Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miksi kalatmies teki näin? Onko Mahdollisuutta vielä?  (Luettu 22816 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #30 : 21.05.2012 12:16:03 »

Jaaha.
Voiko sitä vanhana olla sitten sen viisaampi, jollei ole nuorena kokenut? :Smiley

tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #31 : 21.05.2012 13:26:21 »

Äh.  Grin Mä sitten pauhusin paljonkin enemmän ja äkkivääremman kuuloisena kuin hoksasinkaan.

Mun pointtini siinä että ei pitäis tehdä liian nuorena liian suuria päätöksiä oli se, että huonoihin tilanteisiin on herkemmin jäämässä jos ei ole kokemusta siitä minkälaista on hyvä. Voi kuvitella että monenlainen paha, jopa väkivalta, on ihan normaalia suhteessa jos ei ole muuta nähnyt (tämä siis esimerkki joka ei suoraan liity aloittajan ketjuun). Kyllä kokemuksia pitää saada ja tehdä virheitäkin koska niistä oppii.  Smiley Vaikea vain toivoa kellekkään ihan sitoutumista pahaan tilanteeseen ja siitä koituvaa vuosienkin kipua vaikka se kuinka olisikin lopulta kasvattavaa.  Undecided
tallennettu
dum
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26


Profiili
« Vastaus #32 : 21.05.2012 16:05:09 »

Sillä juuri, haluaisin katsoa itsekin loppuun asti tämän jutun. Kohdaltani se loppui kuin seinään, juuri kun nautin kaikesta. Mutta olisi helpompi ymmärtää, jos huomaa ja alkaa tarkkailemaan paremmin.

Mies kyllä on nyt normalisoituneempi, kun on muuttanut pois luotani ja saanut tilaa. On ollut yksin kotona ja miettinyt. Kaverilinjalla jatkamme jokatapauksessa, sillä tulemme sellaisinakin hyvin toimeen.

Minulle on vain aina tullut huonoja miehiä eteen...Itsekkäitä ja tylsiä, sellaiset on saaneet jatkaa. Mutta tämä oli niin erilainen, toi kukkia, kuunteli, optimistinen ja huolehtivainen. Eikä ollut siksi tehnytkään mitään tämän naisen kanssa, kun oli tullut huono omatunto. Olen kysynyt tästä myös naiselta, joka varmasti kertoi totuuden, sillä nyt tämä mies on lopettanut yhteydenpidon häneen ja naisenkin mielestä se oli oikea ratkaisu, jos olisi tehnyt jotain, varmasti olisi ollut katkerampi ja avautunut minulle.

Ja nuoresta iästä, olen oppinut siihen, että parikymppisenä haetaan oikea kumppani, jonka kanssa halutaan perustaa perhe. Näin on tehty lähipiirissäni ja se tuntuu hyvältä ajatukselta. Ja useimmat näistä liitoista on pitkäikäisiä ja onnellisia kaikkine vikoineen. Tässä varmasti on ne lasit päässä, mutta sittenpähän opin.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #33 : 21.05.2012 16:53:05 »

Hmm.. muista myös se, että kun nyt valitset, valitset sen miehen mikä hän nyt on, koska sellainen hän todennäköisesti on myös tulevaisuudessa. Siis, älä jää odottamaan muutoksia joiden tapahtuminen on aina hyvin epävarmaa. Eli, hyväksyt tällöin mieheltä tällaisen ailahtelevaisen käytöksen. En tiedä kaikkea, mutta oma mututuntumani sanoo miehien(ja ihmisten yleensä) peruspersoonallisuuden olevan tietynlaisia, ja tietynlainen mies vaikuttaa ihanan ymmärtäväiseltä, mutta on samalla ailahteleva (jonkun toisen sanoin epäluotettava). Se mies, joka vaikuttaa tylsältä, ei osaa sanoa juuri oikeita lauseita oikeaan kohtaan, ei osaa ehkä käsitellä naista sulavasti nuorien miesten ollessa kyseessä, useasti on kuitenkin luotettava ja kunnioittaa naista ja lämmettyään voi olla vaikka kuinka mahtava kumppani. Sisus on siellä piilossa aina, ja paljastuu vasta pikku hiljaa. Vihjailen nyt vain, että oletko tosissasi analysoinut nuo itsekkäät ja tylsät miehet oikein? Sana tylsä kun kalahtaa korviini juuri sinä vaarallisena sanana naisen suusta, joka johtaa miesongelmiin. Se mitä tuosta miehestäsi kerrot kun kuulostaa enemmänkin itsekkäältä kuin miltään muulta. Mutta, en tietenkään tiedä asioista yhtään enempää ja aika pienestä tässä yritän vetää johtopäätöksiä.  Wink

Katselin vain kartoistanne juuri sitä, että sinä ehkä rapu-neitsyt linjalla kaipaatkin sitoutumista, joka jousimies-vesimies miehelle kala-auringolla ei välttämättä ole yhtä kova toive. Miten sen sanoisi, hän voi suostua siihen sinun mieliksesi, muttei itse tavoittele sitä. Hän sanoo sinulle mitä haluat kuulla, jotta saa pidettyä sinut niin kauan kuin haluaa.

Anteeksi tosiaan, jos kuulostan raadolliselta tietämättä asioista, mutta nämä asiat on sellaisia, jotka jonkun olisi hyvä aina sanoa. Etteivät kaikki vain kannusta niiden vaaleanpunaisten lasien ylläpitoon. Eivät ne välttämättä paikkansa pidä, mutta hyvä on tiedostaa niiden mahdollisuus. Ja tässä oppimisessa, voit ihan itse päättää milloin sen teet, nyt, ensi vuonna vai kymmenen vuoden päästä. Viittaan hieman tässä Indiumin kommenttiin. On aina oma valinta millaiseksi elämänsä rakentaa. Ja silloin on hyvä ymmärtää, että on turha silloin kymmenen vuoden päästä alkaa syyttämään huonosta olostaan sitä miestä, jos itse on tehnyt omat valintansa. Jokainen sekunti elämässämme on mahdollisuus tehdä valintoja.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #34 : 21.05.2012 17:11:29 »

Tälläinen neuvo muuten omasta kokemuksesta tulee mieleen, että jos toisen negatiiviset sanat aiheuttavat itsessä epäilyjä ja sitä piilevää kalvavaa tunnetta, silloin kannattaa tutkia asiaa tarkemminkin. Tunteet, halu ja muut voivat häiritä tätä, mutta sisimpään luikertelee kyllä jokin pieni käärme aina.
Jos sanat ovat täysin pätemättömiä, sitä selkeästi ja kirkkaalla mielellä tuntee etteivät ne pidä paikkansa ja tietää vain sisimmässään että oma päätös on ollut oikea.
Joka tapauksessa tuo käärme alkaa myöhemmin syömään oman käyttäytymisen kautta sitä asiaa, joten sen läpi käyminen (ilman tahdon häirintää, joka on tooodella hankalaa, tiedän) on tarpeellista vaikka jatkaisikin samassa.


Ehkäpä tässä kaikki tämän päivän filosofiset paasailut.  Wink Grin
Ei pitäisi aina ottaa elämää niin liian vakavasti.. mutta aina tuppaa raide luisumaan sinne päin, ainakin meillä naisilla.  Smiley
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #35 : 21.05.2012 21:46:38 »

No hei  tottakai dum heittää puollustuskannalle, kun tässä on nyt vähän semmonen "haju" tässä ketjussa, että kaikki ovat häntä vastaan.
Viisaita sanoja, mutta jos ne yrittää saada perille sillä että tumppaa väkisin, niin eihän ne mene.

Kuuhilda, me ollaan kirjuuteltu Dumin kanssa privana karttojen jälkeen niin mun pitkii
ynnäyksiä ja kehotusta miettiin asioita ei näy Wink Huvitus iski ni pit heittää hih
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #36 : 21.05.2012 21:56:51 »

 Grin Grin
No, sitä sattuu tämmöstä  :Smiley

Minä jo aattelin että nyt ne skorpparit jyrää koko ihmisen  Cheesy
tallennettu
dum
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26


Profiili
« Vastaus #37 : 21.05.2012 22:37:20 »

Siksi olenkin nyt sekaisin, kun tunne ja järki taistelee keskenään asian kanssa. Eikä tiedä kumpaa uskoo, vaikka järki olis varmaan oikeemmassa.

Eniten pelottaa, että menettää tärkeän ihmisen, mutta ainahan kaverina voi pysyä, jos ei suurempia ongelmia ole. Se ainakin sujuu hyvin! Ja silloin on tilaa hengittää. Ja noi kartathan kertookin samaa, mitä ehkä järkikin. Joten taistelua vaan itsensä kanssa nyt!
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #38 : 21.05.2012 23:17:02 »

Kvinkunssi on aspekti missä tulee pelkotilaa, siis epäily ja usein sen jälkeen epävarmuus
tekeekö oikein ns kivi hiertää kengässä eli epäilee kaikenlaista, hyvin tuon tyyppistä mitä
kirjoitat siis. Silloin tulee vain mennä eteenpäin eikä jäädä pelkäämään tekeekö virheen
sillä tie löytyy ainoastaan siten.. en tiedä onko kvinkunssia mutta tuo tuli nyt mieleen.

Mulla ei ole sun syntymädatoja niin en saa koneellani pyöritettyä transiitteja jotta näkisin
miten ne sijoittuu kartallesi mutta jos auttaa sinua saamaan rauhan tuolle epätietoisuudelle
niin voin katsoa sulle sen mitä aspekteja tällä hetkellä on eli selvennän sinulle transiittien
kautta tuota elämäntilannettasi, siis miksi olet tässä elämänvaiheessa ja/tai miksi tunteet
tuulee nyy kun mua ainakin helpottaa aina kun katson omaa karttaani yleensä vain silloin
kun olen vähän liian herkkä tai muuta semmosta, sieltä kun löytyy syy..

Jos haluat niin laitappa privana mulle syntymädatat niin laitan tulemaan onko kvinkunssia
tai kenties Neptunus lasien puhdistusta vaiko niiden yhdistelmää vai karmaa vai mitä Wink
Ehkä siten saat paremman mielen kun sulla on koko elämä aikaa murehtia miehiä kun
miehiä maailmassa riittää onneksi meille naisille ihan kiitettävästi kun jokaiselle on
kyllä useampi kuin yksi Mr Rightkin Wink

-M-
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #39 : 22.05.2012 09:25:45 »

Paras tapa jatkaa nyt onkin varmaan ajatella, että kavereina pysytte.  Smiley Se on helpompaa, kun ei ihan tunne menettävänsä ihmistä. Joskus nää tilanteet ajautuu siihen, että kaveruus ja yhteyden pito vaan jää pois, ja huomaa että se olikin oikein, mutta tuolla tavalla tulee kevyt lasku. Joskus taas voi jäädä hyvä kaverisuhde. Ja joskus taas, se mitä kannattaa varoa, voi kehkeytyä niitä on-off -virityksiä, jotka voi olla hauskan jännittäviä jonkin aikaa, mutta pitemmällä juoksulla sotkevat muuta oman elämän suunnittelua. Jossain vaiheessa silloin pitää pistää oikein selvästi poikki. Mutta niin, kyllä sinä tästäkin selviät.  Wink

Onpa kiva kun dum sai ketjuunsa näin paljon vastaajia.  Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #40 : 22.05.2012 09:58:50 »

Jännä, miten jotkut jutut ottaa tuulta alleen, niinkuin tämä Dumin ketju on nyt tehny. Sitten jotkut vastaavat samanlaiset eivät tunnu saavan huomiota osakseen lainkaan.
Ihan henkimaailman juttuja tunuu olevan, että mihin napataan kiinni Wink
tallennettu
dum
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26


Profiili
« Vastaus #41 : 22.05.2012 12:22:10 »

Musta on kiva, että tänne on tullu keskustelua.

Kavereina pysymme, näimme juuri eilen ja tuntui vapauttavalta nähdä toista erimielessä. Kuitenkin tietää mitä kumpikin tavoittelee tulevaisuudessa ja osaa näyttää ratkaisut. Hän ehdotti minulle asioita tulevaisuudessani tehtävän, joka kylvää siemeniä jatkossa. En ole nähnyt edes tällaisia mahdollisuuksia, vaikka ovat nenän edessä olleet!

 Täytyy myöntääkin, että tää ketju on polkassu uusia ajatuksia ja tuulia elämässä. Ja niitä olen kaivannut, kun sisäisessä pimennossa oon eläny enkä kuunnellu omaa ääntä. Tästä on hyvä aloittaa itsetutkiskelua ja tavoitteiden asettelua...
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: