Jinx
Vieras
|
|
« Vastaus #45 : 03.07.2006 17:49:53 » |
|
Noniin...
Nyt tein sen mikä ois kai pitänyt tehdä aikoja sitten!
Soitin lääkäriin, varasin ajan ja kävinkin siellä. Minulla ei ole ollut menkkoja kunnolla 16kk. Joten ajattelin että nyt on kyllä tehtävä jotakin!
Kävin lääkärissä ja kaikki pitäisi kai olla ihan kunnossa, noin niikun gynekologisen tutkimuksen perusteella. Määräsi kuitenkin keltarauhashormooneja joita nyt olen jo viikon verran syönyt. Kävin verikokeessa jossa selvitetään kilpirauhes toiminta; onko kunnossa jne. Sekä pissanäyte; raskautta varten.
Nyt sitten 26.7 oisi uusi aika lääkäriin tiedossa jossa kuulen kokeiden tulokset sekä tarkastellaan onko keltarauhashormoonit toimineet.. Tosin nyt vähän mietittyttää sellainen seikka että lääkäri sanoi että kun keltarauhashormoni kuurin aloitettua menisi pari päivää ja kuukautisten pitäisi alkaa.. Nyt on jo mennyt neljä päivää yli eikä edes tunnu mitään pms oireita eikä mitään...
Noh nyt vaan jännään kokeiden tuloksia kuun loppuun asti.
Toivotaan parasta, pelätään pahinta!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #47 : 03.07.2006 20:21:01 » |
|
Toivotaan että tilanteesi korjaantuu Jinx! Itselläni oli useita kuukausia kestävä jakso ilman menkkoja ja voi että olin onnellinen kun ne taas alkoi Minulla oli kuukaisia pms oireita ja turvotusta joten oli helpotus Mikäköhän tuollaisetkin oudot hormonihäiriöt aiheuttaa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jinx
Vieras
|
|
« Vastaus #48 : 04.07.2006 18:25:45 » |
|
Eipä se haikara (luojan kiitos) ole tulossa vielä kohtakaan, sen tiesin ilman raskaustestiäkin.. Ei tässä mitään stressiäkään ole. Lepposasti aikaa vietä stressaamatta mistään, en edes muistanut koko menkka juttua ennenkuin lähi piirissä alkoi syntyä enemmän ja enemmän vauvoja Mutta saa nähdä mitä tapahtuu... Toivon totisesti että hoito auttaa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #50 : 10.07.2006 13:18:35 » |
|
Hieno homma Jinx
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sawotar
Vieras
|
|
« Vastaus #51 : 10.07.2006 21:49:38 » |
|
Aika monella tuntuu olevan kuukautis ongelmia meinaa itselläkin on reistaillut kuukautiset eka kerran elämässäni nyt 1½v ajan on tutkittu kaikki mahdollinen, hormooni, veret, kilpirauhaset kohdut jne jne jne ja kaikki kunnossa, ei mitään sain 3kk keltarauhashormooni kuurin ja sillä pysy vähä aikaa normaalina ja erittäin runsaana ja sitten ollut välillä 2kk poissa ja alkoi. Viimeksi oli 1½kk poissa, tein raskaustestin ja negatiivinen oli mutta nyt alkoi ja oli normaalit eiköhän se pikkuhiljaa tasotu kyllä minulla ainakin stressi oli suurin syy ja tunteiden kieltäminen
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #52 : 11.07.2006 07:17:31 » |
|
Sawotar, minulla aina ollut hormoniongelmia. En tiedä mistä johtuu, lääkärin mukaan olen normaali Itse olen ajatellut asiaa niin että olen vain aivan liian stressaava ihminen ja siksi kroppa ei oikein toimi... Nyt taas odotellaan tuleeko vaiko ei. Onneksi kohta on loma niin saa keho vähän lepäillä, ja ennenkaikkea se mieli
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sawotar
Vieras
|
|
« Vastaus #53 : 11.07.2006 12:18:35 » |
|
Artemis, sama se minullakin lääkärit totesivat että hormoonallinen syy, kun ei mitään muuta vikaa löytynyt toisaalta helpotus kun ei mitään vakaavaa ole, mutta jotenkin katsellut että henkisillä ihmisillä jotka täällä nyt kirjoittelee tuntuu olovan sama oire melkein yhtä aikaa että onko jotain heräämässä tai tapahtumassa, eli keho oireilee kun mieli seikkailee
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #54 : 11.07.2006 12:54:30 » |
|
Jaa'a, aina olen ollut hormonihirviö mutta pitkän aikaa meni hyvin. Nyt vaan on ollut vähän pidempi tauko ja olo on tukala, turvonnut ja odottavainen Kyllä se on aina suuri helpotus kun ne alkaa, itsellä nimittäin aika järkyttävät pms-vaivat Mitäköhän voisi olla meneillään?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pallaskissa
|
|
« Vastaus #55 : 11.07.2006 15:13:18 » |
|
Oletteko muuten huomanneet katsoa tätä(kin) aihetta astrologiselta kannalta? Nimittäin en itse voinut olla huomaamatta, että aika monella kuukautisongelmista/hormonihäiriöistä kärsivällä naisella on , "naiseuden osoitin" maskuliinisen Marsin merkissä, tai osalla muuten vahva Oinaspainotus? Voisiko tällä olla jotain tekemistä epäsäännöllisen kierron kanssa? Vaikuttaisiko Venuksen sijainti ja aspektit myös naisen kiertoon? Itse tasapainotin raskauden ja imetyksen jälkeen uudelleen alkanutta kuukautiskiertoani Frantsilan Harmonella-yrttiuutteella. Uutetta käytetään kuuriluonteisesti aina 2 viikkoa kerrallaan, ja minulla tuo kuuri paitsi rytmitti kierron, vähensi PMS-oireilua todella minimiin! Ja heh, nyt on taas kuukuppi unohdettu kylpyhuoneen kaappiin, mutta syynä ei ole sen pahempi "hormonihäiriö" kuin raskaus Ihanaa olla nainen PS. Oli pakko muokata "näpyhärriöt" pois, tosin syytän niistä peräytyvää Merkuriusta
|
|
« Viimeksi muokattu: 11.07.2006 18:16:32 kirjoittanut Pallaskissa »
|
tallennettu
|
|
|
|
VE!
|
|
« Vastaus #56 : 11.07.2006 15:44:40 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pallaskissa
|
|
« Vastaus #57 : 11.07.2006 15:54:59 » |
|
Kiitos VE! Heh, hormonihäiriö tämäkin, ainakin hormonit tuntuvat olevan ns. pinnassa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #58 : 11.07.2006 16:58:58 » |
|
Hirmuisesti onnea Pallaskissalle! Kuinka iloinen uutinen Kohta itkeä pillität kauniita ja rohkeita katsoessa niinkuin eräs ystäväni joka odotti Hieno oivallus muuten tuo oinas painotus, itselläni paljon oinasta ja olen aina kärsinyt hormonihäiriöistä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pallaskissa
|
|
« Vastaus #59 : 11.07.2006 18:19:23 » |
|
Kiitos myös Artemikselle. Tämä kyllä menee alkuperäisen aiheen ohi, mutta niinhän täällä on tapana Kohta itkeä pillität kauniita ja rohkeita katsoessa niinkuin eräs ystäväni joka odotti Aika epätodennäköistä, tosin olen kyllä huomannut katsovani normaalia enemmän "hömppäsarjoja" ja vetisteleväni herkästi niin ilosta kuin surustakin, myös television täysin fiktiivisille elämänkohtaloille. Toisaalta olen ollut aina herkkä kyyneltymään :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|