Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Erikoiskuvioista..  (Luettu 9123 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
enska
Vieras
« : 29.03.2006 20:51:25 »

HA-haa
geometria ja sellainen ei ole vahvin puoleni eli josko joku ystävällinen antaisi (vielä kerran) ihan selkokielisiä esimerkkejä miten ne erikoiskuviot muodostuvat.

Eli onko Yod esim. Saturnus Härässä 17 astetta sekstiili Aurinko Kalassa 8 astetta ja niihin kvinkunssi Uranuksesta Vaa`assa 12 astetta..

Ja entäs ne muut kuten mystinen suorakaide, leija, stellium jnejne. Voisiko joku ystävällisesti valaista/havainnollistaa, kun ei aivoton tajua.. uglystupid2
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #1 : 30.03.2006 20:47:00 »

Eli onko Yod esim. Saturnus Härässä 17 astetta sekstiili Aurinko Kalassa 8 astetta ja niihin kvinkunssi Uranuksesta Vaa`assa 12 astetta..

Ja entäs ne muut kuten mystinen suorakaide, leija, stellium jnejne. Voisiko joku ystävällisesti valaista/havainnollistaa, kun ei aivoton tajua.. uglystupid2

Nyt sinulle sitten vastaa immeinen, joka ei vielä itsekään tajua näistä mitään.
Jos menee ihan metsään nämä mun selitykset, niin toivottavasti joku oikaisee. Opetellaan yhdessä...

Luulisin, ettei tuo kuvaamasi kuvio ollut Yod. Ainakin oman tyttäreni kartalla on kyllä huomioitu  venus ravussa 8o 51' sekstiili saturnus härässä 9o 12' ja näihin kvinkunssissa  pluto jouskarissa 9o 31',
mutta  merkurius härässä 12o 18' ei muodosta kvinkunssia Pluton kanssa.
Ilmeiseti siinä siis käytetään jotain max 2o orbia... kai...

Oma astro-osiossahan ne kuviot piirtyy siihen kartalle, että tässä nyt vaan selvyydeksi, jos haluat tietää minkälaista kuviota etsiä.
mm. tältä sivulta löydät lisätietoa ja aikas havainnollistavia piirroksia:

http://www.therealastrology.com/HTML/FAQS/AspectPatterns.html

Varastin sieltä nyt kurjasti kuitenkin pari kuvaa näistä kuvioista tähän omaan juttuuni:

STELLIUM
(http://www.therealastrology.com/IMAGES/Aspect%20Patterns/Stellium.gif)

Kolme tai useampaa planeettaa yhtymässä toisiinsa. MINUN mielestäni stellium ei ole stellium, jolleivat kaikki ole n.8o sisällä, mutta käsittääkseni sekin lasketaan, että planeetat ovat ketjussa toisiinsa nähden, esim  venus 15o oinasta,  uranus 19o oinasta ja vaikkapa  kuu 26o myöskin oinasta...
Tällöinhän Venus ja Kuu eivät konjuktoi keskenään, mutta molemmat kuitenkin konjuktoivat Uranuksen kanssa.

LEIJA 
(http://www.therealastrology.com/IMAGES/Aspect%20Patterns/Kite.gif)   

MYSTINEN SUORAKAIDE
(http://www.therealastrology.com/IMAGES/Aspect%20Patterns/MysticRectangle.gif)

Näistä en osaa ihmeempiä kertoa, eivät ole tulleet kenenkään tutun kartalla vastaan. Mystisessä suorakaiteessa ei kuulemma ainakaan ole mitään kovin mystistä, näin olen kuullut.

Ja kannattaa enemmän mielestäni luottaa oma astron karttaan kuin esimerkiksi astro.com:in, koska jälkimmäisen kartoissa minusta käytetään ihan järjettömiä orbeja
(yli 10o), ja näin ne oikeasti merkittävät kuviot jäävät kaiken sen sotkun alle piiloon..
Tämä tietysti oli vain omakohtainen näkemykseni. Minä kun en ole mikään astrovelho...
« Viimeksi muokattu: 30.03.2006 20:52:09 kirjoittanut pluto » tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #2 : 30.03.2006 21:00:42 »

Suurkiitos Pluto  smitten
nyt kelepaa tuolla kaavalla katsella sitä sun tätä
kiitos kiitos kiitos  angel
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #3 : 30.03.2006 21:04:17 »

Mulla on juuri tuo kirjekuori, mutta en tajua sitä... En osaa lukee tota karttaa, se on mulle yhtä hepreaa, eikä nyt tunnu pinna riittävän mihinkään. Oon koko illan tutkinut omaa karttaani ja tajunnut pari pikkujuttua, mut en sit muuta... AARGH.. tickedoff
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #4 : 30.03.2006 21:08:15 »

Pöh, minä en tajua Jumalan sormea, Leijaa, enkä Leija:Kultainen kolmio...  idiot2
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #5 : 30.03.2006 21:19:43 »

Mulla on juuri tuo kirjekuori, mutta en tajua sitä... En osaa lukee tota karttaa, se on mulle yhtä hepreaa, eikä nyt tunnu pinna riittävän mihinkään. Oon koko illan tutkinut omaa karttaani ja tajunnut pari pikkujuttua, mut en sit muuta... AARGH.. tickedoff

No mutta eikös se ole hyvä alku, että tajuat ne pari juttua. On pari juttua enemmän kuin esim eilen.
Mä olen myös ehkä maailman lyhytpinnaisin ihminen, mutta on sitten astrologia kasvattanut siinäkin suhteessa, että olen tajunnut, ettei tätä voi ikinä oppia täydellisesti. Turha väkisin yrittää, jos ei ole oikea fiilis. Joku toinen päivä sitten on.
Ollaan siis iloisia kaikista pienistä oivalluksistakin

Voi luoja, mitkähän taivaankappaleet nyt transitoi, mähän olen tänään melkein yhtä positiivinen kuin elämänilo... smitten
Auringonpimennyksen jälkimainikeja?
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #6 : 30.03.2006 21:39:43 »

AAAARGH... tickedoff

En haluaisi olla tällainen, mut mä vaan halusin että joku osottais mulle sormella mun kartasta kaikki mitä pitää huomata, ettei mun vaan itse tarvitsisi ajatella ja nähdä vaivaa... Grin  buck2

Mutta ihan tosi, niin mä olen maailman epämatemaattisin ja epäloogisin ihminen, enkä ymmärrä asioita vaikka täälläkin lukee monessa paikkaa, miten joku asia katsotaan kartalta... Nii sit kun mä katon sitä karttaa nii... crazy2 idiot2 uglystupid2 uglystupid2 tickedoff

Se on mulle vaan tollanen pallo jonka sisällä menee viivoja ristiinrastiin... Ihan nättihän se on ja suloinen... smitten

crazy2

Mutta haluaisin osata saada siitä irti jotakin muutakin kuin tämän esteettisen elämyksen...

Mutta kun en jaksa enkä kykene ja menee hermot!!
tickedoff
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #7 : 31.03.2006 11:48:17 »

Ja kannattaa enemmän mielestäni luottaa oma astron karttaan kuin esimerkiksi astro.com:in, koska jälkimmäisen kartoissa minusta käytetään ihan järjettömiä orbeja (yli 10o), ja näin ne oikeasti merkittävät kuviot jäävät kaiken sen sotkun alle piiloon..

Heips, tiedoksenne vaan, että Astro.comissa voi itse säätää niitä orbeja pienemmiksi. Se tapahtuu siellä Astro Special -osiossa laittamalla haluamansa luvun laatikkoon, joka löytyy sieltä päivämäärävalikon alapuolelta. Siinä lukee "reduced/increased orbs". Esim. jos laittaa luvun 50, se pienentää orbien rajaukset puoleen.

Astro.comissa käytettyjen orbien taulukot löytyvät täältä: http://www.astro.com/astrology/in_aspect_e.htm (scrollaa sivun alaosaan). Kymmenen astetta näytti olevan suurin mitä käyttävät.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #8 : 31.03.2006 14:06:01 »

Kiitos, Ajatus!

Joskus yritinkin niitä muuttaa, mutta tulos oli se, ettei kartassa näkynyt sen jälkeen viivan viivaa...

Mulla oli ilmeisesti aivan väärät numerot siellä laatikossa. Wink
tallennettu
Nomadi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 31.03.2006 16:00:09 »

Kiinostaisi saada lisätietoa stelliumista koska itselläni on aurinko, merkurius ja jupiter kuuden asteen sisällä skorpionissa, ja vielä 8. huoneessa. samassa merkissä myös venus ja neppari.
Seksiä ja kuolemaa, joo ne tuntuu olevan elämän teemat (vaikkei sitä seksiä kyllä kauheesti heru, mielessä on kumminkin  Sad  )

Mutta siis antakaa kiltit vinkkejä miten noita tiettyjä planeetoja pitäisi tässä tilantessa lukea?

Lisäys: niin ja vestakin mahtuu tohon samaan stelliumiin. aika vahvaa...?
« Viimeksi muokattu: 31.03.2006 18:03:30 kirjoittanut Nomadi » tallennettu

Aurinko - Skorpioni // Kuu - Jousimies // AC - Vesimies
"Sit on my face and tell me that you love me."
Aikaterina
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #10 : 01.04.2006 21:03:46 »

En haluaisi olla tällainen, mut mä vaan halusin että joku osottais mulle sormella mun kartasta kaikki mitä pitää huomata, ettei mun vaan itse tarvitsisi ajatella ja nähdä vaivaa... Grin  buck2

Mutta ihan tosi, niin mä olen maailman epämatemaattisin ja epäloogisin ihminen, enkä ymmärrä asioita vaikka täälläkin lukee monessa paikkaa, miten joku asia katsotaan kartalta... Nii sit kun mä katon sitä karttaa nii... crazy2 idiot2 uglystupid2 uglystupid2 tickedoff

Se on mulle vaan tollanen pallo jonka sisällä menee viivoja ristiinrastiin... Ihan nättihän se on ja suloinen... smitten

crazy2

Mutta haluaisin osata saada siitä irti jotakin muutakin kuin tämän esteettisen elämyksen...

Mutta kun en jaksa enkä kykene ja menee hermot!!
tickedoff

Tuo on kuule valonkantaja ihan normaalia, ja kyllä se siitä sitten... Pyydä ihmeessä jotakuta konsultoimaan, eikö sinulla ole ketään astroilua harrastavaa immeistä lähipiirissäsi? Minä voin ehkä vuoden parin kuluttua jo sanoa jotain kartastasi, kunhan saan tietoni riittävän korkealle tasolle. Mutta siihen asti pitää konsultoida muita, ja kirjallisuutta (nimim. Melkein kaiken kirjoista oppinut Smiley). Kukaan astrologiaa osmoosin kautta opi...
       Jospa näin alkajaisiksi et katselisi niitä viivoja, vaan lukisit tulkintoja aspektien merkityksestä, joko Nikulalta tai jostain muualta. En ole itsekään maailman matemaattisin ihminen, joten en taatusti tunnistaisi isoa kolmiota tai mitä ikinä, vaikka sellainen tulisi kadulla vastaan... Onneksi kuitenkin löytyy kaavakuvia, joihin voi omaa karttaansa verrata. Tai sitten voi pyytää jotain maallikkoystäväänsä sanomaan, miltä kuvio hänen mielestään (annetuista vaihtoehdoista) näyttää...
       Nomadi, älä ihan kokonaan juutu seksi-ja-kuolema-tematiikkaan, voihan tuo 8. huoneen stellium merkitä perintöäkin Wink. Ja ylipäätään ei kannattane yksinkertaistaa liikaa omaansa tai muidenkaan merkkejä. Te skorpparit kai saatte kärsiä yleistyksistä jo muidenkin suunnalta, siihen ei tarvitse itse laittaa pökköä pesään...
tallennettu

(http://www.ra7elah.net/vb/images/smilies/379.gif)
Nomadi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 01.04.2006 23:12:35 »

Nomadi, älä ihan kokonaan juutu seksi-ja-kuolema-tematiikkaan, voihan tuo 8. huoneen stellium merkitä perintöäkin Wink. Ja ylipäätään ei kannattane yksinkertaistaa liikaa omaansa tai muidenkaan merkkejä. Te skorpparit kai saatte kärsiä yleistyksistä jo muidenkin suunnalta, siihen ei tarvitse itse laittaa pökköä pesään...

Niin hyvä neuvo, koska yleistyksiä todellakin tulee: olen kuulemma seksihullu ja minulla on salaisuus   Shocked

Tosin, harvoin kuulee perinnöstä johon ei liity läheisen kuolemaa, joten ei se kauheasti lohduta. Ja kun vasta viikko sitten kuoli taas yksi tuntemani nuorukainen, niin tuntuu tuo kuoleman karma aika todelta. Cry
tallennettu

Aurinko - Skorpioni // Kuu - Jousimies // AC - Vesimies
"Sit on my face and tell me that you love me."
taikakuu
Satunnainen astroilija
*

Taikakuu

Profiili
« Vastaus #12 : 02.04.2006 16:50:19 »

Voisikos joku ihana ihminen katsoa minulle onko minussa /kartassani mitään erikoista?JA mitä tarkoittaa ettei ole 2 huoneessa mitään??
 :Smiley :idiot2:ei ymmärrä itse tämä plikka... laugh
Elikkäs:9.7 -1972 klo 19.00 helsingin kätilöopistolla.. Smiley :laugh:KIva jos joltain liikenisi minulle aikaa!!! coolsmiley buck2 Cheesy smitten
tallennettu

Aurinko Rapu
Kuu Rapu
Merkurius Leijona
Venus Kaksoset
Mars Leijona
Jupiter Kauris,r
Saturnus Kaksoset
Uranus Vaaka
Neptunus Jousimies,r
Pluto Neitsyt
Noususolmu Kauris
AC Jousimies
MC vaaka/skorppari
VX Leijona
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 02.04.2006 16:59:51 »

Niin ja keskitaivas harassa???
Diamond
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #14 : 03.04.2006 16:25:32 »

Noniin, nyt tajusin jotakin tuosta kirjekuoresta, kun kävin astro.com:ssa tekemässä karttani ja sieltä sai klikkailemalla noita "viivoja" selville mikä mikäkin viiva on...

Kirjekuoreni muodostuu seuraavanlaisista "tsydeemeistä";
mars kolmio pluto
venus sekstiili mars
venus kolmio neptunus
neptunus sekstiili pluto
venus oppositio pluto
mars oppositio neptunus

Nyt vain selvittelemään mitä ihmettä tuo MarsPlutoVenusNeptunus-soppa pitää sisällään!
Shocked :Smiley

Hihi... Kuulostan varmaan tosi asiantuntevalta kun puhun viivoista ja tsydeemeistä, mutta mulle toi oikeaoppisten termien käyttö on vähän niinkun sivuseikka, jos tuntuu että kuitenkin tajuan jotakin...
Wink
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: