Enkelinurkan joulutervehdys tulee aaviisuisen meilipostista
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hopeasulka DINA REES
http://dianavandenberg.no.sapo.pt/DinaRees.jpg kuva löytyy linkistä
http://dianavandenberg.no.sapo.pt/cronespage.htm ( linkit lisäsi aaviisuinen)
1980-luvulla ulkomaiset henkisen alan vieraat olivat vielä harvinaisia ja usein he herättivät suurta huomiota. Vaikka en itse osallistunut Dina Reesin seminaareihin, koin silti voimakkaasti niiden vaikutuksen.
Pian noiden vuosien jälkeen menehtynyt Dina Rees oli ihmeellinen 'enkeliolento'. Seuraavassa lainauksia hänen seminaarimonisteestaan vuodelta 1986:
"Sanaa rauha emme ainoastaan kuule usein, vaan sen vuoksi tehdään paljon työtä - nimenomaan Suomessa. Tämä kansa on esimerkki kansasta, jolla on ymmärrystä ja sydän. Rauhan ylläpitäminen edellyttää ihmisyyttä - eikä ihmisyys tarkoita vain tervettä ihmisjärkeä ja hienostuneita tapoja, vaan myös sydäntä. Ja sydämen ymmärrän energiaksi, joka mahdollistaa meille kohtalomme kantamisen."
Sana 'kohtalo' on alunperin merkinnyt metsästäjän osuutta yhteisestä saaliista. Kohtalon kantaminen - on myönteinen asia. Saan osani yhteisestä annista, se on ravintoa minulle ja läheisilleni, se mahdollistaa. Jos pakenisin kohtaloani, se merkitsisi että en ota omaa osaani yhteisestä ravinnosta!!!
"Kun Kalevalaa lukee hyvin tarkkaavaisesti ja tietoisesti, ja tarkastelee lukemaansa tieteelliseltä kannalta, käy selville, että papit ja papittaret tuona aikana osasivat lukea akasha-kronikkaa. Kalevalassa on hyvin paljon tallella henkistä ja ylimaallista tietoa."
"...että jokaisen ihmisen tulisi harjoittaa tätä luonnonlakia ja mietiskellä... Rukoukseen sisältyy valtava energia ja voima, jota tietämättömät ihmiset sanovat ihmeeksi."
"Mittauslaite oli saanut meidät vakuuttumaan siitä, että voima joka oli lähtenyt kuolevasta ja rukoilevasta naisesta, oli 55 kertaa suurempi kuin mainitun radioaseman. Eivätkä laitteemme olleet edes riittäneet mittaamaan koko voimaa, joka virtasi rukoilijasta."
"Kävi selville, että maapallostamme on olemassa alkumuotti, joka kaikkina aikoina tulee avuksi..."
Luukkaan evankeliumin Jeesus-lapsessa voimme kokea tällaisen ihmisyyden puhtaan 'alkumuotin', henkisen alkuolemuksen, jonka läheisyyden Kristus ystävineen joka vuosi lähettää meille.
"Pyhän eepoksenne 50. laulu osoittaa, että kirjoitetut sanat lähettävät voimakasta energiaa... Kirja on äärettömän viisauden kirja ja edustaa korkeaa henkisyyden astetta."
Myös eri kansojen pyhät kirjat, eepokset, on laulettu aurinkotuulen mallin mukaan... Pyhiä eepoksia aina laulettiin. Ihminen värähtelee kosmoksen kanssa harmoniassa... On erittäin tärkeää että opitte uudelleen laulamaan Kalevalaa."
Nythän meille on Lönnrotin Kalevalan lisäksi myös uusi Kalevalaisen Kulttuurin Liiton julkaisema Uuden laulun Kalevala, joka on entistä laulettavampi, ulottuu entistä laajemmalle kaikkiallisen suuren Laulun maille.
"Ja koska meissä on liian vähän iloa, me kärsimme. Älyllisyys ei sulje pois iloa ja laulua, vaikka siltä näyttääkin. Meidän tulee siis enemmän harrastaa laulua... Kuulemamme aurinkotuuliäänet lisäävät ymmärrystämme; auttavat meitä avautumaan uudella tavalla."
"Einstein: Tehtävänämme on vapautua tästä vankilasta, jossa antaumuksemme piiri laajenee niin, että voimme syleillä kohtaamiamme eläviä olentoja ja samalla koko luontoa kauneudessaan."
"Meidän tulee rakentaa voimakas energiakenttä. Jokaisen tulee osallistua siihen. Tämä energia tulee antamaan meille valtavan suojan ympärillemme. Ulkoa uhkaavan vaaran voimme muuttaa sillä täysin... Kun miehellä ja naisella on keskenään vaikeaa, he voivat tuottaa tällaisen energiakentän ja välttyä paljolta pahalta. On erittäin tärkeä osata käyttää tätä energiavaraa."
"Suomen luonnolla on vielä korkeat värähtelyt: se on vielä hyvin terve... Eivät ainoastaan kasvit paranna, vaan myös puut ja vesi. Monissa lähteissä on voimakkaita parantavia voimia."
"Näin hänelle (De'Chardin) oli selvää, että Kristus kantaa itsessään koko kosmoksen ja kaikkien sen muunnosten evoluution ja että Kristus itse on avaruuden ja ajan yläpuolella."
"Kuuntelin Sibeliusta tuskin lainkaan korvillani vaan pelkästään sydämelläni, ja pystyin näkemään myös sen suuren määrän valoa, joka hänen teoksissaan on. Meidän pitäisi paljon enemmän tajuta näitä sanomia, sielunsanomia, joita meille on jätetty... Aina kun kuuntelemme, meidän tulisi olla kiitollisia siitä."
"Jean Sibelius toi tajuntaani Suomen metsät, kasvit, eläimet, järvet ja elämän täällä."
"Himalajalla olen tavannut intialaisen tablarummun soittajan, joka sanoi minulle, että siitä lähtien kun hän oli kuullut kantelemusiikkia, hän oli tiennyt että Suomi on ikivanha maa, yhtä vanha kuin hänen kotimaansa.."
Yhteislaulu - Mä oksalla ylimmällä - "Kiitän teitä kaikesta sydämestäni, kun lauloitte minulle pyhän laulunne. Olen niin liikuttunut, että kyyneleet tulevat silmiini, enkä yritäkään peittää niitä. Minulle se oli sydämen laulu. Kun lauloitte sen, tunsin, että siinä on paljon ylimaallista voimaa. Minusta tuntuu että teidän tulisi laulaa sitä paljon useammin. Kun maanne tarvitsee suojaa, se saa sitä tästä laulusta. Vien mukanani tämän teidän lahjanne. Kiitoksia."
"Laulakaa taas lapsillenne kehtolauluja vanhan suomalaisen tavan mukaan. Ne olivat pyhiä lauluja. Ne tulevat suojelemaan teitä. Kun sukupolvet teidän jälkeenne kertovat tästä voimasta, he tietävät että te olitte niitä, joilla oli rohkeutta ottaa perinne uudelleen käyttöön - voimat, joita kansanne niin kauan on varjellut."
"Tämä voima maassanne on erittäin kehittynyttä. Säilyttäkää se tälle maalle. Tulette tarvitsemaan sitä tulevaisuudessa ja voitte sen välityksellä auttaa monia muita kansoja."
"Kun käytte hänen (Sibelius) asuinpaikassaan (Ainola), nähkää se pyhänä paikkana eikä vain turistinähtävyytenä, jossa kuuluisa ihminen on elänyt. Siellä asui yksi aikamme suurimmista sieluista, yliluonnollisen profeetta. Hän kokosi Suomen voiman, kantasuomalaisista aina nykyaikaan saakka..."
"Kun mietiskelin tuossa paikassa koin syvää rauhaa ja hiljaisuutta. Minulle kerrottiin että joutsenet lensivät yhä uudelleen korkealla paikan yli, ja joutsen on symbolinne luovasta jumalasta. Joutsen esiintyy samassa symbolisessa merkityksessä monissa eri maissa. Kun kuvittelemme sitä maisemaa, jossa Sibelius eli, ja näemme joutsenten lentävän sen yli, ja ymmärrämme sen henkisen sanoman, niin ehkä sydäntämme koskettavat ne suuret asiat, joita teidän aikananne täällä tapahtuu."
"Jean Sibelius oli suuri tietäjä. Paikassa, jossa hän eli, hän ei sallinut mitään muutettavan: yhtään puuta ei saanut kaataa, ei laittaa vesijohtoa, vesi haettiin kaivosta. Hän ei sallinut häirittävän sitä maailmaan, joka siellä eli. Hän tiesi että se oli paikka, johon henkinen maailma laskeutui."
"On oikeastaan vain kaksi kansaa - ja kolmantena itse Buddha - joilla on niin pyhä kosmologia: Intia, itse Buddha, Suomi, joiden pyhissä kirjoissa esiintyy kuoleman valtakunta. Yksi niistä on Suomen Kalevala, jossa on tieto kuolemattomasta sielusta, paikasta, jonne sielut menevät."
"Olen löytänyt Kalevalasta niin paljon yliluonnollista, kosmista ja taivaallista. Sininen hirvi on myös luonteeltaan yliluonnollinen. Sinisellä värillä on joko kosminen tai taivaallinen merkitys. Myös Vedoissa ja muissa pyhissä kirjoissa sininen väri kuvastaa taivaallista, kosmista energiaa. Jumalallinen inkarnaatio näyttäytyi sinisenä - se oli Krishna ja mustansinisenä se oli Rama."
Ja jälleen Jouluun. Evankeliumit ovat henkistä historiaa, eivät maallista. Luukkaan evankeliumin Jeesus-lapsessa voimme kokea ihmiskunnan pyhän alkuolemuksen, alkulapsen ihmeellisen viattomuuden, saman olennon joka kerran Intiassa keveästi lähestyy ihmiskuntaa Krishnana, ja joka sitten kokonaisuudessaan laskeutuu paimenten evankeliumin Jeesuslapseen, luodakseen lähestyvälle Kristukselle täydellisen puhtaan kehon.
Ja Buddhan henkikeho on se, joka luo ihmisen alkusielulle tien maan ääreen, enkelit laulavat hänen henkikehossaan.
Rakkaudella
Matti
SYDÄMELLINEN KIITOS VUODESTA 2007. KIITOS KAIKILLE HOPEASULAN JA KOTKANSULAN LUKIJOILLE, KIITOS KAIKILLE MEDITAATIOTILAISUUKSIIN OSALLISTUNEILLE, KIITOS TUKIMAKSUISTA, KIITOS OSALLISUUDESTANNE!
LAULAKOON JOULUILO SYDÄMISSÄNNE!
Suurella kiitollisuudella
Matti