ptusan
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #30 : 08.11.2005 15:53:12 » |
|
Ainiin, meinas unohtua Rinneradio ja siltä Heinillä härkien kaukalon.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
nataraja
Kohtuuastroilija
On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.
|
|
« Vastaus #31 : 12.11.2005 20:55:33 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
|
|
|
monikakson
Kanta-astroilija
Look thru' the light
|
|
« Vastaus #32 : 13.11.2005 12:18:33 » |
|
Mä kuuntelen myös hyvin laaja-alaisesti musiikkia. Se menee aina olotilan mukaan. Joskus on ollut sellaisiakin olotiloja, ettei mulla ole ollut niihin sopivaa musiikkia ja se harmittaa. Musiikki on mulle todella tärkeää ja saan siitä energiaa. Yksi todella rauhoittava ja mieltä piristävä biisi on CMX:n Tähdet sylissä ja siinä varsinkin se loppuosa. Todella hyvä! Hirveästi en ole tutustunut ns. rentoutusmusiikkeihin kuten esim. joogamusiikki. Enkelimusiikkia sain kuulla tässä vähän aikaa sitten ja se oli ihan mukavaa ja rauhoittavaa. Rentoutuakseni kuuntelen yleensä jotain Enyaa, Vangelista, Enigmaa jne. tai ihan klassista Mozartia.. Rumpurytmit ovat myös hyvin lähellä sydäntäni. Niiden kauttahan pääsee vähän niin kuin juurilleen. Olen myös huomannut, että oma laulu helpottaa oloa. Nyt ei kyllä voi helpottaa, kun on ääni lähtenyt..
|
|
|
tallennettu
|
Feel the life in you and you want to live
|
|
|
taiska
|
|
« Vastaus #33 : 13.11.2005 13:29:37 » |
|
En tiiä henkisyydestä, mutta musiikkihan on aivan ihana tapa rentoutua ja nauttia Ei se ole kiinni minkälaista musiikkia kuuntelee, kunhan se saa sisimmän elämään Kuuntelen heviä, Celine Dionia, Rasmusta ja lista on loputon ja laidasta laitaan ja tärkein pointti on se että nautin ja tunnen ja itse hoilaan yleensä mukana jos suinkin pystyn sydämen kyllyydestä Kauneimpia joululaulujahan me pääsemme taas kohta laulamaan ja sekin on yksi asia jota ilman joulu ei taitaisi tulla Mitä olisi maailma ilman musiikkia
|
|
|
tallennettu
|
Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen Egyptiläinen: Isis Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko Druidi: Pähkinäpensas Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #34 : 16.11.2005 16:46:27 » |
|
Olen muusikon tytär. Radiosinfonian orkesterin tuntinen piti kuunnella joka tiistai ja kaikkien piti olla hiljaa. Makasin sängyssäni ja kuvittelin musiikkin jonkinlaisen sadun. Ihmeesti se rauhoitti ja nukahdin. Ja aina tuskaisessa olossa olen hakenut musiikin lohdun.
Olen lukenut että musiikki kaikista taidelajeista on lähinnä jumaluutta. Luin myös että aboriginaalit, niin outoa kuin heidän musiikkinsa meidän mielestä on, asettivat musiikin kaikista lajeista korkeimmalle. Musiikissa on jotakin mystistä voimaa. Minua auttoi esim. Maria Boinen syvän tunteikkaat lappilaiset melodiat.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
CorvusLeonis
Vieras
|
|
« Vastaus #35 : 16.11.2005 17:22:56 » |
|
Olen lukenut että musiikki kaikista taidelajeista on lähinnä jumaluutta. Luin myös että aboriginaalit, niin outoa kuin heidän musiikkinsa meidän mielestä on, asettivat musiikin kaikista lajeista korkeimmalle. Musiikissa on jotakin mystistä voimaa. Minua auttoi esim. Maria Boinen syvän tunteikkaat lappilaiset melodiat.
Jotain perää tuossa taitaa olla, koska maailmankaikkeuden perusta kuuluu muodostuvan ensimmäisen ulottuvuuden stringeistä, kuin kosmisista kitarankielistä, ja niiden välisistä jännitteistä, joita soinnuiksikin sanotaan. Oikeaa avaruusmuzakia pystytään jotenkin mittaamaan, en kyllä tiedä miltä se kuulostaa. :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #36 : 16.11.2005 18:20:44 » |
|
Niin. Oletkos muuten lukenut kirjaa "Terveisiä oikeitten ihmisten maasta" kirjailija oli jokin Morgan...
Se oli mielenkiintoista!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
krokotiili
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #37 : 16.11.2005 18:29:01 » |
|
totta.musiikki voi toimia todellakin henkisyyden nostattajana..joskus jos kuuntelee jotain musiikkia mistä todella pitää,tuntuu kuin tekisi uuden retken sisimpään ja löytäisi jotain uutta itsestään..viimeisin löytö on Johanna Kurkelan uusin levy,joka täynnä varsin kaunista musiikkia..Suosittelen,jos on yhtään herkkis-tyyppiä!!!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Yksisarvinen
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #38 : 16.11.2005 21:35:21 » |
|
Lastenlauluja, espanjalaista musiikkia ja kotimaista iskelmämusiikkia lapsena, klassista musiikkia ja disco/tanssimusiikkia koululaisena, metallia teininä, house/acid/tecnomusaa ja folkkia opiskelijana jne. Rokkia tietenkin myös höysteenä, niin kotimaista kuin ulkomaistakin. Rythm&Bluesia, Jazzia, tilanteen mukaan. Elämäni paras musiikkiesitys on ollut japanilainen Kodon-saaren rumpuryhmän näytelmällinen esitys ulkoilmassa vanhassa kreikkalaisessa teatterissa! Edelleen olen kaikkiruokainen, mutten enää tarvitse metallia - vaikka joskus yksin autoillessani Radio Cityä kuuntelenkin! Musiikki valitaan tunnelman ja sisäisen tarpeen sekä intuition mukaan, jos se on itse valittavissa. Jälkikasvun musiikkimakua seurailen mielenkiinnolla ja edelleen kuuntelen uusintakin musiikkia - puolisoni musiikkimaku on täysin sama (tuttu ja turvallinen) kuin on aina ollutkin. Levyiltä löytyy myös eksoottisempia luontoääniä, joita ei kotimaassa kuule, sekä klassista barokkia, kuin myös meditaatiomusiikkia sekä rentoutusmusiikkia. Musiikilla voi joko nostattaa henkisyyttä tai vaikuttaa siihen päinvastoin - ei ole siis mielestäni saman tekevää mitä kuuntelee, missä ja milloin.
|
|
|
tallennettu
|
"Se voima joka maan ja taivaan loi myös sinussa voimaa olla voi."
|
|
|
Mirjam
Vieras
|
|
« Vastaus #39 : 22.12.2005 15:05:13 » |
|
Ostinpa tänään itselleni joululahjaksi Tilkkutäkki levyn. Ihan vaan iki-ihanan Kirkossa kappaleen takia. Pakko myöntää, mutta kyllä siitä edelleen liikuttuu...on niin suunnattoman kaunis... Tulee mieleen 'villit'riparileiri ajat ja miten ihanasti siellä yhdistyi nuoruuden raikkaus ja villiys ja silti jokin yhteenkuuluvaisuuden tunne. Osaltaan 'suuren persoonan' riparipappimme ansiota, jolla pilke silmässä oli aina...myös kun polttelimme iltanuotiolla ringissä papin piippua.... Kirkossa tuli kirkkoon mies ja lapsi he eteeni istuivat kai tie oli pienelle pitkä oli kosteat kiharat ei monta hetkeä hiljaa tuo ollut pikkupää oli paljon kyselemistä ja paljon nähtävää
oli kauniit alttaritaulut monihaaraiset kynttilät nuo kaksi puhuivat hiljaa ja joskus hymyilivät kovin kauan saarna kesti lapsi istui miettien ja pienin pehmein sormin isän hihaa hyväillen
minä tahtoisin isä jo kotiin isä minua väsyttää hän nostaa pienet kasvot ja huuli värähtää he lähtivät kesken saarnan minä loppuun asti jäin sama hiljainen arka pyyntö nous syvältä itsestäin: minä tahtoisin isä jo kotiin isä minua väsyttää soi kirkossa kiitosvirsi oli ulkona vihreää. Ööh...ei kovin jouluinen....mutta nostalginen kuitenkin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vajra
|
|
« Vastaus #40 : 22.12.2005 15:26:43 » |
|
Se nostattaa mukavasti henkisyyttä kun tekee musiikkia...
|
|
|
tallennettu
|
Some are tortured with initiation rites, others say 'hum', 'phat' and always count their rosary, others eat shit, piss, blood, semen and meat, others meditate the yoga of channels and winds, but all are deluded - Virupa
|
|
|
Mirjam
Vieras
|
|
« Vastaus #41 : 22.12.2005 15:31:53 » |
|
Se nostattaa mukavasti henkisyyttä kun tekee musiikkia...
Joo, toiset osaa sitä tehdä, toiset ei... Noh, kai sitä jotain säveliä saan aikaan huilutellen ja jotain pientä räpellystä siellä täällä, mutta ei minun alaani. Mutta tosiaan hienoa nauttia jonkun toisten 'hengen-tuotteista'.... Ja joskus persoonankin...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vajra
|
|
« Vastaus #42 : 22.12.2005 15:44:56 » |
|
... Noh kyllä jokaiselta löytyy joku sellainen taiteen ala missä he ovat hakoja. Ei ehkä välttämättä sitten musiikki.. Mutta joku muu.. Ei ehkä ns. "nostata" henkisyyttä vaan on pikemminkin terapeuttista.
Kuten musiikkikin on terapeuttista. Ei välttämättä kuitenkaan kaikki musiikki
|
|
|
tallennettu
|
Some are tortured with initiation rites, others say 'hum', 'phat' and always count their rosary, others eat shit, piss, blood, semen and meat, others meditate the yoga of channels and winds, but all are deluded - Virupa
|
|
|
|
Mirjam
Vieras
|
|
« Vastaus #44 : 22.12.2005 16:08:37 » |
|
Ei ehkä ns. "nostata" henkisyyttä vaan on pikemminkin terapeuttista. Kuten musiikkikin on terapeuttista. Ei välttämättä kuitenkaan kaikki musiikki Jep, tuosta olen samaa mieltä, että 'terapiaahan' se on, ottaa vastaan ja tuottaa..musiikkiakin. Hyvin pitkälti juuri emootiot ne pintaan pukkaa, jos 'koskettaa' jokin musiikillinenkin tuotos...oli se sitten liikutusta, iloa taikka melankoliaa. Ja toissalta 'vahvat bassot' on kuin 'alkukantaista soidintanssia tai muuta rituaalista'.....ja siinä voipi 'elää' rytmiä sisällään fyysisestikin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|