Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Peilikuvia  (Luettu 22300 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #15 : 07.04.2006 16:31:30 »

tuohon Asterixin asenteeseen pystyn hyvin eläytymään olisin luultavasti halunnut elää samalla tavalla "koe-ajaen". Minulla oli kuitenkin liikaa ristiriitaista matskua varmaan kartallakin, että olisin pystynyt elämään puhtaasti noin, vaikka olisin halunnutkin (lähes kaikki planeetat neliössä ac:hen). Mut pohjalla oli aina halu siihen että pitäis just kokeilla kaikki mitä tästä masiinasta irti lähtee Grin olen tehnyt sitä sitten ehkä eri tavalla. Mut tuohon elämäntyyliin tarvitaan vapaus myös liikuttaa sitä fyysistä kehoa vapaasti eri paikkojen välillä (mihin tarvitaan myös taloudellista itsenäisyyttä sekä vapautta riippuvuussuhteista), mihinkä koin itselläkin olevan suurta tarvetta, ja sen tarpeen estyminen aiheutti tuskaisuutta ja mentaalista ylikuumenemista.(en tosin syytä siitä ketään) Olen kyllä tietoinen siitä että kehoissa piilee paljon enemmän kuin uskotaankaan, ja sehän on jännää! voi vetää ilot irti ihmis-instrumentista Smiley

"Voitte kuvitella, että kaikki ihmiset eivät ole asiasta yhtä iloisia, mutta minä teen kehollani mitä haluan. Tehkööt muut omillaan mitä haluavat."

smittenvapaus smitten

mun mielestä jokainen pitäisi kasvattaa siihen, että kokisi oikeudekseen tuon. (tietenkin ei vahinkoa toisille jne jne) Olet varmaan Asterix saanut paljon kateutta niskaasi, mutta arvostan kun uskalsit ottaa täyden vallan ja vapauden kehossasi elämiseen Smiley Mut olen jo oppinut että me ihmiset ollaan erilaisia ja hyväksynyt sen että mun "ajopelissä" on ollut tähän asti hieman kummallinen vaihdelaatikko ja jarru sekä kaasu vaihtaneet paikkaa Cheesy Ja  police police perässä....

tuosta kehollisuuden ja henkisen puolen suhteesta, niin omalla kohdallani muistelen, että lapsena keho ja henki oli jotenkin erillään kun keho ei vastannut henkeä, tai sitten kumpaakaan ei tavallaan ollut vaan oli täysin vapaa olemaan mitä vaan, leikeissä, ja se oli ihanaa.

Voi, miten paljon (http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/soapbox.gif)  niskaansa saa elämällä omaa elämäänsä täällä, mutta siihenkin tottuu.. kaikkeen tottuu ja mikä ei tapa, niin se vahvistaa. Wink

Olen kyllä saanut kuulla olevani narsisti ja materialisti, ylpeä ja uhkarohkea, vaikka en itseasiassa edes omista juuri mitään kuin kehoni ja vaatteeni päälläni ja ostan elämyksiä, eli esim. juuri sukellusreissuja, joista jää vain valokuvia, muistoja ja hurjan paljon tietoa ja viisautta. Cheesy

Itse olen kyllä nauttinut joka hetkestä.  Smiley

Tunnen, että kehoni ja henkeni ovat kaksi eri asiaa, mutta sympioosissa toisiinsa.
Minä tunnen itseni niin, että minä asun tässä kehossa, vähän kuin asuisi talossa.  Smiley
Tunnen myös niin, että minulla on kaikki valta omaan ruumiiseeni ja sen toimintoihin ja miltä se näyttää, ikään kuin sisustaisin ja remontoisin asuintaloani mieleisekseni, mutta kehoni ei ole minä, vaan paikka missä asun ja mikä mahdollistaa kaiken fyysisen ja materiaalisen tekemisen.

Kehoni on kulkuvälineeni ja apuvälineeni saada asiat tapahtumaan materiaalisella eli fyysisellä tasolla.
Kehoni ei hallitse minua, vaan minä hallitsen kehoani.  Wink

En tiedä osaanko selittää tuota paremmin.  uglystupid2

Vapauden kaipuu minulla on ollut niin kauan kuin muistan. Olin lapsena kova karkailemaan pitkiäkin matkoja ja olen kokenut vanhempani, lapsen kehoni ja säännöt tuskastuttavan rajoittavina.  Shocked

Totta kai aloin tehdä suunnitelmia vapautuakseniknuppel2

Muistan, miten tein "taikoja" lapsena, että kasvaisin aikuiseksi nopeammin. Grin

Jossain vaiheessa murrosiän kynnyksellä tajusin, että taikaväline raha luo vapautta ja työ tuo rahaa ja mitä enemmän minulla on rahaa,
sitä enemmän minulla on vapautta ja sehän minulle sopii.   :Smiley
Aloin miettiä mistä hommista saan mahdollisimman paljon rahaa, eli vapautta. 

Tein opiskelujeni ohella töitä, ettei minun tarvitsisi velkaantua opiskelujeni vuoksi Suomeen ja jäädä siten "vangiksi".
Tykkään kuitenkin tuosta reissaamisesta ja asua maassa missä haluan ja mennä ja tulla milloin haluan,
olematta riippuvainen jostain toisesta ihmisestä ja hänen oikuistaan. Smiley

Vaikka suunnitelmani ei ole aina täydellisesti onnistunut, ainakaan ajan puitteissa ja aina on pitänyt aloittaa uudelleen, niin voitte vain kuvitella, miten V(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/soapbox.gif)MAINEN joidenkin ihmisten mielestä olen.  Cheesy 2funny

Näin siis käytännön elämässä,
mutta suunnitelmani on aina pitänyt pienistä viivytyksistä huolimatta.  Wink

En tiedä, miten tuo syntymäkartassani näkyy.  idiot2

Mietin tuota, että miksi kukaan ei olla ylpeä kehostaan tai kehonsa taidoista, jos on tehnyt kovasti töitä sen virittämiseen.  idiot2
Ei se mikään helppo juttu ole tehdä.  Wink

Kyllähän paljon vähemmän tärkeitäkin asioita, kuten esim. autoa, huolletaan ja puunataan, että se pysyy kunnossa ja näyttää kiiltävältä.  idiot2

Kerran vain tässä kehossa ollaan.  coolsmiley

Että tälläistä...

Iloa, valoa ja rakkautta  smitten

Asterix
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #16 : 07.04.2006 17:07:26 »

Tuo mitä Sign? kirjoitti tuosta, miten paljon 'antoisampaa' on vastavuoroisuus kuin peilaaminen, on minusta todella huomionarvoinen asia.
Jossain vaiheessa olin jo oksentaa jatkuvan peliteorian tyrkyttämisestä kaikessa. Sillä se tosiaan kuuluu vain 'itsensä sokealle alueelle' ja silloin kun ihminen kohtaa jotain suoraan juuri sinä mitä se on, ja on itse juuri mitä on, ei ole olemassa peiliteoriaa.
Joskus tälläinen peiliteoriaan 'hurahtanaut' ihminen, voi olla todella itsekäs ja etäinen, koska ei kykene vastavuoroisuuteen.
Hän on jossain kaukana ja saavuttamattomissa ja kohtaamattomissa. Hyvin yksinpuolista kanssakäymistä.
En toki tiedä, tarkoititko Sign juuri tätä, mutta jotenkin itse näin koen asian....
Ja vaikka myös joka hetki ottaisi huomioon sen, että ei välttämättä sadalla kohtaa, vaan itsessä on vielä jäljellä 'peitteitä', jotka peilautuu toisesta, niin se ei ole este vastavuoroiselle kohtaamiselle, jos sen yli kykenee näkemään.....kaikki osapuolet.

Ja tuo mitä Asterix kirjoitti, ei minusta kuulostanut mitenkään itsekkäältä tms. Vaan ihan terveeltä fyysisyydenkin kunnioittamisetla, ja fyysisten lakienkin.
Ei ihmisestä tee henkistä se, että hän kuvittelee, että voi unohtaa fyysisen todellisuuden tai alkaa halveksua sitä. Melkeinpä voisin sanoa, että päinvastoin.
On paljon haastavampaa yrittää hyväksyä ja kunnioittaa niin fyysistä kuin henkistäkin aluetta elämässä ja sovittaa ne vielä niin yhteen, että kokee elämänsä täyteiseksi.
Täyteisetä elämää kokevalla ihmisellä on muillekin jotain annettavaa!

Tosin sanotaan, että vapaus koetaan sisäisesti lopun viimeksi, ei ulkoisesti, mutta ei ole 'oikotietä onneen'  Wink , kokemus nimenomaan muuntuu täyteiseksi jokaisella alueella sitä kautta, että sen etsii myös fyysisesti ja varmasti sitä kautta, se löytyy myös henkisesti.
Tämä on tämä todellisuus tässä ja suurin haaste on hyväksyä se, paljon suurempi kuin se, että hyväksyisi henkisyytensä ja pitäytyisi vain siinä.

Minä ainakin itse peilaan itseäni myös fyysisyyteeni, en tarkoita pelkää kehollista fyysisyyttä, vaan myös materiaalista.
Minusta fyysinen todellisuus voi olla kuva minulle minun omasta sisäisyydestänkin (aah tätä peiliteoriaa taas )  coolsmiley
Jos sisäinen tilani, aikomukseni ja päällimäinen ajatukseni on synkroniassa, se luo todella nopeaan fyysistä todellisuutta sitä vastaavaksi. Jos taas siellä on jotein epätasapainoa, se luo fyysiseen elämääni myös sen kuvan. Ajallisesti se tuntuu vastoinkäymisiltä jne....kipuina yms...

Mutta nämä on vain teoriaa..."päivä vain ja hetki kerrallansa, siinä hetki mulle kallehin....."  angel
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #17 : 07.04.2006 17:34:56 »

Lumor, olen ikäni ollut sellainen pieni sinnikäs "yrittäjä", tuntuu niin äärettömän vaikealta antaa asioiden vain olla.

Osaan kyllä olla tarkkailijana, mutta silloin tuntuu, että elämä menee jossain kaukana minusta ja ohi lujaa. Ilman, että minulla olisi siihen mitään osaa tai arpaa. Eli toisin sanoen, jos en yritä niin tunnen olevani ulkopuolinen.  Huh
Voihan noidannenä, etten sanoisi tämä on niin vaikeaa...  idiot2

Sign, vitsi nää autovertauksethan oikeesti toimii aivan älyttömän hyvin.  Cheesy  
2funny Jos se ajokortti olikin vain vähän aikaa hyllyllä, koska ne poliisit oli kans meihin ihan lovena ja halus ottaa meidän tiedot selville.
 Wink Eikun baanalle.  Cool

Aina jossain vaiheessa kun mietin tätä peili juttua niin tulee sellainen peilimaassa tunnelma eikä enää tiedä yhtään mikä on todellista ja mikä ei ja tekisi vain mieli hajottaa jokainen peili  knuppel2

Tunteet ovat olleet jo pitkän aikaa peilini. Näytän sille miltä minusta tuntuu. Mutta aivan sama, koska en ole peilikuvani vaan jotain paljon paljon enemmän.
Toisin sanoen en myöskään ole tunteeni vaan jotain ihan muuta.

*sulkee silmänsä ja kääntää katseensa pois peilistä ja löytää itsensä maailman ääristä*  smitten
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #18 : 07.04.2006 17:50:31 »

Suomalainen kulttuuri on oikea manipulaation mestariteos kaikkine väheksyvine sanontoineen ja asenteineen.

Olen nyt muuttamassa kuudenteen maahan asumaan työkuvioissa tapahtuvan muutoksen vuoksi ja oma käytännön elämän kokemukseni on, että jos jäät henkiin Suomen oloista, niin pärjäät leikiten missä tahansa muualla.  Wink

En edes saanut työtä Suomesta lukuisista yrityksistäni huolimatta!

Tosin nyt olen tyytyväinen etten saanut, koska toden näköisesti olisin sairaslomalla burn outin vuoksi, jos olisin jäänyt ja korviani myöden veloissa, koska Suomen järjestelmä toimii siten, että vaikka teet töitä hullun lailla, niin olet pakotettu elämään velaksi ja maksat loppuikäsi valtiolle ja eri instansseille suurimman osan ansaitsemastasi palkasta tavalla tai toisella. Shocked

Järjestelmä muistuttaa entisen Neuvostoliiton järjestelmää, mutta on vain hiukan hienostuneempi ja suomalaiset sentään saa pitää passinsa vielä.  Wink

Rohkeasti vain sinne, minne sydän vie.  smitten

Iloa, valoa ja rakkautta  smitten

Asterix
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #19 : 07.04.2006 19:35:27 »

Tiellesi toivotan Rakkautta ja Valoa, Asterix, sillä seuraat vain se omankin Luojasi Valoa!  smitten

Tiedän sen nyt, kun luin tuon tekstisi, ettei olekaan tarkoitettua elää vain yhdessä maassa vaan elämämme jakaantuu jokaiseen kansaan tavalla, jota nyt jo harjoitat.  Cool angel smitten
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 08.04.2006 23:07:57 »

Niinpä niin

Kyllä se peilikuva kulkee käsi kädessä elämän kanssa. Kun suunta on hukassa niin peilistä kurkistaa joku outo hyypiö. Ja kun elämänpolku on kondiksessa niin sieltä kurkistaa se kenet tunnistaa omakseen.

Minä ainakin tervehdin joka aamu peilissä näkyvää maailmanparasta kaveriani silmästä silmään ja kiitän että se on jaksanut tähän asti tälläisen hemmon kropassa.
 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #21 : 09.04.2006 12:00:25 »

hyvin sanottu. olen nykyään sitä mieltä, että on hyvin tervettä pitää itseään parhaana kaverinaan. sen jälkeen voi kutsua seuraan muitakin. kun sitä on pystynyt olemaan myös itsensä pahin vihollinen, eli ei olisi kohdellut ketään kaveriaan niin paskasti kuin itseään, joten miksi ihmeessä ei voisi olla myös itselleen huomioonottava ja kohdella arvostavasti idiot2
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #22 : 09.04.2006 12:08:41 »

Hei Ystäväin

Onhan se totuus,
että se mikä peilistä näkyy
ei aina miellytä.

On myös ihmisiä,
jotka todella näkevät
peilistään aivan toisenlaisen minän,
kuin mitä se todellisuudessa on.

esim. Anorektikko näkee itsensä
aina liian lihavana.

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/mirror.gif)

smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Mio
Astroholisti

Ea Mai

Profiili
« Vastaus #23 : 09.04.2006 12:55:09 »

(http://www.subgenius.com/bigfist/pics5/fern18/bd_mirrorSoul1.jpg)

*no comments*
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #24 : 09.04.2006 15:33:34 »

Hei Ystäväin

Onhan se totuus,
ei aina miellytä.

smitten  Elämänilo   smitten

Niin.
Slloin sieltä näkyy, kateus ja huono itstunto.

Grin Grin Grin Grin Grin
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 09.04.2006 22:55:28 »

Kyllä sitä pitää pystyä olemaan myös itsensä pahin vihollinen, sillä itseään kun oikein kaltoin kohtelee niin alkaa syytellä muita, kun peilikuva alkaa irvistellä aamuisin. Senköhän takia se peilikuva on mykkä, että oppis huomaamaan, että ittessä on vika, kun se irvistelee eli kun sitä sormella osoittelee niin kolme sormea osoittaa itteen päin + sen peilikuvan yksi sormi. Peilikuva on hyvä opettamaan intuitiota, telepatiaa, empatiaa ym. koska se mykkänä ei kerro kuin ilmeillään tuntemuksistaan. Kun sitä sanattomasti oppii ymmärtämään niin elämä hymyilee myöskin muille, kun ei toisia syyttele olotilastaan. Ollaan itsellemme huomioonottavia ja kohdella arvokkasti peilikuvaamme niin se palkitsee meidät hymyllä aamuisin.  Grin
  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Minä
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #26 : 10.04.2006 09:04:19 »

Ikiaika kirjoitti:"Slloin sieltä näkyy, kateus ja huono itstunto."

=ego :Smiley
tallennettu
enkelitär
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #27 : 10.04.2006 11:12:15 »

Onhan se totuus,
ei aina miellytä.

On myös ihmisiä,
jotka todella näkevät
peilistään aivan toisenlaisen minän,
kuin mitä se todellisuudessa on.

Sekä kaikki muut näkevät kaikki muut erilailla.. olen piirrellyt koko pienen ikäni ja piirrokseni ovat minun näkemyksiä ihmisistä. Kun piirsin kerran siskoani, hän väitti kiven kovaan näyttävänsä joltain aivan muulta Cheesy. Sellaista se on.. varsinkin kun sisarini on juuri saavuttanut murrosiän, oma kuva kehosta ei ole vielä niin selvä ja aina mieleinenkään.. Kiltisti hän lopulta kuintekin oli mallina Smiley.

http://www.deviantart.com/deviation/26873249/

Linkin paljastama kuva esittää siis pikkusiskojani.
Olen vasta aloittelija oikeiden muotokuvien piirtämisessä.
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #28 : 10.04.2006 11:15:01 »

Itse ihmettelen kanssa itseäni...
(olipa ovelasti sanottu  Cheesy )

Mutta peiliin kun katson niin oma kuvahan se sieltä pällistelee...  Grin
Joskus sitä miettii itsestään syvällisemmin joskus taas ei...
Riippuu ihan millä tuulella on  2funny
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #29 : 10.04.2006 11:40:30 »

Ikiaika kirjoitti:"Slloin sieltä näkyy, kateus ja huono itstunto."

=ego :Smiley

Yhä edelleen, asterix kirjoittaa kaikista selvimmin. tickedoff
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: