Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ruokaa tähtimerkeille!  (Luettu 15861 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« : 18.06.2012 16:49:30 »

Oletko ruuan suhteen herkuttelija, terveysintoilija, välinpitämätön tai jotain muuta? Kokkaatko itse, vai syötkö mieluummin muiden tekeleitä? Miten arvelisit ravitsemuskäyttäytymisesi näkyvän syntymäkartalta?

Tässä on pientä pohjaa, josta on hyvä aloittaa pohdiskelut:

http://astrologiantaika.wordpress.com/2010/05/26/astrologinen-kauhukeittio/

Löytyisikö selitys Auringosta, Kuusta tai Venuksesta?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija

Säh!

Profiili
« Vastaus #1 : 18.06.2012 21:37:30 »

Samaistun tässä ruokajutussa  kuu ja  venus-merkki Kaksosiin ja  askendentti Kauriiseen, Rapuun en niinkään, mutta niinhän se on kaikissa muissakin asioissa. Kaksosmaista on kokeilunhalu - tykkään maistella kaikenlaista uutta ja tilaan usein ravintolassakin sellaista mitä en ole ennen maistanut. Syön kohtuudella, ja joskus tuntuu, että syön vain jotten kuolisi nälkään. Yleensä ei ole aikaa tai halua tehdä ruokaa, mutta pakon edessä tietysti täytyy. Yleensä jotain puolivalmista ja mahdollisimman nopeaa. Ihan täys-valmisruokia en sentään suostu syömään, koska pyrin kuitenkin syömään kohtuu-terveellisesti.  Mutta useimmiten kuitenkin syön muiden perheenjäsenien tekemää ruokaa  Grin Tykkään myös kokeilla kerran vuodessa paastoja ja detox-kuureja. Kauriin laatutietoisuuden allekirjoitan myös, siis pyrin mahdollisimman hyvään laatuun silloin kun se on mahdollista. Vältän pikaruokaloita, enkä kyllä kotonakaan tykkää syödä mitään pyttipannua. Mutta yleensä syön mukisematta sen mitä lautaselle saan.

Ruoka mitä ilman en tulisi toimeen, on voileipä. Ja juusto.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2012 21:39:02 kirjoittanut Hopealohikäärme » tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2 : 18.06.2012 21:49:10 »

smitten smitten

Hyvä Lilli!
Oletpa löytänyt hienon jutun. Minä samaistun nousevaan merkkiini jousimieheen ihan selvästi. Silloin kun laitan itse ruokaa, se on keittoa ja niistä aineksista yleensä, mitä sattuu olemaan. Olen kyllä herkuttelija, mutta välillä terveysintoilija. Varmaan tuo terveysintoilu tulee kuumerkistäni.

Mikähän merkki saa himoitsemaan aitoa 100% ruisleipää?  smitten smitten

Keitoista minäkin tykkään, niiiin hyviä ja helppoja. Kiss. tehä.
 Aito ruisleipä..hmmmm ei oo sen parempaa.. smitten
Mutta kun sitä aitoa ei taho löytyä..ja sitten ne ruisleivät on usein jauhomössöä,,mitä yleensä on kaupoissa. Huh

Vaasan ruispalat taitaa olla parhaita.. Kiss
« Viimeksi muokattu: 18.06.2012 21:53:09 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 19.06.2012 08:48:10 »

Minulla Kuu on Härässä ja Venus ja nousu Ravussa, joten aika ruokaystävällisissä merkeissä liikutaan.. No, minä pidän hyvästä ruuasta, ja sellaista pyrin itse valmistamaan ja oikein mielelläni syön sellaista myös muiden valmistamana. Jos syön ravintolassa, niin valitsen paikan myös hyvän tunnelman, sisustuksen ja tuoksujen perusteella, en pelkästään ruokalistan. Lapsuus maalla tarkoitti myös sitä, että lähes kaikki syömämme ruoka oli itse tuotettua ja tästä syystä muistan aina kunnioittaa ruokaa, koska muistan aina, mistä se tulee.

Jostain syystä tunnen myös paljon miehiä, jotka ovat intohimoisia ja erinomaisia ruuanlaittajia. Näistä on ollut tietysti minullekin paljon hupia. Kokkaan ja leivon kuitenkin myös itse ihan sujuvasti.

Kukaanhan täällä ei syömättä selviä hengissä, ainakaan kovin pitkään, mutta minulla on myös työasiat liittyneet makuaistiin ja ruokaan. Näihin on ollut työn puolesta melko tieteellinen tarkastelutapa.

Tuosta Astrologian Taian listasta lemppareiksini nousevat ehkä Kalojen teemaan kuuluvat meren elävät, mutta vain sillä edellytyksellä, että meren elävät ovat tuoreita. Tämä tarkoittaa sitä, että vetelen mustekalaa, rapuja, simpukoita ja erilaisia kaloja hyvällä ruokahalulla lähinnä merelliseen paikkaan kohdistuvilla lomamatkoilla. Pidän aasialaisesta, kookokseen keitetystä ruuasta ja korianterin, curryn ja rakuunan tuoksusta.  Näin kotoisammin melkein kaikki, mikä on höystetty chevre-juustolla, on hyvää.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
SanctAstra
Astroholisti

Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib

Profiili
« Vastaus #4 : 19.06.2012 09:24:43 »

Mä en löytänyt itseäni oikein mistään. Tai no joo, tunnistin itseni kauriista, mutta ei sekään nyt niin paikkaansa pitänyt. En niin hirveästi laita ajatusta ruoalle. Syön vain, koska on pakko, jos meinaa pysyä hengissä. Ruoka sinänsä ei ole mikään nautinto minulle.

Toki kävisin  kuu vaaka :na snobbailemassa Michelin-tähti ravintoloissa, koska annoskoot ovat sopivia vatsalleni, mutta hinta taas alkaisi ärsyttää  aurinko kauris :ni. Ehkä kuitenkin sitten syönkin yhtä askeettisesti kuin kauris. Onhan kartalla paljon kaurista. Yksinkertaiset asiat ovat parhaita, puhtaita ja nopeita, ainakin ruoan suhteen. Voisinpa melkein elää pelkilla ruokaisilla salaateilla. Koskaan en oikein ole lämpimästä ruoasta piitannut. Kylmä sopii minulle paremmin.

Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
aeiouyäö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 20.06.2012 20:14:52 »

Meikä tykkää kaikesta eksoottisesta ja tulisesta, kiinalainen on lempiruokaani ( kuu jousimies), mutta tykkään myös merenelävistä ja etanoista ja kaikesta sellaisesta, mikä saattaa hätkähdyttää muita ( aurinko skorpioni).Ennenkaikkea kuitenkin kokeilunhalu leimaa syömistäni Smiley
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Indium
Vieras
« Vastaus #6 : 20.06.2012 22:05:50 »

Hmmjoo. Yksin asuessa oon kyllä hetkittäin se kaikkeatännevaan-jambalaya-sekametelejä kokeileva  askendentti jousimies. Tosin niitä suorituksia en kehtaa toisille näytellä.  2funny
Toisaalta aurinko skorpioni, juu oon kyllä suuret määrät "mustia" ruokia syönyt (mustamakkara oli pienenä SUURTA herkkua) ja joo, vielä parempaa jos ruoassa on joku "salaisuus" eli täyte, mutta onko täytetyistä ruoista pitäminen nyt niin kummallista...? Tai salmiakkijäätelöstä?  Cheesy
venus kauris noh, oon kyllä elänyt pitkiäkin aikoja näkkileipä-hapankorppu-pussikeitto-nuudelipohjaisesti jos on tarvinnut, ruoasta nautiskelu ei ole mikään pakko, mutta toisaalta jos rahaa on, niin kyllä mua kiinnostaa kovasti että mikä ruoka/kahvi/viini tms on ihan oikeasti hinta-laatusuhteeltaan kohdallaan.
 kuu leijona, pätee lähinnä se että silloin harvoin kun maltan ruotsinlaivan buffettiin tai hotellin aamiaiselle mennä, niin oon kyllä että waaaaaaaaauuuu, taivas  Cheesy Ja puitteet tärkeämpiä kuin makuelämys, lasketaanko se kun keskellä ihanaista metsää syö jäähtyneitä/lämmenneitä eväitä joihin putoaa puista neulasia ja hämähäkkejä?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 20.06.2012 22:27:48 »

Mä en löytänyt itseäni oikein mistään. Tai no joo, tunnistin itseni kauriista, mutta ei sekään nyt niin paikkaansa pitänyt. En niin hirveästi laita ajatusta ruoalle. Syön vain, koska on pakko, jos meinaa pysyä hengissä. Ruoka sinänsä ei ole mikään nautinto minulle.

Toki kävisin  kuu vaaka :na snobbailemassa Michelin-tähti ravintoloissa, koska annoskoot ovat sopivia vatsalleni, mutta hinta taas alkaisi ärsyttää  aurinko kauris :ni. Ehkä kuitenkin sitten syönkin yhtä askeettisesti kuin kauris. Onhan kartalla paljon kaurista. Yksinkertaiset asiat ovat parhaita, puhtaita ja nopeita, ainakin ruoan suhteen. Voisinpa melkein elää pelkilla ruokaisilla salaateilla. Koskaan en oikein ole lämpimästä ruoasta piitannut. Kylmä sopii minulle paremmin.

Smiley

Minulla on ihan sama! En söisi mitään, jos ei olisi pakko elämisen vuoksi. Minulle ihanteellista olisikin, jos voisi elää syömättä ja syödä vain silloin jotain mitä huvittaa, kun tuntuu sille.

Kiinalainen ruoka on eniten mieleeni jos täytyy joku "lempiruoka" mainita, sekä tietysti tulinen meksikolainen. Lempiruokaa/lempiannosta minulla ei kuitenkaan ole. Pidän kaikkein eniten ananaksesta, punajuuresta, guava- ja litsimehusta, erilaisista rahkoista ja jogurteista. Eniten olen mieltynyt siis nestemäisiin ruokiin - matkoilla ulkomailla pyrin maistelemaan niin monia erilaisia jogurtteja, mehuja, teelajikkeita ja limppareita kuin kerkeän.  Pidän paljon myös hedelmäisistä jälkiruokahyytelöistä, joita Suomesta ei saa kuin ulkomaalaisista ruokakaupoista ja K-kauppaketjun jenkkihyllystä (Jello).

Elelen  kauris maisesti (asc) hyvin niukasti ja pärjään pitkiä aikoja raskaassa menossa ilman ruokaa. Samalla snobeilisin mielelläni hienoissa luxus-ravintoloissa erittäin  hyvässä seurassa, jos se olisi taloudellisesti mahdollista.
Kokkailemista en harrasta koskaan. Lämmin ruoka on lähinnä turhake Grin
tallennettu
body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 21.06.2012 12:02:01 »

Mun syömätottumuksiin (jos alotetaan kartassa järjestyksessä) sopi härkä, jossain määrin kaksonen, leijona, ravinto-opillisessa
mielessä neitsyt, aika hyvin skorpioni, oikein hyvin jousimies ja kalat.

Ei sopinu lainkaan oinas, rapu, vaaka, kauris eikä oikein vesimieskään.

Aaeieooyyöö:lle: Missä sä oot syöny tulista kiinalaista ruokaa ? Eihän se oo koskaan tulista, paitsi setshuanilainen eikä niit kai tääl Suomessa oo......
tallennettu

.
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #9 : 22.06.2012 16:25:10 »

Skorpioni... puoliraa'at pihvit on tosiaan mun juttu.

Ja toisaalta voimakkaat mausteet ja yrtit, käytän ruuanlaitossa myös paljon pähkinää, manteleita ja kookosta. Harrastan fuusiokeittiötä, siis tyyliin poroburritoja kookos-currykastikkeessa. Jos mun pitää tehdä perunamuusi niin se on sitten wasabi-pähkinärouhemuusi, ja niin poispäin, ruuanlaitto ei saa olla tylsää tai muuten raaka-aineet voisi yhtä hyvin syödä sellaisenaan (ja usein teenkin niin.)
tallennettu
m.magia
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 23.06.2012 17:25:37 »

Pihvi medium miinuksena, mutta muuten liha pitkään haudutettuna ja ylikypsänä!  askendentti rapu na rapu ja härkä tuntuivat omilta, miksei skorpparikin (poislukien ne aivot  buck2).  kuu vaaka jäi nyt vähän taka-alalle, nimittäin niistä pikkupiiperryksistä lautasella tulee vain huonolle tuulella, eli ruokaa pitää olla kunnon annos. Niin ja rasvan kanssa ei säästellä ja kevyttuotteilla voi heittää vesilintua.

Onko hapansilakka enemmän skorpionia vai kaloja?
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 23.06.2012 19:56:58 »

Mun mielestä hapansilakka vois sopia sekä skorpparille että kaloille kunhan kyseessä on hyvin maanläheiset tyypit jotka tykkää syödä
perinteistä vanamo & kolmonen- tai havukka-ahon ajattelija-tyylistä ruokaa.

Mutta tää mua oudoksuttaa:" Halva on veskarin herkku."

Kyllä meinaan halva on sellanen herkku et jos siitä yleensä pitää niin se on kenen tahansa intohimo, mä en oikeen edes uskalla
ostaa sitä, se on niin hyvää. Vai että vain veskareiden    Shocked
tallennettu

.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 24.06.2012 13:41:27 »

Muhun sopii   rapu  :idiot2:Noh, ehkä arki hieman oinaistaa tuota mun rapuani, ei tosin tuolla jutun kuvaamalla lailla.
Tai pitäisi taas kai olla iloinen että oon menny oikeeseen suuntaan, kun ravussa ei oo mitään muuta kun noususolmu Smiley
tallennettu
injuredgrass
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 07.10.2012 20:51:47 »

Leijonan ruokailutottumukset eivät ehkä itselle niinkään sovi, vaikka aurinko leijona olenkin. Pidän toki laadukkaasta ja runsaasta ruoasta, mutta perinteikkäämpi ja halvempi sopii, enkä syö lihaakaan kovin usein (eri asia on tietysti kuinka usein sitä himoitsen..)

Rapu näistä sopii parhaiten. Olen MC rapu.  Tongue
tallennettu

"Se on käsiesi liikkeissä,
se on taivaankannen valoissa,
se on päivällä ja yöllä ja aina.
Se on täällä, se on muualla
se ei puhu, ei voi vastata
olen ymmärtänyt tämän
sen valossa"
- CMX : Aura

aurinko leijona
kuu kalat
keskitaivas rapu
Hallitsevana merkkinä skorpioni
mehmet
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #14 : 14.10.2012 17:01:28 »

Hauska ketju! neitsyt osuu mulle hyvin. Olen kasvissyöjä, ostan lähiruokaa ruokapiirin kautta ja siemenet, idut, täysjyvä- ja luomutuotteet kuuluvat luonnollisesti ruokavalioon. Tämä on niin itsestäänselvää, että tuntui ihan pöllöltä lukea se tuolta. Eikö muka KAIKILLE ruoka ole ennen kaikkea terveysasia?! Olet mitä syöt, tämähän on fakta. Myös lapseni olen "pakottanut" kasvisruokailuun. Ei tulisi mieleenkään myrkyttää nuoria kehoja roskaruualla! Wink

Mutta:  askendentti skorpioni ja  venus aspect_con jupiter skorpioni tekee musta kovin mukavuudenhaluisen. Parasta on, jos joku muu laittaa jotain a) tosi terveellistä ja b) tosi hyvää ruokaa. Mausteita pitää olla PALJON, ja ihan topsuosikkeja ovat tosi väkevät juustot, mausteinen punaviini ja tumma suklaa (yli 70%). Nämähän ovat ensiluokkaisen terveellisiä ruokia myös, täynnä flavonoideja.Grin

Totta tosiaan, kalat-mieheni rakastaa mereneläviä. Ihan parasta hänestä on hapanimelä yhdistettynä äyriäisiin tai kalaan. Hän pystyy aivan vaivatta myös olemaan syömättä vaikka miten kauan, jos niikseen tulee.
tallennettu

Aur, Merk, Mars Neitsyt
AC + Venus + Jup Skorpioni
Kuu Vesimies
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: