Venus ykkösessähän on aika klassinen "viehättävyyden tuoja" astrologiassa. Itselläni on Venus Oinaassa ykkösen puolella Placiduksessa, mutta esim. Porphyryssa heittää kakkoseen ja tasahuoneissa peräti kolmoseen. Kun tuo Placidus on kuitenkin yleisimmin käytetty huonejärjestelmä (oikeastaan "oletusarvo" kai näissä keskusteluissa?), niin kommentoin nyt jotain.
Hmm...en väitä etteikö minuakin olisi kutsuttu viehättäväksi ja esim. työssä (Kauris-asc...) olen saanut kehuja siitä, että tulen kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen. En kuitenkaan ole mikään Angelina Jolie, mutta hänellähän olikin se Venus tarkkaan askendentilla! :
Venukseni on sekstiilissä kuuhun ja Merkuriukseen, kolmiossa Neptunukseen. Yhtymässä siihen on Chiron ja löytyy myös se väljä oppositio Plutoon seiskassa...tätä on tulkittu mm. niin, että parantava roolini (ja tietysti oma eheytyminen myös) liittyy nimenomaan naiseuteen ja (mies)suhteisiin, enkä kokemusteni valossa ollenkaan kiellä etteikö siinä olisi ajatusta. Vielä yksi tärkeä aspekti Venuksellani on neliö Saturnukseen, joka on siis nousumerkkini hallitsija. Niin, ja olen muuten tumma - ehkä Kauris nousussa tuo taipumusta värjäillä hiuksia vielä omaa väriä tummemmaksikin. Ensimmäinen planeetta ykköshuoneessa askendentista lukien on Mars, joten heikkoa punapigmenttiäkin löytyy ja lisätty on myös purkista.
Venushan on Vaa'an ja Härän planeetta, joten käsitettä voisi ehkä laajentaa myös ihmisiin, joilla nämä merkit ovat vahvoilla? Esim. hyvin viehättävä ja kaunis ystäväni on aurinko-Vaaka, hänellä Venus on Neitsyessä ja tekee sekstiilit sekä Marsiin että Uranukseen, lisäksi kolmion kuuhun. Toinen nätti ystäväni on aurinko-Leijona, mutta hänellä on kuu Härässä. Hänen Venuksensa on myös Neitsyessä ja myös kolmiossa kuuhun, samoin Marsiin.
Allekirjoitan myös osaksi tuon, mitä ainakin Lilli ja Artemis sanoivat uhkaksi kokemisesta - olen joskus joutunut sellaisiin tilanteisiin, vaikka olen vain jutellut miesten kanssa. Olenkin kokenut ulkonäön toisinaan myös aikamoiseksi rajoitteeksi tutustuttaessa ihmisiin, ehkä siksi pidän itsekin enemmän tutustumisesta ensin ihmisten ajatuksiin ja sitten vasta ulkonäköön (jos sittenkään). Nämä nettijutut sopivat siihen tarkoitukseen oikein hyvin.