Just tällaista aihetta etsinkin omalle sisustushimolleni nyt purettavaksi ja spekuloitavaksi
Mulla IC on kauriissa. Ei kyllä taida vastata kovinkaan paljon omaa kotiani, tai haaveita kodin suhteen.
Mulla koti on yleensä aika sotkuinen, tai tietyt paikat on sotkuisia kuten pakastimen päälinen tai pöytä tai tiskipöytä. Yleensä on muutama tosi sotkuinen kohta, jossa tavarat on hujan hajan, mutta se kaaos on yleensä keskittynyt vaan niille tietyille alueille ja muut on jotenkuten järjestyksessä. Ehkä tuo kaaos on sitten vähän boheemimman leijonan tyyliä?
Mutta eteenpäin: mulla on eri huoneet sisustettu eri tyyleillä. Olkkarissa on vihreä ja oranssi pääväreinä, sekä puunvärinen, on oranssinpunaiset verhot ja vihreät sohvat, oranssi matto, puinen peilipöytä ja puinen kirjahylly. (Tulipas nyt yksityiskohtaisesti
)
Siellä on sellainen kovin lämmin tunnelma (ja lämmin muutenkin kun patteri on rikki - lämmittää aina kun vaan lämpöä piisaa!). Siellä on myös oma meditaationurkkaukseni kera aasialaistyylisten seinävaatteiden ja pöydän kynttilöineen. Se on ehkä lempipaikkani koko kodissa.
Makkari on pastellivärinen - vaaleanpunaiset verhot, vaaleansininen jalkalamppu, virkattu päiväpeitto, valkoinen kiikkustuoli - seinälle on tulossa myös maalaus kirsikkapuusta..
Keittiö on maalaistyylinen. Ruutuverhot, seinällä on niitä semmoisia ristipistotöitä pari. Räsymatto pitäisi saada sinne.
Häpeäpilkku (sotkukohtien ohella) kodissani on kylppäri. Se on niin... tylsä! En keksi mitään piristävää sinne. Siellä on vaan lavuaari, pytty ja roskis. Pian kun on muuttokin, niin ei enää jaksaisi roudata tavaraa lisää.
Oon kyllä saanut paljon positiivista palautetta kämpästäni, ne muut opiskelijakodit joissa olen käynyt on olleet aika askeettisia : )
Kaiken kaikkiaan... Unelmanani olisi sisustaa ainakin yksi huone rokokootyyliin. Se miellyttää suunnattomasti silmää. Rokokoo-olkkari olisi aivan ihana, mutta en tiedä, kärsisikö mukavuus - se on kuitenkin ehkä ykkösasia, mikä pitää olla kunnossa kotona
Ja sen, että kodista voi olla ylpeä.