertaa onko mulla riittävästi kärsivällisyyttä että löytäisin edes noiden kummien mongerrus sanojen suomenkielisen vastineen, saatika että ymmärtäisin mihin ne liittyy! idiot2 APUUVAA buck2
tallennettu

sininen resonoiva kotka
aurinko-kaksonen
nouseva-neitsyt
kuu-vaaka
merk.-härkä
venus,mars-rapu
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 14.12.2006 00:57:07 »

mulla tais mennä pupu pöksyyn jo nyt! ei tää oppiminen käynytkään kädenkäänteessä... crazy2 arvatkaa vaan kaks kertaa onko mulla riittävästi kärsivällisyyttä että löytäisin edes noiden kummien mongerrus sanojen suomenkielisen vastineen, saatika että ymmärtäisin mihin ne liittyy! idiot2 APUUVAA buck2

Hei "lfnikita72"

Astrologian opiskelu ei tapahdu käden käänteessä
- maltti on valttia

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=4514.msg35803#msg35803
Tänne olen kerännyt tietoa; 
ASRTOLOGIAN ALKEITA ALOITTELIJALLE

smitten  Elämänilo    smitten
tallennettu

lfnikita72
Satunnainen astroilija
*

kummajainen kaksoseksi ;)

Profiili
« Vastaus #13 : 14.12.2006 02:07:16 »

hmm luuleks oikeesti et kaksoset on kovinkaan paljoo kärsivällisyyttä Grin Cheesy
innostusta tuplaten uusiin juttuihin, mut jos ymmärrys ei heti toimi niin mielenkiinto loppuu just tykkänään tickedoff 2funny
tallennettu

sininen resonoiva kotka
aurinko-kaksonen
nouseva-neitsyt
kuu-vaaka
merk.-härkä
venus,mars-rapu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: