Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hinnoittelu  (Luettu 3185 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
MaijaMaanläheinen
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 10.08.2012 08:03:58 »

Minulla on muutamia tuttuja, jotka työkseen tekevät meediointia/selvänäköisiä luentoja. En vähään aikaan ole itse tarvinnut luentaa, mutta kuullessani nykyisen hintatason, tuntuu, että lukemusten hinnoittelu on ainakin osalta selvänäkijöistä karannut ihan käsistä.

Mistä yleinen hintojen nousu alalla mahtaa johtua? Esim. 100 euroa/tunti ja yli sen tuntuu jo kovalta summalta e. selvänäköisestä tulkinnasta. Itselläni täytyisi olla hengenhätä tai paljon ylimääräistä rahaa, että suostuisin maksamaan noin isoja summia. Myös "henkisten" kurssien hinnat ovat aika usein suolaisia.

Ymmärrän toki, että tämän alan yrittäjien täytyy huolehtia kaikista samoista maksuista kuin muidenkin yrittäjien, mutta välillä tuntuu, että palkkiot ovat suhteessa asiakkaan saamaan hyötyyn aika isot.
tallennettu
noitis
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #1 : 14.08.2012 20:19:36 »

Olen miettinyt samaa. Toki yrittäjällä on paljon kuluja, mutta toisaalta esim. monta kymmentä euroa yleisöluennosta tai 250 euroa kahden päivän kurssissta on paljon. Vaikka mielellään tukisi toisten yrittäjyyttä, joudun kyllä valitsemaan, mihin osallistun. Akupunktiosta olen valmis maksamaan, koska se kohdallani toimii.

Helsingissä on lisäksi paljon maksutonta tarjontaa (esim. Era Novan keskiviikkoluennot) tai ovimaksulla toimivaa kiinnostavaa. Mutta tässäkin on monenlaista tarjontaa, kävin esim. ilmaisessa meedioistunnossa, enkä ollut kovin vakuuttunut...

tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #2 : 14.08.2012 20:41:19 »

Mutta tässäkin on monenlaista tarjontaa, kävin esim. ilmaisessa meedioistunnossa, enkä ollut kovin vakuuttunut...

Ei korkea hintakaan takaa laatua. Mitä, jos pulittaa yli 100 euroa selvänäköisestä tulkinnasta ja saa sanahelinää? Kuluttajasuoja-asiamieskään ei taida voida auttaa. Vaatii kyllä pokkaa veloittaa tuollaisia hintoja tuotteesta, jonka oikeellisuudesta ei voi olla itsekkään satavarma. Hyväkin selvännäkijä tekee virhetulkintoja.
tallennettu
noitis
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 14.08.2012 21:16:41 »

Olen myös maksellut oppirahoja liirumlaarumin puhujille, ja siksi olen nykyään varovaisempi. Oma heilurikin osaa kertoa, jos tulevasta halutaan mitään näyttää.

Arvostan sitä, että jollakulla on henkisiä kykyjä ja hän käyttää niit'ä muiden hyväksi - vaikkei aina ja kaikkien kohdalla onnistuisikaan. Mutta joudun valitsemaan, mihin rahaa (tai aikaa) käytän, ja kun elämä on ristiriitaista, järjen, intuition ja kukkaron pohjan kanssa valinnoissa arvotaan.

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: