Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä 'eläin' olet?  (Luettu 94741 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #105 : 16.02.2006 23:09:08 »

Voisin olla vaikka RIIKINKUKKO. Sehän ilmoittaa olemassa olostaan pöyhentämällään pyrstösulat pystyyn ja komeilee arvokkaasti.  
 Cheesy


 smitten  smitten  smitten  smitten

Hih! Ihailijasi!  coolsmiley
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #106 : 17.02.2006 18:13:37 »

Ilman sen kummempaa perehtymystä asiaan sanoisin (näin puhtaalla intuitiolla vaan), että eläinhahmoni on kettu. Pohjoisten metsien punaturkkinen, komeahäntäinen repolainen, viekas ja kauniskin. Kansansatujen ovela, nokkela röyhkimys, joka viisaudellaan pähittää monet Wink
(http://www.kdwp.state.ks.us/var/news/storage/images/hunting/furharvesting/furbearer_gallery/red_fox_vulpes_vulpes/11768-4-eng-US/red_fox_vulpes_vulpes_medium.jpg)

...Mutta voisin minä muuntua muuksikin; metsähiireksi tai metsäkissaksi. Kaloista olisin hauki ja linnuista harakka, varis tai korppi.

Vain yksi kaukaisempien maiden asukki puhuttelee minua; Arapapukaija. Arat ovat olleet unimaailmassa suojelijoitani ja henkeni pelastajia.
(http://www.rspb.org.uk/Images/1803130_00005_000%20Hiacynth%20macaw%20180_tcm3-50707.jpg)
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #107 : 17.02.2006 18:23:41 »

Kiitos ihanista kuvista! Meitä on monta jotka olemme harjoitelleet kuvien siirtoa tuolla 'kissan kommelluksia-palstalla ja on se aika konstikasta, ainakin kun on vanhat ohjelmat.

Usein mietinkin, kun kattelin noita eläinsymboleita, että aika vähän on kettuja. Kettuhan on uskomattoman kaunis ja älykäs olento. Varmaan on enemmänkin, mutta eivät uskalla sanoa.  Grin
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #108 : 17.02.2006 21:10:44 »

Usein mietinkin, kun kattelin noita eläinsymboleita, että aika vähän on kettuja. Kettuhan on uskomattoman kaunis ja älykäs olento. Varmaan on enemmänkin, mutta eivät uskalla sanoa.  Grin

Juu minäkin ihan yllätyin kun ensin ketjuun vastattuani sitten lueskelin läpi muiden vastauksia enkä löytänyt yhtään 'sieluntoveria' Shocked. Susia, hevosia, kissaeläimiä, karhuja ja eri lintuja löytyy vaikka kuinka, mutta ei toista kettua! Vaikka niin upea eläin ja vahvana elää kansansaduissammekin ja kuuluu siis siltä osin paitsi suomalaiseen maisemaan myös suomalaiseen sielunmaisemaan Smiley

Ehkäpä se vaan on tosiaan niin, ettei kukaan muu rohkene myöntää olevansa yhtä kettumainen tyyppi kuin allekirjoittanut coolsmiley Grin

Internetin ihmemaasta löysin muuten tällaisen:
Kettu voimaleäimenä
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #109 : 17.02.2006 21:22:04 »

Usein mietinkin, kun kattelin noita eläinsymboleita, että aika vähän on kettuja. Kettuhan on uskomattoman kaunis ja älykäs olento. Varmaan on enemmänkin, mutta eivät uskalla sanoa.  Grin

Juu minäkin ihan yllätyin kun ensin ketjuun vastattuani sitten lueskelin läpi muiden vastauksia enkä löytänyt yhtään 'sieluntoveria' Shocked. Susia, hevosia, kissaeläimiä, karhuja ja eri lintuja löytyy vaikka kuinka, mutta ei toista kettua! Vaikka niin upea eläin ja vahvana elää kansansaduissammekin ja kuuluu siis siltä osin paitsi suomalaiseen maisemaan myös suomalaiseen sielunmaisemaan Smiley

Ehkäpä se vaan on tosiaan niin, ettei kukaan muu rohkene myöntää olevansa yhtä kettumainen tyyppi kuin allekirjoittanut coolsmiley Grin

Internetin ihmemaasta löysin muuten tällaisen:
Kettu voimaleäimenä

Niinpä. Siksipä sinä tunnutkin erityisen luotettavalta ja suorasukaiselta!

Kiitos, kävin kurkistamassa linkkiäsi. Ja ketun yläpuolelta löysin kauriista (minun voimaeläimeni) kauniita lauseita. Siellä kannattaisi muidenkin käydä kurkistamassa.
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #110 : 18.02.2006 12:34:05 »

Kiitos vaan Katja-Q, minäkin kävin katsomassa, ja löytyihän sieltä tietysti myös se karhu. Olenkin vähän ihmetellyt meidän karhujen määrää tällä foorumilla, mutta kuten kyseiseltä sivulta opin:

"Karhun voimia ovat itsetutkiskelu, parantaminen, yksinäisyys, viisaus, muutos, kommunikointi henkimaailman kanssa, kuolema ja jälleensyntymä, muutos, astraalimatkat, uniolennot, shamanismi ja mystiikka."

Ehkä karhu-ihmiset siis luonnostaan hakeutuvat näiden sivujen pariin.
tallennettu
Kokija
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 58


We can do it.....


Profiili
« Vastaus #111 : 18.02.2006 13:00:45 »

Koira....ainakin kiinalaisen horoskoopin mukaan..... Wink
tallennettu
Satu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #112 : 20.02.2006 00:09:21 »

Heips Hopeatähti!  Smiley

Lainaus
You are a Bumble Bee!  smitten

Niin olen minäkin  Cheesy
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
Lassie
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4



Profiili
« Vastaus #113 : 20.02.2006 04:50:13 »

No koira! Ja mikä koira? Testissä (EI Karhuseuran testissä, vastaus on vielä saamatta Tongue) tuli vastaukseksi "Olet collie", paljon myöhemmin kuin keksin nimimerkkini. Noh, tykkään kaikista koiraeläimistä, ketuista, sakaaleista ja vaikka hyeenoista, sama pätee tasapuolisesti kissoihin ja kissaeläimiin. Mutta olen koira, kiinalainen MAAkoirakin (kas kummaa kun matsaa aurinkohärän kanssa). Jo aivan pienenä konttasin naapurien ja tuttavien koirien perässä (kotona ei ollut) ja paijasin niitä niin innokkaasti, että jotkut vähän joutuivat puraisemaankin. Seuraus: ei minkäänlaista koirakammoa, ja jankutin meille kotiin sitten melkein-collien eli Shetlannninlammaskoiran (kuvassa). "Valitettavasti" isäni äkkäsi myös olevansa koiraihminen ja siitä lähtien he olivat erottamattomat ja minä jäin lehdelle soittelemaan. Sudethan ovat tunnetusti myös ihania, ja mikä se koira onkaan geneettisesti ellei susi? Ai niin ja hyvää koiran vuotta kaikille!
tallennettu

*16.5.1958 klo 18:10 Pori
taikuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 112



Profiili
« Vastaus #114 : 20.02.2006 08:33:54 »

Voin samastua moneen mutta yksi on jäännyt erityisesti mieleen koska olen unissa ollut parikin kertaa

KENTAURI

ja se oli todella hauska ja mukava kokemus juosta metsässä sillä voimalla ja silti olla valpas ja tarkkaavainen metsän kaikille äänille ja miten aurinko lämmitti metsän aukiolla se oli mahtavaa.

Mutta linnut tuovat mulle usein viestejä ja kerran jopa merikotka se oli myös näitä mieleen jääviä asioita kun merikotka metsästää ja ottaa saaliin ihan nenän edestä. Sen jälkeen elämääni tuli suuria muutoksia näin yhden kesän aikana monta voimakasta lintua merikotka pari kertaa ja eri haukkoja.

KOTKA

On usein "siivet" unissa kun voi lennellä paikasta toiseen ja lentää jopa eri maailmaan.

Taikuri    crazy2
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #115 : 20.02.2006 14:54:37 »

Olenkin vähän ihmetellyt meidän karhujen määrää tällä foorumilla

Olen joskus jostain kuullut, että karhu olisi tavallaan kaikkien Suomalaisten, toisin sanoen Suomen voimaeläin. Osaltaan se voi myös selittää miksi täällä niin paljon meitä karhuja on. Kuten myös tuo, mitä se karhu edustaa ja siksikin karhuja täällä paljon.
Tosin minä olen vielä enemmän kotka kuin karhu. Näkeehän sen kuvastakin.  2funny

Taikuri! Myös minä olen nähnyt muutaman kotkan luonnossa (en tarkoita eläintarhaa) ja muutkin linnut minulle viestejä tuovat... Lennän myös unissani tosi usein.
tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #116 : 20.02.2006 14:57:32 »

KOTKA !



(http://www.lintukuva.fi/lajikuvat/halalb/9halalb009p.jpg)



Enkös olekin upea! Minulle on sanottu,

että minulle olisi hyväksi asua ison veden läheisyydessä

Kun katson tuota kuvaa ajattelen,

että siellä taitaisin kokea samanlaisen vapaudentunteen

kuin tuo kotka

Siinäpä minulle aarrekartan aihe!!Lennetään yhdessä.


            smitten    maarita             smitten
« Viimeksi muokattu: 20.02.2006 15:14:10 kirjoittanut maarita » tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Mirjam
Vieras
« Vastaus #117 : 20.02.2006 15:12:34 »

Minulle tuli tällä hetkellä mieleen ensimmäisenä mangusti.  Smiley
Oikeastaan olen ihastunut sen olemukseen "Timonin ja Bumban" ystävänä, ennen sitä en moisesta eläimestä ollut kuullutkaan...
Tosin hiukan yllätyin eläimen kuvauksia, joita siitä löysin  Wink
Minä kun en ole edes 'lyhytraajainen'ja tykkään käärmeistä......
Cheesy

(http://africa.eduprojects.net/kl/media/Liz/mangusti.jpg)

Mangusti:

Mangusti synnyttää kerrallaan 2-6 poikasta. Mangustit synnyttävät maan alaisissa luolissa. Poikueita voi syntyä vuodessa kolme. Mangustit elävät perhekunnissa jossa on yksi lisääntymisestä huolehtiva pariskunta. Useimmat mangustit elävät yksin tai (lisääntymisaikana) pareittain. Sisarukset toimivat lastenhoitoapuna ja pitävät vuorollaan vahtia.

Ne syövät pääasiassa pikkueläimiä esim: hyönteisiä, sisiliskoja, lintuja ja pieniä nisäkkäitä. Niiden lempi ruokaa ovat munat ja käärmeet.

Mangusti lajeja on yli 50 kpl. yleisimmät: kääpiö- , seepra-, rapumangusti.

Niiden ruumis on pitkänlainen, lyhyet raajat, terävä kuono ja kärjestä suippo tuuhea häntä. Niiden korvat ovat niin pienet että ne peittyvät paksun karvapeitteen alle.
Mangusteilla on yleensä tasaisen harmaa tai ruskeapilkullinen joskus myös vaalean harmaa ja valkoisenkirjava turkki.

Mangustit ovat valppaita ja aktiivisia eläimiä. Mangustit ovat hyvin varovaisia. Usein yksi aikuisista keskeyttää ruuan hankkimisen, nousee takajaloilleen ja tarkkailee ympäristöä. Yksi kiipeää kivikasan päälle ja vartioi tienoota sieltä käsin. Koko ajan mangustit pitävät tirskuttavia ääniä. Sillä tavalla ne pitävät yhteyttä toisiinsa, jos näköyhteys katkeaa.

Mangustien elinympäristö on laaja.Ne asuvat puolisavanneilla,ylängöillä ja alangoilla.

Mungo eli mangusti on Herpestinae-suvun pieni petoeläin. Mungoja on Aasiassa, Afrikassa, Karibialla ja Etelä-Euroopassa yli 30 lajia, kooltaan 30 sentistä yli metrin mittaisiin.

Mungot syövät hyönteisiä, äyriäisiä, matoja, liskoja sekä munia, mutta ne tunnetaan parhaiten kyvystään tappaa käärmeitä.

Jotkin mungolajit kesyyntyvät helposti, ja niitä pidetään asunnoissa tuhoeläinten tappajina ja karkoittajina. Länsi-Intian saarille vietiin mungoja hävittämään rotat; ne hävittivät myös useita muita pienikokoisia lajeja.

Mungon ja käärmeen kaksintaistelu, joka päättyy lähes aina mungon voittoon, perustuu nisäkkään kehittyneimpien aivojen ylivoimaan suhteessa matelijan varhaisempaa kehitysvaihetta edustaviin aivoihin, eli oppimiseen. Käärme reagoi refleksimäisesti, mutta mungo oppii valehyökkäyksien kautta käärmeen iskun kokonaismallin. Kokonaismallin perusteella mungo osaa lopulta iskeä ennakoiden valehyökkäykseensä liittyen oikealla tavalla, kun se näkee ennakoivista merkeistä milloin käärmeen isku valehyökkäykseen lähtee liikkeelle.

Vastaava periaate toimii miekkailussa, nyrkkeilyssä jne. Ennakointiin, mallintamiseen, oppimiseen ja mallien tunnistamiseen perustuvalla toiminnalla voitetaan ratkaisevia sekunnin osia. Kun käärme vasta reagoi valehyökkäykseen, mungolla on vastaus sen reaktioon valmiina. Käärme ei millään ehdi reagoida mungon varsinaiseen hyökkäykseen, koska se on vasta reagoimassa varsinaista hyökkäystä edeltävään valehyökkäykseen.

Mungo hallitsee aikaa (tulevaisuutta), kun käärme toimii vain nykyhetkessä. Mungolla on kaksi vaihtoehtoa, valinnan mahdollisuus: ensin valehyökkäys, jota se on käyttänyt käärmeen iskun mallintamiseen ja toiseksi varsinainen hyökkäys, joka perustuu käärmeen iskun ymmärtämiseen, oppimiseen. Ykköstason oppiminen, eli useampi vaihtoehto on siis potentiaalisesti ylivoimaista nollaoppimiseen, eli refleksiin, yhteen ainoaan vaihtoehtoon nähden.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #118 : 20.02.2006 16:44:45 »

Hei!

Yritinkin tuota erästä linkkiä katsoa, miten tämä symboli toimisi, mutta siellä tulikin vastaan jotkut virustorjuntaohjelmat. Spyware Stormer. Voiko niihinkään kaikkiin luottaa? Jäi katsomatta.

Olen joskus katsonut ohjelmaa magnusteista ja ne ovat ihastuttavia olentoja.
Kun olen seurannut sinun työskentelyä tällä areenalla, niin varmasti olet yhtä energinen, eloisa ja utelias kuin magnustit. Sinä se vasta tutkija ja tietäjä olet!
Kiitos sinulle mielenkiintoisista jutuista!  Smiley Olet jaksanut ottaa kaikki huomioon.

Hyvää jatkoa 'vilkas magnusti'!  smitten
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #119 : 20.02.2006 17:20:40 »

Minulle tuli tällä hetkellä mieleen ensimmäisenä mangusti.  Smiley
Oikeastaan olen ihastunut sen olemukseen "Timonin ja Bumban" ystävänä, ennen sitä en moisesta eläimestä ollut kuullutkaan...

Mangustit ovat hauskoja! Smiley Suosittelen kaikkia mangustien ystäviä käymään Korkeasaaressa keväällä, saatatte nähdä lauman hassuja mangustinpoikasia vilistämässä (joskus "kotikoppinsa" ulkopuolellakin...).
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: