Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saturnuksen vaikutus?  (Luettu 37132 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15 : 24.03.2006 13:44:14 »

Saturnus 12. huoneessa tekee minulla ehkä sen, että vaikka olenkin sosiaalinen ja viihdyn toisten parissa ja tulen toimeen hyvin ihmisten kanssa niin sieluni on erakko. Tosiasiassa minulla ei ole ikinä ollut kovinkaan monia sellaisia ystäviä, joiden kokisin ymmärtävän minun sisintäni.

Tunnistan tuosta kyllä itsenikin. Tavallaan olen hyvinkin sosiaalinen ja jopa jossain määrin ulospäinsuuntautunutkin -ainakin tuttujen ihmisten seurassa. Kaipaan kyllä muiden ihmisten seuraa ja viihdyn, oikeassa mielentilassa, jopa isoissakin porukoissa ja huomion keskipisteenä.

Vastapainona tälle kaipaan kuitenkin säännöllisesti myös omaa rauhaa ja yksinäisyyttä. Olen jotenkin sillä lailla herkkä ihminen, että ikään kuin uuvun muiden ihmisten energioista ja kadotan helposti itseni, jos en saa aika ajoin olla ihan yksin omien, vähän synkkämielistenkin ajatusteni kanssa. Jos oma olo ja henkinen tila on vähääkään epätasapainossa tai omat energiat ristiriidassa paikan ja muiden ihmisten energioiden kanssa, saa muiden ihmisten seura aikaan lähinnä ahdistusta ja pakokauhua.

Usein päällimmäisenä on aina se sama, tietynlainen erillisyyden ja ulkopuolisuuden tunne. Niin kuin ettei olisi ihan kotonaan tai omimmassa porukassaan (ja tämä tunne seuraa mukana porukasta ja paikasta huolimatta -ruoho ei siis olekaan vihreämpää aidan toisellakaan puolellea). Vaikka tarpeen tullen tulen, ainakin näennäisesti, toimeen ja juttuun hyvinkin monenlaisten ihmisten kanssa ja käsittääkseni olen jopa useimmiten suht pidettykin tyyppi, niin rehellisesti sanoen tunnen todella harvoin oikeasti kohtaavani ihmisten kanssa samalla aaltopituudella. Enimmäkseen koen aina puhuvani hiukan eri kieltä (tai vähintäänkin murretta) kuin muut. Koen usein olevani enemmän tai vähemmän väärinymmärretty tai pelaavani vain neljäsosa sielullani; sellaisella kapealla, ohuelaa suikaleella, jonka arvioin ihmisten olevan helpompi käsitellä.

Sen kerran kun se harvinainen yhteys ja sanaton yhteisymmärrys sitten jonkun kanssa löytyy, on kokemus suorastaan huimaava. Se hohtaa ja kipunoi kuin salama mustalla myrskytaivaalla. Ja ehkäpä suurin ongelmani onkin se, etten koskaan vähempään tyydykään. Jos ei se yhteyden tunne ole kaikkivoipaisen tajunnanräjäyttävä, niin se ei ole sitten mitään. Vähän surullisena olen todennut senkin, etteivät tuollaisetkaan kokemukset yleensä ole niin kovin pitkäaikaisia. Sellainen ainutlaatuinen yhteys kun on hohtavuudessaankin usein niin hauras ja helposti maailman muutoksen tuulissa hajoava.

Vain muutama ihminen elämässäni on sellainen, joiden kanssa tuo yhteys ja ymmärrys on säilynyt läpi vuosien juoksun, välillä haaleten, välillä taas uuteen roihuun syttyen. Tuskallisia ovat ne hetken, kun nekin siteet tuntuvat hetkeksi katkenneen kokonaan, sillä kuitenkin jollain tavalla janoankin sitä yhteenkuuluvuuden ja ymmärryksen kokemusta, joka niin harvoin ihmiselle suodaan.

En siedä keskinkertaisuutta. Kaikki tai ei mitään.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 24.03.2006 14:09:54 »

siinä se olennaisin
              kaikki tai ei mitään
              ....money for nothing...
                ...harmaa kun on niin ikävä väri..mustan ja valkoisen välillä..
      eikä sitä sokeana muita värejä välillä näekään
            sokea piste kartalla,onko sellasta?
tallennettu
Aikaterina
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #17 : 24.03.2006 15:28:52 »

Kylläpä tuo iso paha  saturnus nyt herättää keskustelua Smiley. Tonde ja Katja-Q, tunnistan todella itseni teidän kuvauksistanne! Minullakin on vain hyvin harvoja sellaisia ystäviä ja läheisiä, jotka ihan oikeasti ymmärtäisivät ajattelutapaani ja ilmaisuani. Kun sellaisen ihmisen tapaa, se on todella tajunnan räjäyttävä kokemus. Onneksi niitä aina joskus kohdalle osuukin. Olen Katja-Q:n tavoin kaikki-tai-ei-mitään-linjalla, vaikkei se juurikaan taida ulospäin näkyä. Kykenen onneksi jollain tasolla pysymään irrallani sellaisista ihmisistä, joiden kanssa vain kerta kaikkiaan ei ole toivoakaan synkkaamisesta. On kuulemma normaali  kalat-kokemus tuntea itsensä yksinäiseksi myös suuressa porukassa. Selittyipä tuokin, minä kun jo kuvittelin olevani poikkeava... Cheesy
     Lillin kanssa olen samaa mieltä siitä, että  saturnus 12. huoneessa voi kärsiä siitä, ettei oikein kykene käsittelemään alitajuntansa viestejä. minä ainakin innostun niin kamalasti järkeistämään kaiken, että oikein ihmettelen, että olen kristitty ja vielä astrologian harrastaja. Onhan tässäkin kyse osittain ihan muusta kuin tieteestä...
      Pääsen tässä viikonlopun aikana taas kertaamaan tietojani planeetoista, huoneista, aspekteista sun muista. Saa nähdä, mitä ajatuksia kertauskurssi herättää... AHY:n kanssa on sovittu uusi tapaaminen sunnuntaille, aiheena minä, syntymäkarttani ja pääni sisäinen maailma... Smiley
      Leppoisaa viikonloppua!
tallennettu

(http://www.ra7elah.net/vb/images/smilies/379.gif)
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #18 : 24.03.2006 15:38:51 »

On kuulemma normaali  kalat-kokemus tuntea itsensä yksinäiseksi myös suuressa porukassa. Selittyipä tuokin, minä kun jo kuvittelin olevani poikkeava... Cheesy

Kyllä on, voin vahvistaa pelkän aurinkomerkin perusteella, vaikkei 12. huoneessani olekaan mitään. Wink Esim. kouluaikaan joskus oppitunnilla huvittelin tarkkailemalla luokkakavereitani ikään kuin tallentamalla heidät ja heidän olemuksensa valokuvanomaisesti siinä tietyssä hetkessä ja koin aina samalla, että itse olin vain ulkopuolinen tarkkailija siinä tilanteessa. Toisaalta olen myös kokenut, että Kalat-merkki auttaa (paradoksaalisesti kyllä) oivaltamaan myös sen asian toisen puolen, että olemme myös kaikki samaa ja näkymättömässä yhteydessä toisiimme.

(Tämä meni hiukan ohi Saturnus-aiheen, ehkä siitäkin lisää paremmalla ajalla...Saturnus on itselleni aika läheinen, ollen nousumerkkini hallitsija)

Hauskaa viikonloppua! Cheesy
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 25.03.2006 14:49:49 »

jännästi saturnus keskustelu ajoittui kuunkierron-kuu kauriissa -aikaan,
tänään se on jo vesimiehessä
jännästi myös siinä polskuttivat enimmäkseen  aurinko kalat ,
merkki ,jota en ole koskaan ymmärtänyt,ja varsinkaan en ymmärrä sitä,miksi en ymmärrä,varsinkaan kun aurinkoni möllöttää heidän valtakunnassaan vieraisilla,
ehkä samankaltainen hylkii samankaltaista,en tiedä
hakeeko  aurinko kalat saturnuksesta selkärankaa itselleen,selvyyttä,rajoja neptunuksen irrationaalisuuteen?
osuvasti aikaterina sanoi saturnusta omaksitunnoksi,sitähän se muunmuassa on,
se osoittaa myös akilleen kantapäät,jotka vaativat erityishuomiota,
12 huoneessa se opettaa palvelemaan,mikä myös tuli esille,
12 huoneeseen sopisi myös tämä alitajuisten motiivien tutkailu ja henkisen tietoisuuden tavoittelu,tää ei kyllä ole huonekohtainen sinänsä

mytologia saturnuksen ympärillä on mielenkiintoista,
äiti maa synnytti uranoksen,jonka pojat titaanit,7 kpl ,hyökkäsivät isänsä kimppuun,heitä johti nuorin ,KRONOS,joka sitten kastroi uranoksen,
tästä seuraa uranoksen uudismielisyyden ja saturnuksen vanhoillisuuden vastakkainasettelu,saturnus voi sterilisoida uudet ,nerokkaat ajatukset,
-sterilisaatiokin liittyy saturnukseen
titaani on maailman sitkein metalli ja väriltään harmaa
7-vuoden sykli elämässä on saturnuksen sykli
7 chakraa,7 vanhana rautahampaat-luusto-
suhde maahan puolison rean kautta ,jolle pitkäikäinen tammi on pyhitetty

atlaksen teema taivaankannattelijana on myös mytologian saturnusta,
saturnuksen avulla kehitetty henkisyys liittyy erityisesti raskaisiin kokemuksiin ja ymmärrykseen siitä miten PELKO, SYYLLISYYDENTUNTEET, PETTYMYKSET JA KATKERUUS  voivat loppujen lopuksi EDISTÄÄ  HENKISELLÄ  TIELLÄ
            -taivas voi olla raskas-

suosittelen enemmän kiinnostuneiille ulla palomäen kirjaa,saturnus ja uranus,
aika ja ajan henki,varsinkin kun nyt puhutaan vesimiehen aikaan siirtymisestä

suuri symbolikirja kertoo seuraavaa,siis sitä muutakin kuin iso paha susi-teemaa,
saturnuksen ihmiskunnan VARHAIShistoriaan sijoitettu hallituskausi oli
KULTAINEN AIKA
ALKEMIAN symboliikassa saturnus-vanhuksella viikatteineen on merkittävä rooli,koska planeetta saturnus ja KULTA muodostivat tärkeän mielikuvaparin.
renesanssin ajalta tunnetaan monia legendamaisia kertomuksia saturnuksen metallin eli harmaan ja maata muistuttavan lyijyn muuttumisesta sulatettuna aurinkometalli KULLAKSI,kun sulaan seokseen upotettiin hitunen
VIISASTEN KIVEÄ

saturnus pallas  ja älynväläys jollakin siellä.....hoppas så....
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #20 : 25.03.2006 15:27:20 »

Hmm.. onpas mielenkiintoista...

Minulla tuo saturnus on oinaassa ja huoneessa 2.
Josta 'oma astro sanoo' näin;
Planeetta:  saturnus Kykyni luoda rakenteita ja tunnistaa omat voimavarani
Merkki:  oinas  toimivat impulsiivisesti, nopeasti ja kärsimättömästi
Huone:  2.  persoonallisten voimavarojeni ja taloudenpitoni alueella

Hmm...Tuo kakkos huone siis liittynee talouden pitoon...no ainakin todella oinasmaisesti sillä alueella toimin...ja varmasti todellakin sitä kautta olen kohdannut paljon ja käynyt läpi pelkoja, pettymyksiä ja syyllisyyttä...
Ja varmasti niin tulen jatkamaan...
Ja toisaalta näin maallikkona voisi olettaa, että tuo tukee jollain lailla muita kuvioita ... siis esmes nyt, että oman iten ja persoonan kautta ja omien kokemusteni kautta alan ilmentää itseäni.... en muista missä kuviossa se olikaan....
Kuitenkin olen taas kerran jättämässä 'maallisen mammonan' elämän...tai no...ainakin jo leikittelen ajatuksella...ja sillä vapauden tunteella, minkä kuvitellen sen tuovan muassaan...

On nyt viimepäivinä tullut pähkittyä aina jotain kuviota ja olen ollut hiukan 'halitoissani' siitä miten jännästi nuo nivoituu toisiinsa kaikki. Joku kuvio, mikä yksinään voisi tuntua taakalta taikka raskaalta tai jopa 'kiroukselta' onkin kovinkin positiivinen voimavara, koska se taasen vie ja kuljettaa kokemaan jotain leppoisan huikeaa kuviota itsessä toisaalla... :Smiley

Lisäksi näyttää minulla olevan saturnuksen kanssa tuommoisia juttuja;

Saturnus avautuva Kolmio Nousumerkki 6:12'
Saturnus Kvinkunssi Keskitaivas 1:00'
Saturnus avautuva Sekstiili Merkurius 3:52'

Noista en ymmärrä yhtään mitään vielä...
Jotenkin tätä astrologiaa(-kin) tulee pähkittyä ihan omalla tavallani, mikä saattaa järjestelmällisiä ihmisiä ärsyttää  :Smiley
En osaa mitään 'opetella' niin, että otan kirjan käteen ja luen ja väännän siitä jotain...
Haluan ensin jotenkin 'oivaltaa' jotain sisälläni ja sitten vain sitä syntyy spontaani tarve ehkä uppoutua johonkin teorettisiin yksityiskohtiinkin... Tongue
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 25.03.2006 22:31:00 »

luojan kiitos että jokainen antaa oman siivunsa ja ilmentämällä itseään rakentaa tätä kokonaisuutta,jokainen oppii ja oivaltaa toisten kautta aina jotain uutta itsestään
ja se etten ymmärrä kaloja ei suinkaan tarkoita antipatiaa merkkiä kohtaan,
ehkä se on oma läksyni opeteltavakseni,
kasihuoneen painotuksella ja leijonalla pyrin pitämään lankoja käsissäni ja kalat on merkki joka onnekseni luiskahtaa aina käsistäni omaan valtakuntaansa..
ja mi-olea
sinulla on hyvä asenne astrologian opetteluun,just se omakohtainen oivallus antaa sen syvemmän ymmärryksen,et huoli valmiiksi pureskeltua pakettia,
ehkä se on just ykköshuoneen omakohtaista kokemista,
tieto täytyy suodattaa omaan minuuteen sopivaksi

muuten tuli päivällä niin sopiva elokuva saturnus teemaan
järki ja tunteet
saturnus ja kalat valkokankaalla
puhdisti taasen sopivasti kuutani..

vielä saturnuksesta
minä kun näen tuota symboliikkaa joka hemmetin paikassa,ihan riesaksi asti,
huomioin yks päivä shellin mainoksen :avoinna 24 h
tuo h pomppas mulle saturnuksena silmille ja aattelin sitä milloin ja miksi otimme ajan määreeksemme tunnin sijasta hour
onko tuo HOUR  tehnyt meistä HOURupäitä ajankäytön suhteen,
emme ole enää läsnä tekemisessämme
kiire on kantapäillä koko ajan
vai opettaako tuo h meille just sitä RAJOJEN asettamista omalle tekemisellemme
tunti =numerologisesti 3, ilo ,onni,kasvu ja laajentuminen ,vaarana yliampuminen,
     oliko aika siirtyä materialistisesta kasvusta kohti henkisyyttä
lukuun 9  hour-sanan myötä
9 ,luovuttaminen ja epäitsekkyys,jäähyväiset
   raivaa tilaa uudelle,puhdistaudut symbolisesti
  universaali luku,AURINGON luku ( aurinko ja kulta )riittää valoa kaikille
ja t-kirjain ,pyöreällä ylälenkillähän se on kuin se naisellinen? risti,mikä sen nimi on? hectorkin kantoi sitä kaulassaan nuoruudessaan...
eikö se edustanutkaan henkisyyttä meille ?
se jäi kuormituksen määreeksi meille, tonni t,
sillat eivät kanna yli tietyn kuormituksen
kelirikkoaikaan asetetaan PAINOrajoitus....taivas on raskas...
toimiiko se näin paremmin h:n kanssa yhteistyössä
kuin ennen ajan määreenä?
kohti yhteisöllisyyttä  ja irti maakohtaisista rajoista,omasta kielestä kohti universaalia kieltä,kohti symbolista kieltä,kohti ikiaikaista tietoa..

että tälläisia mielikuvia voi yksi shellin mainos tuottaa..
toiset poikkee sinne vaan kahville,
ovat hyvillään kun se on avoinna 24 h
tallennettu
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #22 : 26.03.2006 10:59:59 »

ja t-kirjain ,pyöreällä ylälenkillähän se on kuin se naisellinen? risti,mikä sen nimi on?

Ankh

(http://www.touregypt.net/featurestories/ankh2.jpg)
tallennettu
valo76
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #23 : 26.03.2006 12:59:06 »

Hei katja-Q! Kysyit, että voiko saturnus 12 huoneessa viitata siihen, että tulee asiaa "hullujen huoneeseen"?

Voi.. minulla saturnus 12 huoneessa ja olen ollut "lepo-osastolla" nuorena tyttönä kun alitajunnasta tuli niin paljon tavaraa, joka pelotti, enkä sitä vielä osannut käsitellä..

Mutta saturnus 12 huoneessa on siihen asti negatiivinen, kun sen voiman oppii ymmärtämään.. Sitä ei missään tapauksessa kannata kauhistua.. omalla kohdallani jälkikäteen ajateltuna, työ oli käsittämättömän suuri oman pään kanssa, mutta se on ehkä ollut myös elämän suurimmista lahjoista.. henkinen kasvu pakon kautta..

En tosin ole mikään astroekspertti, mutta luulisin, että tämä voisi merkitä jotain siihen suuntaa.. eihän toki hullujen huoneen kautta tarvitse mennä kaikkien.. terapiaan tai muuten valaistumisen tielle voi hakeutua jotain toistakin kautta..

Kokemus oli kylläkin parannuttava, sillä pimahtamiseen oli kuitenkin vielä siitäkin aikamoinen matka, kun seurasi ympärillä olijoita Cheesy 2funny
tallennettu

aurinko oinas kuu oinas nouseva leijona venus kalat
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 26.03.2006 20:45:32 »

-kiitos katja q-

istuin pitkän tovin vain katsellen tuota ristiä..

saturnus onkin palvelija,ihan niinkuin tuolla toisella foorumilla sanottiin..
ei saturnus niitä rajoja laita,itse me ne itsellemme asetamme..

saturnus on ITSETUTKISKELUN planeetta
avainsanana se   -henkisen tietoisuuden tavoittelu-

..ilman "saturnusta" (h) sana ankh siis ank on numerologisesti karmallinen  8 ,mikä on myös ns. bisnesnumero
kun otamme saturnuksen ,h ,kimppaan saamme pyhän seitsenluvun
itsetutkiskelun luvun
saturnus on hyvä,tarpeellinen palvelija kohti pyhän seitsenluvun henkisyyttä...

pyhän seitsenluvun risti,
onko se jo tunnettukin sillä nimellä?

kiitos katja-q vielä kerran,oikeenlaisen kuvan kuvanakin osasit poimia...
ihankuin ois saanu sirusen viisasten kiveä.......
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #25 : 27.03.2006 09:44:20 »

Tässä vielä yksi, jolla Saturnus 12. huoneessa,  kaksoset aspect_con pallas, tonde, ollaan kenties samaa vuosikertaa?
 saturnus  aspect_opp  jupiter aspect_con neptunus
 saturnus aspect_squ kuu , autsch!!
 saturnus aspect_tri merkurius
 saturnus aspect_tri aurinko

Lataamoon saakka ei ole tarvinnut mennä, mutta mielenmyllerrystä ja ristiriitaisuutta on riittämiin, mielikuvitus ei todellakaan ole rajoittunut ja unimaailmakin on valtavan voimakas ( kuu kalat ), kyllä tuossa omassa pääkopassa on ollut "kotitarpeiksi" psykologisoitavaa!
Samanlaista irrallisuutta ja yksinolosta nauttimista minullakin, olikohan 12.h Saturnus vahvana tekijänä myös "Yksinäiset tähdet" -ketjussa? Kaksosissa sijaitessaan Saturnus ei ehkä niin synkistä minua, mutta ehkäpä se on syy siihen, että olin lapsena kauhean pikkuvanha ja tietäväinen (ja jos en olisi näin vanha jo oikeasti, olisin vieläkin pikkuvanha, nyt termi vain on vaihtunut ikävämpään "besserwisseriin"  Grin )? Tutkija-ainesta, juu. Mutta kun en tiedä vielä, miksi isona ryhtyisi!
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Aikaterina
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #26 : 27.03.2006 11:29:23 »

Olen taas mielenkiinnolla lueskellut keskustelua. Tuo  saturnus 12. huoneessa on tosiaan sellainen aika raskas tekijä (tai siltä minusta tuntuu), että se on pakko jollain lailla käsitellä, joko asiantuntijoiden avustuksella, tai, jos pää sen kestää, itsekseen pohdiskelemalla. valo76 on mielestäni oikeassa siinä, ettei sitäkään sijaintia pidä kartallaan pelätä. Itse olen aina ollut tunteideni suhteen vähän sellainen "näki kauhut kaikkialla"-tyyppi. Yhdessä vaiheessa minullakin aikoi tilanne riistäytyä käsistä. Isäni auttoi minua yllättävällä tavalla, luki minulle ensin Leinon runon 'Tumma', josta tuo yo. sitaatti on otettu, ja puhui minulle sen jälkeen järkeä. Suosittelen 'Tummaa' muillekin, jotka kamppailevat alitajuntansa informaatiotulvan kanssa.
      nikki, sinulle assosiointi taitaa tosiaan olla elämäntapa Smiley. Minulle tulee Shellin logosta mieleen paitsi 'Piukat paikat' myös apostoli Jaakob, jonka symbolista, kampasimpukasta, Shellin logo on omaksuttu. Jaakob matkusteli itse melkoisesti lähetystyötä tehdessään, ja matkamiehet ovat perinteisesti pyytäneet juuri hänen esirukouksiaan, etenkin lännessä. Pyhiinvaeltajat kantoivat ennen kampasimpukkaa hatussaan tai matkasauvassaan, ja Jaakob kuvataan myös simpukka hatussaan. Että tällaista assosiointia...
tallennettu

(http://www.ra7elah.net/vb/images/smilies/379.gif)
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #27 : 27.03.2006 11:47:04 »

Haha, tuli vielä symboleista ja assosioinneista mieleeni, että teini-iässä kirjoitin allekirjoituksekseni  saturnus nimikirjaimieni mukaan  Grin
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #28 : 27.03.2006 11:53:38 »

aikaterina
en katsellut simpukkaa ollenkaan ..vain tuota aukioloaikaa..
mutta tuo sinun apostolisihan on jousimies,
hyvin sen piiriin mahtuu vaeltaminen ja esirukoukset,
jospa hän levitti naisellista sanomaa simpukkahatullaan..
vai liekö ollut valloitusten muistona...

että eipä tämä pää poloinen lepää tällä saralla...
tallennettu
tonde
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #29 : 27.03.2006 16:31:09 »

Pallaskissa,

varmaankin, koska minulla on myös tuo Saturnuksen oppositio Jupiteriin ja Neptunukseen. Minulla on tosin samaan Jouskari-kasaan Jupiterin ja Neptunuksen kanssa osunut myös Merkurius ja Venus. Pallas on minulla Härän ja Kaksosen rajoilla.

terv. tonde
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: