Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Siniset silmät!  (Luettu 9874 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« : 21.04.2012 12:03:42 »

"Oikeasti" siniset silmät taitavat olla suhteellisen harvinaiset,
ainakin harvinaisemmat kuin vihreät?

Saran siniset silmät saanevat sydämet sulamaan.

Hän edustanee torniolaista ("saksalaisperäistä"??) naiskauneutta kukkemmillaan.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2012042115480785_vi.shtml
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #1 : 21.04.2012 12:41:51 »

Minä olen luullut, et siniset silmät, on niin yleistä  Huh
Noh jos ajattelen tarkemmin minun sisaruksia,  uglystupid2  niin minulla ja yhel nuoremmalla siskolla on vaan siniset.. :Smiley Cheesy
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2 : 21.04.2012 12:47:27 »

Meillä on kyllä koko perheessä (eli mun vanhemmilla ja sisaruksilla) ihan kunnolla siniset silmät. Tosin eri valossa ja eri kulmista ne näyttää joskus harmailta tai vaaleansinisiltä. Ja tunnen myös muitakin ihmisiä joilla myös on nimenomaan siniset silmät. Vihreiden silmien pitää olla kunnolla vihreät että ne jää mulla mieleen, no, jotkut on jääneet.

Ja siis omanihan on tälläset kun tässä mun avattaressa, ainakin sinä päivänä kun maalaan itte ittestäni sellasen ihkun ylidramaattisen liioitellun potretin.  smitten
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #3 : 21.04.2012 14:02:56 »

Täs on laulukii sinisistä silmistä..  Cheesy             smitten

http://www.youtube.com/watch?v=4Sfb4_9p4ss&feature=related
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 21.04.2012 21:50:50 »

Noh jos ajattelen tarkemmin minun sisaruksia,  uglystupid2  niin minulla ja yhel nuoremmalla siskolla on vaan siniset.. :Smiley Cheesy

Green
Green eye color is amongst the rarest eye color, with only 1-2% of the world's population born with green eyes. The reason for green eye color is the production of moderate amounts of melanin. People born in Northern Europe and Nordic countries (like Iceland, Sweden, Denmark, Finland, Norway, Germany, and Netherlands) usually have green eyes.

http://lifestyle.iloveindia.com/lounge/eye-colors-1410.html
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #5 : 22.04.2012 11:21:43 »

Green
Green eye color is amongst the rarest eye color, with only 1-2% of the world's population born with green eyes. The reason for green eye color is the production of moderate amounts of melanin. People born in Northern Europe and Nordic countries (like Iceland, Sweden, Denmark, Finland, Norway, Germany, and Netherlands) usually have green eyes.

Tällä on vihreät silmät.  coolsmiley
tallennettu
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 22.04.2012 13:34:41 »

Siniset silmät taitaa olla pohjoismaissa aika normaali, mut maailmalla harvinaisempi.
Mikäli yhtään muistan oikein niin sinisiin silmiin ja vaaleisiin hiuksiin liittyi väistyvä geeni. Jotenkin niin, että tuo ominaisuus täytyy olla kummallakin vanhemmalla että se voi periytyä.
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
unelmassa
Vieras
« Vastaus #7 : 22.04.2012 14:55:54 »

Minun isä oli vaalea sinisilmäinen, äiti oli enempikin tumma, ruskeasilmäinen.
Mulla oli n 15 asti ihan valkoset hiukset.... Cheesy Oon kyllä muutenkin vaalea.
tallennettu
valonsilta
Kohtuuastroilija
**

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 29.04.2012 22:34:08 »

Tumman siniset silmät.
tallennettu

aurinko - kauris
kuu - kaksonen
puukäärmes
valkoinen yliääni maailmojen sillanrakentaja
Tummasilmä
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 10.05.2012 16:51:52 »

Oi, vaaleansiniset silmät ovat kauniit  Smiley. Mulla itellä on vihertävän-sinertävät silmät  laugh.
Mutta kuinka yleistä on "seka"väriset silmät? Äitilläni on pohjaväri sininen, iiriksen ympärillä on vihertävä "sädekehä" ja sinisellä pohjalla on keltaisia ja ruskeita pilkkuja  buck2, ne silmät ovatkin saaneet muutamat optikot hämilleen  Grin
tallennettu

SSMoonSS
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 13.05.2012 16:31:16 »

Siniset silmät taitaa olla pohjoismaissa aika normaali, mut maailmalla harvinaisempi.
Mikäli yhtään muistan oikein niin sinisiin silmiin ja vaaleisiin hiuksiin liittyi väistyvä geeni. Jotenkin niin, että tuo ominaisuus täytyy olla kummallakin vanhemmalla että se voi periytyä.

No mun äidillä on vaaleat hiukset ja nähtävästi siniharmaat silmät ja isällä on ruskeat silmät ja ruskeat hiukset. Meit on kolme lasta; minä, veljeni ja siskoni. Ainoastaan mulla ja veljelläni on vaaleat hiukset ja siskollani ruskeat. Mulla on siniharmaat silmät, veljelläni vihertävänharmaat ja siskollani ruskeat =)

Et kai se jotenki periytyy, mut ei nähtävästi molemmilt vanhemmil tarvii olla, en ees tiedä tuleeko isän takaa jostain vaalea hiusvärii Tongue
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Vaaka
Kuu Kalat
Merkurius Skorpioni
Venus Skorpioni
Mars Rapu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #11 : 15.05.2012 11:53:22 »

Ominaisuus ei tarvitse olla vanhemmilla näkyvä, jos molemmilla löytyy kyseiset väistyvät geenit.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 22.05.2012 21:29:02 »

Green

Isot vihreet silmät.
tallennettu

.
body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 22.05.2012 21:31:01 »

Sinisilmäinen afgaanimies.
tallennettu

.
body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 22.05.2012 21:35:13 »

Sidemanin linkittämältä sivulta:

Amber
Amber eyes can be defined as the ones having a strong yellowish/golden and russet/coppery tint. The reason behind amber eyes is the deposition of ‘lipochrome’, the yellow pigment, in the iris. It is a very rare eye color and also known as ‘wolf eyes’, since amber eye color is very common in wolves.

tallennettu

.
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: