Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kalat ja kengät...  (Luettu 14955 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Alzbeta
Vieras
« : 05.04.2006 17:18:46 »

No niin nyt hiukan ehkä kummallinen aihe, mutta olen todella miettinyt. Luin nimittäin joskus jostain, että Kalat ihmisten olisi vaikea löytää itselleen sopivia kenkiä.

Todellakin, minulla on periaatteessa normaalikokoinen jalka, juuri se 38-39, mutta jalkani on kuitenkin sen verran oman mallisensa, että minun on todella vaikea löytää itselleni kenkiä, jotka ovat oikeasti mukavat jalassa. Enkä tarkoita nyt mitään erikoisia juhlakenkiä vaan ihan normaaleja kävelykenkiä. Ei hyvänen aika.

Sitäpaitsi viime aikoina minulla on muutenkin ollut huonoa onnea kenkien kanssa. Vetoketjut hajoilevat ja saumat ratkeilevat, korot katkeilevat... 
buck2

Niin ja jos jalat ylipäätään liitetään Kaloihin niin mainittakoon vielä, että istuvia ja kauniisti laskeutuvia sopivia housuja minun on myös erittäin vaikea löytää. No siitäkin syystä, että olen vain reilu 150 pitkä... mutta kuitenkin. Jos minun pitää hankkia itselleni housut niin se on kyllä sellainen projekti, että yleensä jos vain satun törmäämään sopivan kokoisiin ja istuviin niin sitten myös siltä istumalta ostan ne, koska sitä tapahtuu niin harvoin.

Onkos muilla Kaloilla samoja ongelmia?
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #1 : 05.04.2006 21:06:25 »

Mä oon kyl kauris, ja ihan sama ongelma, on nii h:tin leveä jalka  tickedoff tickedoff
tallennettu
Saoirse
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7



Profiili
« Vastaus #2 : 05.04.2006 21:20:42 »

Mie kalat myös, ja kenkien mukavuuden suhteen ei ole mitään ongelmia, mutta kestävyyden kyllä. Mokomat poksuvat puhki melki viikossa. Ja sukat. Varsinkin sukat.
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #3 : 05.04.2006 21:57:15 »

Olikohan Imelda Marcos kalanen?
Ei mutta täällä taas yksi vertailukohde kalat, jolle kengät ovat ihan eriparia. Toinen pari lärpöttää miten sattuu ja toinen kiristää verisuonet tummiksi. Siis pahimmassa tapauksessa.

Lisäksi mulla on joku lievä astuntavirhe, että toinen kenkä kuluu lyttyyn ihan ennätysajassa. Kalat ja jalathan liitetään muutenkin yhteen joten kaikenlainen omiin jalkoihin kompastelu, imakkaan kipeät suonenvedot sekä ylen sulokas jalkahikoilu ovat ihan tuttuja juttuja.

Sitten kun tuota jouskarivaikutustakin sattuu tällä kalasella olemaan niin istuessa jalat ovat aivan kummallisella rullalla ja solmulla koko ajan. Siitä lonkerokuvaelmasta kun yrittää nopeasti ( ja ajatuksistaan havahdutettuna) ylös niin turvalleenhan siinä päätyy..

Housujen suhteen ei taas ole kummempia ongelmia, koska en  juuri käytä niitä. Pohkeet sattuvat olemaan melekein yhtäpaksut kuin reidet (jos vähän liiotellaan), joten käytän vain sellaisia malleja, joissa on törkeän ylileveät lahkeet. Muuten olenkin hameväkeä  Wink
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #4 : 05.04.2006 22:01:36 »

2funny

Tällä kalasella on myös jouskarivaikutteita ja niin ikään jalat aina ihme solmussa ja on päiviä, jolloin koordinaatio ei oikeen pelaa ja kompastelen koko ajan.

 buck2
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 06.04.2006 08:32:07 »

Sorry pieni vitsailu, mutta pälkähtipä vain päähän, että eipä Kalojen kenkävaikeudet ole lainkaan ihme. Ajatelkaapa Kalojen merkkiä! Ei siis ihme, että pyrstöä on melkoisen vaikea saada sopimaan kenkään!  Grin
tallennettu

Gimmy
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #6 : 06.04.2006 09:14:06 »

Olen itse sideerinen kalat ja juuri viimeaikoina mulla on ollut mielettömästi ongelmia kenkien kanssa: saman päivän aikana meni kahdet talvikengät rikki (toisesta irtosi korko ja toisista saappaista rapisi korkolaput)

Minulla on tuttavapiirissäni yksi sympaattinen kalamies, jolla on oma suutarinliike! Siinä ainakin yksi kalaihminen, jolle kengistä on tullut ammatti.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #7 : 06.04.2006 11:10:31 »

Elephanti, olen kyllä Aurinko Jousimies trooppisesti. Puhun siis Kuumerkistäni, joka on Kalat. Kyllä se pelkkänä Kuumerkkinäkin saa aikaan tarpeeksi harmeja, jotta tämän aiheen aloitin ja halusin tuoda esille.  buck2

 smitten
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #8 : 06.04.2006 11:23:33 »

Kalat-merkki on monesti liitetty kenkiin juuri sen vuoksi, että Kalat hallitsee myös jalkateriä. Itselläni tosin ei ole ollut ongelmia kenkien sopivuuden suhteen, vaan pikemminkin sen vuoksi, että niitä on kaapissa niin paljon... :Smiley Mies ehdotti viimeisimmän ostokseni jälkeen, että vaihtaisimme oveen nimikyltiksi "Marcos".

Tunnen itse miehen, joka on aur-Kaksonen, mutta kuu kylläkin Kaloissa. Hänelläkin on ollut suutariliike. Myös aur-Kalat- ja aur-Kaksos-ystäväni pitävät kengistä. Itselläni muuten jalat palelevat tosi helposti, sekä tapaan myös istuessani käännellä ja väännellä jalkojani - Jouskaria löytyy vain MC:stä, mutta Jupiter auringon vieressä voi sekin ehkä tuoda tätä jouskarimaista juttua.

Ja juu, olisi tietysti hyvä että joka esimerkin yhteydessä aina tarkennettaisiin, puhutaanko aurinko-, kuu-, sideerisistä vai mistä Kaloista, että lukija pysyy kärryillä. Smiley Ja sideerinen osio foorumilta toki löytyy erikseenkin, jos halutaan erikseen tarkastella sideerisiä merkkejä.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Mirjam
Vieras
« Vastaus #9 : 06.04.2006 11:24:49 »

Minulla ei varsinaisesti ole ongelmia kenkien kanssa ollut, paitsi, että koko ei ole tasan mikään numero, vaan kahden välistä  Undecided , joten yleensä siis 38 on joissain malleissa pieni, mutta 39 iso.
Minulla tosiaan on tuo  kuu kalat :ssa ja näyttipä tuolla olevan jotain  jousimies :täkin puhetta tässä aiheessa...

Tulipa tuosta enskan kirjoituksesta mieleen, että huomaan usein kun istun, että kierrän jalkani 'korkkiruuville' eli toinen jalka kiertyy toisen ympäri kolme kertaa  Grin.
Kuulostaa varmaan oudolle.... Cheesy

Joskus kun luin tuolta Reiki.comin sivuilta noita chakrojen vahvistamis harjoutuksia (muistaakseni joogan avulla?) oli siinä juuri yhdessä liikkeessä tämä jalkojen korkkiruuville laittaminen..monet muutkin tuntui kovin tutuille, mitä teen ihan luonnostaan...eli seison myös mielelläni päälläni.. :Smiley
Voi katsella näin, miten muut maailman näkee...  Cheesy
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #10 : 06.04.2006 11:49:04 »

Ajatus, kyllä tosiaan itsellänikin kävi mielessä kirjoittaessani, että pitäisikö mainita, että puhun Kuu Kaloista, mutta sitten ajattelin, että tämä nyt kuitenkin on sellainen ylipäätään Kalat merkin symboliikkaan liitetty juttu niin ajattelin, että ei sillä ole niin väliä puhunko Aurinko, Kuu etc. merkistä koska jokainen, joka on huomannut kyseisiä ongelmia ja Kalat on jossain muodossa enemmän tai vähemmän esillä kartalla voi kommentoida.  Smiley

Niin tosiaan voihan tämä ilmetä silläkin tavalla, että omistaa paljon kenkiä.

Hmm, muuten tästä tulikin mieleeni... Eikös Vaa´at myös rakasta mm. kenkiä kun niin muotitietoisia ovat...  Wink Mietin, että mitähän eroa on sitten Vaakojen ja Kalojen suhtautumisella kenkiin, jos molemmilla niitä kuitenkin vaikka olisi paljon. (siis ihan minkä tahansa Vaakojen tai kalojen... )  Wink
tallennettu
Perhonen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 366



Profiili
« Vastaus #11 : 06.04.2006 12:42:23 »

Olen aurinko-kala. Minulla ei ole vastaavia ongelmia ollut. Kengänkokoni on pieni.. 36-37 ja hyvin on kenkiä löytynyt ja myös kestäneet  Smiley

Olen sellainen kenkäfriikki ja niitä haluaisin kyl hamuta joka lähtöön.  Grin
Jalkateräni kyllä ovat lähes aina kylmät!
tallennettu

Nousumerkki Jousimies.
Aurinko ja Venus Kaloissa, Kuu ja Merkurius Vesimiehessä, Mars Oinaassa.
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #12 : 06.04.2006 13:28:16 »

Hei, lisää kenkäfriikkejä Kaloja ilmoittautuu! Cheesy Perhonen, olet onnekas pienen kengännumerosi kanssa: löydät varmasti matkoilta kenkiä todella hyvin! Oma kokoni on kuten Mi-Olealla, eli vaihtelee 38 ja 39 välillä vähän kengistä riippuen. Joskus Etelä-Euroopassa matkaillessa on tullut mieleen, että olisi kiva jos olisi numeron tai pari pienempi jalka, mutta kyllähän noita tämänkin kokoisia on ihan kiitettävästi tuntunut löytyvän...ehkä liiankin hyvin. Wink

Ai niin, yksi kuulemma kenkä-addikti tuttavani (en ole nähnyt hänen "kokoelmiaan", vain kuullut niistä...) muistui aiheesta mieleen, hän on aur-Jousimies, mutta karttaa en ole koskaan hänelle tehnyt. Täytyisikin muistaa kysellä tarkempi data. Ja Alzbeta, itsekin muistelin ettet ole aurinko-Kalat, mutta aloin jo epäillä muistiani kun luin tuon aloitusviestisi. Siitä nimittäin ainakin minä sain käsityksen että juuri aurinko-Kaloja peräänkuulutat, eli hyvä kun vielä tarkensit. Tokihan Kalat/Neptunus-teema voi muutenkin olla esillä kartassa! Ja tuota Jouskariakin on näemmä tullut esille, vaikka se hallitseekin enemmän lantion seutua.

Imelda Marcosin tiedot oli myös pakko kaivaa aiheeseen liittyen...tämä "maailman tunnetuin kenkien keräilijä" ja Ferdinand Marcosin vaimo on syntynyt 2.7.1929, syntymäpaikaksi mainitaan jossain nettisivuilla Tacloban ja toisaalla Manila, Filippiinit. Ensiksi mainittu kuulosti suht luotettavalta asiayhteydessään, joten tein kartan sillä, oletusarvoisesti keskipäivälle. Kalojen merkissä ei sijaitse hänellä ainakaan mitään planeettaa, mutta askendentistahan ei ole tietoa, kun tarkkaa syntymäaikaa ei ainakaan netistä näyttänyt löytyvän. Aurinko Ravussa kuitenkin sopii keräilijälle ja kuu sekä Venus Härässä ylellisestä elämästä pitävälle. Mars-Neptunus -yhtymä löytyy Leijonan viimeisistä asteista.

Tässä häneltä pari koottua lausahdusta:

"I am beyond logic and rationality."
"I did not have three thousand pairs of shoes, I had one thousand and sixty."
"I was born ostentatious. They will list my name in the dictionary someday. They will use 'Imeldific' to mean ostentatious extravagance."
"Win or lose, we go shopping after the election."

Mutta anteeksi kun itse tässä vien ketjua sivuraiteille, tarkoitushan oli tosiaan keskustella enemmänkin siitä, onko Kalat-vaikutteisilla vaikeuksia löytää itselleen sopivia kenkiä. Nyt suljen suuni tässä kenkäaiheinnostuksessani! Lips Sealed Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
a.ankka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24


Profiili
« Vastaus #13 : 06.04.2006 13:46:24 »

Minulla on kuu kaloissa ja minulla on aina ollut ongelmia löytää kenkiä. Siksipä niitä minulla ei olekkaan kuin muutamat parit, koska inhoan kenkäostoksilla käyntiä.
Jalkani on pitkä ja kapea ja yleensä oikeen mainostetaan suomalaiseen jalkaan sopivia leveälestisiä kenkiä, jotka minun jalassani hölskyvät. Kapeat etelämaalaiset kengät muuten kävisi, mutta niissä harvoin pituus riittää.

No, onneksi nykyään asia ei ole enää niin paha kuin takavuosina (tosin minäkään en enää ole niin kriittinen kengän ulkonäöstä) ja kävelykenkiä saakin. Kaikista pahin on urheilujalkineet, joiden pitäisi olla just eikä melkein oikean kokoiset - niitä tuntuu olevan aivan mahdoton löytää sopivia.

Housujen kanssa minulla ei ole koskaan ollut ongelmia, päin vastoin ne ovat olleet aina helpoin vaateostos minulle.


 huomaan usein kun istun, että kierrän jalkani 'korkkiruuville' eli toinen jalka kiertyy toisen ympäri kolme kertaa  Grin.
Kuulostaa varmaan oudolle.... Cheesy


Tunnen kaksi asc jouskaria, joilla on taipumus pitää jalkojaan mitä kummallisemmissa kiemuroissa: sekä istuessaan tai seistessään. Joskus tekis mieleni kysyä ihmisiltä jotka istuvat tuolissa niin, että pitävät jalat myös tuolilla, että mikäs oot nousevalta Wink On kuulemma tavallista nousu-jouskille.
tallennettu

"kaukaa viisas ja läheltä helvetin hyvännäköinen"
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #14 : 06.04.2006 13:56:56 »

Hei!

Minä olen sekä Aurinko- että Kuu-Kalat, ja pidän kyllä kauniista kengistä todella paljon.  Smiley Mielestäni en osta niitä mitenkään hirveästi, mutta kummasti kaapit tuntuvat kengistä silti täyttyvän... Nytkin heitin muuton yhteydessä monta kassillista UFF:lle, ja silti on vaikea sijoittaa jäljelle jääneitä järkevästi.  idiot2

Varsinaisia ongelmia minulla ei kyllä kenkien tai jalkaterien kanssa ole. Tai no, lapsena minulla oli ns. lättäjalka, mutta sekin korjaantui aikanaan.

Minäkin muuten istun yleensä "jalat solmussa", vaikkei minulla ole juuri Jouskaria kartalla. Yhdistän sen lähinnä yliliikkuviin niveliini (jotka siis mahdollistavat omistuiset asennnot), ja tämän liittymisestä vahvaan Neptunukseen käytiin muistaakseni joskus täällä keskustelua.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: