Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: vertex ja vesta  (Luettu 34329 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
enska
Vieras
« Vastaus #15 : 23.03.2006 17:48:26 »

mitä eroa on kartan Descendentillä ja Vertexillä. Descendentti kuvaakin luennoitsijan mukaan enemmän ideaalikumppanin ulkoista olemusta, myös geenejä kun taas Vertex kuvaa enemmänkin niitä emotionaalisia toiveita, joita ihannekumppaniin liitetään.
Oinas-Vertex on vailla toimintaa, energiaa, intohimoa ja huomiota. Kaipaa jollain tasolla primitiivistä kumppania.

Voihan ugh! Mulla on sekä DC että VX Oinaksessa. Joskus lähemmäs 20 v sitten tämmöinen aurinko-sarvipää raahasikin tukasta kotiluolaansa, mutta eipä tullut körilään kanssa pitemmän päälle (4 v ja risat suhde) mitään..
Vaan eipä tiiä, josko joku hieman pehmompi ( ei liian) oinas voisi joskus kolahtaakin.. Ovat ne semmosia velikultia
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16 : 23.03.2006 17:50:31 »

Minullakin piti tuo skorpioni vertex aika paikkaansa  Smiley
tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #17 : 23.03.2006 18:33:57 »

Kohtalokkaita kohtaamisia, opetuksia tms.?

Mä luulen että jospa nyt ensi kesäkuussa (?) kun kuunsolmut vaihtavat merkkiä; Nouseva kuunsolmu tulee kaloihin ja Laskeva kuunsolmu neitsyeen, jotain tapahtuisia mulle.
Siis mä oon ihan varma  Shocked

Silloin Nouseva kuunsolmu  aspect_con mun Dc ja Vertex (vähän huone 6)!
Samaan aikaan Laskeva kuunsolmu  aspect_con  askendenttipluto (huone 12 enempi) ja Anti Vertex.

Siis mä oon jäärä ja jäykkä (pelokas muutoksiin?) - tiedän, mutta luulen että joku asia yrittää muuttaa musta enemmän Vertex  kalat .
Eikö tuo  pluto jos mikä pakota joustamaan ja muuttumaan...
 crazy2

Mielenkiintoista?

Kysykää multa sitten, mun pitäis kai sitten vuodenpäästä olla viisaampi... angel

Vai olisiko jollain jo tietoa  pluto  aspect_con  askendentti  aspect_con Antivertex ryppään muutoksista huoneessa 12, kun Laskevakuunsolmu (Auringonpimennys ensi syyskuussa) osuu niihin??
Ottaisin ilolla vastaan  smitten
Laskevaa kuunsolmuakin pidetään karmallisena transiittina vai mitä??
« Viimeksi muokattu: 23.03.2006 18:38:23 kirjoittanut helinä » tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 23.03.2006 18:46:25 »

Tuli tässä vielä mieleen, että voisiko Vertex kuvata myös ei-kumppanuus/seksuaalista tarvetta? Joku joskus sanoi, että Vertex kuvaisi yleensä niitä ihmisiä, joilla on itseen suuri vaikutus.

Bingo Nousukuu, noin tosiaankin on! Käytin tuolla edellisellä sivulla vähän harhaanjohtavasti sanaa kumppani, mutta tosiaankaan ei tarvitse olla kyse seksuaalisuudesta eikä edes vastakkaisesta sukupuolesta. Kyseessä voi olla aivan kuka tahansa henkilö, johon tunnemme kohtalonomaista vetoa ja jonka kanssa välillämme on joskus pakonomainenkin, kohtalokas side. Olen itse ajatellut Anti-Vertexin - sen vähän mitä siitä ylipäänsä olen ajatellut - kuvaavan henkilöitä, joiden kanssa tekemisissä oleminen tuntuu vaikealta eikä kovin kutsuvalta. Eikös tuolla anti-sanallakin ole aika negatiivinen kaiku. Mutta huolimatta näistä maanläheisistä ajatuksistani niin sinun tulkintasi Anti-Vertexistä voi olla hyvinkin totta.

Kaivoin muuten tässä välissä uteliaisuuttani monisteen, jossa kuvataan Anti-Vertexiä lyhyesti. Siinä sanotaan: "AntiVertex kuvaa sitä tietoista strategiaa, jolla voimme edesauttaa Vertex-puutteen tyydyttymistä ja altistumista kontakteille".  Shocked

Helinä, jäämme odottelemaan kieli pitkällä kuulumisiasi vuoden päästä! Mutta kirjoittelehan silti tässä välilläkin.  Wink
« Viimeksi muokattu: 23.03.2006 18:49:34 kirjoittanut May » tallennettu

helinä
Vieras
« Vastaus #19 : 23.03.2006 19:01:41 »

Nousukuulle:

Mitä olet mieltä, että Antivertex jää päällisin puolin lopulta näkyviin?
Mä olen kuullut (siis vaivainen harrastelija olen) että se olisi juuri Vertex, mikä jäisi näkyviin. Ja sitten Antivertex on tapa miten joutuu tähän pääsemään eli mikä on reitti Vertexin *loistoon*...
Mitä siis meinaat kun heitän tän nurinpäin... 2funny
tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #20 : 23.03.2006 19:46:26 »

Niinpä....
 jousimies Vertex,  kaksoset Antivertex...
Eli jutustelemalla, kuuntelemalla, lukemalla ja kyselemällä pääsee kyllä kummasti myös lähemmäs korkeampaa viisautta ja filosofistisiakin aiheita...
Pieniä matkoja tekemällä voi lopulta ylittää meriä ja maanosia...
 Cheesy
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #21 : 23.03.2006 19:59:42 »

Tyhmä kysmys väliin...
Mikä tuo anti vertex nyt on ja mistä sen löytää?
 Undecided  En päässyt jyvälle, vaikka luin useampaan kertaan noita kirjoitamianne.. buck2
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 23.03.2006 20:15:29 »

Mi-Olea, AntiVertex on kartalla aina täsmälleen Vertexiä vastapäätä.
tallennettu

Mirjam
Vieras
« Vastaus #23 : 23.03.2006 20:17:55 »

Kiitos!
Noin vähän uumoilinkin.
Eli minun anti vertex :ni on sitten  vesimies ... eli aurinkomerkkini  Shocked
 idiot2

Eli jos opin tulemaan hankalan itseni kanssa toimeen, tuo  vertex  leijona pääsee loistoon ...  :Smiley  Cheesy
« Viimeksi muokattu: 23.03.2006 20:20:30 kirjoittanut Mi-Olea » tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #24 : 23.03.2006 20:58:19 »

Ah.. täällä mainittiikin jo hieman off-topic-aihe eli nuo noususolmu-transiitit.
( Eli soljuisiko tähän ketjuun joltakulta tietoa niistä vai syntyykö oma topikki?)
Miten siis noususolmu vaikuttaa jos se transitoi jotain planeettaa tai muuten herkkää kohtaa syntymäkartalla? -Kiitos taas viisaille etukäteen.. angel
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 24.03.2006 08:53:46 »

Ah.. täällä mainittiikin jo hieman off-topic-aihe eli nuo noususolmu-transiitit.
( Eli soljuisiko tähän ketjuun joltakulta tietoa niistä vai syntyykö oma topikki?)
Miten siis noususolmu vaikuttaa jos se transitoi jotain planeettaa tai muuten herkkää kohtaa syntymäkartalla? -Kiitos taas viisaille etukäteen.. angel

Tuosta kannattaisi kyllä tehdä ihan oma otsikkonsa. Kiinnostava aihe, joka täällä toisen otsikon alla jää turhaan pimentoon.

Pitääpä katsella omien noususolmujen transiitteja menneiltä vuosilta ja vastailla myöhemmin...
tallennettu

valonkantaja
Vieras
« Vastaus #26 : 24.03.2006 10:34:04 »

Tuo on kyllä kumma juttu tuo vertex... Minun kartallani se on AINOA ravussa oleva juttu. Shocked

Minulla on ollut neljä pitempiaikaista poikakaveria; kaikki rapuja.  uglystupid2 Olen sitä kironnut niin monet kerrat, mutta nyt kun ollaan vietetty n.4kk liiankin riehakasta kaksos-jouskari-vaikutteista sinkkuelämää,  coolsmiley knuppel2 Cheesy Grin melkein jo kaipaa sitä ylihuolehtivaista rapumiestä, joka hoivaisi ja silittelisi ja pitäisi jalat maassa!!
:Smiley
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #27 : 24.03.2006 11:01:30 »

Totta, Vertexin vaikutusta ei missään nimessä tule rajata "romantillisiin" ihmissuhteisiin, vaikka se usein näkyy niisssäkin. Minulla Vx on Skorpionissa ja skorpionivaikutteisilla ihmisillä on taipumus tehdä minuun vaikutus niin hyvässä kuin pahassakin  :Smiley

Nummelan Astrologian käsikirjassa sanotaan Vertexin kertovan ihmistyypeistä, jotka saavat aikaan merkittäviä sisäisiä tai ulkoisia muutoksia ihmisessä. Vertex kuvaa vapaata valintaa, antivertex taas pakonomaisia toimia, joita ei voi valita. Hyvänä esimerkkinä omassa kartassani on antivertex Härässä, tyttäreni aurinkomerkissä. Tuskin voisin kuvitella elämääni enemmän vaikuttavaa, kohtalonomaista asiaa kuin lapsen syntymä  Wink
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #28 : 24.03.2006 11:28:04 »

Tulipa tuosta Pallaskissan viestistä mieleen, kun tosiaan itsellä tuo  vertex on  leijona :ssa, niin miesystäväni on tosiaan  aurinko leijona . Kaikkien aikaisempien suhteideni merkkejä en tiedä, mutta en ainakaan muista, että aiemmin olisi  leijona :ia ollut...
Muutenkin leijonia pukkaa eteen ihan ystävinä tällä hetkellä paljon enemmän kuin koskaan ennen...  idiot2

Sinällään jännää, että tosiaan vasta nyt tämän suhteen aikana on elämäni ollut sellaisessa kohdassa, että ylipäätään energiaa olisi riittänyt mihinkään  leijona :maisuuden esille tuloon...ja juuri sitä ennenhän on ollut ehkä (?) tuo antivertexini 'kohtaaminen' työstössä.  idiot2
Ja tosiaan esikoiseni on  aurinko vesimies ja todellakin hänen 'kauttaan' vasta, hyvin kivuliaasti kylläkin vuosien varrella astuin  vesimies :n saappaisiin...
Ja tämä esikoiseni muutti omaan kotiinsa nyt vuosi sitten...
Joten voisi vetää johtopäätöksen, että nyt vasta tuo  vertex leijona voi alkaa tulemaan esiin...    idiot2

Meneeköhän sitä periaatteessa vaihevaiheelta elämässään aina jonkin tietyn 'kuvion' merkityksen läpi ja siirtyy aste asteelta 'eteenpäin' tai 'syvemmälle'... onko näillä joku 'virallinen' järjestys, vai jokaisella henkilökohtainen ?
Mutta että kai se menee aina antin kautta nousuun  Grin
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 24.03.2006 11:38:51 »

Vertexistä ja AntiVertexistä on aika niukasti juttua jopa netissä. Suomeksi löytyi tällainen Raimo A Nikulan pätkä:

"VERTEX KARTALLA

Vertex ja sen vastapuoli, antivertex on symboli ihmisen ja ympäristön välisestä suhteesta, jossa minällä on vähän valtaa muuttaa omaa käyttäytymistään tai kokonaista kohtaloaan vaan biologiset, geneettiset pakotteet ohjaavat käyttäytymistä Vertexin merkin ja huonesijainnin mukaisesti. Minässä olevat lataukset Vertexillä usein näkyvät elämänkokemukset, jotka luonnonmukaisina ja elämänkaareen kuuluvina vievät vaiheesta toiseen.

Henkilöllämme on Vertex Härässä ja 8.huoneessa, jossa ihmistenväliset suhteet tiivistyvät joko hyvässä sulautuvassa tai huonossa, repivässä merkityksessä. Vertex on neliössä Uranukseen ja Venukseen ja kuusiossa Merkuriukseen. Tästä muodostuu jo melkoinen kompleksinen merkitys. Neliöt Venukseen ja Uranukseen voivat jättää henkilömme toistuvasti ihmissuhteiden muutosten ja kokonaisten elämäntyylien kokeilujen kouriin. Hänen suurimmat saavutuksensa liittyivät hänen henkilösuhteisiinsa ja toisaalta esteettiseen elämään, jossa hänellä on omaa tyylilajia luova merkitys ja hyvä vainu ajankohtaisten trendien ja makutottumusten suhteen."

Pallaskissa ja Mi-Olea, teillä näkyy olevan molemmilla lapsen aurinko Anti-Vertexinne merkissä. Itselläni AntiVertexin merkistä (Leijona) löytyy aviomieheni Aurinko - ei sentään yhtymästä... Pitääpä tutkailla vielä lisää.
tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  

Siirry: