Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: vertex ja vesta  (Luettu 34292 kertaa)
0 jäsentä ja 15 vierasta katselee tätä aihetta.
helinä
Vieras
« Vastaus #45 : 27.03.2006 17:27:45 »

http://www.azastrologers.org/Articles/ReyerVertex.pdf

Tässä linkki mistä oon 'tulkinnut' niin että Vertex on se asia mikä lopulta jää näkyviin... 

Eli tässä lainaus artikkelista:

"The Ascendant may be the face you show to the world, but the Vertex shows how the world interprets that face. The Vertex points to the path of growth, the key to self-awareness."

Smiley
tallennettu
Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #46 : 28.03.2006 11:02:14 »

Mulla on vertex  leijona ja mun avokeilla ja poikakamuilla on ollut joko  askendentti, aurinko, kuu ja nykyisellä on  venus  leijona     idiot2
Varmaankin tällä vertexillä on jokin merkitys   buck2

Wink    -Oinas73-
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija

Jeh!

Profiili
« Vastaus #47 : 28.03.2006 11:21:49 »

Mulla on vertex  leijona ja mun avokeilla ja poikakamuilla on ollut joko  askendentti, aurinko, kuu ja nykyisellä on  venus  leijona     idiot2
Varmaankin tällä vertexillä on jokin merkitys   buck2

Wink    -Oinas73-
Varmaan.  Cheesy Smiley Smiley Smiley Onko sulla sitä voimistajaa eli jotain planeettaa köllöttämässä yhtymässä sen  vertex :in kanssa?
tallennettu

Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #48 : 28.03.2006 11:38:44 »

Ei oo kyl muita planeettoja samassa. Mutta 8.huoneen kärki on kyl kans  leijona
 idiot2

Wink        -Oinas73-
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija

Jeh!

Profiili
« Vastaus #49 : 28.03.2006 13:24:45 »

Joo-o eli se  vertex voipi olla voimakas ilman sitä konjunktoivaa taivaankappalettakin. Kyselin vain uteliaisuudesta (kuka se nyt toikaan sen esille tuolla aiemmin; en viitsi etsiä...  Embarrassed  Cheesy) löytyyks tollasta taivaankappaletta. Jaa niin mut noi sun kuunsolmut voivat sitten tuoda jotain omaa painoa tohon järjestelmään...  Smiley Kääk, taidan olla vähän sekavalla päällä... Ymmärsiköhän joku?  Cheesy Grin Grin Grin
tallennettu

Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #50 : 28.03.2006 13:52:58 »

Mullon muuten kuunsolmu kauriissa ja nykyisellä avokilla on sama, onks sillä merkitystä  Huh? (mentiin kyl nyt aiheen ohi)  Embarrassed
Mun kartalla on kyl paljon jousimiestä ja kaksosta ja ne varmaankin myös selittää et oon ollu kiinnostunu sellasista miehistä joilla jellonaa kartalla   Huh
Mä taidan kyl kans olla tänään vähän sekasin, no se ei o mitään uutta  Shocked
 2funny 2funny 2funny

Cheesy     -Oinas73-
tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #51 : 28.03.2006 16:19:47 »

Minulla ei ole konjuktiota Vertexiin, mutta Jupiterin oppositio on. (+ liuta muita vähemmän merkittäviä kuten Ceresin neliö, Venuksen kvintiili sekä Neptunuksen että pallaksen noviili.) Konjuktio antivertexillä musta riittää, että Vertexin aktivoitumisen hitailla planeetoilla huomaa. Teininä Vertexini ohitti neptunus, vaikutti harrastukseen, parikymppisenä Uranuksen ja Saturnuksen ohitus, vaikutti romansseihin, nyt nelikymppisenä Pluton ohitus, vaikutus kaiketi tässä iässä lapsissa, jos kerran vitoshuoneen teemoissa pysytellään. Ja joka kerta vaikutus oli pysyvästi lannistava. Jotenkin arvostaa eri asioita sen jälkeen.

Donna Hensonin Vertex kirjassa MC-akselia verrattiin myös suhteeseen vanhempiin, etenkin äitiin. Eikä kai neliö sitä, tai sosiaalista statustakaan, välttämättä latista. Se vaan on henkilöllä jotenkin voimakkaammin tapetilla, ainakin sisäisesti, jossei ulkopuolisetkaan huomaa mitään. Tältä vähän tuntuisi kun ajattelen omia, muita, neliöitäni. Ja iän mukana neliötä alkaa loppujen lopuksi osata käyttää hyväkseen siten, että voi jo loistaa kyseisellä alueella.

En oikein ymmärrä miten Vertex osoittaa kasvusuunnan, tien itsetuntemukseen. Mulla on nyt Transitoiva Pluto sen päällä. Luulisi osoittava suunnan melko selkeästi. Se on Jousimiehessä vitoshuoneessa. Pitäiskö jotenkin kurotella hauskanpitoa ja idealismia, vapaa-ajan ja lasten suhteen?
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Hansuli
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #52 : 28.03.2006 16:50:46 »

Hmm.. enpä ole Vertexiä ennen tutkaillut tältä kantilta, mutta...

Nykyisen kumppanini kanssa suhde alkanut, kun tr. minulla  kuunsolmu  aspect_sex Vertex, ja kumppanilla  kuunsolmu  kuu  aspect_opp vertex. Vertexime minuutti tarkassa kolmiossa muutoin. (Muitakin transiitteja siis kehissä tuolloin mm.  uranus  aspect_con Dc).

Viittaisikohan sitten karmalliseen suhteeseen? saturnuksen perusteella olen tähän päätynyt jo aikoja sitten, mutta mittees ootta mieltä. Suhdetta on kestänyt 10 vuotta ja on sisältänyt .... jos jotakin ... Monet ihmettelee, miten olemme jatkaneet ja yhä edelleen yhdessä...
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
saai
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #53 : 28.03.2006 18:44:00 »

En oikein ymmärrä miten Vertex osoittaa kasvusuunnan, tien itsetuntemukseen. Mulla on nyt Transitoiva Pluto sen päällä. Luulisi osoittava suunnan melko selkeästi. Se on Jousimiehessä vitoshuoneessa. Pitäiskö jotenkin kurotella hauskanpitoa ja idealismia, vapaa-ajan ja lasten suhteen?
Taitaa ollakin ihan toisinpäin, koska mulla on alasolmu jousimiehessä ja vitosessa, eli yläsolmu jupiterin kanssa kaksosissa ja huoneessa yksitoista. Eli pitäisi ottaa faktoja mukaan tähän optimismiin, hauskanpitoon ja idealismiin. Ja sitten suunnata sitä yhteiskuntaan. Tai ainakin soveltaa optimismia, hauskanpitoa, idealismia yhteiskunnan tarpesiin. Huh?? mietin vaan omiani.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

m
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #54 : 29.03.2006 17:04:29 »

Olipas tosi mielenkiintoinen ketju!
Uskon kyllä että tuo vertex saattaa osoittaa sen elämän käännekohdan... Tässä on ollut niin paljon kaikkea meneillään, syvällistä asennemullistusta ja muuta, ja vuoden päästä tulee sitten tarkaksi uranuksen yhtymä vertexiin. Että sellainenkin vielä näiden kaikkien muiden lisäksi, nooo, onhan se kyllä loogista. Hyvin mielenkiintoista.

Sitten kysäisisin vielä semmoista, että kuinka tulkitsisitte sellaisen vertexin sijainnin, 6. huoneessa, yhtymässä venukseen (Orbi 3), aurinkoon (Orbi 3,5), DC:hen (orbi 6,5) ja Marsiin (orbi Cool, kaikki kaloissa. Lisää ainakin kalavaikutusta entisestään  Tongue mutta mitäköhän syväluotaavaa tuosta voisi sanoa kun en oikein hahmota...
tallennettu
Hansuli
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #55 : 29.03.2006 17:49:02 »

Eli tässä lainaus artikkelista:

"The Ascendant may be the face you show to the world, but the Vertex shows how the world interprets that face. The Vertex points to the path of growth, the key to self-awareness."

Smiley

Juu ja Vtx  aspect_con  neptunus jouskarissa -> the key to self awarenese  Cheesy niin ja neliössä tuonne aurinko kalaan mm.

Joskus muistan Niemi-Mattilan sanoneen, että vertex on aktiivinen piste ja yhtä merkittävässä roolissa tulkintoja tehdessä kuin akselitkin...
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
helinä
Vieras
« Vastaus #56 : 29.03.2006 18:26:01 »

Mites olis Mongolia, että kaipaat miehen (  marsaurinko ) joka hoivaa ja hemmottelee empatiallaan ( huone 6 venus  kalat ) sua...
Ja aspektit voi sit kertoa, millä keinoin tähän pääset...
(oppositio Pluto - homma saattaa vähän väliä käännähtää toisin päin...  Huh )
tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #57 : 29.03.2006 18:35:55 »

Voi ei - mä oon kai joku vertex hullu, mutta pakko laittaa....

Mitäs sanotte?
- Perheen sisarukset:

A aurinko  kauris ja B  aurinko  rapu (eli vastakkain), ja molemmilla  jupiter huone 3 eli sisarukset...

A vertex  vesimies ja B vertex  kalat

....ja jotta asia pysyis mystisenä...

kuunsolmu  kalat ja B  kuunsolmu  vesimies

Mun on pian pakko uskoo että tuo  kuunsolmu liittyy jotenkin Vertexiin.  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 29.03.2006 18:38:11 kirjoittanut helinä » tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #58 : 29.03.2006 19:38:37 »

Olipas tosi mielenkiintoinen ketju!
Uskon kyllä että tuo vertex saattaa osoittaa sen elämän käännekohdan... Tässä on ollut niin paljon kaikkea meneillään, syvällistä asennemullistusta ja muuta, ja vuoden päästä tulee sitten tarkaksi uranuksen yhtymä vertexiin. Että sellainenkin vielä näiden kaikkien muiden lisäksi, nooo, onhan se kyllä loogista. Hyvin mielenkiintoista.

Sitten kysäisisin vielä semmoista, että kuinka tulkitsisitte sellaisen vertexin sijainnin, 6. huoneessa, yhtymässä venukseen (Orbi 3), aurinkoon (Orbi 3,5), DC:hen (orbi 6,5) ja Marsiin (orbi Cool, kaikki kaloissa. Lisää ainakin kalavaikutusta entisestään  Tongue mutta mitäköhän syväluotaavaa tuosta voisi sanoa kun en oikein hahmota...
Onko sulla mongolia tuollainen kartta? Kalamaisuutta luulisi tulevan kertaheitolla lisää. Epäitsekkyyttä, myötätuntoa, kuuntelukykyä, tunneperäistä kokonaisvaltaista näkemystä (ei käytännöllistä kuten neitsyellä). Itsetunnon koheneminen mahdollista, riskinottokykyä, muiden puolesta puhumista ( aurinko). RAkkauden vastaanottokykyä kauneuden arvostusta ( venus). Mars voisi tarkoittaa mieshenkilöä, liittyy myös marsmaisiin tunteisiin ja asioihin. Veto niihin voisi lisääntyä tällaisena aikana. Descendentti voisi tarkoittaa ulkoista olemustasi, siellä äkillisiä muutoksia. Uudenlainen asenne työhön muodostunee. Rutiinit voi alkaa rasittaa. Kun Vertex mukana, kohtalonomainen tapaaminen. Kun Venus ja Mars mukana, ja jos olet nainen ja vielä sopivassa iässä/elämäntilanteessa, kohtalonomainen mullistava parisuhde voisi olla vahvasti todenäköinen (kuten helinäkin arveli).
tallennettu

saai
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #59 : 29.03.2006 19:39:03 »

Voi ei - mä oon kai joku vertex hullu, mutta pakko laittaa....

Mitäs sanotte?
- Perheen sisarukset:

A aurinko  kauris ja B  aurinko  rapu (eli vastakkain), ja molemmilla  jupiter huone 3 eli sisarukset...

A vertex  vesimies ja B vertex  kalat

....ja jotta asia pysyis mystisenä...

kuunsolmu  kalat ja B  kuunsolmu  vesimies

Mun on pian pakko uskoo että tuo  kuunsolmu liittyy jotenkin Vertexiin.  :Smiley
Tunnen  kans itteni Vertex hulluks. 

Tossa tilanteessa (yllä) varsinkin ajattelisin, että Vertexin tapahtumat ja tapaamiset veisivät itsestään kuun noususolmun suuntaan.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2006 19:41:36 kirjoittanut saai » tallennettu

Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  

Siirry: