Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rauhoittumisen vaikeus  (Luettu 3533 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Pikkukisu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48


Profiili
« : 17.05.2012 20:42:43 »

Nyt on taas menossa sellainen elämänvaihe, että tulee käytyä aika hyvin ylikierroksilla, ei saa nukuttua jne. ja tämä kaikki oikeastaan ilman mitään varsinaista syytä. Keskittymiskykyni on muutenkin huono, joten olen jo pidemmän aikaa yrittänyt rauhoittua, mutta tuntuu että "hermot menee" kaikkeen vähänkin hiljentymistä ja rentoutumista vaativaan. Pilatestunnilla iski toissapäivänä aivan hirveä ahdistus ja teki mieli lähteä kesken pois, joogaa olen kokeillut useampaan otteeseen ja tuloksena ollut aina turhautuminen vaikka kuinka positiivisella mielellä olen lähtenyt liikkeelle ja äsken hermostuin jopa tämän foorumin "chakrat balanssiin" ketjuun kun meni aivan liian monimutkaiseksi jo niiden harjoitusten ajatteleminen!  Cheesy

Eli helppoja ja käytännönläheisiä vinkkejä sisäisen rauhan ja tasapainon löytämiseen otetaan vastaan!
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5939



Profiili
« Vastaus #1 : 17.05.2012 20:45:33 »

Juokse metsään, istu kivelle, ja siinä se!
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #2 : 18.05.2012 00:03:21 »

Hiljaisuutta ja itsensä kohtaamista kaikessa rauhassa. Relax!

Jos tämä ei onnistu levottomuus johtuu energiasta, joka ei ole päässyt purkautumaan. Etsi sellainen purkamisreitti energiallesi, joka tuntuu hyvälle. Tähän sopii mikä tahansa liikunnasta taidemuotoihin ja kirjoittamisesta seikkailuretkiin kaupungille/metsään. Huomaan itse tulevani erittäin rauhattomaksi, jos joudun olemaan pitkiä aikoja ilman pienentäkään mahdollisuutta purkaa energiaani piirtämällä. Meille on luontaista saada purkaa energiaamme meille sopivalla tavalla, tai se pakkaantuu levottomuudeksi. Myös jouduttani olemaan pitkiä aikoja ilman mahdollisuutta olla yksikseni ja latailla siinä akkujani tekee minusta levottoman ja jopa aggressiivisen, jolloin tilan puute alkaa purkautua napsahteluina lähiympäristöön.
tallennettu
Gisella
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 205



Profiili
« Vastaus #3 : 18.05.2012 14:11:01 »

Miten olisi jokin hieman raskaampi tai menevämpi liikuntamuoto kuin jooga tai pilates? Sellainen, jonka tiimellyksessä ei ehtisi niin miettimään, vaan joutuisi oikeasti keskittyä tekemiseen ja fyysisyyteen. Toki jooga ja pilates ovat myös tällaisia, mutta ylikierroksilla ollessani ainakin minä tarvitsen rankemman liikuntamuodon purkaakseni ylimääräisen energian pois. Sen jälkeen onnistuu jooga ja meditaatiokin erilailla. Smiley Joukkuepelit, kamppailulajit, juokseminen...
tallennettu

"Ihminen voi syyttää maailmaa läpi elämän, mutta hänen onnistumisensa tai epäonnistumisensa ovat yksin hänen vastuullaan. Ihminen voi yrittää pysäyttää ajan, mutta se on vain energian tuhlaamista."
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #4 : 19.05.2012 19:54:48 »

Muista myös ruokavalio jossa b-vitamiinia ja aminohappoja tarpeeksi esim siemeniä, pähkinöitä, manteleita
Enkeliapua saat myös kun pyydät ja rajaat sen avun eli juttelet vaikka ääneen " Enkelini AUTA mua koska mua ahdistaaaaaaaaaaaa" Tiedän tasan tarkkaan miltä levoton olo tuntuu itsellä kun on adhd-diagnoosi
Voimia sulle! Tää on aika haastava aika ja pintaan pullahtelee vaikka millaisia tunteita
Anna tunteiden tulla ja mennä. Ei se kumma olo ikuisuuksia kestä
Kun kasvat ton olon yli, vahvistut vaan lisää.
Mulla on tunne kylläkin että sulla on aikas paljon purkamatonta energiaa. Seksi on mulle paras tapa laukaista se extra-buusti. Toiselle se on liikunta, siivoaminen, ulkoilu ym
Mut koita oikeesti sitä enkeliavun pyytämistä. Herkkä ihminen ainakin hyötyy siitä huomattavasti
Siunausta sulle!
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: