Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: fux vaan  (Luettu 6659 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« : 07.09.2012 22:00:50 »

Hei kaikki

Olen yrittänyt etsiä forumia joka olisi positiivinen ja suhteellisen spämmivapaa alue keskustella henkisistä asioista. Olen lukenut foorumianne muutaman viikon ja tullut siihen tulokseen, että löysin etsimäni.

Olen about 30v ihminen, en mies enkä nainen ensimmäisenä määreenä, vaan ihminen. Minua kiinnostaa tiede, sekä akateeminen että henkinen tiede. En vain vielä ole keksinyt, miten nämä sovitetaan yhteen. Olen joutunut uhraamaan henkisestä puolestani lähes 100% sille, että akateeminen puoleni pääsisi esille, kehittymään ja otettaisiin vakavasti, mutta mitä kauemmin elän "ilman" henkisyyttä, sitä tyhjemmältä tuntuu. En ole enää oma itseni, tukahdutan tiettyjä puolia itsessäni ja se näkyy läpi. Tuloksena on, että työkaverit aistivat sen, ja pitävät sitä epäilyttävänä. Olen järjestelmällisen työpaikkakiusaamisen uhri.

Tämä palstalle liittyminen on yritykseni saada tasapainoa elämääni. En enää jaksa elää puolikasta elämää. Kenties, jos saan henkisyyteni takaisin, pystyn olemaan vahvempi ihminen ja lopettamaan kiusaamisen. Tällä hetkellä en siihen pysty.

Kiitos etukäteen kaikille palstalaisille, jotka täällä pyörivät mielipiteitään jakamassa. En varmaan näin aluksi käy kovin usein palstalla, mutta askel kerrallaan.
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #1 : 07.09.2012 22:21:21 »


Tervetuloa joukkoomme! Täällä on paljon valoa ja rakkautta! smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #2 : 08.09.2012 17:53:28 »

Kiitoksia Suomityttö Smiley

valoa tässä nimenomaan kaivattaisiin, meinasin laittaa nimimerkikseni latinaksi Lux eli valo, mutta kun tuntui etten ole vielä "siellä", valossa. Toinen vaihtoehto oli fox, eli tein niistä symbioosin...
tallennettu
Tuuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #3 : 08.09.2012 19:07:04 »

Tervetuloa Fux ja paljon voimaa ja valoa kokonaisen itsesi löytämiseen!  Smiley

Tuo kuvaamasi tunne on hyvin tuttu minulle. Pitää elää henkisten asioiden kanssa kaapissa ja aina vähän miettiä mitä milloinkin sanoo ja miten yrittää olla. Sitten kuitenkin ympäristö (ts unessa olevat ihmiset, jotka usein pelkäävät henkisyyttä ja heräämistä itsensä tiedostamiseen) huomaa outouden ja reagoi usein juuri kuvaamallasi tavalla  - kiusaamalla. Pitää käydä tökkimässä sitä mitä ei ymmärrä. Tai paremminkin mikä niin kovasti pelottaa.

Olen itse yrittänyt elää ilman henkisyyttä tai jonkun toisen henkisen tavan mukaan, kumpikaan ei toimi. Itselläni on toiminut intuitiivinen energiahoitoa yhtenä tapana puhdistua ja muistaa itseäni laajemmin ja olen myös saanut apua Sonia Choquetten kirjoista. Uskalla vain ottaa henkisyytesi tosissasi: se on syvin osa sinua! Akateeminen ja henkinen tiede eivät millään tavalla sulje toisiaan pois. Toivon sinulle uskallusta löytää oma ainutlaatuinen polkusi yhdistää nuo kaksi!!! Se varmasti on mahdollista! Voi olla, että jotkut unessa olevat ihmiset pitävät sinua outona ja typeränä, mutta niinhän he pitävät kaikkia.

Toivon valoa ja voimaa polullesi ja paljon enkeleitä vierellesi tukemaan sinua!  Smiley
tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #4 : 09.09.2012 12:36:01 »

Kiitoksia Muurahainen, kokemuksiesi jakamisesta! En siis ihan ole väärillä jäljillä tämän "diagnoosini" kanssa.

Ihan totta, ettei henkinen ja akateeminen ole mitenkään vastakkaisia, mutta valitettavasti tämä on totta vain henkisten mielestä. Puhtaasti akatemiset heittävät lokaa niskaan hyvin pian, jos tietävät kilpailijansa nostelevan joitain yksisarviskortteja. Valitettavaa, mutta totta. Kilpailu kun on kovaa, niin joka paikasta vedellään aseita sitten. Reilu kilpailu on jo kauan sitten unohtunut.

Ja korteista puheen ollen, kaivoin eilen sänkyni alta sen laatikon, johon kaikki kortit ja kivet sun muut oheistuotteet olin piilottanut, ja jo niiden nimenomaisten yksisarviskorttienkin nostelu ja hypistely toi rauhallisemman mielen. Todella rankkaa, tällainen paradoksieläminen.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #5 : 09.09.2012 14:13:20 »

Moi vaan fux  Smiley

Juu, itsekin tässä koitan akateeminen olla, mutta se asenne on pakko ottaa että kaikkea ei vaan kerrota kaikille.

Itse olen miettinyt, että se että planeettatransiitit ja yksisarviset ja enkelit pitää jättää tutkimustyön ulkopuolelle, ei lopulta ole kummempi asia kuin se että tutkimustyössä useinkin jätetään "maallisempiakin" asioita pois laskuista työn yksinkertaistamisen nimissä. 

Se on valitettavaa, että tiede kohtelee asioita joita toistaiseksi ei osata mitata tai joilla ei osata tehdä kokeita, kuin niitä ei olisi olemassa ollenkaan. No, se on nyt tätä, työtä tehdään sen tämänhetkisillä säännöillä.  Undecided 

Itse en ajattele erityisesti kilpailevani toisella tavalla ajattelevien kanssa, kunhan katsellaan maailmaa jokseenkin eri vinkkelistä ja on eri selvitymiskeinot. Tuntuu toki hölmöltä, että aika moni tuntemani ateisti esim. käyttää stressaantuessaan suuria määriä päihteitä, ja ihan avoimesti ihmettelee sitä jos joku ei vastaavassa tilanteessa käytäkkään. Voisi nääs kärjistäen kysyä, että jos ateismi on niin järkevää, niin onko se sitten järkevää että ottaa krapulat ja kännimokat ja vahingossa tyhjäksi ryypätyn tilin, kun voisi myös ilmaiseksi ja itseään sairastuttamatta saada iloa vaikkapa rukoilemalla enkeleitä tai tasapainottamalla energioitaan? Onko se viinalla saatu naureskelu tosiaan jotenkin järkevämpää ja aidompaa?  crazy2 Noh, parempi silti pitää vain pää kiinni.

Onneksi vapaa-ajalla ei ole pakko hengailla niiden samojen tyyppien seurassa joita päivisin näkee. Kyllähän se ahdistavaksi käy, jos ei kenellekään voi puhua avoimesti.

Tervetuloa siis palstalle, toivottavasti viihdyt Smiley
tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #6 : 10.09.2012 18:37:35 »

Kiitoksia Indium, hyvä tietää etten ole ainoa akateemikko joka tämän ongelman kanssa painii Smiley

Olen muuten itsekin huomannut tuon alkoholiasian ateistiakateemikkojen kanssa, joskus tuntuu että miten jaksaa ihminen jokaiseen iloon ja suruun sitä viiniä kitata. Mutta jos se heidän mielestään tasapainottaa (mitä epäilen) niin menköön sitten naimisiin pullonsa kanssa... Kaikenlaisia on meitä täällä  buck2

Itseä vain tässä hirvittää se että joku tulee seminaarissa sanomaan että "miten voit väittää tuollaisia kun sulla on sängyn alla tarotkortteja tai uskot keijuihin"... Siinä ollaan aika tyhjän päällä siinä vaiheessa. Omallakin alallani tiedän faktana, että erästä kansainvälistäkin tähteä pilkataan jatkuvasti selän takana, kun hän uskoo horoskooppeihin, ja hänen nimensä kirjoittaminen tutkimukseen tietää automaattista arvonlaskua... Ei ole helppo ammattiala tämä.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #7 : 10.09.2012 19:19:35 »

Ja tiedemaailman kun pitäisi olla se paikka, jossa vanhat uskomukset jatkuvasti kyseenalaistetaan sekä luodaan innovatiivisesti ja ennakkoluulottomasti uusia näkemyksiä.  knuppel2 Lopulta leikitään vain sillä samalla hiekkalaatikolla kuin kaikki muutkin....aikuiset lapset...?

Mutta niin, tervetuloa fux.
On hienoa miten vähän spämmääjiä tälle foorumille pääsee, ehkä on kiittäminen myös tehokasta moderointia.
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #8 : 10.09.2012 21:32:16 »


Näitä asioita kun harrastaa, tai elää näiden henkisten asioiden kanssa, käy alkoholi tarpeettomaksi - ainakin itselläni on käynyt niin. Ei tarvitse alkoholia mihinkään. Lapsesta lähtien olen tiennyt, että näkymätön maailma on tärkeä. Kova vastustus on ollut omassa lapsuuden perheessäni. Taloushallinnossa työskentelen, siellä on moni muukin tullut kaapista ulos, on niitä myös jotka pilkkaavat avoimesti. Enää se tunnu missään. Pukeudun myös työpaikallekin oman mieleni mukaan. Siihen ovat tottuneet. Ja joka käänteessä lähetään hyvää energiaa ja valoa pahimmille pilkkakirveille.  smitten angel
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #9 : 11.09.2012 19:26:13 »

Kiitos, satyagraha, sinulla on ihana nic Smiley

Totta, älykkyyttä on monenlaista! Eipä se älykkyysosamäärä kerro ihmisestä mitään, nimenomaan sitä että onko hän ilkeä ja inhottava toisinajattelijoille vai avoimin mielin liikenteessä. Omalta kohdaltani avoin mieli kuuluu nimenomaan tieteellisyyteen, ja se on viisautta että tajuaa ettei tiedä kaikkea... Mutta pienet on piirit ja niin se vain on.

Yritän kerätä rohkeutta olla mitä olen. Se on vain hiukka vaikeaa kun "oikea" minä on tosiaan hyvin rehellinen ja suorasanainen, rempseä ja herkästi naurava, ja tälle minälle tuli niin suuri torjunta että vaihdoin persoonani tietoisesti konttorirotaksi... huomaamatta pääsee helpommalla. Joskus tulee sellainenkin mieli että annan samalla mitalla, mutta sitten tulee itselle typerä ja inhottava olo, en halua olla samanlainen kuin he. Nykyään pidän vain yhtä sanaa kuin amulettia kaulassa: AMMATILLISUUS. Kaikki oudot kommentit ja muut jätän ammatillisesti huomioimatta, ammattikritiikkiin vastaan niin tunteista vapaana kuin osaan. Ehkä se alkaa pikkuhiljaa auttaa.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: