Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saturnus oppositio Jupiter  (Luettu 5106 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Hamal
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 373



Profiili
« : 29.09.2012 04:34:12 »


Moi kaikki,

Hirveää härdelliä on nyt ollut itseni kanssa tässä meneillään työ- ja urajutuissa. Kaikki muut asiat elämässä ovat alkaneet rullata hyvällä mallilla mutta työkuviot ovat olleet sellainen "EI P*RKELE!"-osasto. Jotenkin on ollut hirveän voimakas painostus saada näissä jutuissa aikaan jotain mullistavaa mutta eivätpä ole nämä jutut lopulta vastanneet ollenkaan sisäistä näkemystä.

Sen verran tämä alkoi harmittamaan että aloin etsiä syntymäkartaltani tekijöitä tähän liittyen. 10. huoneessa on  kuu ja  pluto yhtymässä ja tuo Pluto 10. huoneessa on itsessään jo melko voimakas ja vallankumouksellista draivia antava kombinaatio urajuttujen kannalta. Tämä ei nimittäin yhtään auta siihen että kartalta löytyy myös  saturnus  aspect_opp  jupiter

Tuosta  saturnus  aspect_opp  jupiter -aspektista piti alkaa etsiä tietoa koska tuo tuntui oman karttani oppositioista/neliöistä sellaiselta joka pitää käsitellä juuri nyt. Löysin mm. neuvoja joissa kehoitettiin elämään kuten muutkin, ulkoisia normeja vastustamatta ja ottamaan rauhassa ja tekemään pitkäjänteistä työtä ulkoisten asioiden eteen, haaveksimatta nopeasta ja kaiken korjaavasta ratkaisusta. Eli nuo tuollaiset nopeat ja vallankumoukselliset muutokset, vaikka syntymäkartta niihin antaisikin boostia, eivät ole ura-asioissa se oikea ajattelutapa.

Olisiko mitään muita neuvoja tämän  saturnus aspect_opp jupiter -aspektin omaavalle? Ja mitä karmallisia läksyjä tähän kuvioon liittyy? Miten tätä voisi käyttää hyödykseen?
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1237


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 29.09.2012 16:54:21 »

Mulla on sama kuvo kartalla. Siis  saturnus aspect_opp jupiter ja vaikka Jousimies olenkin (tai ehkä juuri siksi) en tykkää lukea kun en vaan jaksa ja saa aikaiseksi. Yleensähän jousimiehistä sanotaan, että tykkäävät oppia uutta ja lukea. Joo, kyllä tykkään oppia uutta ja on paljon mielenkiintoisia asioista maailma pullollaan, mutta energiani ei riitä niihin paneutumaan loppupeleissä kumminkaan. Toisinsanoen olen erittäin laiska. Kouluhommat ne on tehtävä heti pois alta tai muuten en saa niitä ikinä tehdyksi. Ja saatan olla aika huolimaton. Lukiossa en juurikaan jaksanut paneutua tehtäviin vaan väsäsin jotakin sinne päin, kunhan meni läpi..
tallennettu
Hamal
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 373



Profiili
« Vastaus #2 : 30.09.2012 23:56:59 »


Joo sama homma osittain itselläni. Vaikka menestyinkin koulussa aika hyvin, tuo "istu kahdeksasta neljään, lue, ahkeroi, ole osa systeemiä, mene kotiin" tuntui tervanjuonnilta (ja tuntuu edelleen siltä) kun ei saanut tehdä niinkuin itse halusi (kyllä, olen tyypillinen Oinas).

 Grin  Missä huoneessa sun Jupiter muuten on?  Grin
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1237


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 01.10.2012 11:44:42 »

Jupiter on mulla kympin ja yhdennentoista huoneen välillä. Saturnus sitävastoin neljänne ja viidenne huoneen välillä.
Jostakin luin myös, että tuo aspekti aiheuttaa sen, että yksilö saattaa yliarvioida omat voimavaransa. Mikä tosin ei aina ole pelkästään huono juttu.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #4 : 07.10.2012 14:00:30 »

Sanoisin, että ei kannata odottaa, että asiat tulevat liian helpolla vain tekemättä mitään. Jupiter voi houkutella löysäilyyn, mutta saturnus pitää huolen, että se kostautuu. Tasapaino näiden kahden välillä voi olla vaikea löytää (siis löysäilevän odottelun, että kaikki tipahtaisi vain syliin, ja burn out -tyyppisen puurtamisen välillä). Ei tiedä miten pitäisi lopulta toimia, voi tuntua välillä niinkin, että on pakko tehdä aivan sata lasissa töitä, jotta saisi edes mitään. Vallankumouksellisia ja nopeita asioita voi tapahtua, mutta pääasia on se, ettei asennoidu niihin itsestäänselvyyksinä. Tuommoinen käsitys minulla aspektista.

Sulla Hamal taitaa olla puhdas pelkästään  saturnus aspect_opp jupiter aspekti? Mää olen syntynyt siihen kivaan aikaan, kun kaikki nuo saturnus, neptunus ja uranus oppositioivat jupiterta. Kiva paketti tulkittavaksi siinä.  buck2
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 07.10.2012 18:35:35 »

Minä en taas näe tässä yhdistelmässä erityistä vallankumouksellisuutta, sellaista voisi olla vaikkapa Jupiter-Uranus-yhdistelmässä.  Itselläni ko. planeetat ovat kolmiossa, eli hieman helpommassa asemassa kuin Hamalilla. Olen kokenut, että Jupiter on suurien suunnitelmien ja koulutuksen planeetta ja Saturnus on se, joka tekee sitten sen työn. Harmonisessa asemassa suunnitelmien toteuttaminen on - jos nyt ei ruusuilla tanssimista - niin vähintäänkin mahdollista ja realistista. Oppositioasemassa suunnitelmien toteuttamisen tiellä voi olla huomattavasti enemmän hidasteita tai joudut tekemään töitä/hoitamaan velvollisuuksia hieman toisenlaisella alalla, mitä itse haluaisit.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ave^^
Vieras
« Vastaus #6 : 07.10.2012 18:44:25 »

Minä en taas näe tässä yhdistelmässä erityistä vallankumouksellisuutta, sellaista voisi olla vaikkapa Jupiter-Uranus-yhdistelmässä. 
En tiedä oliko tuo viitattu tekstistäni vai jostain muusta, mutta tarkoitin itse sitä, että tuo aspekti ei mielestäni estä noita vallankumouksellisia asioita tapahtumasta, kuten Hamal tuossa ajatteli.  angel
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 07.10.2012 19:40:52 »

Ei estä.

Tuli vielä mieleen, että Jupiter-Saturnus -oppositio voi opettaa ajoitusta, onhan Saturnus ajan planeetta. Eli jos jokin idea tai suunnitelma ei mene juuri nyt läpi, niin se ei tarkoita, etteikö se voisi jonakin otollisempana ajankohtana mennäkin.
« Viimeksi muokattu: 07.10.2012 20:09:06 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1237


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 07.10.2012 22:14:36 »

Sanoisin, että ei kannata odottaa, että asiat tulevat liian helpolla vain tekemättä mitään. Jupiter voi houkutella löysäilyyn, mutta saturnus pitää huolen, että se kostautuu. Tasapaino näiden kahden välillä voi olla vaikea löytää (siis löysäilevän odottelun, että kaikki tipahtaisi vain syliin, ja burn out -tyyppisen puurtamisen välillä). Ei tiedä miten pitäisi lopulta toimia, voi tuntua välillä niinkin, että on pakko tehdä aivan sata lasissa töitä, jotta saisi edes mitään. Vallankumouksellisia ja nopeita asioita voi tapahtua, mutta pääasia on se, ettei asennoidu niihin itsestäänselvyyksinä. Tuommoinen käsitys minulla aspektista.

Sulla Hamal taitaa olla puhdas pelkästään  saturnus aspect_opp jupiter aspekti? Mää olen syntynyt siihen kivaan aikaan, kun kaikki nuo saturnus, neptunus ja uranus oppositioivat jupiterta. Kiva paketti tulkittavaksi siinä.  buck2

Olen huomannut sen itsessäni, että välillä kyllä yritän liikaa, eli toisinaan kannattaa vaan päästää irti.
tallennettu
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #9 : 11.10.2012 17:49:48 »

Sama homma täällä:  saturnus 27 astetta  harka ja  aurinko 4 astetta  kaksoset ja lisäksi  askendentti 6 astetta  kaksoset ja nämä kaikki yhdessä oppositiossa  jupiter ja  neptunus 1 astetta  jousimies .

Vaikka olen kovin ilmaihminen, niin kyllä tuo  saturnus taitaa vaikuttaa hidastavasti mun toimintaan...hitaasti hyvä tulee, varman päälle. Olenkohan tuon takia jotenkin pidättyväinen näissä parisuhdeasioissa, etten osaa täysillä ja vapaasti heittäytyä, kun peölkään sitä epäonnistumista.  Wink
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: