Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Toisen ihmisen painoon puuttuminen on ikävää...  (Luettu 35208 kertaa)
0 jäsentä ja 25 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« : 06.04.2006 14:27:21 »

Pakko kirjoittaa sillä pikkaisen suututtaa...
Ärsyynnyn suunnattomasti siitä että ihmisen painoon puututaan "julkisesti". Miksi pitää sanoa työkaverille kaikkien kuullen monta kertaa viikossa jotain hänen painostaan?
Kyse on nyt minusta. Saan kuulla usein ja olen saanut kuulla koko elämäni pienuudestani. "hyi kun olet laiha", "miten voit olla noin laiha", "hyi kamalaa, syötkö sä mitään".... Ja minähän syön kuin hevonen, en vain liho.
Kyse on muutamasta työkaverista, muut on todella mukavia.
Ei ihmisen kokoon pidä puuttua, ei se kuulu muille. Ei toisen isoutta tai pienuutta tarvitse kommentoida.

Hengitän syvään ja rauhoitun  Smiley
Pakko oli vaan purkaa sillä tuommoinen ärsyttää minua suunnattomasti. En minäkään kommentoi muiden ihmisten ulkonäköä. Onko sillä todella merkitystä muille minkä kokoinen joku on? Pitäisikö kaikkien olla samaa kokoa? Onko olemassa vain yksi oikea "normaali" koko? Puuh....
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 06.04.2006 14:42:25 »

Veit sanat suustani!

Viimeksi eilen minulle huomautettiin, että sinä olet niin pieni ja laiha ja arvosteltiin syömistäni, vaikka ko. ihmiset eivät edes tunne minua!  tickedoff

Noin vain voi mennä henkilökohtaisuuksiin vaikka olisi ventovieras!  Shocked  tickedoff

Kokeilepas huomauttaa vastaavasti pullukalle ihmiselle hänen koostaan ja arvostella hänen syömistään, niin johan olet ikävä ja negatiivinen ihminen!  tickedoff  Angry

Joskus olen ollut vähällä singauttaa takaisin huomauttelijalle, että.... (http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/soapbox.gif)

Iloa, valoa ja rakkautta  smitten

Asterix
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #2 : 06.04.2006 15:04:21 »

Tuli muuten vielä mieleen, että minusta on erittäin loukkaavaa, että käydessäni kylässä minulle tuputetaan ruokaa huomauttelemalla laihuudesta aivan kuin olisin sairas ja yritetään pakkosyöttää sokerisia ja rasvaisia leivoksia ja pullaa, joissa ei ole mitään terveellistä.  Shocked tickedoff

Ylensyöneenä olen sitten huonovointinen ja väsynyt, enkä jaksa koko viikkona mitään.  Cry

Iloa, valoa ja rakkautta  smitten

Asterix
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 06.04.2006 15:23:30 »

Minäkin syön hyvin pieniä annoksia ja siitä on ollut aina se ikävä puoli, että vieraissa ollessa täytyy niin hyvin ja kauniisti kuin osaa kertoa, että kiitos, ruoka oli todella hyvää, minä en vain millään jaka syödä enempää.

Nuorempana minun luultiin jatkuvasti olevan laihdutuskuurilla, koska "nuoret tytöt tekevät niin". Minä en van jaksa syödä enempää, piste.
tallennettu
Lez
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 06.04.2006 15:34:57 »

Ei se lihavanakaan ole mukavaa, kun kierrellen ja kaarrellen tyrkytetään laihutusohjeita. Ja "julkisalaisesti" kytätään syömisiä ja perustelemaan se "hyvällä tarkoituksella". Siskoni, joka on myös kasvanut aikalailla teinivuosistaan, juuri soitti ja noitui samaa asiaa, kun hänen syömisiään ja syömättömyyksiään kytätään työpaikalla.  knuppel2
Eniten ärsyttää, kun ajattelen näitä jotka ovat isokokoisia sairauden takia, eivätkä voi noin vain "laihduttaa".  tickedoff

Olen kuitenkin huomannut, että ihmiset ovat lihavien kohdalla hienotunteisempia kuin näiden jotka ovat laihoja. Seurasin kerran sivusta kun erästä keskustelua, jossa nämä "hyvää tahtovat sielut" kehoittivat erästä luonnostaan laihaa ihmistä syömään enemmän. Tämä hoikka ihminen sanoi, että "Miksi ihmeessä ihmiset katsovat oikeudekseen neuvoa laihoja ihmisiä syömään. Mutta tulisiko kenelläkään mieleen sanoa lihavalle ihmiselle, että syö vähemmän". Kun ajattelee, niin eipä ole sitä ole kuullut sitten sen jälkeen kun saavutin ns aikuisiän ja ihmiset eivät niin uskalla tulla sanomaan ääneen miten minulla pitäisi elää.

Ehkä nämä ihmiset ovat vain kateellisia. Itse ainakin haluaisn olla niin sanotusti läpipasko.  Grin
« Viimeksi muokattu: 06.04.2006 15:36:49 kirjoittanut Lez » tallennettu

U should C my bedroom.. It's so exiting...
Ozzette
Vieras
« Vastaus #5 : 06.04.2006 15:35:51 »

Juuh, tällainen ulkomuotoon, ulkonäköön keskittyminen ottaa minuakin niin päähän. Tuntuu, että monesti etenkin työpaikoilla näin on. Aivan kuin mitään muuta ei osattaisi puhua. Kuka on millaisellakin laihiksella ja kuka sitä, kuka tätä... Blääh, juuri kaikkea tuollaista liirum-laarumia ja hölynpölyä suorastaan ! Grrr !  knuppel2
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #6 : 06.04.2006 15:58:05 »

Niinpä...ei ole herkkua kuulla...sun pitäs liikkua enemmän, herkutteletko paljon? Shocked koska olen kookas moni ajattelee että syön vaan sipsejä ja suklaata, tosin herkuttelenhan mie niinkuin muutkin samanlainen oikeus se on meillä pullukoillakin nauttia ihanista herkuista Tongue Mikähän se oikea mitta todellisuudessa on että olisi täysin hyväksyttävä uglystupid2 ei taija sellasta löytää, minusta sellaiset persoonat jotka nimittelee tai huomauttelee toisten ulkonäöstä ovat henkisesti aika köyhiä ''valitettavasti'' Eiköhän meillä jokaisella ole se tauottu päähän miten laihtua tai miten lihoa, mut ei se vaan kaikilta edes onnistu vaikka kuinka haluis knuppel2
(http://www.easy.ne.jp/gif/index/XXXL.jpg)

Erilaisuus on ihanaa smitten
« Viimeksi muokattu: 06.04.2006 16:13:17 kirjoittanut sawotar » tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #7 : 06.04.2006 18:38:05 »

Ehkä ihmiset jollain logiikalla ajattelevat, että jos laihalle ihmiselle sanoo, että syö nyt hyvänen aika niin eihän toinen voi ottaa sitä loukkauksena, koska kulttuurimme suorastaan palvoo laihuutta. Koskaan ei voi olla liian laiha -ajatuksen mukaisesti...  idiot2

Mutta tosiaan heti jos ylipainoiselle huomauttelee tämän painosta niin se on rasistista ja ilkeää ja loukkaavaa.  coolsmiley

Mielestäni toisen painoon tai ulkonäköön puuttuminen on aina yhtä yksityiselle alueelle astumista ja se loukkaa. Miten päin tahansa.

Aivan sama liikunnan kanssa vihaan sitä, jos joku arvostelee liikkumistani tai liikkumattomuuttani.  tickedoff

Vanhempani jaksavat sitten aina huomauttaa kotona käydessäni, että olenko heidän mielestään lihonut tai hoikistunut. Yleensä olen joka kerta jompaa kumpaa. Vaikka itse en olisi huomannut mitään.

Naisena olen tottunut siihen, että tiettyyn aikaan kuukaudesta ei kannata mennä vaa´alle, koska voi harmittaa...

ahaaelämys! En pidä ulkonäkööni tai painooni tai liikkumisharrastukseni määrään tai olemattomuuteen liittyvistä kommenteista, koska koen, että ne eivät kerro minusta yhtään mitään.

Sen sijaan suorastaan rakastan sellaisia kommentteja kuin "vaikutatpa jotenkin pirteältä tänään" "oletpa sinä tänään jotenkin väsyneen oloinen". Koska minusta kyllä näkee ja vaistoaa kumpaa olen, joten kun toinen sanoo noin niin voin vain nyökkäillä tai hymyillä, että joo todellakin tuntuukin siltä.

smitten
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #8 : 06.04.2006 18:48:44 »

Vanhempani jaksavat sitten aina huomauttaa kotona käydessäni, että olenko heidän mielestään lihonut tai hoikistunut. Yleensä olen joka kerta jompaa kumpaa. Vaikka itse en olisi huomannut mitään.
Lainaus
Hih, itselläni tämä ihan sama homma vanhempieni luona kyläillessä. Tai ei ihan aina, mutta useimmiten.
tallennettu
sammaletar
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 06.04.2006 19:03:42 »

Juu ja harmittaa jo sekin, että alle puolivuotiaan vauvani kokoakin kommentoidaan  tickedoff On kuulema "niin iso ja paksu reisinen". Kyllä ihmetyttää kenellä on muka oikeutta tulla sanomaan mitään. Ja mikä mukamas on niin sanotusti "normaalia" ja kuka sen määritellyt  Undecided Ihme meininkiä tollanen. Tämä vauvan kokoon puuttuminen tuntuu jotenkin oudolta myös siksi, että kyllähän  paino tuossa iässä vielä aika paljon muuttuu. Ihan pimeetä suorastaan. Esikoiseni taisi olla enemmän sellainen "normaalin kokoinen", kun ei kukaan mitään kommentoinut. Tuntuu aika luokkaavalta tollanen kommentoiminen...on kuitenkin minun rakas vauvani....ja pitäisikö sitä mukama jotenkin sitten puolustella ihmisille jo nyt miksi tuo ihmisen alku on sellainen kuin on. Etenkin kun koko tuskin kertoo vauvastani kovin paljon mitään..  Huh
tallennettu

Aur Kauris
Asc Leijona
Kuu Kauris
Venus Skorppioni
Mars Kauris
Maa-Hevonen
Omenapuu
Valkoinen Kosminen Maailmojen Sillanrakentaja
sammaletar
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #10 : 06.04.2006 19:07:21 »

Ihmisillä on hirveä tarve lokeroida toisiaan; niin tuo laihuus johtuu varmaan siitä ja siitä, tuo lihavuus siitä ja siitä, rikkaus, köyhyys, kauneus, rumuus ja plaaplaa siitä ja siitä. Näin on turvallisempaa elää, kun lähipiiri on lokeroitu kuka mihinkin turvalliseen diagnoosiinsa. Ja syntymästä se heti sitten jo alkaa. Sellasta se. idiot2
tallennettu

Aur Kauris
Asc Leijona
Kuu Kauris
Venus Skorppioni
Mars Kauris
Maa-Hevonen
Omenapuu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #11 : 06.04.2006 19:13:32 »

Itsekin olen saanut osakseni tuota ruoan tuputtamista ja päivittelyä kuinka voin olla niin hoikka vaikka kaksi lastakin synnyttänyt. Minäkään en sille mitään mahda, että olen hoikka luonnostani. Olen sitäpaitsi siihen tyytyväinen coolsmiley ja tuntuukin, että huomauttelijat ovat vain kateellisia... Syön hyvin ja tarpeeksi ja kyllä osaan herkuttelun jalon taidonkin. En vain ole lihoavaa sorttia, kaiken lisäksi liikun myös paljon joka osaltaan myös vaikuttaa asiaan.
Niin ja se, että olen vielä ryhtynyt kasvissyöjäksi joulun jälkeen on aiheuttanut jonkinasteista kummastelua ja päivittelyä. Tyyliin, eihän ton tarvii edes laihtua jne. Enhän minä siihen ruokavalioon siitä syystä ole alkanutkaan, että haluaisin, olisi tarkoitus laihtua entisestään.  tickedoff Eikä sellaista edes pääse tapahtumaan, kun vastaavasti sitten syö enemmän... Eettisistä ja henkisistä syistä aloin kasvis syöjäksi, en laihduttamisen vuoksi.  Huh
« Viimeksi muokattu: 06.04.2006 19:19:46 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
sammaletar
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 06.04.2006 19:34:55 »

Rakkauden Enkeli,

aivan samaa olen saanut kuulla koostani lasteni synnyttyä...etenkin näiltä pisteitä laskevilta ihmisiltä...kateutta lienee juu. Ja syömishäiriöiden ymv piikkiin laitettu jo murrosikäisestä asti. Mutta minulla tuo arvostelu nykyään siirtynyt enemmäbn muille alueille "miksi et laita lapsia hoitoon?" "mitä aiot opiskella tai mihin menet töihin kun lapsesi menevät hoitoon?" "et voi elää tuollain" jne jne.
tallennettu

Aur Kauris
Asc Leijona
Kuu Kauris
Venus Skorppioni
Mars Kauris
Maa-Hevonen
Omenapuu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #13 : 06.04.2006 19:41:14 »

Henkilökohtaiset "makukertomukset" ovat mielenkiintoisia.

Jännä Sign, tosiaan tuo 6.huone ja vanhempien arvostelu voisivat ehkä liittyä jotenkin toisiinsa...

Olen myös itse ollut samanlainen "ruumiinpalvoja", mutta se on johtunut enemmän huonosta itsetunnosta kuin mistään muusta. Oli toinen sitten minkä kokoinen tai näköinen tahansa niin aina hän oli minua kauniimpi.  Undecided

Varsinkin suht lyhyenä ihmisenä itse, olen aina ihaillut pitkiä ihmisiä. Mutta se nyt voi olla myös sitten sellainen "erilainenhan on aina kiinnostavaa ja eksoottista ja eksoottinen on kaunista". No niihin tummiin hiuksiin minulla on edelleen suorastaan pienoinen pakkomielle ja fetissi... ne vain ovat niin kauniit.  Embarrassed  Kiss

Mutta siihen painoon vielä niin aikuiset ovat asia erikseen, mutta hyvänen aika kyllä tosiaan pienet vauvat pitäisi sentään säästää tältä hysterialta.  buck2
tallennettu
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #14 : 06.04.2006 20:02:48 »

Niin......mutta entäs sitten kun on pieni ja pyöreä!

Voi että olen saanut myös tästä kuulla ja valitettavasti ihan kotosalla.
Olen vahvojen lääkkeiden ja tietty kortisonin takia saanut painoa reilusti lisää parin viime vuoden aikana. Ei ihan kaikelle aina itsekkään mitään voi Cry

Sevaan satuttaa aivan KAUHEASTI kun rakkaat ihmiset ovat ilkeitä, toistuvasti.

Minä se kuitenkin itse painoni kannan ja sivuvaikutukset kärsin ja kaikki kivut myös Cry
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  

Siirry: