Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Itse tehdyt riimut?  (Luettu 4758 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« : 16.05.2012 16:03:40 »

Onko kukaan tehnyt itselleen riimuja?
Voisiko ne tehdä vaikka puusta, ettei ole pakko olla kivestä?
Osaisiko joku sanoa, mitä niiden tekemisessä täytyisi ottaa huomioon, vai riittääkö vain se että kaivertaa riimun ja maalaa punaiseksi?
Tässä olis mulle hyvä projekti kesäksi  :Smiley
Riimut tuntuu olevan paljon enemmän mun juttu, kun vaikkapa tarot. Tiedä sitten miksi.
tallennettu
Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 17.05.2012 21:16:30 »

En ole tehnyt, mutta olen jo kai vuoden suunnitellut että tekisin katajasta riimut. Sopiva karahkakin tuolla odottaa.. Toinen mistä voisin tehdä on tasakokoiset luonnonkivet, niitä olen jo alkanut kerätä pikkuhiljaa sellaisia jotka jollain tavalla puhuttelevat. Luonnosta löytyneet pyöreät rantakivet olisi aika ihanat  smitten

Mä olen ajatellut ihan maalata ne riimukuviot niihin. En usko että kaivertaminen on välttämätöntä? ainakin se on tosi työlästä.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 17.05.2012 21:28:33 »

No ainakin niihin kiviin se olisi työlästä  Shocked

Mutta tosiaan, ei se välttämättöntä varmaan ole se kaiverrus, taidanpas alkaa bongailla mukavan näköisiä kiviä sillä silmällä Wink

Vaivattomintahan se olisi kun löytäisi soppelit kivet, ja ne vaan sitten maalaisi Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 17.05.2012 22:59:17 »

Minun ihan ensimmäiset riimut lukion ensimmäisellä olivat itsetehdyt. Materiaalina oli lepän oksa, joka oli valmiin paksuinen. Siitä vaan sahattiin riimut ja hiottiin vähän pehmeämmäksi hiekkapaperilla. Itse riimuosat piirsin paksulla tussilla suoraan puun palaan.

Fimomassa on muistaakseni sellaista, joka paistetaan uunissa kovaksi. Sitä voi muotoilla ja kaivertaa muovailuvahan tavoin ennen paistoa. Fimoa saa myös eri värisinä ja vissiin ihan Tiimarista löytyy. Jos ei sieltä, niin askarteluliikkeistä kuten Sinooperista ymv.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 18.05.2012 09:08:41 »

Jotenkin sitä aattelis, että niiden olis parempi olla just jotain kiveä tai puuta...tuo massakin varmasti toimii, mutta on ne riimut kuitenkin sitten tehty massasta  Tongue
Tuo on kyllä kanssa ihan helpon kuuloinen tapa, että sahaa vain oksasta palikoita  smitten

Entäs sitten, kun on kivet löydetty, palikat sahattu tai massat poltettu, onko sitten jotain jota kannattaa ottaa huomioon?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 18.05.2012 10:37:27 »

Hei taikataikina Cheesy

Se on kyllä tuttu juttu, sitäkin vois koittaa Cheesy Cheesy

tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 18.05.2012 15:18:55 »

Ei voi syödä, tai kai voi, mutta kivi kovia tulee  :Smiley
Tästähän nyt vois kehittää ihan uuden alueenkin kokonaan...mitä tapahtuu, jos syö riimun? Saako sen voimat itselleen? Seuraavaksi voisi sitten alkaa mussuttaa vaikkapa niitä tarotteja...mitähän siinä kävisi?   Tongue
tallennettu
m.magia
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 18.05.2012 16:59:26 »

^ Joo, tarotkortin päälle voita ja muut tykötarpeet, pysyy hiilaritkin kohtuullisissa määrin!  Grin

Haluaisin poronsarvesta tai -luusta tehdyt riimut. Materiaalit on olleet olemassa ties kuinka kauan, mutta vasta nyt hokasin tämän ajatuksen.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2012 17:39:26 kirjoittanut m.magia » tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 18.05.2012 17:33:18 »

Sarvi ja luu  smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: