Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: haluaisin oppia..  (Luettu 9645 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
valopilkku77
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 18.04.2006 09:13:33 »

Haluaisin oppia tuntemaan itseni paremmin ja kuuntelemaan itseäni paremmin..Mistäpä lähtisin liikkeelle?Miten oppia tuntemaan itsensä..ja miten masennuksestapääsisi eroon ilman lääkketiä?Vaikuttaako se että ei tunne itseään siihen että on masentunut?
Kiitoksia etukäteen vastaajille..ja ihanaa kyllä se kesä sieltä tulee  Smiley
tallennettu

se mikä ei tapa se vahvistaa Smiley
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #1 : 18.04.2006 15:23:25 »

Ei auta kuin törmätä itseensä, mielellään toistuvasti ja usein. :Smiley
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #2 : 18.04.2006 15:34:39 »

Heips valopilkku77 smitten
Itsetuntemuksen ensimmäinen avain on...Kuka minä olen? ja mitä minä haluan? jos sinua masentaa, niin vastaatko rehellisesti itsellesi syyn mikä masentaa?Mikä estää ilon?Miten voit päästä eroon ikävästä tunteesta tai ei eroon vaan sinuksi sen tunteen kanssa? Kun opettelee kuuntelemaan itseään, joka ei ole helppoa aina Sad niin ainakin sen tietää mistä tykkää ja mistä ei?! sitä se kuunteleminen on :Smiley
tallennettu
Aniel
Vieras
« Vastaus #3 : 18.04.2006 18:15:55 »

Miltä minusta tuntuisi, jos uskaltaisin tuntea masennuksen alla olevat tunteet?
Mitä mieleni kuvia en suostu katsomaan vaan peitän ne masennukseen?

Kenelle voisin jutella minusta? Ketä kiinnostaisi kuunnella?

smitten
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #4 : 18.04.2006 19:49:19 »

Just noin INTI smitten hienoa
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 19.04.2006 09:47:24 »

Moikka

Itsensä oppii tuntemaan paremmin ja kuuntelemaan itseään, kun vain rohkeasti korjaa mielestään menneisyyden trauma palaset, jotka estävät elämästä tässä ja nyt täysin omana itsenään. Masennuksestakin pääsee eroon ilman lääkkeitä, kun käy jaakobin painiin itsensä kanssa ja miettii miksi oikein on masentunut. Toiset masentuu turhaan kateudesta ja katkeruudesta muihin ja toiset taas pienistäkin epäonnistumisen vastoinkäymisistä. Mitä pienistä murheista, sillä asioilla on tapana aina järjetyä kohdalleen ja kyllä elämä kantaa. Pitää oppia vain potkimaan pienimmät murheiden kivet elämäntaipaleeltaan, sillä jos niihin kompuroi niin isompien kivien alta pääsy saattaa olla vaikeaa.

Itsetuntoa vain nostamaansisäistämällä itselleen kuka minä olen ja mitä elämältäni haluan. Nöyrä pitää olla elämälle muttei nöyristelevä. sillä jos liikaa muille kumartelet niin itsellesi pyllistät. Elämänkaarremme on maailmankaikkeuden mittapuussa todella lyhyt, joten se pitää nauttia iloisin mielin eikä kannata murehtia kaiken maailman turhia murheita, sillä se on johtajien, politikkojen ym. tehtävä.

Miksiköhän ihmiset katselee niin paljon uutisia, vaikka ne lähettää niin paljon niissä negatiivisia juttuja. Ihmiset sitten masentuu niistä, vaikka ne eivät juuri mitenkään muuten vaikuta heidän arkipäivään paitsi masennuksen muodossa.

Ketä kiinnostaa päivästä toiseen katsella tunnista toiseen irakin, usan, ym. konflikteja tai venäjän tai italian vaaleja, kun niillä ei ole juurikaan merkitystä pienen ihmisen arkipäiväiseen elämään.

Tässä kerrakseen oppia eli korvien välistä turha murhe pois ja suunta haluamaansa tulevaisuuteen.
 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Hane
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #6 : 04.05.2006 21:22:59 »

smitten kesä tulleee!!! smitten
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #7 : 04.05.2006 22:46:37 »

Haluaisin oppia tuntemaan itseni paremmin ja kuuntelemaan itseäni paremmin..
Hei "valopilkku77"

Rauhoittuminen ja hiljentyminen = itsensä kuuntelemista

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/AWAKENING.gif)

- kuuntele rentouttavaa musiikkia,
laita silmäsi kiinni ja kuvittele millainen sinä olet nyt
ja kuvittele millainen sinä haluaisit olla

- meditointi tai joku muu vastaava juttu
varmasti antaisi jotakin apua

http://www.sahajayoga.org/

(http://www.sahajayoga.org/images/meditation_sequence.gif)

(http://www.sahajayoga.org/images/home_chart_top.gif)
(http://www.sahajayoga.org/images/home_chart_bottom.gif)

smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Amaris
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #8 : 08.05.2006 18:34:21 »

Joo meditointi on erinomaisen hyvä ehdotus ja esimerkiksi aromaterapia öljyt ovat upea hyvän tuoksuinen luonnon hoitomuoto joka on paljon parempi kuin lääkkeet ja itselläni on ainakin toiminut. Jos haluat listausta katsoa eri öljyjen vaikutuksista niin käväise sivuillani (www.universalessence.co.uk) aromaterapia öljyt osastolla, siellä on ne kaikki listattuina.

Myös positiiviset affirmaatiot auttavat, kerro itsellesi aamulla vaikka peilin edessä positiivisia asioita itsestäsi vaikka se tuntuisikin ihan hassulta, mutta sekin toimii.

Ja puhu tunteistasi, ystäville ja perheelle ja jos niistä ei ole kuuntelijoiksi, niin aina on internetti!
tallennettu
uusihurmuri
Vieras
« Vastaus #9 : 08.05.2006 18:39:17 »

Jotain tietoa sahaja joogasta

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/sahaja1.html
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #10 : 16.05.2006 20:32:16 »

Aika hyvä keino tutustua itseensä on ottaa kynä ja paperia ja kirjoittaa itsestään asioita ylös pitkä lista, hyviä ja huonoja, mutta tietenkin hyviä enemmän ettei vallan masennu...  Wink

Sitten vaan käymään listaa läpi.

Jos on kirjoittanut vaikka "olen hyvä näyttelemään", mieti miten voisit hyödyntää ja vahvistaa sitä, liity vaikka näytelmäkerhoon.

Ja samoin negatiivisista "olen huono puhumaan tunteistani", mieti oletko aina ollut vai onko jokin tapahtuma vaikuttanut siihen... Tee päätös että tästä lähtien yrität puhua tunteistasi avoimemmin jne.

Tällä tavalla itsensä työstäminen on oikeasti tehokasta, vaikkakin rankkaa...
tallennettu
valopilkku77
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 17.05.2006 08:20:44 »

joo.. minä alan pikkuhiljaa tajuamaan myöskin sen että "pelkään" tuntea itseni.. tai en uskalla katsoa kuka minä olen..olen aika pitkälti elänyt muitten kautta enkä oikeestaan koskaan ole eläny omaa elämää..en tiiä mistä se johtuu mutta näin on käynyt..pikkuhiljaa alkaa sattuun ja olenkin jo menossa puhumaan terapeutille ja katsomaan että mistäkö tällänen on peräisin..itse en osaa itseäni tutkailla..ja tiedän että rankkaa tulee oleen mutta toisaalta eihän se elämä koskaan helppoa olekkaan..
Mutta ylöspäin täältä ponnistetaan ja vaikkei ehkä tuhatta ja sataa niin ainaki sataa  Smiley
tallennettu

se mikä ei tapa se vahvistaa Smiley
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 08.09.2006 21:45:12 »

Ehdottomasti vain keskustelemaan asiantuntijan kanssa! ^___^ On hyvä, että on joku joka auttaa oikeaan suuntaan, jos itse on hukassa. Minulle itsetuntemusta ovat lisänneet myös henkiset ja elämän filosofiset kirjat, joita olen poiminut kirjastonhyllyltä lähinnä sen mukaan, mikä niistä on houkutellut intuitiotani eniten.

Myös horoskooppien, käden viivojen, numerologian, käsialan jne avulla voi tutkia itseään. Kukaan ei ole täydellinen ja negatiivisia puolia löytyy itse kultakin (niinkin valaistunut sielu kuin Jeesus oli äkkipikainen ja kärsimätön coolsmiley). Se kuuluu osaksi meitä, sillä Maapallo on kaksinaisuuden opettelupaikka: Kylmä/Kuuma, Hyvä/Paha, Liikaa/Vähän jne. Loppupelissä kaikki on yhtä suurta kokonaisuutta, johon myös ikävät asiat kuuluvat.

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: