Miksi naiset vaikuttavat niin sielukkailta ja miehet niin brutaaleilta? Miehet
aiheuttaa naisten suuret kärsimykset, pyörittävät maailmaa isossa määrin jne. Mitä miesten perään itkeä, eihän niiden käytöstä hullukaan tajua. Onko nainen valmiimpi yksiavioisuuteen, en edes tiedä miten tilastollisesti on saatikka yksilötasolla.
Hööh, siis minä ainakin olen ihan sukupuoleen katsomatta törmännyt ihmisiin, jotka vaikuttavat brutaaleilta taikka sielukkailta näin 'ensivaikutelmaltaan'.
Ja toisekseen, ihmiset ei jakaudu brutaaleihin ja sielukkasiin. Ei sukupuolisesti, eikä mitenkään muutenkaan.
Jostain syystä sitä kokee itse niin, ja kysymys on omasta kokemuksesta ja näkemyksestä.
Sielukkuuteen kuuluu myös tietynlainen brutaalius.
Joku aikaisempi kokemus voi 'värittää' tämän hetken kokemusta...
Eikä miehet kait aiheuta naisten kärsimystä.... se vain pinnalta katsottuna voi joidenkin kohdalta tuntua tai näyttää siltä.
Asiat on hiukan monimuotoisempia ja syvempiä, kuin mitä ehkä nopeasti kurkattuna näyttää.
Onko tuo yksiavioisuus jotenkin ylevää tai tavoitteellista? Tai sielukkaampaa kuin moniavioisuus?
Kyllä kai ihmisten välisissä kohtaamisissa on paljon syvemmistä jutuista kyse kuin täyttää jotain ulkoisia normeja....tiemmä...
Onkohan joku jo ennen näitä miehiä satuttanut sinua lujaa, särkenyt avoimen ja luottavan sydämen... hyljännyt, verrannut muihin...yms..
Yleensähän nuo tuollaiset liittyy lapsuus kokemuksiin...
Ei tuollainen tuska lähde sydämestä kuin itkemällä, itkemällä, huutamalla tuskansa ulos, hakkaamalla vaikka tyynyä....
Nousemalla oman haavoittuvaisuuden/tuskan yläpuolelle, milloin mitenkin, sitä itse jatkaa samaa kuviota itselleen...heijastaa sitä ulospäin ja vetää puoleensa aina uusina kokemuksina...
On oravanpyörässä niinsanotusti...
Mutta enpä minä ole mikään sanomaan, mikä sinun juttusi on...minulle vain tuli olo, että joku on joskus loukannut niin lujaa ja syvästi sinua...
Ja juuri silloin, kun olet ollut avoin, aito ja haavoittuvainen ja luottavainen, niinkuin lapsi on, niinkuin rakastunut on...