Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: sisustus ja kodin huone  (Luettu 47936 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
kissii
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #60 : 14.08.2006 23:28:17 »

Taidan olla ainut, jolla on IC vaa'assa. Mitähän se oikein tarkoittaa?
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #61 : 15.08.2006 09:35:54 »

Vaaka-IC:stä tulee ainakin minulle ensin mieleen sana harmonia, eli kotona kaiken pitäisi olla tasapainossa. Myöskin jos ajattelee, että MC on tuolloin Oinaassa, niin mahdollisesti yksinäisen työn vastapainoksi voisit mielelläsi kutsua ihmisiä teille kotiin ja seurustella siellä heidän kanssaan. Kuulostaisiko tämä yhtään tutulta? Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
kissii
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #62 : 15.08.2006 15:21:10 »

Itseasiassa en kovinkaan usein kutsu vieraita, johtuen kiireisestä työtahdista (öhöm), mutta monet on sanoneet että meillä on tosi viihtyisä koti, vaikka musta mikään ihmeellinen ookaan. Hyvä tunnelma jotenkin. Tykkään aika modernin yksinkertaisesta ja mustavalkoisestakin sisustuksesta, mutten jostain syystä sisusta kuitenkaan kotiani niin. Ehkä se sitten on jotain tasapainoa.

Pidän siisteydestä, mutta olen vähän laiska siivoamaan, johtuu ehkä siitä, että äitini on todellinen siivousnipottaja... sen jälkeen kun on muuttanut pois vanhempien luota, kotona on vallinnut hallittu kaaos, mutta ei koskaan likainen vaikkakin sotkuinen.
« Viimeksi muokattu: 15.08.2006 15:24:58 kirjoittanut kissii » tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #63 : 17.10.2006 17:28:50 »

Noh mulla on  aurinko skorpioni sekä myös IC skorpioni
Kaipa kotini on skorpparin mukainen. Ainakin paljon tummia värejä, mustaa ja punaista. Punertavaa puuta huonekaluissa, eli lämpimiä värejä. Myös valkoista, joissa on korostamassa joko punaista tai mustaa  :Smiley
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #64 : 18.10.2006 10:27:23 »

Hih... olipas hauska lukea ja mietiä oman kodin sisustus tavoitteita  Cool Tulipa huomattua kuinka härkää ollaan koko sakki...? Ainoastaan työhuoneeni on sininen, koska siellä täytyy olla skarppina,eikä tuo mieheni tykkää ko. väristä  Huh Muutoin koti on kaikkien mieleen  angel
Mites tuo muuten, kun kotia sisutetaan ja ostetaan em. isompia huonekaluja, niin siinä on koko perhe mukana. Miten eri elementit löytävät yhteisen sävelen vai onko toinen dominoivampi? Vai onko kämppä jaettu, sun ja mun puoli/juttu  2funny
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #65 : 18.10.2006 10:43:42 »

Mites tuo muuten, kun kotia sisutetaan ja ostetaan em. isompia huonekaluja, niin siinä on koko perhe mukana. Miten eri elementit löytävät yhteisen sävelen vai onko toinen dominoivampi? Vai onko kämppä jaettu, sun ja mun puoli/juttu  2funny

Niin..melkein unohdin tuonkin riesan yhteisasumisessa..Ne muutamat erehdykset ovat yleensä olleet dominoivampia, koska olivat alkuperäisiä omistajia suurimmalle osalle roinasta..Yhteiskämppä oli sisustukseltaan 80% poikamiesboksia ("tyylin" saattaa arvata buck2) ja lopusta rojusta sitten huomasi että hei, minäkin asun siellä jossain..
Olipa kämppä minkä kokoinen hyvänsä, se oli tosiaan jonkun työtilan ja asumuksen risteytys, erilaisia nikkarointiprojekteja lojui melkein jokaisella vaakatasolla, näin siis molemmissa yhteisasumiskokemuksissani..

Silloinkin vuonna kivi ja kirves, kun tuli asuttua vielä vanhempien kanssa, oli aina näitä elintila-kamppailuja omasta alueesta.. Pahimmillaan, kun asuimme oikein ahtaasti, yksityisaluettani oli vain pari hyllyä vaatekaapissa, koulureppu ja muutama pahvilaatikko. Murrosiässä ei mitenkään mukavaa, kun silloin sitä omaa yksityisyyttä olisi kaivannut aika kipeästikin..

Nykyisestä kämpästäni taas huomaa, että lapsikin on asuu täällä leluineen, kivi-, korkki-, keppi- jnekokoelmineen, askarteluineen yms..Tällä kertaa olen kuitenkin ottanut myös omaa tilaa, niin että minunkin kädenjälkeni on vihdoin päässyt esille myös tässä ns. sisustuksessa.
tallennettu
injuredgrass
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #66 : 08.04.2012 23:09:22 »

Just tällaista aihetta etsinkin omalle sisustushimolleni nyt purettavaksi ja spekuloitavaksi Cheesy

Mulla IC on kauriissa. Ei kyllä taida vastata kovinkaan paljon omaa kotiani, tai haaveita kodin suhteen.
Mulla koti on yleensä aika sotkuinen, tai tietyt paikat on sotkuisia kuten pakastimen päälinen tai pöytä tai tiskipöytä. Yleensä on muutama tosi sotkuinen kohta, jossa tavarat on hujan hajan, mutta se kaaos on yleensä keskittynyt vaan niille tietyille alueille ja muut on jotenkuten järjestyksessä. Ehkä tuo kaaos on sitten vähän boheemimman leijonan tyyliä?
Mutta eteenpäin: mulla on eri huoneet sisustettu eri tyyleillä. Olkkarissa on vihreä ja oranssi pääväreinä, sekä puunvärinen, on oranssinpunaiset verhot ja vihreät sohvat, oranssi matto, puinen peilipöytä ja puinen kirjahylly. (Tulipas nyt yksityiskohtaisesti Cheesy)
Siellä on sellainen kovin lämmin tunnelma (ja lämmin muutenkin kun patteri on rikki - lämmittää aina kun vaan lämpöä piisaa!). Siellä on myös oma meditaationurkkaukseni kera aasialaistyylisten seinävaatteiden ja pöydän kynttilöineen. Se on ehkä lempipaikkani koko kodissa.

Makkari on pastellivärinen - vaaleanpunaiset verhot, vaaleansininen jalkalamppu, virkattu päiväpeitto, valkoinen kiikkustuoli - seinälle on tulossa myös maalaus kirsikkapuusta..
Keittiö on maalaistyylinen. Ruutuverhot, seinällä on niitä semmoisia ristipistotöitä pari. Räsymatto pitäisi saada sinne.

Häpeäpilkku (sotkukohtien ohella) kodissani on kylppäri. Se on niin... tylsä! En keksi mitään piristävää sinne. Siellä on vaan lavuaari, pytty ja roskis. Pian kun on muuttokin, niin ei enää jaksaisi roudata tavaraa lisää.
Oon kyllä saanut paljon positiivista palautetta kämpästäni, ne muut opiskelijakodit joissa olen käynyt on olleet aika askeettisia : )

Kaiken kaikkiaan... Unelmanani olisi sisustaa ainakin yksi huone rokokootyyliin. Se miellyttää suunnattomasti silmää. Rokokoo-olkkari olisi aivan ihana, mutta en tiedä, kärsisikö mukavuus - se on kuitenkin ehkä ykkösasia, mikä pitää olla kunnossa kotona Smiley Ja sen, että kodista voi olla ylpeä.
tallennettu

"Se on käsiesi liikkeissä,
se on taivaankannen valoissa,
se on päivällä ja yöllä ja aina.
Se on täällä, se on muualla
se ei puhu, ei voi vastata
olen ymmärtänyt tämän
sen valossa"
- CMX : Aura

aurinko leijona
kuu kalat
keskitaivas rapu
Hallitsevana merkkinä skorpioni
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #67 : 09.04.2012 07:34:34 »

Jaaha.
IC  oinas.no silleen se näkyy, että se mikä tapahtuu, tapahtuu heti ja totaalisesti tai ei ollenkaan...just esim. siivous...ja sama se kai on sisustuksessakin...saatan mullistaa vaikka kuinka, mutta jos tielle tulee joku este, se jää siihen sitten taas...on mulla kyllä myös  kuu oinas...mutta nelonen osuu myös härkään, joten vaikuttaako se sitten tuolla vaatekaapeissa ja ruokakomeroissa jollain lailla  Grin
Sisustus tyyliä hakisin jonkun auringon tai muun kautta ennemmin ehkä  Huh
tallennettu
kosmonautti
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #68 : 09.04.2012 09:11:05 »

Mulla IC alkaa  rapu ja päättyy  leijona. 4. huoneessa vain Orcuc ja IC yhtymässä  juno, joka kuitenkin on 3. huoneen puolella. IC tekee myös puolineliön  aurinko kaksoset.
No, koti on mulle Koti ( rapu). Se on turvapaikka ja rentoutumisen paikka. Pidän sisustuksessa hyvin maanläheisestä ja pehmeitä tyynyjä ja mattoja. Usein koriste-esineillä pitää olla myös joku käytännön funktio. En kestä pikkuesineitä jotka keräävät pöyä, siksi ne ovatkin pääsääntöisesti vitriinissä kirjahyllyssä. Prameuttakin saa pikkiriikkisen olla ( leijona). Tavaraa on kertynyt, vaikken mikään hamstraaja olekaan sanan varsinaisessa merkityksessä. Mutta perinteitä pitää vaalia samoin niitä esivanhemmilta perittyjä...Myös itse kunnostamia tai maalaamia vanhoja tai uusia huonekaluja, mm. seinävitriini, jossa vanhoja astioita, klaffilipasto ja pappani roskalavalta löytämä puukirstu, joka toimii nyt maalattuna sohvapöytänä. Koska olen  aurinko askendentti ja  kuu  kaksoset ja vähän pihi venus harka niin yleensä harkitsen aika tarkkaan esim. huonekalujen kestävyyttä ja sopivuutta sisustukseen...kaksonenhan saattaa kyllästyä aika äkkiä... Grin
Varmaan vaikuttaa myös tuo  venus harka, että viherkasveja löytyy ja kaunista ja harmonista pitää olla (siis tietty makuasia).
Himosiivooja en ole, mutta tavaroiden pitää olla jotenkuten paikallaan ennenkuin voin rentoutua.
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #69 : 09.04.2012 12:54:49 »

Romanttisesta, harmonisesta, kauniista, etnisestäkin (intiaani, meksikolais ja lähi-idän sisustustyylit ihastuttaa), luonnonläheisestä ja vanhasta, mutta myös uudesta tykkää hän.  smitten   aurinko harka olen. IC on   jousimies, viittaisiko siihen tuo etnisyys sitten...  :Smiley Muut mieltymykset taitaa olla niin härkää että.  Grin
tallennettu
MariaS
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #70 : 09.04.2012 13:22:06 »

Ihana aihe! Yritin katsoa edellisistä vastauksista löytyykö sieltä ketään, jolla olisi/haaveilisi valkoisesta kodista, mutta en löytänyt. Itse haaveilen tilavasta, valoisasta valkoisesta kodista, mutta kun en ymmärrä mistä sen voisi syntymäkartalla ehkä nähdä. Nytkin on kodissa aika paljon valkoista, mutta sekin on johtunut käytännönkin syistä eli koti on aika pieni ja ei niin valoisa, joten valoisuutta on haettu näin.
IC on Kaloissa ja ajattelin valkoisuuden ihannoinnin johtuvan siitä, mutta ei täällä kirjottaneiden muiden IC Kaloissa mukaan. Jupiter on myös huoneessa 4. ja ajattelin, että se toisi tilavan kodin, mutta taitaa jäädä vain Kaloissa ollessa haaveeksi.
Oletteko huomanneet, jotakin muutosta sisustushaaveissa ym. kun nyt tuli tuo tr. Neptunus Kalojen merkkiin.
Apua, jäänkö vaan haaveilemaan tuon transiitin aikana?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  

Siirry: