Sivuja: [1] 2 3 ... 18
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Masentaa, todenteolla!!!!  (Luettu 105850 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Jinx
Vieras
« : 31.03.2006 11:49:13 »

Masentaa aivan hirvittävästi ja pakko purkaa ahdistusta johonkin!!!  Sad
(siis tänne)

Olen vuoden etsinyt töitä aika ahkerasti.
Tänä vuonnakin olen pistänyt kaikkiin mahdollisiin paikkoihin kesätyö hakumuksenkin. Aina vaan tulee Ei- kirjeitä ja useimmiten työpikoista ei kuulu mitään... Olen työkkärin järjestämällä työvoimakoulutuksessa mutta haluiaisin niin kovasti töihin ja aloittaa oman elämän. Muutta pois vanhempien luota omaan asuntoon.

Noh.. Äsken kymmenen minuuttia sitten paras ystäväni soitti ja kertoi että hänen pomo oli soittanut ja ilmoittanut hänen vakinaistamisesta.
Hän on ollut siinä työpaikassa joulukuun puolesta välistä asti.
Olen toki iloinen ja onnellinen ystäväni puolesta... Rakastan häntä erittäin paljon!   smitten
Mutta itsestäni tuntuu siltä kuin olisin totaallinen luuseri!
Olen kovasti yrittänyt saada työpaikkaa ja ei ole onnistanut...
Missä vika?
Tietysti olen vielä nuori (19) mutta turhauttavaa kun vielä vetelehdin vanhempieni luona ja rahaakaan ei ole ikinä.
Työkokemusta minulla ei ole, koska en ole saanut töitä.
Yleensä avoimissa työpaikka ilmoituksissa vaaditan 1-5 vuoden työkokemusta, mutta mistä sitä saa kun kukaan ei ota töihin?  Shocked
En haluaisi valittaa... Mutta tällä hetkellä v******* niin paljon!

Kiitos... Helpotti ehkä hiukan!
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #1 : 31.03.2006 12:27:47 »

Jinx, itse muutin kotoa 18-vuotiaana ja samanikäinen ystäväni muutti vuosi sitten keväällä pois kotoa. 22-vuotiaana. Sinulla ei todellakaan ole kiire, mutta muistan kyllä tunteen ja tiedän kuinka turhauttavaa ja ahdistavaa tuo on.

Itse sain töitä, koska tiesin, että jos en voi itse maksaa vuokraani muutto takaisin kotiin edessä ja sitä en halunnut. Vanhemmat tekivät selväksi, etteivät maksa vuokraani, joten siinä ei ollut mitään vaihtoehtoa. Kas, kyllä löysinkin aika nopeasti sitten töitä. Siivoamista ja ravintola alan hommia, mutta jostain sitä on vain aloitettava.

Jokainen varmasti kokee jossain vaiheessa itsensä "luuseriksi", mutta älä nyt mieti sitä vaan keskity löytämään työpaikka ja katsele asuntoja jne. Rauhallisesti. Kyllä ne asiat siitä etenevät omaa tahtiaan usko pois.
Älä anna masennuksen lamauttaa. Usko pois, kyllä kaikki järjestyy.

 smitten smitten
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #2 : 31.03.2006 14:58:28 »

Hei Jinx smitten kyllä se on vakityöpaikat aika tiukassa nykyään monellakin ja vakinaisilla on kuitenkin pelko millon lähtee työpaikka alta Undecided Mikään ei ole varmaa kuin epävarmaa nykyään tickedoff
Toisaalta voit käyttää aikaasi koulutuksiin, kuten nytkin teet sitä smitten hienoa! ja esim. työharjottelupaikkojen kautta voi saada vakipaikankin Wink Ymmärrän hyvin,kun nuorena tarvitsee jo omaa rahaa ja omaa tilaa, vaikka sinusta tuntuu, että tilanne on masentava tällähetkellä, niin ajattele että voisi olla asiat vieläkin huonommin, moni asuu yksin työttömänä ja hakevat rahaa sossun luukulta, joka minusta ei ole hävettävää, jos tarpeisiin ja toimeentuloon hakee, kun työttömyyskorvaus mielestäni on  naurettavan pieni uglystupid2 mutta nokka pystyyn ja tulee se hetki vielä sinullekkin, kun sen aika on smitten

(http://www.akaslompolo.net/ala-aste/kuvat/karvinen.gif)
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #3 : 31.03.2006 15:11:29 »

Jinx, häntä pystyyn  Smiley

Kyllä se työpaikka eteen tulee vielä. Muistat vaan pistää sellaisia hakemuksia jotka eroavat joukosta, muista kertoa hyvistä ominaisuuksistasi. Suomalainen ei oikein aina osaa kehua itseään  Smiley Ei tietenkään yliampuvasti mutta sopivasti.
Haastattelussa reippaana niin jää hyvä kuva. Minulle usein on sanottu että vaikutin niin reippaalta  Grin
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #4 : 31.03.2006 15:31:48 »

Pää pystyyn vain ja rauhassa katsot työpaikkoja.  Wink
Netissä on hyviä saitteja, esim. Monster, josta pääsee lurkaamaan työpaikkoja myös ulkomailla, jos kielet taittuu.  Smiley
Sinullahan on mahdollisuudet vaikka mihin!  Smiley
Vain oma kielteisyytesi ja uskomuksesi voi rajoittaa sinua. Ei muiden ihmisten mielipiteet sinusta.  Wink

Illalla kun menet nukkumaan, pyydä Enkeliäsi voimistamaan ja auttamaan sinua tilanteessasi ja välittämään Universaalia tietoa ja ideoita sinulle unesi aikana Valon ja Rakkauden myötä. Smiley
Pyydä Enkeliäsi poistamaan ja puhdistamaan kaikki kielteiset ja negatiiviset energiat, jotka estävät sinua etenemästä elämässäsi.
Pyydä suojelusta Arkkienkeli Mikaelilta, että mitkään negatiiviset tai kielteiset energiat, ajautukset, sanat tai teot eivät kosketa sinua ja siten enään estä sinua saavuttamasta haluamaasi. Smiley

Muista kiittää. Kiitollisessa mielessä kun piilee Universaali salaisuus ja avain runsauteen.  Wink

Erityisesti voit pyytää Arkkienkeli Rafaelia taloudellisissa vaikeuksissa. Smiley

Ajattele joka päivä kun heräät, että olet oman elämäsi Jumala ja sinun luomisvoimasi on rajaton.  Smiley

Lähetän Universaalia Valoa, Rakkautta, Voimaa ja kaikenlaista Runsautta ja Menestystä sinulle monien Enkeleiden kera.  smitten

Asterix

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/samuel1.jpg)
tallennettu
sammaletar
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #5 : 31.03.2006 15:36:59 »

Heipsan Jinx,

Minä muutin kotoa 19-vuotiaana toiseen kaupunkiin opiskelemaan. En ole koskaan oikein ollut innoissani tuosta työelämästä ja aloitinkin urani heti valmistuttua työttömänä  Grin Sitä voi hyvinkin pitää myös kansalaispalkkana. Ei siinä mitään noloa. Tein silloin jotain vaåpaaehtoishommia kansalaisjärjestöissä ja istuttelin kukkia pihamaalle. Sittemmin olen saanut kaksi tyttöä, joissa kyllä hommaa ihan tarpeeksi...enkä edelleenkään halua töihin, vaikka äitiyspäiväraha on vähemmän kuin työttömyyskorvaus  Shocked Että aika aliarvostettua hommaa tuo lastenkasvatus. Silti en halua "tuhlata" lyhyttä lasteni lapsuutta ja mahdollisuutta yhdessä oloon siirtymällä työelämään. Olen joskus seissyt sossunkin luukulla, vaikka se kyllä tuntuu välillä nöyryyttävältä.

Mutta kyllä kaikki järjestyy ja aina tulee eteen uusia mahdollisuuksia, vaikka välillä tuntuisikin mahdottomalta.

Valoa ja Rakkautta sekä Rohkeutta uusiin yrityksiin  smitten
tallennettu

Aur Kauris
Asc Leijona
Kuu Kauris
Venus Skorppioni
Mars Kauris
Maa-Hevonen
Omenapuu
Valkoinen Kosminen Maailmojen Sillanrakentaja
uranianmale
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16


Profiili
« Vastaus #6 : 31.03.2006 15:42:09 »

Sama vanha laulu "työhullussa" Suomessa. Määritteletkö minuutesi työn kautta? Meidät on aivopesty ajattelemaan ettet ole mitään ellet raada niska limassa kahdeksasta neljään. Vähintään. Ihminen on paljon muutakin kun duuninsa. Tuntuu unohtuneen helvetin monelta.  Ja mitä vikaa siipeilyssä on? Härregud kyse on VAIN rahasta! idiot2
tallennettu
remppa11
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165



Profiili
« Vastaus #7 : 31.03.2006 16:51:22 »

Ymmärrän sua , Olen monesti itsekin miettin tota samaa.vaikka en olekkaa nuori enää silti se on epäreilua mun mielestä tulevaia veronmaksajia kohtaan.Miten tosiaan voi saada työtä jos vaaditaan kokemusta ja kokemusta mistä sitä saa jos ei työtä...haloo päättäjille tai joillekkin. idiot2 Ja työ on vaikka ei tärkein kummiskin siinä kolmen hyvässä joukossa.Ei ilman rahaa täällä voi elää yksinkertaisesti ja jos ei työtä ei rahaa....no joillakin on kenties rikkaata vanhemmat ja esivanhemmat ynms,ja sossuakin toiset osaa mainiosti käyttäää,mutta omillaan on todella vaikea elää ilman vaki työtä ja tuloja.

En osaa lohduttaa sua oikeen millään muulla kun toivomalla tsemppiä ja sitä onnenpotkua ja älä anna niiden jyrää sua ei oolla,vaan näytä närhen ...ne  Wink

Oikeesti toivon yodella onnea työ rintamalle smitten smitten
tallennettu

Elämässä on oltava suolaa ja sokeria ei se muutes pelaa!

Nouseva vaaka,aurinko kasosissa,kuu härässä,merkurius härässä.venus ravussa.mars härässä
chr|st|na_
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8



Profiili
« Vastaus #8 : 31.03.2006 16:53:20 »

yhdyn uranianmalen kirjoitukseen...on mielestäni tyhmää kun ollaan niin työnarkomaaneja että elämä ja terveys menee. tickedoff ei kaikki ole samasta puusta veistettyjä.. jokainen kuitenkin varmaan tahtoo tehdä jotain ja löytää sitten sen oman juttunsa jos on löytääkseen.

kurjaa tietenkin on jos tahtoo töitä eikä sitä löydä/saa kirveelläkään... tiedän itsekkin kuinka turhauttavaa se on, mutta aina jos ei onnaa , pitää vaan nostaa itsensä taas kasaan ja yrittämään....

tsemppiä sinne ketjun aloittaneelle  ja muillekkin samassa tilanteessa oleville! smitten
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #9 : 31.03.2006 19:59:04 »

Määrittelenkö minuuteni työnkautta?  Shocked
Enpä oikein usko. Päivääkää en ole tehnyt palkallista työtä, eikä perheessäni ole korostettu työnteon tärkeyttä. Pää pointti asiassani oli että haluaisin töihin jotta voin aloittaa oman itsenäisen elämäni.. Tietenkin se on mahdollista nytkin mutta onko se toistaiseksi kannattavaa kun ei ole "turvattua tulon lähdettä"? Vanhempieni luona on ihan ok asua, ei siinä mitään.
Onhan toki näinkin ihan hyvä mutta kaipaisin sitä itsenäisyyttä jolloin ei tarvitse selitellä kenellekkään tekemisiäni.. (tällä hetkellä joudun aika paljon selittelmään vanhemmilleni mitä teen, mihin meen, kenen kans, millon tuun kotiin jne.)
Ilmeisesti hyvät chrstna sekä uranianmale ette ymmärtäneet asiaani...  idiot2
Ei minua mitenkään aivopesty ole!!! Ei todellakaan!!!
Mutta jotenkin vaan kaipaan oman alani hommia ja rahakaan ei olisi paitteeksi!
Siipeilyssä ei olekkaan mitään huonoa. Se vaan alkaa puuduttamaan tämä mitään tekemättömyys!! Olen täysin kyllästynyt "vaan olemaan".

Mutta lopetan valitukseni/urputukeni tähän!

Kiitokset tuesta sawotar, Asterix, Artemis, sammaletar ja remppa11
 smitten
Olette ihania!!!

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #10 : 31.03.2006 21:44:41 »

Ollos hyvä smitten Olisihan sitä ennemmin hyväpalkkaisessa työssä, kuin pienillä päivärahoilla, se kun raha ei käteen tule ilman tekemistä
tallennettu
chr|st|na_
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8



Profiili
« Vastaus #11 : 31.03.2006 22:18:36 »

noh... anteeksi jos annoin ymmärtää itseni väärin... :(nimittäin en tarkoittanut lainkaan että jinx olisi aivopesty tai mts.. puhuin vain yleisesti ottaen mielipiteestäni, en tarkoittanut sinua jinx... toivon vain tsemppiä sulle smitten
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #12 : 31.03.2006 23:41:12 »

Suomessa on vaikea loytaa toita, mutta jos HALUAT tarpeeksi, omaperaiset tyohakemukset soittele ja ennenkaikkea ALA ANNA PERIKSI, eika heti voi olla pomo, aloita jostakin ja nayta mihin pystyt, nain minakin aloitin joskus ja on riittanyt toita enemman kuin kerkian tekemaan.
Diamond
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 01.04.2006 13:56:34 »

Ole hyvä vain Jinx.  smitten

Onhan se elämä kaikin puolin helpompaa, kun on omaa rahaa käyttää kaikkeen siihen, mikä tekee elämästä varsin miellyttävää.  Smiley

Raha ei tee onnelliseksi, mutta kyllä se helpottaa huomattavasti sen onnellisuuden kokemista, kun sillä saa niin monia kivoja juttuja, ennen kaikkea sillä saa mukavia kokemuksia.  Smiley

Vaikka nyt esim. lentoliput jonnekin hyvin kauaksi ja lämpöiseen ja sukellustarvikkeet ja ei muuta kuin kokemaan jotain ihan erilaista.  Wink Cool

Menestystä sinulle ja kaikille samassa tilanteessa oleville monien Enkeleiden kera! smitten

Asterix
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #14 : 01.04.2006 18:53:04 »


Olen vuoden etsinyt töitä aika ahkerasti.
Tänä vuonnakin olen pistänyt kaikkiin mahdollisiin paikkoihin kesätyö hakumuksenkin.

Hei "jinx"


Ensimmäinen työpaikkani oli
tyhjien pullojen vastaanottajana sekä
ostoskärryjen kerääjänä 14-vuotiaana
- menin kauppaan itse ehdottamaan
em. työpaikan tarpeellisuudesta

15-16 vuotiaana olin ruokakaupan harjoittelija kesäisin
- tämänkin työpaikan sain
menemällä itse paikan päälle juttelemaan
ja esittäytymään

Kauppakoulun jälkeen 17-vuotiaana
merkantin paperit kädessä,
menin Kaupungin virastotalolle hakemaan töitä
- aluksi sanottiin, ettei työtä ole
ja olen liian nuori ja kokematon
- aikani siinä jutusteltuani tuumasin tohkeissani:
- mistä sitä työkokemusta saa,
jos kukaan ei ota työhön

- lähdinpä siitä kotiin
- kotiin saavuttuani hetken päästä soi puhelin;
soittaja ilmoitti minulle,
että kiinnostaako minua
toimistoapulaisen paikka
- tuo tohkea tokaisuni
oli vaikuttanut asiaan

- olin kuulemma rohkea,
kun olin niin sanonut
- tietysti otin työn vastaan ja olinkin
Kaupungin virastossa
erilaisissa tehtävissä
3 1/2 vuoden ajan,
jonka jälkeen menin
kouluun: ammatinvaihdos

- tästä alkoi yrittäjä urani


*****

Oletko tietoinen tällaisista.


http://www.virtuopo.net/suomi/tyoelamaan/nuori_tyontekija.html

http://www.tupperware.dk/Finland/team/15.html
- olen tehnyt sivutoimisena

http://www.bbs-lte.com/
- olen itse tehnyt lisäansiona

http://www.movenetworks.fi/index.php?id=7
- molemmat lapseni ovat tässä mukana

http://www.tat.fi/fi/aineistot/tulevat/ttt8.htm

http://www.ysao.fi/portal/page?_pageid=34,871382&_dad=portal&_schema=PORTAL

http://www.uku.fi/mci/osaavanuori.shtml

http://www.iisalmi.fi/?deptid=12483




Elämänilo

(http://smileys.smileycentral.com/cat/5/5_7_7.gif)
« Viimeksi muokattu: 01.04.2006 20:06:20 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sivuja: [1] 2 3 ... 18
  Tulostusversio  
 
Siirry: