Merkurius kun hallinnoi ajattelua ja oppositio on käytännössä ihmissuhdeaspekti niin voisko ajatella,
että kaikki tapahtuu niin yllättäen niin sen vuoksi menee helpommin ja toisaalta tanssiessa keskitytään
enemmän tanssimiseen niin ei tarvitse keskittyä kauheesti puheen tuottamiseen.
Esiintymisessä varmaan pitkälti aina se ongelma kun ehtii ajatella liikaa ennen kuin esitys on mutta
sitä kannattaa harjoitella vaikka siten et vetää presentaation itselleen läpi pari kertaa. Varmempi olo..
Tää on mun tapa toimia kun
stelliumiin missä paljon muutakin kuin
.
Mulla on esitelmöinnin suhteen helpottanut kai se kun tuon itseni esiin merkin kautta eli teen esitelmän
itseni kautta enkä tuota tekstiä suoraan kirjoista miten usein ehkä tehdään.
Sen vuoksi esitys tuntuu ehkä luontevammalta puhua, en mä muuta osaa sanoa mutta voisko ajatella et
etsii vastausta
omasta merkistään ja tekee esityksen sillä tyylillä niin oliskohan se siten
helpompi esittää myös.. mulla tuo on toiminut kun työkseni olen joutunut esiintymään ja itse
esiintymiskammon oon sivuuttanut sillä et on vaan mennyt eteen et tää tehdään nyt mutta mulla on
MC Oinas niin sehän sen tekee joten kartan hyviä puolia kannattaa etsiä mitä voi hyödyntää tuossa..
Ei se tarkota sitä ettei pelottas, se on vaan asia mikä on jokaisen ylitettävä omalla tavallaan
jotta pelko ei ohjaa liiaksi itseä. Mulla se kammo on poistunut juuri sillä et pidin kotona esitelmiä ennen
kiirastulta aika monta mutta siitä saa varmuutta itse esitelmän pitoon jolloin siis se kammokin pikkuhiljaa
vaimenee.
-M-