Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kärsimys ja sielunsuunnitelmat  (Luettu 36851 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #45 : 15.04.2006 17:17:03 »

Pitänee minunkin kertoa, mikä on kovasti järkyttänyt mieltäni.

Luin Otto Donnerin siperian matkoista joskus 1800-luvun lopussa.

Hän tutki suomensukuisten kansojen kohtaloita Pohjois-Siperiassa.

Jo hänen tutkimusretkiensä aikana hänen täytyi todeta, että jotkut suvut, jotka olivata vuosisatoja eläneet tundralla poronhoidolla, kalastuksella ja omalla luontouskonnollaan, olivat kuolleet sukupuuttoon. Miksi?

Venäläiset olivat tuoneet heille uuden uskonnon, jota he eivät ymmärtäneet, rankaisivat vanhan uskonnon ylläpitämisestä. Toivat heille myös lihaa, valkoista leipää ja alkoholia. Kielsivät heiltä heidän vanhat tapansa ja kielensä. He sekoittuivat muihin kansoihin, pahimmassa tapauksessa kuolivat sairauksiin ja synnyttivät sairaita lapsia. Henkinen pohja oli poissa.

Venäläiset uskoivat auttavansa! Pelastavansa jollakin lailla! uglystupid2

Olin ainakin vuoden näitä juttuja aprikoimassa, vaikutus tuntuu vieläkin! Se riipaisi syvältä.

Silloin ihmettelin sitä, miten suomenkansa on vielä elossa? Miten se on selviytynyt kauheissa olosuhteissa, sekin. Ja tulin siihen tulokseen, että se on ollut voimakasta, uhmakasta, vallannut alueensa, itsesuojeluvietti on toiminut eikä varmaankaan ole ollut mikään ystävällisin kansa aikoinaan!

En tiedä miten tämä yhdistyy kärsimykseen ja sielunsuunnitelmaan. Suunnitteleeko sielu kohtaavansa tuhon, joka koskee koko heimoa, kansaa? Mitä siitä oppii? Mitä siinä opetetaan muille?
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #46 : 15.04.2006 17:40:12 »

Mietin metsatontun kirjoitusta ja taas aloin miettimaan.
Onko parempi etta ei olisi uskontoja ja erilaisia kansoja, vai olisiko kuitenkin tarkeampaa sielun kannalta sailyttaa perinteet ja oma kansa.Jos olisi vain yksi kansa olisiko silloin sotia, vai onko ihminen pohjimmiltaan niin itsekas, etta sotisi
vaikka omia veljiaan vastaan.
Ollako vai ei olla Diamond
tallennettu
Bona Fide
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #47 : 15.04.2006 19:17:57 »

Tekee mieli kirjoittaa et senkun pidetaan huolta itsesta, toisista tai ollaan niin olevinaan ja sit vaan rukoillaan et jos jumala hoitais.
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #48 : 16.04.2006 00:44:10 »

coolsmiley

TUO RAJA,, olisiko se, SE kuuluisa veteen piirretty..?

SIIS, milloin auttaa, tai oikeammin puuttua toisen

ihmisen kohtaloon ( karmaan ) auttamalla, tai

ohittamalla koko tapaus??   OLE TIETOINEN.

Jos puutut, olet vastuussa?? Mistä??

Jos et??   angel

2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #49 : 16.04.2006 10:12:35 »

:Smiley

Raja,,hmm,,

Yksi tuollainen selkeämpi juttu on,pyydetäänkö sitä apua?

On ihmisiä,joille avun vastaanottaminen on kiusallista.
Myös omien tunteitten jakaminen.Toiset mieluummin sairastavat ja kuolevat yksin,jotkut taas tarvitsevat siihen tukea.

Helposti ajattelemme sen mukaan,mitä itse haluaisimme.
Se ei kuitenkaan tarkoita,että tuo toinen kokee samoin.

Taas vaikka esimerkkinä yksinäisyys ja yksin oleminen.

smitten
tallennettu

metsätonttu
Vieras
« Vastaus #50 : 16.04.2006 11:19:27 »

Chandra,

yhdyn näkemykseesi!

Persoonani 'minä' näkee tällä hetkellä vain kahden silmän, yhden sydämen kautta.
Näkemyksemme maailmaan on hyvin subjektiivinen. Vasta kun sanomme jotakin toiselle, saamme siihen ulottuvuutta vaikkapa toisen suuttumisella tai muuta sellaista. Siihen yhtyy ulkoinen näkemys!

Sittenkin uskon, että palveleminen on ydintarkoitus olla olemassa.
Mutta mitä on palveleminen?

Esim. Palveleeko pappi, virkamies, sosiaalityöntekijä, vapaaehtoistyöntekijä, 'huora'?
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #51 : 16.04.2006 20:39:04 »

Kaikilla on ainakin kysyntää,joten eivätköhän jokainen tavallaan palvele.

Enemmän ja vähemmän sydän matkassa mukana. :Smiley
Silti,jokainen voi olla viimeinen oljenkorsi jollekkin.

En lähde tuomitsemaan,sekin on isossa kirjassa kielletty! Wink
tallennettu

Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #52 : 17.04.2006 00:26:12 »

En lähde tuomitsemaan,sekin on isossa kirjassa kielletty! Wink

uglystupid2

Kyllä joo, mutta olisipa sekin kerrottu, miksi se on kielletty!!

Olettaisin, että siksi, liität silloin siitä jotain omaan karmaasi.

JA niin taas kuljemme samalla kehällä, eikä loppua

N  Ä  Y

2funny
tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #53 : 17.04.2006 10:18:17 »

angel

Jepu jep!

Ei sitä nyt kaikkea voi valmiiksi kirjoittaa!
Jotain täytyy ihmislapsen itsekin päätellä!! :Smiley buck2

smitten
tallennettu

valpas73
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #54 : 20.04.2006 16:32:19 »

mitä on palveleminen... ehkäpä elämän asenne. entä paransiko jeesus... ehkä se voima olikin parannettavien usko...
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #55 : 20.04.2006 18:56:00 »

Grin

Se on sisään kirjoitettu vitsi, jota epätoivoisesti etsimme,

tuolta kaukaa!!   Embarrassed  Olemme kävelevä koodi, joka odottaa

avainta ! 

2funny
tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #56 : 20.04.2006 19:03:36 »

mitä on palveleminen... ehkäpä elämän asenne. entä paransiko jeesus... ehkä se voima olikin parannettavien usko...

Sinäpä sen sanot!

Ei Jeesus ehkä itse mitään parantanutkaan! Eihän hän edes kysynyt lupaa siihen. Kait?
Vaan sanoi: Nouse ja usko!
Eli hän ohjasi henkilöitä parantamaan itsensä.
En tiedä sitäkään palveliko hän. Hän pesi jalkoja. Mutta yhtä paljonhan häntä palveltiin.
Ehkä olemme käsittäneet koko sanan vähän väärin.
Useimmitenhan palvelemme, että saamme elantomme. Palvelemme, että saamme kiitosta. Palvelemme, että saisimme itse hyvän mielen. Se taitaa olla jotenkin lähellä.  :Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #57 : 20.04.2006 19:48:51 »

Kaikki parantuminen lähtee loppuen lopuksi itsestä. Ei Jeesus väkisin ketään parantanut.  coolsmiley
tallennettu
Nefertari
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #58 : 20.04.2006 20:25:32 »

No niin. Ristiriitainen olo kyllä kieltämättä tulee, kun uutiset maailmasta ovat huonompia kuin aikoihin. On nälänhätää Afrikassa, kuivuus Somaliassa uhkaa jopa 50 000 000 ihmisen henkeä. Malariaan kuolee lapsi joka 30. sekunti. Nepalissa mellakoidaan, Irakin tilanne on mikä on, Keski-Eurooppa tulvii, napajäätiköt sulavat hurjaa vauhtia ja lajien sukupuuttoaalto tappaa kokonaisia lajeja kiihtyvään tahtiin. No, lintuinfluenssapandemia ei vielä ole tullut harventamaan ihmislajia Tongue

Missä ristiriita? Joka ikisessä paikassa, jossa kulkee meitä ns. "henkisen tien kulkijoita", tuntuvat ihmiset aivan säteilevän valoa, optimismi on käsin kosketeltavaa, energiatasoja kohotetaan, enkelit laulavat  ja "valitut" tempaistaan pian kohti valoa... *sarkasmia*
Jokainen tuntuu keskittyvän lähinnä omaan elämäänsä, oman kaarensa mahdollisimman nopeaan päättämiseen. Ihan niinkuin elämä pitäisi "lusia" alta pois, ja sen jälkeen pääsisimme valo-olentoina kotiin... Ehkä näin. Elämme kuitenkin tässä maailmassa, lihallisina olentoina, ihmisinä.

Maailmassa on paljon kärsimystä. Eikö karmaa sovittaisi parhaiten se, että omalta osaltaan, ihmisenä, yrittäisi konkreettisesti lievittää tuota tuskaa? Riittävätkö pelkät valon ja rakkauden ajatukset silloin kun lapsi on kuolemassa hitaasti nälkään tai hivuttaviin sairauksiin? Missä ovat enkelit silloin kun valloittaja raiskaa siviiliväestön naisia?

Olenko ymmärtänyt oikein, jos olen käsittänyt useimpien vanhojen sielujen pidättäytyvän jollain tasolla elämästä, etteivät he vain keräisi itselleen karmaa? Onko se jonkinlaista taisteluväsymystä ennen "eläkkeelle lähtöä"?

Missä on tasapaino? Eikö kärsimyksen pitäisi vähentyä täällä pallollamme?

Tällaisissa synkeissä ja ristiriitaisissa ajatuksissa tänään. Ehkä se on se  pluto aspect_con  merkurius aspect_con aurinko aspect_con  uranus aspect_con venus joka saa tämän Vaa'an turhautumaan tähän huutavaan vääryyteen?

Niin, koska joku kuitenkin vetää herneen nenäänsä tästä "julistamisesta"  ja kysyy, mitä minä teen konkreettisesti lievittääkseni maapallon tuskaa, niin yritän edes jotakin, pienesti, arjessa. Pyrin eettisyyteen kuluttamisessa, lahjoitan vähistä tuloistani Unicefille Maailmanlapsilisää kuukausittain, pyrin olemaan ystävällinen ja pitämään mottonani "Me kaikki olemme Yhtä". Teen pieniä arjen tekoja, ja ihailen hieman kadehtienkin heitä, jotka oikeasti lähtevät barrikaadeille, valaanpyyntialuksia sabotoimaan ja kehitysaputyöntekijöiksi! Minun pieni lippuni heiluu vain arjessa  :Smiley Ehkä tämä kirjoituskin oli osa sitä lipunheilutusta  Wink

PS. Valoa ja rakkauttakin tarvitaan, en minä sitä  smitten

IHANAA!!!!!  2funny JOku muukin on samaa mieltä! Olen paininut tuon saman aiheen kanssa toisella otsikolla. Ja todennut, että olen siellä aika YKSIN meuhkaamassa kun ollaan niin ûberonnellisia ja optimisteja. Oikeasti, ei kukaan hetkahda. Sitä vaan katsellaan omaa napaa ajatellen "enkelit pelastaa"...

Saakeli että suututtaa....
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
Mio
Astroholisti

Ea Mai