Vastaisku valitukselle + jos ei tykkää suomalaisia katsella, ei ole pakko tulla tänne katselemaan:
Eklektikon mukaan romanikulttuuri on naisten helvetti.Jos Suomen osalta haluatte asiasta todisteita, lukekaa Kiba Lumbergin muistelmia: Tavanomainen keino saada vaimo on raiskata haluttu tyttö, jolloin tämän on pakko mennä raiskaajansa kanssa naimisiin. Kiba itse vältti niukasti tämän kohtalon.
Romanian romanien osalta ensin ehkä tämä:
http://www.hs.fi/kotimaa/Poliisi+puuttui+alaik%C3%A4isen+parittamiseen+Helsingiss%C3%A4/a1305561709768Uutinen puhuu vain romanialaisista, mutta suurin osa suomessa tällä hetkellä olevista romanialaisista taitaa olla romaneja. Ei siis satavarmasti romanikulttuurin helmiä tuo ylläoleva, mutta tytöt myydään - huom MYYDÄÄN - morsiamiksi kyllä romanian romanien keskuudessa yleensä heti kuukautisten alettua, elin usein esim. 13-vuotiaina. Siinä jää sitten koulunkäynti ja paremman elämän mahdollisuudet, vaikka tyttö itse haavelisi lääkärin ammatista, kuten HS artikkelissa muutama viikko takaperin.
Toinen juttu tähän liittyen:
Kuulin radiosta sen Diakonissalaitoksen naisen haastattelun, joka on viime vuodesta alkaen auttanut täällä olevia Romanian romaneja. Hän oli kysynyt kerran yhdeltä romaninaiselta, miksi te hankitte niin paljon lapsia kun kerran ehkäisyä olisi saatavissa eikä ole tarjota niin isolle lapsilaumalle elämisen mahdollisuutta. Nainen oli vastannut "Minä olen ortodoksi, abortti ei ole sallittu." Noh, nainen oli sitten tarkentanut, että eihän hän abortista mitään puhunutkaan, vaan ehkäisystä. Tähän romaninainen vastasi: "Se on ihan sama asia."
Se haastateltu Diakonissalaitoksen nainenkin kuulosti aika surulliselta tätä kertoessaan, taisi vielä todeta että eihän asialle sitten voi mitään...
Tämä liittyy nimenomaan siihen Feminismi-ketjussa esittämääni teesiin: Naisten syrjintä ja huono kohtelu lisää köyhyyttä.
Hengellisesti näen tässä karmallisia seurauksia: Kun jokin ihmisryhmä/kansa tms. puuttuu koko ajan naistensa vapaaseen tahtoon, seuraa siitä karmallinen seuraus nimeltään köyhyys. P**kaa tulee käteen AINA kun toisten ihmisten vapaaseen tahtoon puututaan.
Henkilökohtainen näkemykseni on, että ihmisoikeusloukkauksia olennaisena osanaan sisältävien kulttuurien ei ole mitenkään tarpeellista säilyä planeetallamme. Olipa kulttuuri muutoin miten hieno, rikas jne tahansa, kaikki se mitätöityy jos ko kultuuri sisältää erottamattomana osana myös ihmisten vapaaseen tahtoon puuttumisen ja vielä tavoilla, jotka rikkovat perusihmisoikeuksia.