Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ristiriitaisia tunteita  (Luettu 3398 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
tuber
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 13.04.2006 13:30:16 »

Hei,
minäkin olen vasta aloittelija. Olen kalat ja nouseva on skorpioni, kuultani olen vaaka.
Olen myös uskossa ja se aiheuttaa ristiriitaa näiden horoskooppien kanssa. Osa horoskooppi jutuista on mielenkiintoista ja ehkä osin tottakin, ainakin olen huomannut luonneanalyyseissä ällistyttävää yhtäläisyyttä oman tuntemani luonteeni kanssa. Olen jopa huomannut eritteleväni ihmisiä horoskooppien mukaan.. kenen kanssa tulen toimeen ja kenen en. Typerää? Enkä tiedä miten pääsen eroon siitä, tahdonko edes? Raamattu ainakin kieltää kaiken sellaisen.
Ristiriitaisuus taitaa sykkiä veressäni ja päättämättömyys. Enkä koskaan saa mitään aikaiseksi.
Mutta hyvää kevättä ja pääsiäistä kaikille!
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 15.04.2006 09:49:05 »

Ihan rohkeasti vain mukaan astrologian maailmaan, sanon minä! ^_____^  Luonnehoroskoopit toki auttavat meitä ymmärtämään sekä itseämme että toisiamme paremmin, mutta täytyy muistaa, että yhteen henkilöön vaikuttaa niin moni muukin merkki (siis koko astrologinen kartta, ei vain aurinkomerkki), sekä tietysti opitut tavat ja ympäristön vaikutus. Itse olen Oinas ja meidän sarvipäiden kuuluisi tulla huonosti toimeen Rapujen kanssa. Kuitenkin yksi parhaista ystävistäni on Rapu. Miekään en itse ole mikään perus Oinasnainen. Wink

Raamatun kannalta sanoisin, kuitenkin sinun omaa uskoasi halventamatta, se asiahan minulle ei kuulu, että ei kannata ottaa kirjaimellisesti mitään, mitä joku muu sanoo sinulle, vaan kuunnella sydämensä ääntä. Jumala asuu jokaisen meidän sydämessä, ei kirjanlehtien välissä Wink En usko, että Kaikki Valtias, jonka osia me olemme ja joka on lähettänyt meidät tänne maan päälle itsestään, jotta voisimme oppia ja kokea kaikkea mahdollista, pahastuu astrologian harrastamisestasi. Ethän kuitenkaan ole aikomassa käyttää sitä pahoihin tarkoituksiin.  Smiley

Ja Raamattua itseään on muokattu ja muunneltu näiden vuosituhansien aikana, vähän sen mukaan mikä on milloinkin ollut soveliainta kirkon omalle hallinnolle. Esimerkiksi Jeesuksen puheet jälleensyntymästä on karsittu pois, koska muuten kirkon johtajat eivät olisi voineet enää pitää yliotettaan kansalaisista, jos nämä tietäisivät, että synnit saa anteeksi ja aina voi syntyä tänne uudestaan opettelemaan ja yrittämään, jos edellisessä elämässä asiat menivätkin vähän huonommin. Ettei ole Helvettiä tai Jumalan pelkoa. Eteenkin keskiajalla kirkko oli poliittisena valtaelimenä hallitsijoitakin voimakkaampi.

Toisekseen Raamatun ovat kirjoittaneet useat eri henkilöt. On tiedettävä tosiseikka, että kaksi eri ihmistä kuulee ja ymmärtää saman asian hiukan eri tavalla. Esimerkiksi sana koira. Jokainen tietää, mikä koira on, mutta näkee mielessään erilaisen koiran. Silti jokainen ajattelee koiraa. On siis paljon mahdollista, että inhimillisillä kirjoittajilla on sattunut inhimillisiä erehdyksiä heidän kirjoittaessaan muistiin testamenttejä, varsinkin kun ne kirjoitettiin Jeesuksen kuoleman jälkeen (jos en IHAN väärin muista). Kuulopuhe muuttuu aina matkan varrella ihan tahattomasti suuntaan tai toiseen.

En tässä nyt ala vähätellä Raamattua, se on kuitenkin yksi Pyhä Kirja muiden Pyhien Kirjojen joukossa. Haluan kuitenkin muistaa, että tärkeintä ei ole elää ja tehdä niin kuin joku muu sanoo, vaan niin kuin oma sydän sanoo. Sillä se on puhdas Jumalan ääni smitten
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #2 : 15.04.2006 09:59:35 »

Ja sekin, että raamatun kirjoittamisen aikoihin elämä on ollut hyvin toisenlaista.
Ja ns. pakanalliset ja taikuuteen liittyvät tavat ovat voineet olla hyvinkin julmia ja vaarallisia.
Siksi on voinut olla hyvä neuvo sen ajan ihmisille, olla sekaantumatta sellaiseen.
Nykyajan astrologia ei kuitenkaan ole millään tavalla vaarallista (en ainakaan itse tiedä sellaisesta) ja pieni leikkimielisyys siinä kannattaa pitääkin mukana, eikä ihan tosissaan ottaa kaikkea.
Mutta kuuntele toki itseäsi, mikä tuntuu sinusta hyvältä ja sopivalta. Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #3 : 15.04.2006 13:18:06 »

Olen täysin samaa mieltä AthaMaaritin kanssa. Rohkeasti vain mukaan. Pelko on turhaa. Näissä asioissa ei ole mitään "pahaa" tai "väärää" ja muista, että Jumala ei ikinä tuomitse, vaan rakastaa.  smitten  angel
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: