Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Välihoroskoopit  (Luettu 4948 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Vamisa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18


Profiili
« : 13.09.2012 10:46:08 »

Löysin vanhan astrologiakirjan jossa oli kokonainen jakso omistettu horoskoopeille jotka jäävät kahden merkin väliin.
Siinä painotettiin mm. luonnekuvauksessa huomioimaan myös toinen merkki.Silti mikään ohjelma ei huomioi karttaa tehdessä tätä.
Eli uteliaisuus heräsi kuinka paljon painoarvoa laitetaan näille rajamerkeille.Itse kirjan mukaaan kuulun rajamerkkiin sillä olen syn.17.2 ja olisi mukava kuulla asiaan paremmin paneutuneilta miten tulkinnoissa huomioitte kahden merkin rajalla syntyneet?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 13.09.2012 11:53:16 »

Itse en käytä tällaista määritelmää ja rajatapauksiksi lasken vain ne, jotka ovat syntyneet merkin viimeisen asteen loppupuolella tai merkin ensimmäisen asteen alussa, eli astrologiassa näitä kutsutaan kriittisiksi asteiksi.

Mutta Auringon asemalla merkin sisällä on kyllä väliä. Yleisesti käytetään merkin jaottelua kolmeen osaan eli dekanadiin (yksi dekanadi = 10 astetta) ja sitten vielä dwad-järjestelmää, jossa merkki jaetaan 12 osaan ja 1 dwad käsittää 2,5 astetta. Dekanadit määräytyvät siten, että 1. dekanadi on kyseinen merkki, 2. dekanadi on saman elementin seuraava merkki ja 3. dekanadi edelleen saman elementin vuorossa seuraava merkki. Eli jos olet syntynyt Vesimiehen merkissä, niin dekanadeista ensimmäinen on Vesimies, toinen Kaksoset ja sitä seuraava Vaaka. Sinä olet tällä logiikalla syntynyt Vesimiehen merkin Vaa´an dekanadissa.

Dwadit alkavat samalla tavalla kuin dekanaditkin. Merkin ensimmäiset 2.5 astetta ovat samat kuin merkki itsessään. Eli Vesimiehessä asteet 0-2,5 ovat Vesimiehen dwadia. Tästä dwadit jatkuvat sitten merkkijärjestyksessä: Kalat, Oinas, Härkä jne. Vesimiehen merkin viimeinen dwad on Kauris. Eli sinä olet ilmeisesti syntynyt Vesimiehen merkissä, Vaa´an dekanadissa ja Kauriin dwadissa.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #2 : 13.09.2012 12:42:51 »


Löytyykö näistä dekananteista tulkintoja mistään....että mitä se sitten niinkun tuo, jos on vesimiehen vaaka dekananttia verrttuna kaksosdekananttiin?
Vai dekanadi, mikä se on  Smiley
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1017


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #3 : 13.09.2012 15:22:24 »

Enorannan Tarja kirjoittaa oivallista blogia:
http://astrologiantaika.wordpress.com/
Laita siihen hakukenttään sanaksi dekanaatti, sieltä tulee joka merkistä kaikki dekanaatit.  Minä oon tulostellu niitä ittelle, että löytyvät heti tarvittaessa.  Muutenkin blogi on loistava oppitunti lähes joka päivä, kannattaa seurata!  Kuuluu mun päivän pakollisiin sivuihin.
 Smiley
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #4 : 13.09.2012 19:29:54 »

Tuttu sivu kyllä tuo Smiley
Mutta en ole kovin perusteellinen seuraaja ollut, etsinpäs dekatsydeemit sieltä!
Kiitos Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: