Luunlenpa tän olevan monen nuoren kaksosen ongelma... Kiinnostusta riittäisi niin laajalle. Ja ihan tosi niin kaksoset ovat lahjakkaita ja näppäriä ja fiksuja, tietoa ja taito löytyy! Mutta sitten kun tulee valinnan paikka...
Itselläni oli aika tuskaset paikat lukion suoritettuani. OPO sanoi minulle, että mene ihmeessä lukemaan kirjallisuutta yliopistoon tai johonkin taidekouluun. Minä niin haaveilin että minusta tulisi kirjailija ja muutaman laudaturin papereilla minun ei olisi ollut vaikea päästä... Toisaalta, olen koko ikäni maalannut ja piirtänyt, halusin niin tulla suureksi taiteilijaksi. Sitten kävi mielessä myös lastentarhan opettajan ammatti, maisemasuunnittelu, poliisiksi ryhtyminen (no, se ei ollut ehkä enää niin kauhean realistista..
), biologia, maantieto ja filosofia - intohimoni... Aloin todella seota, koska mitään selkeää suuntaa ei ollut.
Viimeisenä yhteishakupäivänä keksin sitten ihan uuden vaihtoehdon... :
Loput tarinasta onkin tuttua. Tämän koulun jälkeen aion luultavasti opiskella luontaisterapioita ja ravitsemusneuvontaa. Ja ehkä myöhemmin sitten mennä vaikka avoimeen yliopistoon lukemaan sitä kirjallisuutta!
Jinx, minä kyllä ehdotan sinulle että mieti vielä jatkokoulutusta... Käy vaikka joku parin vuoden opistojuttu tai jotain... Koska koulutus kuin koulutus avaa aina uusia ovia!