Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: vertex ja vesta  (Luettu 34290 kertaa)
0 jäsentä ja 13 vierasta katselee tätä aihetta.
elviira
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 23.03.2006 08:47:07 »

Heissan !

Olen käynyt katsomassa Pääkkösen sivuilta näitä kahta veijaria, mutta siellä on selitetty ainoastaan Vesta, mikähän kummajainen tuo vertex sitten on, AP-kartoilla olen katsonut, että Vertex lymyilee neitsyt 7. huone ja oinas 9.huone, löytyiskö tulkitsijaa näille ?

Cheesy

t. Elviira
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 23.03.2006 10:12:07 »

Moi Elviira! Vertexinhän sanotaan liittyvän mm. kohtalonomaisiin ihmissuhteisiin, myös kutsumukseen. Karmalliseksikin Vertexiä sanotaan ja etenkin syntymäkartan Vertexiin kohdistuvien transiittien aikana voi ajautua hyvinkin karmallisiin tilanteisiin ja ihmissuhteisiin, joissa tapahtumien syyt ja seuraukset voivat juontua edellisistä elämistä ja tuntua siksi järjettömiltä ja kaoottisilta ymmärtää tämän elämän tapahtumien nojalla. Vertexin merkki liitetään myös niihin ominaisuuksiin, joita etsii toisista ihmisistä. Eli kärjistettynä voit tuntea vetoa henkilöihin, joiden kartalla esim. Aurinko löytyy Vertexisi merkistä. Myös toisen henkilön syntymäkartan mikä tahansa henkilökohtainen planeetta tai akseli yhtymässä omaan Vertexiisi saattaa lyödä suhteeseenne kovin kohtalonomaisen, pakonomaisenkin leiman.

Jos engelska sujuu, niin ainakin googlettamalla löytyy englanninkielisiltä sivuilta paljonkin tietoa Vertexistä. Esim. seuraavalta sivulta löytyy tulkinnat Vertexistä eri merkeissä
http://north-node.com/astrology-tutorials/the-vertex

Elviira, en oikein ymmärtänyt tarkoititko kysymyksessäsi kahta eri auringonpaluukarttaa eri vuosilta vai kahden eri henkilön auringonpaluukarttoja?  Shocked
tallennettu

elviira
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 23.03.2006 10:20:36 »

Kiitos May vastauksesta, tarkoitin kahden eri henkilön ap-karttaa

Wink

t. Elviira
tallennettu
a.ankka
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 23.03.2006 10:44:16 »

Hyvänen aika. Mayn kirjoituksen perusteella rupesin tutkimaan erään ihmisen karttaa, jonka kanssa minulla vuosia sitten oli kummallinen suhde - nimenomaan tällainen pakonomainen. Ainakin sitä se oli minun puoleltani.
Sarjassamme tapahtumia, joita näin myöhemmin katsoo ja ajattelee että "olinko se minä ja taisin olla todella sekaisin". Olen tähän asti ajatellut, että pääni sekoitti oman karttani pluton neliö kuuhun mutta nyt Mayn jutun jälkeen katsoin tämän kyseisen henkilön karttaa, koska tiedän vertexini olevan samassa merkissä kuin hänen aurinkonsa. Minun vtx onkin 9 asteen päässä hänen auringostaan mutta ylläri oli, että meidän verteximme ovat 4 asteen päässä toisistaan. Riittääkö se jo pakkomielteeseen, vai onko syy sittenkin pluton kuu neliössä?

... nyt kun vielä aivoni raksuttavat, niin tajuan että plutoni on tehnyt samalla sekstiiliä? (60astetta) omaan vertexiini (orbi 1aste). Shocked
tallennettu

"kaukaa viisas ja läheltä helvetin hyvännäköinen"
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 23.03.2006 11:08:54 »

Toimisikohan tuo vertex juttu niinkin että tuntee vetoa henkilöön jonka nousevamerkki on sama missä oma vertex on? Eräällä henkilöllä on vertex minun nousevassa merkissäni ja minun vertexini on hänen nousevassa merkissään, vetovoima on suuri.
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #5 : 23.03.2006 12:04:39 »

Minulla  ( aurinko vesimies )on tuo
 vertex  leijona 7.huoneessa. (ihmissuhteiden ja parisuhteen alueella)
ja taas ystävälläni on  aurinko  leijona :lla on tuo   vertex  Härkä 8. huone ...
( jatkuvan ehdottoman uudistumisen ja menetyksen kohtaamisen alueella )

Minulla taas IC härässä....
Hänellä IC vesimiehessä... (IC-kuvaa kotia, perhettä, turvallisuutta ja alitajuntaa ?)

Olenko siis ihan 'hakoteillä' kun mielessäni sain tästä kehkeytymään jonkinlaisen kuvion... siis sellaisen, mikä ehkä on meidät 'yhteen ajanut' tai mikä loisi jonkinlaisen jännitteen välillemme ... jos siis tältä osin vain karttojamme katsellaan..... crazy2
Vai onko ihan epäoleellistä vetää tuohon tuota IC:tä...  idiot2

Sorry astrologian taitajat...minä vain harjoittelen...  Embarrassed
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 23.03.2006 12:11:00 »

artemis
monissa läheisissä ihmissuhteissa toisen henkilön vertex on konjuktiossa toisen henkilön AC:hen,DC:hen ,MC:hen tai IC:hen

may jo tästä puhuikin,transiiteista vertexille,
hitaiden taivaankappaleiden (  neptunus, pluto , uranus )
transiittikonjuktiot aiheuttavat monia MUUTOKSIA elämässä
                  juhani nummela

..ja kyllä,oma vertexini miehen dc:llä,kohtalonomaisuutta lisää sen yhtyminen vielä kuunsolmuunkin,just se sellanen selittämätön magnetismi,
niinku ois mato koukussa,rimpuilu on ihan turhaa,irti ei pääse,
järki ei auta..

oma  vertex on 25 astetta rapua ja olen joskus laskenut itselleni noita arabialaisia pisteitä ja sieltäpä löytyi:
rakkaus ja avioliitto ( askendentti + venus - jupiter ) siis asteluvut,
on 16 astetta rapua,mahtuu konjuktioon
toinen ,ura ja asema: (MC + kuu - aurinko )
26 astetta rapua
edustusrouvaksi niinköööö?
rakkautta rahasta vai rahaa rakkaudesta?
auringonpaluukartassa lilith 2 huoneessa  leijona:ssa sanoo samaa..
h ä r r e g y y d .....
« Viimeksi muokattu: 23.03.2006 12:32:31 kirjoittanut nikki » tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 23.03.2006 13:12:05 »

Olipa mielenkiintoisia kokemuksia! Nuo vahvistavat omia havaintojani Vertexin merkityksestä. Vertexin täsmällinen symboliikka kun on vielä ammattilaisiltakin vähän hakusessa ja juuri siksi monet eivät vielä tulkinnassa Vertexiä huomioikaan.

Elviira,
en vetäisi ainakaan itse kovin suuria johtopäätöksiä Vertexin sijainnista ap-kartoilla kuin ehkä korkeintaan silloin, jos ap-kartan Vertex osuu merkittävälle kohdalle syntymäkartalla. Ap-karttaahan kun kannattaa aina verrata syntymäkarttaan sen lisäksi, että sitä tutkailee omana karttanaan. Toki Vertexiäkin kannattaa omalla ap-kartallaankin avoimin mielin tarkkailla ja oppia taas sitä kautta lisää mutta tulkinta on kyllä vaikeaa. Mutta vielä kun jakaa niitä kokemuksiaan täällä, me muutkin olemme viestin luettuamme taas piirun verran fiksumpia.  Wink

Mi-Olea,
ei nuo kertomasi kuviot kuulosta ollenkaan kaukaa haetuilta. Kyllä IC:kin on niin merkittävä kohta kartalla, että sille osuvat jutut kannattaa kyllä tarkistaa. Ja tokihan kodin ja perheen akseli IC on tärkeä etenkin rakkaussuhteissa. Oletan että tarkoitit kertomasi ystävällä nimenomaan miespuolista "ystävää".  Wink

Nikki,
hieman omaa napaa joukkoon, mutten malta olla sanomatta, että karttasi Vertex osuu tarkalleen karttani Noususolmulle.  Smiley Oletko siis huomannut tuntevasi outoa vetoa minun kirjoituksiini? (vitsi, vitsi, vitsi  2funny)
tallennettu

Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #8 : 23.03.2006 13:25:58 »

Ohoh, siipan Vx lätkähtää tarkasti minun IC:lleni, yhtymään laskusolmuni kanssa ja minun Vx:ni hänen MC:lleen  Shocked, alle kahden asteen sisään hänen Venuksensa kainaloon
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 23.03.2006 14:08:41 »

may
           ..vetovoimaapa hyvinkin,johon ei vastavoimaa joskus tunnu löytyvän..
      kuin ilmaa sulle oisin,mutta voithan tietysti mielessäsi laulaa,että
  ...olet ilmaa,jota hengitän.....vielä isompi vitsi...
    oikeesti may
     arvostan asiantuntemustasi,haluan tulla oikastuksi asiavirheissäni kaikkine mielikuvineni kun lähden liikkeelle
   siis molemminpuolinen vaikutuksenteko,sitäkö niin,
    oppia molemmin puolin
   minulle faktaa ,sinulle enemmän mielikuvitusta
            ....eikös...
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #10 : 23.03.2006 14:18:47 »

Mi-Olea,
ei nuo kertomasi kuviot kuulosta ollenkaan kaukaa haetuilta. Kyllä IC:kin on niin merkittävä kohta kartalla, että sille osuvat jutut kannattaa kyllä tarkistaa. Ja tokihan kodin ja perheen akseli IC on tärkeä etenkin rakkaussuhteissa. Oletan että tarkoitit kertomasi ystävällä nimenomaan miespuolista "ystävää".  Wink

Jep, tarkoitin.  Wink
Jotenkin vain tuli tuosta mieleen sen tarkemmin mistään näin astrologisesti tietämättä tämä meidän todellinen 'kuvio', joka todellakin pyörii minun vapauden ja tilantarpeeni ja hänen 'perheen perustamis-tarpeensa' ympärillä...
Sen yhteensovittamisessa jne. Minä kiikunkaakun viikoittain (päivittäin)milloin kummankin 'tarpeessa' jne...siis vapauden ja tilan tarpeen ja perusturvallisperheen muodotamis-riittien välillä... buck2
Ja kun tosiaan minulla kuitenkin on tuo IC härässä...
Hänellä taas toisaalta aurinkomerkkiäni vastaava  vesimies.
Mutta joo, tosiaan, en osaa vielä ajatellä näitä sillä tavalla syvemmin...aspekteineen sun muineen 'erikoisuuksineen, vaan ihan vaan näitä 'perustekijöitä' veivaan ja kummastelen...  Undecided
Ja sitäkin hyvin sekavasti, enkä mitenkään järjestelmällisen johdonmukaisesti... Lips Sealed
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 23.03.2006 15:24:34 »

Löysin vielä omia muistiinpanojani Vertexistä erään luennon pohjalta. Luennolla käsiteltiin mm. sitä, mitä eroa on kartan Descendentillä ja Vertexillä. Descendentti kuvaakin luennoitsijan mukaan enemmän ideaalikumppanin ulkoista olemusta, myös geenejä kun taas Vertex kuvaa enemmänkin niitä emotionaalisia toiveita, joita ihannekumppaniin liitetään.

