Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kenkkuileva äiti ja temperamenttipuuskat unissa, vaikka kaikki on hyvin?  (Luettu 5252 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« : 27.04.2012 14:36:32 »

Olen joutunut hämmentävien uniteemojen maailmaan tässä oikeastaan tämän vuoden puolella.

Ensiksikin näen paljon unia, jossa - oinasmaisesti - saan temperamenttisia raivokohtauksia. Yleensä aina kyse on tilanteesta, jossa huomaan epäoikeudenmukaisuutta minuun tai muihin kohdistuen ja oinasmaisesti mylvien ilmaisen koko maailmalle, että "tämä peli ei vetele". Esimerkiksi kerran löysin jalkansa murtaneen vanhan rouvan, jota kukaan ei tahtonut hoitaa sairaalassa, kun kaikilla oli kiire. Marssin keskelle sairaalan käytävää ja huusin melkein täyttä kurkkua, että "On se prkl ihme, ettei muka yhtä lääkäriä löydy tähän hätään! Miten niin ei muka kiireellinen tapaus?! Rouva on maannut tuossa 12h jalka murtuneena. Jos ei joku kohta tule tähän auttamaan minä pistän semmosen shown pystyyn että!"  Grin Yhdessä unessa taas väänsin yhdellä kädellä minua uhanneen miehen kiväärin piipun solmuun 2funny Ystäväni ovat ristineet minut Meso-AthaMaaritiksi, kun mesoan unissani.
En ole erityisen oinasmainen päivätietoisuudessa (kuu ravun, venus härän ja asc kauriin rauhoittaessa), mutta ilmaisen kyllä vähintään äänenkorotuspaasaamisella, jos vääryyttä ilmenee. En koe, että päivätietoisuudessa olisi tarvetta moiselle höyryjen päästelylle unimaailmassa. Elelen rauhassa elämästäni nauttien.

Toinen, vielä hämmentävämpi teema, on riitely äidin kanssa tai vastaavasti minulle raivostunut äiti. Joko minä suutun hänelle tai hän suuttuu minulle - jopa siinä määrin, että olen päätyä lihoiksi. Yleensä tätä uniteemaa on ollut siivittämässä isäni, mutta koska välimme ovat nyt rauhoittuneet äiti on mystisesti ottanut isän entisen paikan unissani.

Meillä on äidin kanssa täysin saumattomat ja hyvät välit. Emme koskaan edes riitele tai ole eri mieltä asioista, joskaan emme myöskään roiku toisissamme vaan kunnioitamme molempien yksityisyyttä. Aikuismaiset, tasapainoiset välit siis. Siksi yhtäkkinen äitikiukkuilu unissa on niin hämmentävää. Päivätietoisesti ja alitajuisesti ajateltuna siihen ei pitäisi olla mitään syytä.

Ajatuksia? Huh
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #1 : 27.04.2012 15:33:41 »

Mietinpä tässä vaan, että mitäs muuta se äiti voisi symboloida kuin varsinaista äitiäsi? Huh
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #2 : 27.04.2012 17:04:15 »

Sitä minäkin mietin! Yleensähän ihmiset unissa voivat ja usein symboloivatkin oman itsen eri puolia. Äiti olisi nyt loogisesti ajateltuna nainen, vanhempi nainen (=viisaampi nainen?), äiti (lapset) ja yleisesti ehkä feminiinisyys tai maallinen naiseus. Mutta miksi, jos kyseessä on feminiinisyyteen liittyvä asia, se ilmenee unessa äitinäni, kun se voisi ottaa minkä tahansa muun hahmon, myös symbolisen kuten kissa?
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #3 : 27.04.2012 18:09:18 »

Laitampa oman kokemuksen tänne, vaikken tiedä, onko siitä sinulle mitään hyötyä.

Näin viime syksynä unen vuorkaemännästäni (johonka minulla siis oli hyvät välit) jossa jostain kumman syystä päätin hyökätä hänen kimppuun sillä hän oli vienyt huoneestani sängyn ja tuonut paljon pienemmän tilalle. Unessa tunsin niin valtavaa raivoa häntä kohtaan, että heräsin keskellä yötä ihmettelemään, mikä minua oikein vaivaa.

Viikko sen jälkeen tämä kyseinen nainen ilmoitti vuorokauden varoitusajalla, ettei minun käy enää asua hänen luonaan. Se tuli kun salama kirkkaalta taivaalta, enkä kyllä valvetilassa tuntenut vihaa tai edes ärsyyntymistä häntä kohtaan. Koko tilanne oli niin surrealistinen ja outo, etten oikeastaan ehtinyt pohtimaan muutakun, että apua, mistä seuraava kämppä.

Mietin itse jälkikäteen niin, että kyse oli jonkin laisesta enneunesta ja unessa suhtauduin uutiseen siis paljon voimakkaammin. (Mistä sen tietää, ehkä olen niin passiivisagressiivinen, etten valvetilassa ole niin tietoinen pinnan alla jylläävistä tunteista.)


Toisaalta tuli myös mieleen, että jospa tämä jotaisi jostain varhaislapsuudesta? Ehkä puhdistat uniesi avulla jotain lukkiutunutta traumaa joko tästä tai ed. elämistä?

Jostain syystä tuli myös mieleen, että jospa sinua häiriköi henkimaailmasta joku, aistit sen alitajuntaisesti ja näin uniesi kautta purat sitä vihaa tai kiukkua. Etkö teekkin aika paljon tulkintoja yms? Muistatko aina aika ajoin puhdistaa energiat ympäriltäsi?

/A
Isda
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6616


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 27.04.2012 18:26:16 »

"Arvomaailman eli superegon eli yliminän kuvaajana on elämänohjetta antaneen henkilön kuva. Äiti, isoäiti, isä ja isoisä ovat useimmiten esillä. Elämänohje on voitu saada myös arvostetulta filosofilta tai valtiomieheltä"
Pekka Suominen / Unikuva, kielikuva, mielikuva
Suominen tulkitsee myös unikuvien sijoittumista näkökenttään seuraavanlaisen kaavion avulla:
 1  2  3
 4  5  6
 7  8  9
Alue nro 4
Vasemmalla on menneisyys. Kielletty itsekäs minä ja väärä sijoittuvat tänne. Minun äitini ja erityisesti menneet tapahtumat esiintyvät täällä.

Ehkä olet järjestelemässä arvomaailmaasi uuteen uskoon, itsesi näköiseksi, omaksi,
ja ehkä joudut sisäisesti taistelemaan omien arvojesi puolesta ja toisaalta ehkä myös äidin perinnöksi jättämissä arvoissa on kuitenkin jotakin säilyttämisen arvoista.
Astrologisesti voisi olla Venuksen transiittia ja myös Marsin, kuin myös Uranuksen uudistavaa Oinasvoimaa?
Jupiterin transiitti Venukselle?
Progekuun kulku?
Itselleni vielä nykyäänkin jo 11 vuotta sitten kuollut äitini vierailee silloin tällöin unissa.
Koen hänet neuvoa antavaksi eli hänellä on ns. asiaa jos tulee uniin.
Viimeksi laitoimme joulua yhdessä ja siinä oli jotenkin tärkeää laittaa ja kirjoittaa viestit nätisti ja valita oikeat sanat.
Progekuu Härässä yhtyi äidin Merkuriukseen joka on omaani vastapäätä. tr Jupiter-joviaali joulu yhtyi progekuuhun.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #5 : 28.04.2012 13:04:19 »

Temperamenttipuuskien jälkeen herätessä olo on samanlainen kuin minkä muunkin unen jälkeen, korkeintaan olen huvittunut siitä, että tuli taas meuhkattua ja tehtyä mitä ihmeellisempiä asioita - kuten sitä raudan taivuttamista paljain käsin. Grin Ainoastaan teeman toistuminen säännöllisin väliajoin on asia, jota mietin.

Äitiyteen unet eivät mielestäni viittaa, koska minulle on kuitenkin täysin päivän selvää se, että lapsia ei tule eikä kukaan minulta niitä edes odota tyyliin "no milloinkas?". Tai ei viittaa ainakaan tämän elämän sisäiseen äiti-lapsi-teemaan, tosin en mistä menneestä elämästä tämä asia kumpuaisi.

Teen tosiaan tulkintoja ja olen tarkka energioistani. En tee tulkintoja väsyneenä ja pidän sekä itseni että kotini kunnossa. Sieltä puolelta ei pitäisi olla mitään ongelmaa, tai en ainakaan ole huomannut mitään.

Äidin perintö... En tiedä, tuo mietiskely ei ainakaan soita kelloja näin äkkiä. Ainut asia mikä tulee mieleen, josta erityisesti pidän äidin persoonassa, on se, että hän (Au Vaakana) tulee välittömästi juttuun kaikkien kanssa.

Hankala uniteema! Grin
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: