Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kumma tärinä  (Luettu 5223 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
har.za
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 19.09.2012 07:43:11 »

Hei!

Viime yönä tapahtui kummia. Ei ole ensimmäinen kerta kun tämä tapahtuu. Illalla ennen nukkumaan menoa näin enkelini. ( sininen "pallo" joka liikkui). Se näkyi hetken aikaa, kunnes nukahdin. Unen rajamaillla minulle tultiin sanomaan, että "älä pelkää" kunnes yht äkkiä minun koko keho alkoi täristä aivan kamalasti. Havahduin hereille ja se sama tärinä jatkui.  Shocked  tickedoff
Tärinän loputtua aloin näkemään selvästi erillaisia tapahtumia ja näkyjä eripaikoista.

Mitähän tuo oli? Ja liittyiköhän enkelini millään tavalla tähän?

- har.za
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #1 : 19.09.2012 11:16:56 »

Mulla nyt tuli mieleen tällainen, et oisko sinulla jotakin pelkoja ja sun suojelus enkeli   angel "sanoi" sinulle että älä pelkää.
Ja tottakai sinä tärisit kun se oli ns. "huonoa energiaa"  ei se ole varmaakaan sen ihmeellisempää.
Kyllä minäkin oon tärissyt ihan valveilla,kun on ns.haukuttu ihan "syyttä suotta".  Semmosien ihmisten kanssa ei kannatta olla missään tekemisissä. Huh   Huh 

« Viimeksi muokattu: 19.09.2012 11:28:15 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
Iko
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 19.09.2012 16:00:41 »

Tärinää voi myös esiintyä selkouneen siirryttäessä ... ei sinänsä niin harvinaista
tallennettu
Lilim*
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 19.09.2012 16:35:33 »

Tuo tärinä sinänsä kiinnostaa minuakin sillä kerran kokeillessani reikihoitoa koko kehoni alkoi kesken hoidon vapisemaan ja tärisemään iha kuin valtavassa pelko/viluhorkassa. Tämä tutina alkoi kun hoitaja oli kätensä siirtänyt lantioni kohdalle ja siitä jalkoihin. Ei hän osannut antaa siihen reaktiooni mitään vastausta ja jäi hieman vaivaamaan. Mieleni oli tyyni ja keho aivankuin erillään minusta, jännä kokemus kyllä.
tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
har.za
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 19.09.2012 16:40:54 »

Lilim* juuri tuolta minusta tuntui!  Smiley  angel
tallennettu
Verninia
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 06.11.2012 12:00:47 »

Mulle myös tuo tärinä tuttua monta kautta. Viimeaikoina olen huomannut, että kun joku hyvä keskustelu on mennyt jakeluun molemmille osapuolille, tai jos on juuri kertonut jotakin merkittävää asiaa, johon on saanut suoran muistiyhteyden, alkaa tärinä. Siitä tiedän, että olen ollut läsnä. Usein tärinä syntyy juuri siitä, että toinen on hyväksynyt sen, mitä on puhunut ja kertonut. Tuo puhdistusnäkökulma mikä esiintyi ketjussa aiemmin oli hyvä. (:

Tärinä helpottuu, kun rentouttaa kehon, tai ainakin pyrkii siihen. Tietysti jos on valmiiksi päällä joku pelkotila, on kehon rentouttaminen haasteellisempaa.
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 09.11.2012 01:00:12 »

Lilim* juuri tuolta minusta tuntui!  Smiley  angel

Ei ole aivan mahdotonta, että kyseessä on sama ilmiö, minkä useimmat joogalentäjät
kokevat ennenkuin alkavat varsinaisesti pompahdella. Liittynee toisiaankin jotenkin
kuNDalinii-shaktin heräämiseen. Länsimaisen tieteen näkökulmasta lienee
kyseessä se, että fyysinen hermosto muuttuu enemmän suprajohtavaksi, mikä on edellytyksenä
sille, että keho kykenee toteuttamaan jokaisen ajatusimpulssin, mitä ikinä valaistuneen
eli hermostoltaan suprajohtavan yksilön mieleen tulee. (Kun hermosto on suprajohtava siinä
ei ole resistanssia, eikä se näinollen kuumene, kun mieli esittää sille "mahdottomia" toiveita,
esim: "nyt lähdetään lentoon".) Eli esimerkiksi raveissa valaistunut
henkilö kykenee toivomalla auttamaan veikkaamansa hepan voittoon!

:Smiley

Eikä sekään liene täysin poissuljettua, että kehon
ja tietoisuuden erillisyyden (kaivalya) kokeminen on sukua sille, mitä Patañjali kutsuu nimellä
'mahaa-videhaa' (suuri ruumiittomuuden tila), joka edeltää prakaashaavaraNakSayaa
[prakaasha+aavaraNa-kSaya] eli (tietoisuuden) valon edessä olevan verhon tuhoutumista... Huh

Yoga-tattva-upaniSat'issa mainitaan nimenomaan tuo kehon tärinä (perusmuoto: kampa;
alla 'kampo' sandhin takii) ennen varsinaista
levitaatiota:

tato.api dhaaraNaadvaayoH krameNaiva shanaiH shanaiH .
kampo bhavati dehasya aasanasthasya dehinaH .. 52..

(Itse kääntäisin tuon jotensakkin näinikkäästi:

Sitten praaNan [? vaayu; tässä kenties praaNan synonyymi] pidättämisestä vähitellen
seuraa aasanassa istuvan jäppisen ropan tärinä.)

tato.adhikataraabhyaasaaddaardurii svena jaayate .
yathaa cha darduro bhaava utplunyotplutya gachchhati .. 53..
padmaasanasthito yogii tathaa gachchhati bhuutale .
tato.adhikatarabhyaasaadbhuumityaagashcha jaayate .. 54..
padmaasanastha evaasau bhuumimutsR^ijya vartate .

50-53. By thus retaining the breath as long as he likes, Kevala Kumbhaka (cessation of breath without inspiration and expiration) is attained. When Kevala Kumbhaka is attained by one and thus expiration and inspiration are dispensed with, there is nothing unattainable in the three worlds to him. In the commencement (of his practice), sweat is given out; he should wipe it off. Even after that, owing to the retaining of the breath, the person practising it gets phlegm. Then by an increased practice of Dharana, sweat arises.

54. As a frog moves by leaps, so the Yogin sitting in the Padma posture moves on the earth. With a (further) increased practice, he is able to rise from the ground.

https://www.youtube.com/watch?v=oqFcVMLb6bI

55. He, while seated in Padma posture, levitates. There arises to him the power to perform extraordinary feats.

(Tuo käännös ei mielestäni täysin vastaa alkutekstiä. )

Cologne Digital Sanskrit Lexicon: Search Results

1    kampa    m. trembling , tremor , trembling motion , shaking MBh. Sus3r. &c.

Noh, yoga-suutran tekniikka (aakaasha-gamanam, "joogalento") on menttaalinen, yoga-tattvan
taas (bhuumi-tyaaga, "takeoff")  enemmän fysiologinen, praaNaayaamaan (tarkemmin,
16-64-32 -vuorosierainhengitykseen) perustuva.

Tokkopa sinun kuitenkaan tarvitsee "pelätä", että leijjua alat... Grin
« Viimeksi muokattu: 09.11.2012 10:20:29 kirjoittanut sideman » tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 10.11.2012 11:13:06 »

Hei!

Viime yönä tapahtui kummia. Ei ole ensimmäinen kerta kun tämä tapahtuu. Illalla ennen nukkumaan menoa näin enkelini. ( sininen "pallo" joka liikkui). Se näkyi hetken aikaa, kunnes nukahdin. Unen rajamaillla minulle tultiin sanomaan, että "älä pelkää" kunnes yht äkkiä minun koko keho alkoi täristä aivan kamalasti. Havahduin hereille ja se sama tärinä jatkui.  Shocked  tickedoff
Tärinän loputtua aloin näkemään selvästi erillaisia tapahtumia ja näkyjä eripaikoista.

Mitähän tuo oli? Ja liittyiköhän enkelini millään tavalla tähän?

- har.za

Tuli mieleen yksi mahdollinen lisäjutska, joka saattaisi liittyä tärinääsi.

Se edellyttäisi kuitenkin, että kerrot, missä päin Suomea asustat...

Huh
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: