Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tyhjyys  (Luettu 32597 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« : 17.04.2006 13:19:50 »

Astrologiassa puhutaan tyhjistä huoneista. Jotkut luulevat että avaruudessa on paljon tyhjyyttä. Isoissa tiloissa on tyhjyyttä. Vaikka eihän se ole sitä.

Mutta mistä johtuu mielentilan tyhjyys joskus? Liian monet puhuvat myös elämänsä tyhjyydestä. Mikä on tuo tila tai hetki, jolloin ei mikään maita tai kaikki tuntuu mitäänsanomattomalta. Onko sillä jokin tarkoitus? Vai onko se vaaratilanne, kuilu?

Kaikkea mahdollista on ympäristö pullollaan. Siitäkö syntyy sitten vastapainoksi tyhjyys, jotta voisimme palauttaa itsemme uudelleen juuri sillä mitä tarvitsemme? Tiedämmekö edes mitä tarvitsemme?
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 17.04.2006 13:49:40 »

emme välttämättä tiedä,mutta tiedän että saamme,kohtaamme sen mitä tarvitsemme,se välttämättä vastaa halujamme,mutta vastaa tarkoitusta

tyhjyys,nollatila ennen uuden alkua,hetken askel tyhjyyteen
palautuminen,nollaus,uudelleentankkaus,kaaos ja mielettömyys,
hiljainen käymistila
totuus on hiljaisuuksien välissä..
en ymmärrä ja jatkan silti
tallennettu
kauris76
Kohtuuastroilija
**

Vahva Uranus +Kristustietoisuus

Profiili
« Vastaus #2 : 17.04.2006 16:54:28 »

Muistettakoon, että vain tyhjä voi täyttyä...
 Vanhoilla asioilla kuormitettu "täysi" mieli ei varmaankaan ole kovin innokas ottamaan vastaan uutta/tuntematonta informaatiota?

Tyhjyydestä versoo uusi alku...
tallennettu

Johanna
Aniel
Vieras
« Vastaus #3 : 17.04.2006 17:07:24 »

tyhjyys...

... eskapismi...
                            ... liminaalitila ...
...odotus...
                   ...uni...         ... rauha...

?    ?   ?    ?
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #4 : 17.04.2006 21:12:10 »

Te löydätte siihen positiivisia asioita.
Mutta miksi ihmiset sitten valittavat, että kun elämä tuntuu niin tyhjältä.
Ehkä nykykielellä enemmänkin 'tylsältä'.
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #5 : 17.04.2006 21:30:57 »

"Jos on turhia päiviä, on koko elämä" A.W.Y

Tyhjyys ja tylsyys on ihan siellä korvien välissä, kun on tarpeeksi ja monin keinoin turruttanut aistinsa.
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #6 : 17.04.2006 22:08:56 »

Tyhjyys on määränpää, koska sinne kaikki on menossa. Mielentilana tyhjyys on sitä vastoin hetki, jonka aikana maailma tiedostetaan kaikkein objektiivisimmin ja joka on sanoinkuvaamattoman arvokas lahja hyödynnettäväksi. Tongue
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #7 : 17.04.2006 22:50:13 »

Tyhjyys on määränpää, koska sinne kaikki on menossa. Mielentilana tyhjyys on sitä vastoin hetki, jonka aikana maailma tiedostetaan kaikkein objektiivisimmin ja joka on sanoinkuvaamattoman arvokas lahja hyödynnettäväksi. Tongue

Ihmeellistä! Miten ihmeessä löydät noin kaunista tyhjyydestä? Voiko kauniimpää ollakaan!
Tai niin irvokasta! Onkohan siinä objektiivisuudessa sitten jotakin kamalaa, se todellisuus, jota pieni minä-rukka ei sitten kestä. Ja juuri se on SE?

Ootas kun mietin. Ystäväni, joka sanoo, että 'minun elämässäni ei oo mitään, yhtä tyhjää vaan'. niin tajuaisko hän sitä arvokkaana lahjana?
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #8 : 17.04.2006 23:11:01 »

Ihmeellistä! Miten ihmeessä löydät noin kaunista tyhjyydestä? Voiko kauniimpää ollakaan!
Tai niin irvokasta! Onkohan siinä objektiivisuudessa sitten jotakin kamalaa, se todellisuus, jota pieni minä-rukka ei sitten kestä. Ja juuri se on SE?

Ootas kun mietin. Ystäväni, joka sanoo, että 'minun elämässäni ei oo mitään, yhtä tyhjää vaan'. niin tajuaisko hän sitä arvokkaana lahjana?

Tyhjyyden kauneus on totuudessa, jonka sen avulla näkee. Smiley
Tyhjyyden kautta voi saavuttaa valaistuksen, tietoisuuden asioiden todellisesta laidasta, koska mikään ei kykene sillä hetkellä sitä peittämään. Ei tunne, ei edes ajattele, vain vastaanottaa ja automaattisesti käsittelee ympäristön informaatiovirtaa. Jopa koomapotilaiden on havaittu pystyvän siihen.

Kokemus oikeasta tyhjyydestä on sen arvoinen, eikä sillä ei ole mitään tekemistä "mun elämä on niin tyhjää" -tyyppisen jollotuksen kanssa. Hankkikoot sitten sisältöä. Kun itse välillä raivaan elämäni tyhjäksi, nautin lopputuloksesta, koska voin tehdä uusia asioita ja asioita toisin. :Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #9 : 17.04.2006 23:21:05 »

Kyllä, kyllä!

Olen lukenut, että skitsofreeninen tilakin on usein liian täyden karistamista pois. Ja kohtaa itselleen oleellisimman. Olen todennut, että heillä on usein erittäin teräviä huomioita. Siellähän on paljon jotain, mistä voisimme oppia, ei sysätä sairaana pois.

Mutta ymmärrän mitä tarkoitat. Tietyn tyhjyyden voi todeta äärimmäisessä jännitystilassa myös, kun on pakko karistaa kaikki muu pois ja keskittyä vain yhteen asiaan. Tai tila, jossa pysähtyy, menneisyys ja tulevaisuus ovat hetken tietoisuuden muistoista ja suunnitelmista pois...ja silloin kokee hetken erilaisena.

Mutta arkipäiväinen jorina 'tyhjyydestä' on myös olemassaoleva mielentila, jota ei noin vain voi pois pyyhkäistä.
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #10 : 17.04.2006 23:27:10 »

Tietyn tyhjyyden voi todeta äärimmäisessä jännitystilassa myös, kun on pakko karistaa kaikki muu pois ja keskittyä vain yhteen asiaan.

Niinpä. Tuttu juttu, kun on sekä  aurinko aspect_con pluto että kinkkinen  uranus aspect_opp chiron... :Smiley

Mutta arkipäiväinen jorina 'tyhjyydestä' on myös olemassaoleva mielentila, jota ei noin vain voi pois pyyhkäistä.

On niitä minullakin melkein joka viikko, mutta silloin potkaisen itseni punkasta tekemään punnerruksia. Cool
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #11 : 17.04.2006 23:59:28 »

CorvusLeonis!

Taidat olla aikalailla arjessa selviytyjä
ja
tähtiin kurkottaja!  smitten

Punnerruksellako se lähtee? Mulla venähti lihas, ei tarvinnut pääsiäissiivojakaan tehdä!  Grin

Mutta se tyhjä olo tuli...
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #12 : 18.04.2006 08:19:16 »

CorvusLeonis!

Taidat olla aikalailla arjessa selviytyjä
ja
tähtiin kurkottaja!  smitten

Punnerruksellako se lähtee? Mulla venähti lihas, ei tarvinnut pääsiäissiivojakaan tehdä!  Grin

Mutta se tyhjä olo tuli...

Tällä asenteella on pärjätty hyvin, Laibachia siteeraten:

And we're all glad it's over
We thought it would last
Every minute of the future
Is a memory of the past
Coz' we gave all the power
We gave all the best
And everyone lost everything
And perished with the rest.
Life is life!
 Cool
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #13 : 18.04.2006 12:46:05 »

Thank you!

Siis 1-1 onkin arvaamattomasti jotakin muuta kuin 0.
tallennettu
*Nikita*
Vieras
« Vastaus #14 : 18.04.2006 13:03:04 »

Tänä aamuna jotenki taas yhtäkkiä tuli sellanen olo, että elämä on ihan tyhjää. Mun elämäni on ihan tyhjää. Mä oon ihan tyhjä.

Mun opiskeluni on ihan tyhjän kanssa. En mä tiedä mitä mä aion opiskelujen jälkeen tehdä. Eikä sillä toisaalta oo mitään merkitystä kun tuntuu, että mun elämässäni ei oo yhtään ihmistä, joka oikeesti välittäis

Mä en oo 23-vuotiaana ikinä oikeesti seurustellu. Pisimmät viritelmät on ollu jotain kuukauden juttuja. Enkä mä yrityksestä huolimatta pysty näkeen tulevaisuudessakaan ketään enkä mitään.

Herää ajatus, että jos tää olemassaolo on näin tyhjää niin sama se sitten missä tyhjyydessä sitä olis.

Mä en enää jaksa sitä typerää vuoropuhelua päässäni, että

- kaikki on ihan syvältä ja täysin yhdentekevää ja turhaa. Mun elämä on täysin yhdentekevää ja turhaa ja tyhjää.
- no ei pidä paikkaansa, sinä olet arvokas ja ihana ihminen ja elämä on arvokas lahja
- mikä ***** lahja? Tääkö ***** muka joku lahja? MITÄH?
- kyllä on
- no just juu niinpä, ei täällä kukaan osaa arvostaa mitään eikä ketään.

Mä oon niin kyllästyny tähän väittelyyn kun kumpikaan ei tunnu olevan oikeessa.

Niin ja tää on varmasti säälittävin viesti mitä mä oon tänne ikinä kirjottanu. Oon pahoillani.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  

Siirry: