Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Metsästävät karhut ja eläinrääkkäystä...  (Luettu 3273 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« : 17.05.2012 20:47:42 »

Kaksi unta on jäänyt minua vaivaamaan, osaisiko joku näitä tulkita?

Karhu-unen näin joitakin aikoja, ehkä kuukausi sitten.
Muistan kuinka kävelin syntymäkaupunkinin vanhassa maauimalassa, jota ei oikeasti ole olemassakaan. Uimala oli erittäin syvän ja kirkasvetisen järven rannassa. Veden pinta oli aikojen saatossa laskenut niin, että muistan katsoneeni hyppytornia kauas ylöspäin, ihan kuin se olisi ollut ainakin isojen puiden korkuinen...
Yhtäkkiä näin kuinka kirkkaan veden alla ui 3-4 karhua. Katselin kuin luontofilmiä kuinka ne saalistivat samoin veden alla uivan hirven saaliikseen.
Mitään pelkoa ei tähän uneen liittynyt. Joskus aikoja sitten olen nähnyt karhuemo-unia, jotka tulkitsin omien lasteni suojeluksi, nekään eivät olleet pelottavia.

Mutta sitten tämä toinen uni. Se on toistunut jo vuosia lähes samanlaisena.
Unen tapahtumapaikkana on joko nykyisen kotini navetta tai joskus lapsuuden mummolani navetta.
Uni menee joka kerta niin, että navetta on täynnä nuoria vasikoita,joskus myös lampaita ja vuohia. Tajuan unessa että en ole hoitanut niitä aikohin, ja menen katsomaan. Eläimet ovat sonnan keskellä nälkiintyneinä, jotkut kuolleina ja jopa hautautuneina saastaan  Undecided Koskaan en kai tee asialle mitään, katselen vain ahdistuneena.
Onko siis minulla joku entinen elämä eläinten kiduttajana, vai ainoastaan riittämättömyyden tunne nykyisistä lemmikeistäni? Yritänkö runsaalla lemmikkien hoidolla nyt hyvittää jotakin aiempaa elämääni...

Tämä uni tosiaan vaivaa, varsinkin kun se toistuu tasaisin väliajoin.
tallennettu
Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #1 : 20.05.2012 22:06:56 »

Niin Solnishko, taisit taas osua asian ytimeen... Undecided
Tosi kurja tuo ihmisten suhtautuminen sinun elämääsi. Minulla vaikka ei mitään sairautta ole, niin riittämättömyyden tunteet on tuttuja vuosien ajalta ison perheen äitinä. Sairautta tavallaan lienee huono itsetuntokin joka mukana kulkee....Tuttua on painaa yksinään äärirajoilla kysymättä apua keneltäkään, ja sit vaan aattelee ettei musta mihinkään ole.
Onneksi nyt kun lapset on jo isoja olen työni ja opiskelujeni kautta saanut onnistumisia ja uutta uskoa omaan osaamiseeni  Smiley Mutta sitä en tiedä, onko nuo unet mahdollisesti vähentyneet muuttuneen elämäntilanteen myötä.

Karhu voisi olla voimaeläin, olen aina niistä tykännyt Smiley 
Tuo kyseien uni oli siksi niin erikoinen, kun se jäi hyvin voimakkaana mieleen. Vieläkin näen mielessäni ihan selvästi kirkkaan veden jonka pohjassa karhut saalistivat. Siksi ajattelin että joku viesti sillä nyt täytyy olla. Eihän tuo voisi kuolemaan liittyä? Lähipiirissäni nimittäin sattui juuri erittäin raskas menetys, ja uni ehkä olisi voinut olla enne siitä jollain tavalla?

Kiva kun vastasit   smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #2 : 21.05.2012 02:04:55 »

Ullakkoon/navettaan liittyen: Minkä puolen itsestäsi ja elämästäsi olet jättänyt hoitamatta? Eritoten Itsestäsi? Se on nyt nälkiintynyt ja huonosti hoidettu. Näet ja tiedostat asian,mutta et tee asialle mitään, vaikka tiedät että pitäisi. Uni kehottaa sinua ryhtymään toimeen (on kehottanut jo vuoden) sen sijaan, että jatkat itsesi tukahduttamista. Tiedät,mitä täytyy tehdä. Tee se!
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6616


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 24.05.2012 19:48:13 »

Kyllä karhu-uni voi liittyä kuolemaan.
Kun äitini kuoli, näin vähän sen jälkeen unta kuinka kuolinpaikalta tien varrelta lähti musta joki kotipaikalle ja siinä joessa kellui karhu takajalat edellä tuonne kotiin asti.
Tuttu mies taas näki unta karhuista ennen veljensä kuolemaa.
Karhu tuli sisään ja hyökkäsi tämän veljen kimppuun ja mies yritti puolustaa veljeään.
Veli oli unessa pikkupoika.
Samoin karhut vaelsivat järven rannalla olevan savusaunan lähistöllä toisessa unessa.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: