Siis yksinkertaistettunahan noiden kaikkien kirjojen yms. "sanoma" on että peffa ylös penkistä ja toteuttamaan.
Periaatehan on äärettömän simppeli, sulla on ajatus että "nyt tekis mieli kahvia". Kävelet keittiöön, keität ja se on
se menestys. Sait juuri sen mitä ajattelit. Sama pätee isompiinkin asioihin, niiden kanssa vaan pitää olla sitkeempi,
jatkaa sitä "keittämistä" niin kauan että saavutat tavoitteesi.
Niissä vaan koitetaan saada sut uskomaan että se on niinku joku taikatemppu että alat ajatteleen positiivisesti ja
tsimpsalabim. Ajatuksen voimalla ei pelkästään saa paljoakaan aikaiseksi, pitää tehdä jotain. Ehkä se enemmänkin
perustuu siihen että jaksat tehdä sitä työtä sen tavoitteen eteen paljon kauemmin kun ajattelet positiivisesti, ja tietysti
esim. työnlaatu on parempaaja motivaatio kohdillaan kun ajattelet positiivisesti joka sitten tietysti nopeuttaa sitä tavoitteen
saavuttamista. Mutta se on enemmänkin ihan maalaisjärkeen perustuvaa kun johonkin kvanttimekaniikka juttuihin että
sun ajatus vaikuttais niin suuresti tähän ympäröivän universumin värähtelyyn että taianomaisesti saat mitä ajattelet (vaikken
nyt sitäkään poissulje, mutta helpompaa tuntuu olevan tuo toiminnan kautta toteuttaminen, vaikka olen kyllä esim. rahaa
onnistunut ihan "taikomaankin"). Tokihan positiivinen ajattelu vaikuttaa energioihin jotka vaikuttaa muihin ihmisiin jne jne.
josta nyt enemmän ajattelen sen johtuvan kun "todellisuuden muokkaukseen". Kyllähän sä esimerkkinä kaupassa saat
yleisesti parempaa palvelua jos oot hyvällä tuulella, ja paremmalla tuulella ne pienemmät mutkat matkassa ei ketuta niin
paljoa.
Ja ehkä tuo "mangnetisointikin" perustuu paljolti omaan alitajuntaan, kun ajattelet että haluaisin sitä tai tätä, niin alat
huomaamatta kävelemään sinne keittiöön päin (noin kuvaannollisesti). Tai mitä tahansa ajattelet niin alitajunta kääntyy
pikkuhiljaa siihen suuntaan. Jostain luin että alitajunta ei tunne käsitettä "EI", joten pitää aina ajatella sitä mitä haluaa
eikä toisinpäin.
Yleensä olen saanut haluamani semmoisessa tapauksessa että olen ohimennen ajatellut että "tommonen olis kiva",
unohtanut, ja sitte joskus aikojen päästä huomannut että "noni". Vuosia sitten kun olin asiakaspalvelussa niin opetin
tätä lukemattomille ihmisille. "Opetin" heitä esim. voittamaan Veikkauksen peleissä. Ei mitään hirmusia summia, mutta
satasia ja muutamia tuhansia kumminkin. Itse en tosin osaa vieläkään
Tai oliko se sitten siitä että minä jotenkin
magnetisoin sitä heidän puolestaan kun monet halusivat nimenomaan minut myimään kun "muuten ei voita"
Ehkä se sitten toimii vaan jos muille sitä toivoo. Itse en ole koskaan voittanut paria sataa enempää, heh.
Mä oon laittanut sellasen suojan itseni alitajuntaan että se sivuuttaa kaiken negatiivisen. Useimmiten tuntuu toimivan.
Hoen mantraa että "vain positiivista ja hyvää voi tapahtua". Tietysti välillä vaivun synkkyyteen, ajatuksiahan se ei hallitse,
mutta ehkäsee tehokkaasti noita "vastoinkäymisiä". Jos joku ei onnistu niin pitäis koittaa pitää mielessä että ei se
välttämättä ole varsinainen vastoinkäyminen kun emme tiedä koko totuutta. Töissä on ainakin tullut huomattua useita
kertoja että jos jokin sopimus on mennyt mönkäreelle niin se on mahdollistanut sata kertaa paremman sopimuksen
syntymisen, jolloin onkin ilmennyt että ekan pieleen meno oli oikea onnen potku! Eli siunaus valepuvussa.
"aiheutamme kaikki omat tunteemme omilla ajatuksillamme"
Tätä en allekirjota. Mulle tulee toisinaan vaikka mitä tunteita ihan "tyhjästä". Saatan tulla yhtäkkiä hirveen hyvälle
tai huonolle tuulelle ihan ilman mitään syytä, jolloin en sitä pysty mihinkään ajatukseen liittämään. Oon kyllä
ääreisherkkä eri energioille, josko siitä johtuis...
Itse oon mennyt muuten tän värähtelyajattelun kanssa niinkin pitkälle että koitan välttää kiroiluakin ajatuksissani,
ja harvemmin enään katson elokuvia missä on väkivaltaa. Sitä en osaa sanoa että vaikuttaako se todella jotain, tuo
ajatuksien kurissa pito on toisinaan erittäin työlästä. Eritoten nyt on sellainen vaihe että paljon energiaa menee
pelkästään positiivisuuden ylläpitämiseen. Värähtelyihin uskon kyllä vakaasti, onhan ne lopuksi ihan perusfysiikkaa,
eli tieteellisestikin todistettavissa, mutta se on mun päässäni vielä kyseenalaista että paljonko nyt mikäkin vaikuttaa
niihin ja vaikuttaako se sun värähtelytaso nyt sitte oikeesti ympäröivään maailmaan ja kuinka paljon.
VB