Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pluto yhtymä Saturnus synastriassa  (Luettu 6017 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« : 16.04.2006 22:33:31 »

Sattumalta pisti silmiini seuraava seikka synastrioita tutkaillessani...

Läheisimpiä, kantavimpia ystävyyssuhteitani yhdistää yksi seikka: synastriakartoilta löytyy Pluton ja Saturnuksen yhtymä. Kahden ihmisen kanssa nämä planeetat ovat tismalleen napit vastakkain, muilla eroa löytyy hippusen. Nuo tarkat yhtymät ovat sellaisten ihmisten kanssa, jotka tällä hetkellä ainakin kaikkein läheisimmiltä ystäviltä tuntuvat.

Osaisiko joku kertoa minulle tällaisen aspektin vaikutuksista?
Ilmeisesti se tuo ihmissuhteisiin (ja nimenomaan ystävyyssuhteisiin, koska minun ja mieheni tai minun ja tyttäreni synastrioista tuota ei löydy) jotain sellaista elementtiä, jota juuri minä sitten kaipaan kokeakseni suhteen syvälliseksi, koska tosiaan toistuu siellä kerta toisensa jälkeen. Nikulan kirjasta jo jotain lunttasin, mutta ei oikein vielä tuo salaisuus auennut...

Mielenkiintoista olisi myös kuulla, oletteko muut löytäneet tätä kyseistä aspektia teidän ja läheisten ystävienne synakartoilta?
Voisiko tähän aspketiin kätkeytyä joku yleisempikin pitkän ja syvällisen ystävyyden edellytys/mahdollisuus, vai onko kyse vain henkilökohtaisesta tarpeestani kokea jotain sen edustamaa energiaa Huh
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 16.04.2006 22:59:21 »

..hirveesti en pistäs painoo koko yhtymälle kun kumpikaan ei ole henkilökohtainen planeetta,
eli käytännössäkin yhteiset asiat ovat enemmän tai vähemmän kollektiivisia,
saturnus on sosiaalisen kanssakäymisen planeetta niinkuin jupiterikin,

toinen puhuu järkee jonka pluto kumoaa vaikkei osaakaan perustella
tallennettu
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 16.04.2006 23:23:23 »

..hirveesti en pistäs painoo koko yhtymälle kun kumpikaan ei ole henkilökohtainen planeetta,
eli käytännössäkin yhteiset asiat ovat enemmän tai vähemmän kollektiivisia

Ah, niin juu...totta. Henkilökohtaisilla planeetoilla toki on enemmän painoarvoa, kuin kollektiivisilla, miten en tuota tullut ajatelleeksikaan idiot2. Korostuuko tämä muuten jotenkin erityisesti, kun on kyse synastrioista?

Toisaalta periaatteessa kollektiivisia asioita voidaan ihmissuhteissa kokea ja läpikäydä myös myös henkilökohtaisella tasolla, eikö?

Nikulan kirjasta otteita:
...viittaa kahden ihmisen pitkäjänteiseen suhteeseen, jossa identiteetin kasvua ja vapautumista tapahtuu yhteisten psyyken liikahdusten myötä...
...voivat saada toisiltaan tukea kasvuyrityksiinsä ja oman egonsa ja alitajuntansa suhteen uudelleenrakentamiseen...

ja sitten tullaa siihen, mihin nikki jo viittasitkin;
...yksilöiden liitossa nämä aspektit eivät juuri näy, ellei kartoilla muuten ole kummankin planeetan painoa...

Millaistakohan painoa tuolla viimeisellä lausahduksella tarkoitetaan Huh Ainakin itselläni sekä Pluto että Saturnus sijoittuvat planeetoista viiden kärkeen.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 16.04.2006 23:43:47 »

jos nuo planeetat tekevät SAMALLA aspektia sinun henkilökohtaisiin planeetoihin niin sitten ne vaikuttavat sitä kautta

jotenkin tuosta yhtymästä tulee taistelu auktoriteetteja vastaan mieleen

aspektia käsittelen vain aspektina,synastriakarttoja en oo pahemmin käsitellyt,
mutta eikö siellä päde ihan samat aspektitulkinnat kuin muuallakin noin ylipäätään?
tallennettu
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 17.04.2006 14:28:36 »

No juuh, kyllähän ainakin omalla kartallani sekä Pluto että Saturnus tekevät aspekteja myös henkilökohtaisten planeettojeni kanssa. Mullahan on sinänsä kinkkinen tilanne, että joudun läpikäymään nuo kollektiivisetkin käsitteet ja energiat oman henkilökohtaisen tunne-elämäni kautta, kun Kuuta jokapuolelta niin pommitetaan. Ehkä siksi mulla meneekin usein nämä kollektiiviset ja henkilökohtaiset sekaisin, enkä oikein osaa tehdä niille selkeää pesäeroa mielessäni. Ja kyllähän se omat vaikeutensa elämässäni muodostaa, etenkin just tuolla tunnepuolella -kaikki ilmiöt elämässä kun eivät ehkä ole tarkoitettu sen henkilökohtaisen lähteen kautta peilattavaksi ja koettaviksi.

Aurinko kyllä sinänsä saa aikalailla rauhassa loistella siellä 10. huoneessa, eikä Marsillekaan pahempia paineita aiheuteta. Sen sijaan Kuu, Merkurius ja Venus saavat sitten vastaanottaa vähän kaikenmoista...

Näin siis omalla henk.koht. kartallani, mutta ehkä sekoitan nyt taas tämän yksityisen ja yhteisen Cheesy...Varmaankin tarkoitit, että tällaiset kollektiivisiksi luokitellut aspektit korostuvat silloin, jos tällä synastriakartalla samanaikaisesti käydään näiden ko. planeettojen energioita läpi myös niiden henkilökohtaisten planeettojen kanssa. No, onhan sielläkin vaikka mitä: Saturnuksen pilkuntarkkaa yhtymää Auringon kanssa, Pluton oppositiota Kuun kanssa ja yhtymää Merkuriuksen kanssa, molempien planeettojen välisiä neliöitä Venuksen kanssa ynnä muuta ynnä muuta.

Heh, tosta äkkiseltään tulee tunne, että huh, mitähän minäkin varsinaisesti ystävyydeltä haen uglystupid2. En mitään kovin helppoja ja keveitä juttuja ainakaan ja tottahan se onkin. Kaipaan niin ystävyydessä kuin rakkaudessakin sellaisia todella syvältä kouraisevia kokemuksia ja elämyksiä, vaikeuksien kautta voittoon tyyppisiä juttuja, sitä tunnetta, että vuosien saatossa hitsaudutaan yhteen tavalla, joka kantaa yli myrsykyjenkin. Että se ihmissuhde on kulkenut läpi niin monesta kivikosta ja mankelista, että tunnetaan toistemme kaikki puolet; hyvät ja pahat, kauniit ja rumat -ja kaikesta huolimatta rakastetaan toisiamme, hyväksytään toisemme. Tärkeää on myös se, että ihmissuhde pystyy elämään mukana muutoksissa, venymään ja paukkumaan, muuttamaan alati muotoaan. Uudistumaan ja kasvamaan ihmisten mukana. No joo...eikös tuossa jo riittämiin noita Pluton ja Saturnuksen teemoja tullutkin Grin

Tyypillistä näille ystävyyssuhteilleni on myöskin eräänlainen syklimäinen elämä. Lähes hurmosmaisesta yhtenäisyyden tunteesta ja saumattomasta, telepaattisesta sielujen sympatiasta ja sanattomasta yhteisymmärryksestä, inspiroituneesta tunnelmasta ajaudutaan ristiriitoihin, joiden myötä tulee etääntyminen ja viilentyminen, erillisyyden tunne, jonka aikana tutkiskellaan itseä ja omia tunteita. Sitten tulee taas käännekohta, josta uusi lähentyminen alkaa jne, aaltomaisessa liikkeessä yhä uudestaan ja uudestaan.

En nyt tiedä, liittyykö juuri tämä kyseinen aspekti välttämättä tähän kuvioon ja jos, niin kuinka kiinteästi ja olennaisesti, mutta tulipahan nyt mieleeni ja jotenkin tuntuu, ettei sentään sattumalta Huh

Tuo taistelu auktoriteetteja vastaan...tarkoitiko nikki sillä yhteistä taistelua ulkopuolisia auktoriteetteja vastaan, vai suhteen sisäisiä valtakamppailuja? Voi olla, että jossain määrin ilmenee noita jälkimmäisiäkin (minä ja minun plutonisuuteni knuppel2), mutta enemmän koen, että kyse olisi tuosta ensin mainitusta. Minä ainakin taidan jo ihan perusluonteeltani olla vähän kapinallinen ja aatteiltani aika palavan punainen (tietyssä mielessä, vaikka en kuitenkaan kommunisti). Vähemmistöjen puolesta enemmistöä vastaan, pieni ihminen vs yhteiskunnan ja markkinatalouden koneisto. Yhteisöllisyys kunniaan, mutta ilman diktatuuria jne. Ristiriitaako? No, ristiriita on toinen nimeni Wink. Aatteen ja hengen paloa joka tapauksessa, voimakas sisäinen moraalikäsitys ja oikeudentaju (joka ei välttämättä aina kuitenkaan mene yksiin yleisten käsitteiden kanssa!) ja kyky herättää (tahtomattakin, siihen tarkoituksellisesti pyrkimättä) taistelutahtoa myös läheisissäni. Usein minulla tuntuu olevan sellainen vaikutus ihmisiin, että saan heidätkin kyseenalaistamaan ja pohtimaan niin yleisesti vallalla olevia kuin omia sisäisiäkin motiiveja ja toimintatapoja. Älä niele mitään pureskelematta asenne tuntuu tarttuvan minusta muihin ihmisiin ja hyvä niin. Auktoriteetit...niitä en tunnusta kuin siinä tapauksessa, että ne kiistattomasti pystyvät minulle todistamaan toiminnallaan ja oikemielisyydellään asemansa ansaitsemisen. ja vain harvat pystyvät...että ainakin henkilökohtaista tiastelua auktoriteetteja vastaan käydään jatkuvasti.
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #5 : 18.04.2006 08:55:00 »

Tällaista on nähty, että mun  aurinko pluto aspect_con tutun  saturnus pluto. Tää on sellainen käytsä mulle -aspekti, kun joka käänteessä molemminpuolista todistelua ja uhoamista, ja hauskaa ei koskaan osattu pitää. Kunnioitus piti ansaita - nykyään juostaan karkuun jos nähdään. :Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: