Mulla ei saturnus tee aspektia merkuriukseen, mutta sen sijaan pluto tekee siihen neliön. Siitä varmaan mun esiintymiskammo johtuu, tai sitten merkuriuksen neliö kuulle ja marsille.
Esimerkiksi jos koulussa piti aikoinaan pitää esitelmä tai puhe, en mitenkään pystynyt etukäteen miettimään ja keksimään puheenvuoroani, tai mitä siellä pölisen. En kerta kaikkiaan! Mitä enemmän etukäteen mietin mitä sanoisin, sitä enemmän puhe kangerteli ja koko ajatus hukkui. Sitten päätin yksinkertaisesti, että mun on pakko aina inspiroida
Mitä enemmän olin itse tunteella mukana jutussa enkä ennakkoon miettinyt ja stressannut, sitä parempi suoritus. Ja puhe tuli suoraan mun innokkuudesta ja sielusta, jos näin voi sanoa...
Ala-asteella esiintymiskammoni oli kaikkein haastavin, hyvä kun oman nimeni sain änkytettyä luokan edessä, ja suurinpiirtein esiteltyä itseni. Mutta täytyy myöntää, vieläkin pelottaa esiintyminen, varsinkin jos sellaiseen on pakko, tai joku muu pakottaa.
Omasta tahdosta esiintyminen ei tuota ongelmaa, silloin se lähtee taas omalla sisäisellä voimalla
Itseasiassa olen huomannut, että mitä ärtyneempi ja aggressiivisempi olen, sitä vähemmän mulla on mitään esiintymisen pelkoa. Silloin saa kyllä kaikki kuulla mitä mulla on asiaa ja osaan sen selkeesti myös ilmaista, ilman minkäänlaisia paineita.
Enkä tällä nyt tarkoita mitään kiukkupuuskia kuitenkaan
Ehkä silloin ei kauheasti mieti mitä muut ajattelee...