Olen varmaan siitä erikoinen ihminen ja eritoten erikoinen nuori ihminen, etten juurikaan ole kiinnostunut matkailusta. Koen saaneeni riittävän annoksen maailmanmatkailua ja vieraita kulttuureita jo lapsuudessani, jolloin ihastuttavana etuoikeutenani oli saada reissata isovanhempieni matkassa milloin minnekin maapallon kolkkaan.
Teini-iässä taas tuli kierreltyä tämän oman kotoisen maamme kaupunkeja (lähinnä tätä eteläisempää Suome, mutta kuitenkin) liftaten festareille, kadunvaltauksille ynnä muille kissanristiäisille. Yövyttyä milloin missäkin asemalla ja jopa lehtienkeräyslavoilla
, tutustuttua uusiin paikkoihin ja ihmisiin, ihaniin ja kamaliin. Peruskoulun jälkeen suuntasin jo tutuksi käyneeltä pääkaupunkiseudulta (jonka eri osissa siis vietin koko lapsuuteni/nuoruuteni) ihan vieraalle paikkakunnalle opiskelemaan. Sinä aikana tutustuin taas ihan toisessa kaupungissa asuneeseen, nykyiseen mieheeni, jonka kanssa opintojeni päätyttyä muutimme taas hänen entisiin maisemiinsa ja lopulta jopa lapsuudenkotinsa lähettyville, erään maalaiskunnan perukoille.
Nyt aikuisiällä sitten olenkin kaivannut kipeästi vastapainoa entiselle, varsin liikkuvaiselle elämäntavalleni (noin muutto/vuosi). Tyttäremme syntymän jälkeen tämä juurtumisen tarve on vain entisestään korostunut, sillä haluan tarjota hänelle edes sellaista näennäistä pysyvyyttä elinpiiriin ja ympäristöön, jota vaille itse lapsuudessani jäin. Olemmekin tässä muutaman kuluneen vuoden aikana palanneet takaisin tänne pk-seudulle ja viimeisen hiukan vajaan vuoden verran olemme nyt asustelleet niissä maisemissa, joissa olen asunut tähän astisen elämäni pisimmän yhtäjaksoisen aikakauden. Tätä paikkaa jos jotain tässä maailmassa, olen pitänyt kotipaikkanani siitäkin huolimatta, etten täällä ole syntynyt.
Viihdyn enemmän kuin hyvin näissä tutuissa, rakkaiksi tulleissa maisemissa. Olo on pitkästä aikaa taas levollinen, luottavainen ja innostuneen odottava. Eikä ihme, Astro.cominkin mukaan tässä ollaan erittäin positiivisilla sijainneilla
. Hyvä juttu on sekin, että myös mieheni ja tyttäreni kohdalla paikka näyttää ihan suotuisalta! Ehkäpä siis hyvinkin tulemme luomaan tänne pysyvän kotimme, niin kuin toiveissani on...
Olettekos muut käyttäneet tuota AstroClick Travelia tähän tyyliin? Eli että ei sillä lailla, jotta mihinkäs lomamatkalle mentäis, vaan että mihinkäs se koti kannattaisi pystyttää? Näyttävätkö nykyiset sijaintinne sopivilta, vai olisiko ruoho sittenkin vihreämpää aidan toisella puolen :
? Ja huomaatteko jo tiedostamattanne joutuneenne kotipaikkanne läpi tai läheisyydessä risteilevien linjojen "uhreiksi", tai toisaalta saaneenne niiltä hyviä ja voimistavia energioita?
Mietin tossa, että lomamatkalle voisi olla jännittävää lähteä sellaiseenkin paikkaan, jossa on monien erilaisten linjojen ja niiden edustamien energioiden risteyskohta. Pysyväksi kodiksi ja tukikohdaksi maailmassa valitsisi ehkä mielummin hiukan neutraalimman paikan. Mitä muut olette mieltä?
Vaikka matkailu ei tällä hetkellä kiinnostakaan, niin vastaisuuden varalle lienee tarpeen painaa mieleen, että Irlannista on paras pysytellä kaukana, vaikka sinne jonkinlaista vetoa olen joskus tuntenutkin. Samoin Espanja Madridin lähistöllä näyttäisi tämän mukaan melkoisen epäedulliselta paikalta, vaikka mukavia lomamatkoja sen muihin osiin on jo tehtykin. Pariisin seutu Ranskassa taas voisi olla hyvinkin miellyttävä kokemus, samoin monet Itä-Euroopan maat. Tässä nyt näin Euroopan osalta tarkasteltuna...