Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kiinnostaako Lumia?  (Luettu 8326 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« : 09.09.2012 07:21:14 »

Ellen ole aivan väärin ymmärtänyt, Nokia Oyj:n 1865-kartan Viides Saturnuksen Paluu
on lopullisesti ohi ensi tiistaina, WTC-iskun vuosipäivänä, 11.9.2012.

NOK1V:hen (Nokian osakkeeseen) huomattavan summan sijoittaneena olisi kiva tietää,
kuinka monia kiinnostaa uuden Lumian (820 tai 920) hankkiminen.

Omasta mielestäni on muutamia seikkoja, jotka puhuvat sen puolesta, että noista
luureista ei tule megamenestystä niiden tietystä huippuominaisuuksista huolimatta
(ylivoimainen kamera, hieno näyttö, langaton lataus, jne).

Itselläni on kolme "älykaupulaa": ZTE Blade, Nokia N8 ja Lumia 800. Noista mieluiten
käyttäisin Blade'ä, syystä, että se on selvästi köykäisin (n. 115 grammaa), kun taas
Lumia on "kortsun" kaa yli 160 grammaa. Lisäksi Lumia'ssa minua häiritsevät hieman
terävät kulmat (uudessa 820:ssä ne ovat pyöristetyt, mutta huippumallissa 920 eivät).

Oletan, että melko korkeaksi kynnykseksi monille hankkia Lumia muodostuu juurikin
sen isohko paino: L920 painaa peräti 180 grammaa.

Nokia on yrittänyt viime aikoina hiki hatussa tunkeutua voimallisemmin USA:n markkinoille,
mutta luulisin valtaosan jenkeistä olevan niin patrioottisia, että he siitä syystä hankkivat
mieluummin kotimaisen älykapulan. Luulisin, että Samsung'in on helpompi peittää ei-amerikkalaisuutensa
kuin Nokian. Sana 'Samsung' voisi nimittäin kai olla elliptinen enkun lause: 'Sam [on] laulanut'. Lisäksy
heidän huippuluurinsa nimi Galaxy lienee englantiin väännetty muoto kreikan sanasta 'galaktos',
tai jotain.

Sana 'nokia' sen lisäksi, että kuulostanee lähes kaikille enkkua ykköskielenään puhuville
vierasperäiseltä, sisältää ekana tavunaan useiden indo-eurooppalaisten kielten negaatiopartikkelin
'no' (ei). To add insult to injury, jotkut onnettomat "ristiäisissä" olijat menivät vielä mukaan siihen kelkkaan, joka
ajatteli, että Lumia olisi hyvä nimi älykapulalle. Tavallaan se osin emuloi formaalisesti ja semanttisesti
sanaa 'nokia', joka periaatteessa voisi olla sanan 'noki' monikon partitiivi, vaikka ei ehkä diakronisesti
eli kiälihistoriallisesti sitä tarkoitakkaan.  Senhän käsittääkseni ajatellaan tarkoittavan itse asiassa
'nokinäätää', joka esiintyy Nokian kaapuntin vaakunassa.

Loppukaneettina todettakoon, että elämme Oy Nokia Ab:n ja samalla myös melko vahvasti Suomen
kansantalouden ja monien yksittäisten kansalaisten kannalta kriittisiä aikoja, kun ratkeaa se,
kykeneekö Nokia kisaamaan jokseenkin tasapäisesti markkinoista Sampan ja Iipparin kaa. Uusi
iFööni Femmahan julkistettaneen ensi viikon keskiviikkona, eli vuorokautta sen jälkeen, kun
Oy Nokia Ab:n SP-5 on käsittääkseni lopullisesti ohi.

Huh
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #1 : 09.09.2012 10:41:00 »

Pääsin kokeilemaan iPhonea ja musta tuli "Apple-uskovainen". Vielä käytössä vanha Nokia, mutta uusi tulee ehdottomasti olemaan iPhone.
Sorry Nokia ja omistajat.
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 09.09.2012 20:16:14 »

Luulen että Lumia on aika hyvä. Olen Nokian puhelinten käyttäjä. Siihen on mulla hyvät syyt.  smitten
Samoin kotona on sekä pc että mäkki koneena. Töissä pc. Windowsissa on omat ongelmansa, vävy on yrittänyt ylipuhua pois Windowsin käyttäjäkunnasta minua.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 10.09.2012 09:22:34 »

Minulle puhelin on ensisijaisesti puheluihin ja tekstiviesteihin. En halua nettiä edes kotiini, saati sitten puhelimeeni. Eli ylipäätään minkään merkkinen puhelin missä on mitään muuta kuin soitto/tekstiviestimahdollisuus ei kiinnosta pätkääkään. Nojaa, on minun karvalakkinokiassa toki taskulamppu, kalenteri, radio ja matopeli, laskin ja kello, niistä vain kalenteri laskin ja kello/herätyskello ovat tarpeellisia.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 17.09.2012 13:48:16 »

Minulle puhelin on ensisijaisesti puheluihin ja tekstiviesteihin. En halua nettiä edes kotiini, saati sitten puhelimeeni. Eli ylipäätään minkään merkkinen puhelin missä on mitään muuta kuin soitto/tekstiviestimahdollisuus ei kiinnosta pätkääkään. Nojaa, on minun karvalakkinokiassa toki taskulamppu, kalenteri, radio ja matopeli, laskin ja kello, niistä vain kalenteri laskin ja kello/herätyskello ovat tarpeellisia.

Taas niin jotain mitä olisin itse voinut kirjoittaa! Tosin sulla on tota varustelua taskulampun ja radion verran vielä enemmän kuin mun luurissani. Kerran kokeilin  skorpioni kosketusnäyttö Lumia *jotainjotain* ja meni hermo alle minuutin sen kanssa! Toivottavasti noita karvalakkimalleja vielä ylipäätään jostain löytyy kunhan entisesti aika jättää..

http://www.doro.fi/Tuotteemme/Matkapuhelimet-ja-lisavarusteet/
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #5 : 17.09.2012 14:13:05 »

Ihan sievä nimihän tuo on.. mut ihan peruspuhelin smiley6600   riittää..ja varmaan  ne on kestävämpiäkin..  coolsmiley
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 17.09.2012 14:19:37 »

2funny

Hyvä tietää!
Ja mielenkiintoista nähdä kauanko tää vanha Nokia mahtaa vielä kestää, se on raukka vieraillut jo leivänpaahtimessa ja ollut 2vrk liiterissä halkopinon puiden välissä, (ihan ajatuksissani tein pinoa ja ladoin sen sinne väliin käsistäni) päivittäin joutuu imeskelyn ja kovakouraisen ropelluksen kohteeksi..  :Smiley

No joo, onhan nuo kai lähinnä seniorikansalaisille suunnattuja, mutta minullakin
on kolme "älypuhelinta" (ZTE Blade, Nokia N8 ja Nokia Lumia 800), enkä niitä
juuri koskaan puhelimena käytä. Sitä varten minulla on n. 40 euron nokialainen...

:Smiley
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 06.10.2012 13:30:58 »

Kohta saattaa olla kymmenien tuhansien suomalaisten
Nokian omistajien henkinen kantti koetuksella kun
käy ilmi, että Lumia ei todennäköisesti tule pärjäämään
iPhone'ille tai Samsungille, edes "iFöönin" surkeista kartoista
huolimatta.

Nokian kolmannen kvartaalin tulosjulkistus lienee 18. päivä
tätä kuuta. Kannattanee varautua siihen, että mm. jenkkishorttaajat
painavat kurssin reippaasti alle kahden eeron. Veikkaisin,
että useimmilla suomalaisilla Nokian omistajille keskihinta
on ainakin yli neljä erkkiä.

Itsekkin Nokiaa omistavana on jälkiviisaasti helppo ajatella,
että 1865-kartan Viides SP olisi kannattanut ottaa vieläkin
enemmän todesta, varsinkin kun se on ryyditettynä ainakin
proge Marsilla, joka lienee "efektiivinen" vielä ties kuinka
kauan. (En ole tosin juurikaan harrastanut proge-karttojen
tutkimista, joten tietoni progressioiden "vaikutuksista" ovat
sangen hatarat.)

Ehkä Nokian olisi viisainta luopua kokonaan ns. älykapuloiden
valmistamisesta, ja keskittyä johonkin aivan muuhun. Esim. Lumia
920:n liiallinen leveys ja järkyttävän suuri painon (185 gr.) verrattuna
vaikkapa iPhone 5:n 114:ään grammaan on yksi osoitus siitä,
että Noksu ei edelleenkään osanne tehdä smart phone'ija jotka
kykenisivät tasapäisesti kisaamaan mm. Samsungin ja Applen kaa.
Vaikuttaa jopa hieman siltä, että Mikkisofta asettaa HTC:n Nokian
edelle laitevalmistajana!

Shocked
« Viimeksi muokattu: 06.10.2012 13:35:36 kirjoittanut sideman » tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 18.10.2012 23:47:18 »

Kohta saattaa olla kymmenien tuhansien suomalaisten
Nokian omistajien henkinen kantti koetuksella kun
käy ilmi, että Lumia ei todennäköisesti tule pärjäämään
iPhone'ille tai Samsungille, edes "iFöönin" surkeista kartoista
huolimatta.

Shocked

Lumia'in menekki oli melko paha pettymys.

Noh, uudet WP8-mallit (etenkin 920) ovat kuulemma pärjänneet ennakkovarauksissa
erinomaisesti muutamissa maissa (Italia, Ranska?).

Mutta voipi olla, että Windows 8 tulee osoittautumaan katastrofaalisen huonoksi.
Jos niin käy, tuo ei voine olla heijjastumatta Lumia'in ja muiden Wintoosa-kapuloiden
menekkiin...

Embarrassed
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 22.10.2012 10:23:27 »

Viime aikain pahin moga Noksun osalta lienee se, että 920-mallin
kulmia ei pyöristetty, kuten tehtiin 820-mallissa.

Pahoin pelkään, että 920:n myynti esim. Joelassa jää
huomattavasti siitä, mitä Noksu uumoilee märissä päiväunelmissaan...

Embarrassed
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 24.10.2012 14:23:52 »

Vielä pahempi moga saattaa olla se, että mitä ilmeisimmin langattoman
latauksen kela lisää 920:n painoa (185 g) ja paksuutta lähes sietämättömäksi pahimpiin kilpailijoihin
verrattuna:

WindowsPhoneMania.pl managed to get their hands on the Nokia Lumia 920 service manual,and I think finally explained why the handset is heavy and relatively thick, by modern standards.

The wireless charging coil reveals itself to be rather chunky, and is likely not a very light element either.

It does raise the question if the standard addition of the feature is worth the weight and size premium.
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 01.11.2012 00:15:40 »

Yllättävän positiivisia arvioita on saanut Lumia 920.

Itse en hankkisi sitä varsinkin kahden seikan vuoksi:

1. Se on törkeän painava.

2. Markon muotoilutiimi teki mielestäni mogan kun
ei pyöristänyt kulmia...

YMMV!

:Smiley
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 01.11.2012 16:49:17 »

Heh heh!
Kävin pistämässä tilauslistaan nimeni ja sieltä se Lumia tulee kolmen viikon päästä. Jonossa näytti olevan ennakkovaraajia. Enpäs tiedä hyvä vai huono juttu, tulipa tehtyä.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Tummasilmä
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 02.11.2012 08:57:31 »

Mulla on Lumia 710, ei ehkä "paras" näistä mutta on pyöristetyt kulmat  Grin, niin ja tipahti ilmaiseksi syliin  2funny.
Mutta ihan kätevä puhelin tällaselle joka ei hirveesti tarvii erikoisjuttuja luuriltaan. Olen tykänny ja isompia häröjä ei ole tullu esiin. Ja se että tuo on "raskas" puhelin niin on mun mielestä plussaa, koska, mun rähmäkäpälät varmaan pudottelis sen tuon tuostaki, painavampana pysynee helpommin käpälissä  Cheesy
tallennettu

Elwyn
Vieras
« Vastaus #14 : 08.11.2012 17:08:56 »

Meitsi aikoo hommata Lumia 920:sen Afro Syinä esim. erinomainen käytettävyys, isolta näytöltä on kiva lukea sposteja jne. ja ulkonäkö (♥punaiset kuoret♥). Pääsin työharjoittelussa näpelöimään erilaisia puhelimia lumioista iphoneen, omppulämppäreitä ja iPadia, joten siinä mielessä "helppo" valita jos on tietoa ko. laitteista entisestään.

Mobiilituen tyyppien mielipide puhelimen valinnasta:

Jos haluaa helpon älypuhelimen, jota oppii käyttämään sellainenkin joka ei ole eläissään tietokonetta nähnyt niin kannattaa valita esim. Lumia 800. Jos taas puhelin tulee viihdekäyttöön, eli haluaa esim. latailla paljon erilaisia sovelluksia puhelimeensa ja säätää niiden kanssa niin iPhone on silloin jees.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: