Äänestys
Kysymys: Kumpaa Pluton symbolia suosit?
Esoteerinen symboli
Tähtitieteellinen symboli
Ei merkitystä

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pluton symboli?  (Luettu 8681 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Enki
Vieras
« : 31.10.2005 15:34:14 »

Jotkut astro-ohjelmat tarjoavat kahta vaihtoehtoa Pluton symboliksi, esoteerista tai tähtitieteellistä. Esoteerinen symboli on ylöspäin avautuva kaari, jonka sisällä on ympyrä, ja alapuolella risti. Tähtitieteellinen symboli on kirjainten P ja L yhdiste. Kumpaa näkisit mieluummin, vai onko asialla mitään merkitystä?

Kysymys ei liity tämän astro.f-sivuston toimintaan, vaan laitoin äänestyksen ihan omasta henk.koht. intressistä.
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #1 : 31.10.2005 15:49:13 »

Hei Enki,

En äänestänyt, koska en oikein tiedä. Esoteerinen symboli on mielestäni kauniimpi, mutta olen tottunut tähtitieteelliseen, jota esim. paljon käyttämäni sivusto astro.com käyttää. Huomasin juuri yhtä viestiä täällä lukiessani, etten edes saman tien tunnistanut tuota esoteerista symbolia.

Mutta on se kauniimpi!

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
a.ankka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24


Profiili
« Vastaus #2 : 31.10.2005 16:00:04 »

itse suosin tuota P ja L yhdistelmää, koska se on selkeämpi. merkuriukset, venukset ja nepparit ovat muotokieleltään vähän samansorttisia ja jos on oikein upputuneena planeettojen muailmoihin voi tulla ajatusvirheitä näiden muotojen vuoksi.
Tosin olen Linnin kanssa samaa mieltä että esoteerinen on kauniimpi.
tallennettu

"kaukaa viisas ja läheltä helvetin hyvännäköinen"
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #3 : 31.10.2005 16:00:38 »

Äänestin esoteeristä, koska se on mielestäni kauniimpi ja kuvaa paremmin Pluton energioita  pluto  smitten
tallennettu
Lilja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31

~ Vain unelmilla on siivet ~


Profiili
« Vastaus #4 : 31.10.2005 16:42:05 »

Esoteerinen tietenkin, koska se on musta kaikkein kaunein noista merkeistä.  pluto smitten
tallennettu

~ Joskus luopuisin mielummin monesta vuodesta kuin yhdestä hetkestä. ~
Aurinko Skorpioni, Ac Rapu, Kuu Härkä
Electric Eagle
Vieras
« Vastaus #5 : 31.10.2005 19:03:32 »

Esoteerinen. Minä puolestani olen jostain syystä tottunut siihen paremmin.
Jotenkin luto-ystävämme on muutenkin mielenkiintoisin planeetta, lieneekö sitten syynä tuon hyvin voimakas asema kartalla.  Shocked
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #6 : 31.10.2005 23:31:09 »

Tähtitieteellinen jo siksi, että sekoitan Uranuksen ja Pluton esoteeriset symbolit aina keskenään. Sitäpaitsi olen harkinnut hankkivani Pluto-tatuoinnin pakaraan joten P sopii kuin nyrkki persikkaan. Tongue
tallennettu
Outolintu
Vieras
« Vastaus #7 : 01.11.2005 02:21:40 »

P+L yhdistelmä on jotenkin kotoisampi. Luin joku aika sitten että toinen noista symboleista olisi amerikkalaisten ja toinen eurooppalaisten käyttämä, en vaan muista kumpi on kumpi. Esoteeriselle ja tähtitieteelliselle ei tehty eroa.  Smiley
tallennettu
Vilja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


leij,ac-leij valkoinen yliääni peili


Profiili
« Vastaus #8 : 01.11.2005 09:48:25 »

Kaunishan tuo esoteerinen merkki on ja jotenkin feminiini vaan tykkäsin ja olin jo tottunut
tähtitieteelliseen pliis
tallennettu
Enki
Vieras
« Vastaus #9 : 01.11.2005 10:09:04 »

Mielenkiintoista! Mielipiteet jakautuvat lähes kahtia. Itse en osaa suosia kumpaakaan vaihtoehtoa; minustakin esoteerinen merkki on kauniimpi, mutta tähtitieteellinen havainnollisempi.
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #10 : 01.11.2005 10:19:45 »

Mulle on aivan sama onko se P, jossa viiva alla vai  pluto.
Tietysti esteettisesti tämä on kauniimpi  pluto!
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: