Kiitos vastauksistanne Sing ja Asterix!
Halusin ottaa asian esille,ettei kellekkään nousisi turhia pelkoja.
Nämä kokemukset,etenkin Asterixin,toimivat varoittavina esimerkkeinä ja hyvä niin.
Mutta tuossa kokemuksessa ei kyllä mielestäni voida edes käyttää Reiki sanaa.
Ensinnäkin puhtaasti Reikiä käyttävät,eivät sekoita noituutta asiaan.
Ja mitä pitemmälle etenet,herkkyys energioihin kasvaa.
Meillä esim.avomies on suuntautunut shamanismiin.
Kaikki kunnia tälle hoitomuodolle,mutta sekään ei sovi minulle.
Ensinnäkin kuulen äänet hoitotilanteissa niin voimakkaina,että käytän taustamusiikkina vain jotain hyvin rauhallista ja äänen voimakkuus minimissään.
Herkkyyden kehittyessä,oppii myös tunnistamaan eri energiat,kuten Asterix tuossa mainitsikin.
Silloin pitää itse pistää peli poikki ja heti.
Kuten Asterix viittasi Diana Cooperia siteeraten.
Kyllä,valon lisääntyessä,myös yhteydenotot eri tahoilta lisääntyvät.
Niihin ei kannata lähteä uteliaisuuttaan mukaan,vaan tarkistuttaa lähde jollakin kokeneemmalla,jos vähänkin epäilee.
On tiettyjä,hyvinkin yksinkertaisia keinoja testata lähteen alkuperä.
Mitä pitemmälle omin päin lähtee seikkailemaan,sen syvemmälle suohon joutuu.
Ja yksi tärkeä,useaan otteeseen painotettu asia on myös se,että sinä määräät milloin otat mitäkin viestiä vastaan.
Kanava siis itse säätelee ajan,eikä mikään muu.
On tapauksia,joissa ihmiset kuulevat näitä häiriöääniä jatkuvasti ja poistaminen onkin sitten jo vaikeampi asia.
Usein ne lähtevät silkasta uteliaisuudesta,ja viestit voivat alkuun olla hämäävän kauniitakin.
Varsin pian kuitenkin todellinen lähde paljastuu.Mutta ei todellakaan kannata avautua kanavaksi,jos ei asiaan ole perehtynyt.
Itselläni on kokemus vain yhdestä"ilkeästä"energiasta,joka tuli väliin hoitotilanteessa.
Mutta se energia oli kyllä niin selkeästi tunnistettavissa,että hoito katkaistiin välittömästi ja tämä vaeltajahenki ohjattiin valoon.
Ja onhan se sanomattakin selvää,ettei sellaiselle ihmiselle kannata mennä hoidettavaksi,jonka kanssa energiat ristissä.
Siksi Keijuttarelle tuossa alussa jo heitinkin vinkin kuullostella eri opettajia.
Mutta kuten kaikki täällä jo totesivatkin,oppia ikä kaikki.Ja erottelukykyämme noissakin tilanteissa itse kullekin opetetaan.
Pelkoon ei kuitenkaan mielestäni ole aihetta,sillä varsin harvinaisia onneksi tuollaiset tapaukset ovat.
Ja vielä eräs asia.
Hoitaja toimii lain vastaisesti mikäli lähtee tällaisiin fyysisiin suhteisiin.
Ne eivät kuulu millään muotoa hoitotilanteisiin!