Tässä myös suomenkielistä tiivistystä siitä, miten Vertex missäkin merkissä vaikuttaa. Eli näissä tulkinnoissa kerrotaan siitä, mitä vailla kukin merkki on omassa itsessään ja mitä siis etsii kumppanistaan.

Oinas-Vertex on vailla toimintaa, energiaa, intohimoa ja huomiota. Kaipaa jollain tasolla primitiivistä kumppania.
Härkä-Vertex kaipaa luonnollista kosketusta, arvostusta, tyydytystä.
Tuntee vetoa maanläheiseen kumppaniin.
Kaksos-Vertex tarvitsee kumppaniltaan kommunikaatiota, ajatustenvaihtoa. Tuntee vetoa puheliaisiin henkilöihin.
Rapu-Vertex on vailla turvaa, hoivaa ja hyväksyntää ja siis etsii tuota vastakkaiselta sukupuolelta. Tuntee vetoa hoivaaviin henkilöihin.
Leijona-Vertex on vailla huomiota, intohimoa ja sosiaalista toimintaa.
Tuntee vetoa arvonsa tunteviin henkilöihin.
Neitsyt-Vertex on vailla arvostusta ja tyydytystä. Etsii kumppaniltaan
tarkkuutta ja luotettavuutta.
Vaaka-Vertex on vailla sosiaalista kommunikaatiota ja ajatustenvaihtoa.
Tuntee vetoa sosiaalisiin, diplomaattisiin henkilöihin.
Skorpioni-Vertex tarvitsee arvostusta, hyväksyntää, huumoria ja lohdutusta. Etsii kumppaniltaan vahvuutta ja mystisyyttä.
Jousimies-Vertex on vailla henkistä toimintaa, huomiota, intohimoa,
tarvitsee kumppanikseen iloisen ja huolettoman, mutta filosofisen maailmanmatkaajan
Kauris-Vertex on vailla henkistä kosketusta, arvostusta ja tyydytystä.
Arvostaa kumppania, jolla varma ura.
Vesimies-Vertex on vailla henkistä kommunikaatiota, ajatustenvaihtoa, henkireikää. Etsii älyllistä kumppania.
Kalat-Vertex on vailla henkistä hyväksyntää, huumoria ja lohdutusta,
tuntee vetoa herkkiin ja empaattisiin kumppaneihin.

Nikki! Hauska viesti sinulla, kiitos nauruista! En kyllä laske itseäni asiantuntijaksi vaan ihan harrastuspohjalta täällä sooloillaan. Ihan oikeassa olet tuossa molemminpuolisen oppimisen teemassa. Kaikkihan olemme täällä oppiaksemme jotakin muilta - ja sitä kautta myös itsestämme. Smiley
tallennettu

May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 23.03.2006 15:28:41 »

Ja nyt oli ihan pakko kirjoittaa yksi viesti vielä tähän jatkoksi ilman mitään varsinaista, otsikkoa koskevaa asiaa. Huomasin nimittäin, että viestin lukumäärä on 666 ja se luku ei näytä ollenkaan kivalta avataren alla!  crazy2
Siispä perin taikauskoisena korotan määrää yhdellä.
tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija

Jeh!

Profiili
« Vastaus #13 : 23.03.2006 15:35:27 »

Tässä Maylle mielenrauhaa eli Doreen Virtue -sitaatti kirjasta "Angel Numbers":

"666 - It's time to focus on Spirit to balance and heal your life. Tell Heaven about any fears you have concerning material supply. Be open to receiving help and love from both humans and the angels."

Kiitos Vertex-jutuista!  smitten smitten smitten
tallennettu

May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 23.03.2006 15:47:59 »

Kiitos itsellesi Christian! Pelastit päiväni! Ja tässähän minä juuri sain apua ihmisiltä, kuten sitaattisi kertoi.  Smiley
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  

Siirry: